..: Danění benefitů může být obnoveno – odbory jsou ve střehu :..

Stávka: cestující čekají, foto: jatyrko Praha — Povolební trojkoalice možná do svého programu zahrne zrušení výjimky z danění zaměstnaneckých benefitů. V rozhovoru pro časopis Týden to uvedl Miroslav Kalousek, ministr financí v někdejší vládě Miroslava Topolánka, která tuto novelu navrhla. Podle tiskového mluvčího současné vlády, Romana Proroka, se však jednalo o novelu sjednocující český zákon o DPH s legislativou Evropské unie. Ta v období mezi lednem až březnem 2010 platila, ale na nátlak drážních odborů byla zákonodárci v rámci legislativní nouze zrušena. Danění by zahrnovalo např. stravování, poukazy na jídlo či ubytování, nejvíce kritiky ale sklízí od drážních odborů bránících tzv. režijní jízdné. Jako problematická se ukázala definice „ceny obvyklé“, ze které by se měla daň počítat. Ta je u některých produktů jen těžko zjistitelná, popř. vypočtená daň převyšuje cenu nebo manipulační poplatek pro pořízení samotného benefitu. Ačkoliv trojkoalice deklarovala, že benefity rušit nechce a o tomto tématu bude s odbory jednat, ty již Kalouskovo prohlášení interpretují jako snahu zcela zrušit režijní výhody zaměstnanců. Již dvakrát, letos i minulý rok, také hrozili v rámci boje proti tomuto daňovému opatření celostátní stávkou v dopravě, zejména na železnici. Pokud koalice tento bod zahrne do programového prohlášení vlády, Odborový svaz železnic (OSŽ) slibuje reakci.

Zdroj: MF Dnes/iDnes – [1], [2], Týden, Vláda ČR


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 14.6.2010 (16:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Legislativa

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 16      Zpráv na stránku:   
15.06.2010 (14:55)  
Hříšná myšlenka ale odpovídají této debatě proč teda studenti,důchodci děti do 15 let a další skupiny mající nějakou slevu(jízdné,vstupné),nemusí platit daň z ceny obvyklé to je taky přece výhoda na které stát tratí.
Korrespondent oder ŽP Mitglied CzechDave  mail  
15.06.2010 (14:46)  
Vousáč: Vaše podpora sociálního státu je nebezpečná a ilustruje dokonale postoj většiny těch "méně úspěšných" vůči lidem, kteří "mají víc". Osobně považuji sociální stát za nepovedený experiment (viz Řecko, brzy Španělsko a Itálie a pak to půjde jako domino napříč celou Unií) a daně za legální státní loupež, páchanou na jeho občanech. Naštěstí bařtipáni jako Paroubek padli, přesto se ale cítím ohrožen tímto státem, který chce mé peníze jen prožrat a dává mi za ně služby typu líné a buzerující policie, ČD s jejími odbory nebo rozmlácené silnice. Asi to nakonec udělám jako onen desátý pán v povídce, kterou linkoval Nick.

Třetina mých příjmů je tvořená internetovými aktivitami, u kterých není důležité, kde se momentálně nacházím. Věřte mi, že jakmile procento internetových příjmů a daňová zátěž překročí určitou mez, bude záležet už jen na míře mojí tolerance a lenosti, zda zmizím z ČR do daňově výhodnější země. Mluvím třemi jazyky, známé po Evropě a USA také mám, takže se neztratím. A český sociální stát se může pro mne za mne rozpadnout.
Registrierter Benutzer Turbik 
15.06.2010 (14:30)  
Vousáč: V podobném duchu jako odečítáte psa, by ste měl ted odečíst i bezplatnou přepravu jednoho spoluzavazadla - tedy v případě jízdního kola tuším 60 Kč/den = 21 900 Kč, v případě že započítáme jen 30 Kč/vlak pak "pouze" 10 950 Kč. Když se to sečte s Vaším psem vyjdou zajímavé výsledky, že? :-) A dále, opravdu si myslíte, že jízdné ve 2. třídě vyjde na celý rok na všechny druhy vlaků je pouze za oněch 5283 Kč? Takovou aplikaci si v tom případě chci koupit taky :-) Pročpak ji asi ČD nenabízejí? Něco zde úplně nesedí. ;-)

P.S. Myšleno lehce humorně, doufám že nikoho tímto neurazím.

EDIT: Koukám že už mne někdo v rekci předběhl. :-)
Editor oder ŽP Admin Nick  mail  
15.06.2010 (14:29)  
Stát prostřednictvím ministerstva dopravy poskytuje všem zaměstnancům v dopravě režijní výhody. Částka za tento benefit je započítána v úhradě prokazatelné ztráty, neboli v dotacích. Dopravce jako takový je z obliga, od státu dostane zaplaceno za volnočasovou přepravu svých zaměstnanců. Nyní stát uvažuje, jak změnit podmínky, přičemž říká, že režijky rozhodně rušit nechce a naopak se chce s odbory domluvit na vhodném způsobu. Ale odbory hned svým ovečkám rozhlásí jako hotovou věc, že jim zlí politici chtějí zrušit režijky a tak se potřeba protestovat. Kdyby protesty obnášely vzít transparenty, píšťalky a jít protestovat před úřad vlády, pak by se to dalo akceptovat. Ale odboráři si vezmou jako rukojmí zařízení svého zaměstnavatele, který s tím nemá nic společného a vzniká mu tak ztráta a cestující, kteří s tím také nemají nic společného a vzniká jim též ztráta a problémy (absence v práci, nemožnost využít předplacenou jízdenku bez možnosti kompenzace). To mi přijde natolik absurdní, že se utěšuji myšlenkou, že v tomto vzorci je určitě chyba a žiji tak v omylu.

