Praha — Povolební trojkoalice možná do svého programu zahrne zrušení výjimky z danění zaměstnaneckých benefitů. V rozhovoru pro časopis Týden to uvedl Miroslav Kalousek, ministr financí v někdejší vládě Miroslava Topolánka, která tuto novelu navrhla. Podle tiskového mluvčího současné vlády, Romana Proroka, se však jednalo o novelu sjednocující český zákon o DPH s legislativou Evropské unie. Ta v období mezi lednem až březnem 2010 platila, ale na nátlak drážních odborů byla zákonodárci v rámci legislativní nouze zrušena. Danění by zahrnovalo např. stravování, poukazy na jídlo či ubytování, nejvíce kritiky ale sklízí od drážních odborů bránících tzv. režijní jízdné. Jako problematická se ukázala definice „ceny obvyklé“, ze které by se měla daň počítat. Ta je u některých produktů jen těžko zjistitelná, popř. vypočtená daň převyšuje cenu nebo manipulační poplatek pro pořízení samotného benefitu. Ačkoliv trojkoalice deklarovala, že benefity rušit nechce a o tomto tématu bude s odbory jednat, ty již Kalouskovo prohlášení interpretují jako snahu zcela zrušit režijní výhody zaměstnanců. Již dvakrát, letos i minulý rok, také hrozili v rámci boje proti tomuto daňovému opatření celostátní stávkou v dopravě, zejména na železnici. Pokud koalice tento bod zahrne do programového prohlášení vlády, Odborový svaz železnic (OSŽ) slibuje reakci.
| 14.6.2010 (16:00)
Většina již neexistujících civilizací se zhroutila právě kvuli chtivosti těch těsně pod vrcholem a korupci na úřadech. Těm dole se už pak nevyplatilo bojovat za svou říši. Mají zemřít hlady, nebo se nechat zabít pro ty, co je stejně nenechají naživu, nebo počkat, zda ti noví nebudou lepší?
Přesto, nebo právě proto, se s tím nechce u nás nic dělat. Jen se látá penězi těch, co se nemohou dostatečně efektivně bránit.
Domnívám se, že při diskusi o benefitech dochází na režijky proto, že je může bránit skupina lidí, jejichž případná stávka by byla cítit hned. Případná stávka v jiných oborech by se nemusela projevit hned, ale až za dlouho. A tedy se to dá snáze ignorovat.
Zdanění benefitů je, dle mého, zajištění prostředků pro další neefektivní státní zakázku pro kamaráda. Větší prostředky by šly získat například lepšími pravidly pro podporu e-governmentu. Teď jsou podmínky nastaveny tak, aby stát byl co nejvíce závislý na firmách, co v tom už jsou. Jaký to má dopad na státní výdaje a na spolehlivost a účinnost takto získaných nástrojů, si asi dovedeme představit všichni.
Domnívám se proto, že nejdřív by se měly zredukovat nepřiměřené a nerozumné zakázky (včetně revize stávajících smluv) a až potom brát tam, kde ty výdaje mají nějaký smysl.
Já osobně jakmile šáhnou na režijky okamžitě jdu do stávky.
A nejedná se pouze o železničáře jsou to i zaměstnanci ČEZu a vůbec velkých firem kde jsou stravenky, a x různých výhod.
U danění benefitů mi přijde největší problém, že často není z čeho daň určit - zejména u paušálních nabídek.
Ty ostatní firmy ale většinou nežijou ze státních peněz
je fakt, že nežijou ze státních peněz. Zato žijou z dotací měst a krajů. Čili tak jako tak z mých peněz!
Ja si na celo po tvem pribehu netukam, ale clovek, kterej tohle nema jako nejakou mimoradnou situaci, ale jako zcela obvyklou denni "rutinu" si na to celo tukat asi musi.
Takze on si tuka na celo s tim, ze ty vubec netusis, co je hnusna prace a jeste bys chtel za cosi rezijku...
Jenze ja zeleznicarum rezijky nezavidim a vydelavajicim platy taky ne. Mimo jine si totiz uvedomuji, ze ten, kterej vydelava vic, tak na danich zaplati vic i pri linearnich danich (ktere ted stejne nejsou)!
Takze Vousaci, co progrese, predpokladam, ze jsi pro, ze? Kazat vodu, pit vino. Aneb o zavisti nejvic keca ten, kterej ji sam muze puknout:-((
PS: A pokud jsem proti korupci uredniku, kterou by bylo dobre znicit, tak je to vlastne taky "zavist", protoze seberte urednikum korupci a co jim chudakum vlastne zbyde...
Někteří, bude jich asi dost, si po přečtení tohoto budou ťukat na čelo. To je mi jasné. Ale já chtěl říct, že práce na dráze je někdy opravdu stresující a vyčerpávající, ale přesto ji vždy budu dělat svědomitě a správně. I když vím, že mě naštvou tím, že svátek si budu muset vybrat jako náhradní volno a přesčas mi taky dají jako náhradní volno, budu pořád hrdý nádražák, který svoji práci miluje a chci za to alespoň tu režijku, když už nic za ty "chutné" směny.
S.K.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