Jinak doplněk k progresivnímu zdanění: http://www.podnikatel.cz/clanky/v-cem-tkvi-spravedlnost-progresivniho-zdaneni/
15.06.2010 (14:11)  
Trochu nechápu, proč se tady hádáte jen o režijky ČD a neřešíte i ostatní zvýhodnění.
Jako strojvedoucí ČD jí také mám. Mám jí ale spíše jen se setrvačnosti, protože pro soukromé cesty používám auto. Režijku využívám jen v rámci nějakých služebních přesunů, tím nemyslím cestu do práce. Pro nějakou soukromou cestu jsem jí použil naposledy před dvěma roky a pokud bych platil plné jízdné, tak by stálo 22 korun. Pokud bych za ní měl dát ale více peněz, tak si jí prostě nevezmu a všechny moje služební přesuny se budou muset řešit nějak jinak. Například proplacením jízdenky. Takže pak nejspíš budu stát svého zaměstnavatele více než nyní. Režijky se totiž nepoužívají jen pro nějaké soukromé cestování, ale také pro služební účely. Pravdou ale je a s tím i já souhlasím, že není jediný důvod, aby ji měli i rodinný příslušníci, když u dráhy nepracují. Jenom doufám, že když si za stravenky koupíte chleba, tak nedáte ani kousek rodině, protože na tu stravenku máte od svého zaměstnavatele jen vy :)
Registrierter Benutzer DJ 
15.06.2010 (14:10)  
Vousáč: Váš výpočet má jednu chybu. Nemůžete odečítat jednotlivé položky v hodnotě, kterou mají, když jsou nabízeny samostatně. Ta bezplatná přeprava psa působí vyloženě směšně. In-Goldisté jistě pořád nejezdí se psem.

A jen tak na okraj - zapomněl jste přičíst celoroční síťovou jízdenku ve 2. třídě po celém Slovensku - ta je v režijce zahrnuta a v In-G ne. Kolik by to podle vašeho výpočtu dávalo potom?
Registrierter Benutzer R.U.R.  mail  
15.06.2010 (14:09)  
Výpočet ceny obvyklé: a třebas to že režisté jezdí zadarmo na Slovensku a v mnohých jiných státech mají možnost získat výraznou slevu, to je započteno jak?
Registrierter Benutzer M 
15.06.2010 (14:00)  
Stana Kulaty - ze za to ma vic penez? No, tak to se fakt rict neda...

Vousac - co kazes, to pijes? Na jedne strane podporujes progresivni zdaneni (tzn. aby "jim" vzali to, co ty sam nemas - tvymi slovy zavidis jim jejich prijmy), ale na druhe strane pozadujes, aby tobe samotnemu ty "extra" prijmy zustaly nezdaneny. Tak si to preber...

A jedna matematicka - ten, kdo ma vyssi prijem zaplati na danich VICE i bez progresivniho zdaneni. Zaplati vice dokonce i pri degresivnim zdaneni (pokud bude ve stejne forme jako minula progrese). Takze socialni/solidarni prvek zachovan je...
15.06.2010 (13:51)  
To Jakub Gregor,potažmo M:Pánové,já jsem zastáncem sociálního státu. A proto jsem také zastáncem progresivního zdanění,ujišťuji vás,že kdybych byl ještě aktivní,velmi rád dám ze své hrubé mzdy víc,než ten,kdo ji má nižší. A nejen absolutně,ale klidně i procentně. Přerozdělování ve prospěch těch,kteří nezaviněně-třeba tím,že bydlí v nějaké postižené lokalitě-musí žít jako chudáci,bez šance to změnit,je principem sociálního státu. A dravost těch,kteří bezohledně kořistí,je pravým opakem. Tohle jsem si nevymyslel,na to už přišli jiní dávno předtím. Ještě si dovolím přispět na téma,nakousnuté panem DJ:Cena In Gold(bez DPH) je 20 000Kč/ rok.A nyní odečtěme to,co In karta Železniční průkazka neobsahuje. První třída vozová=3500 kč/rok,Rail Plus 800Kč/3 roky,bezpatná přeprava psa 30Kč/den.Všechny tyto položky a z nich plynoucí oprávnění si může držitel Železniční průkazky zakoupit. Takže-20000-14717=5283. A to by,podle selského rozumu,měla být ona ,,cena obvyklá",pochopitelně bez DPH. Pochopitelně nelze odečíst všechno-například používání čekáren typu Loungue a podobně.
Registrierter Benutzer R.U.R.  mail  
15.06.2010 (13:50)  
Souhlasím s názorem, že se tohle řeší na špatné úrovni. Tohle by měly řešit především ČD jako poskytovatel výhody, a to se zaměstnanci i se státem. Ty ale dělají mrtvého brouka a ostatní se pak dostávají do neřešitelných situací. Je například hezké navrhnout jinou formu výhod (volné/levnější jízdenky, cesťáky...), ale do toho státu tak moc není, to je hlavně na odborářích a ČD aby to spolu vyjednali.

A danit/nedanit: zajímavý úhel pohledu mi nabídla moje slečna režistka (předtím jsem byl pro zdanění, nyní nemám jasný názor). ČD zde mají ten problém, že na využívaní výhody je moc vidět. Když například někdo pracuje ve firmě jako elektrikář, typicky si bez problémů může půjčit domů nářadí a nástroje, které ve firmě mají, a o víkendu si doma dělat rozvody apod., aniž by toto kdokoliv chtěl platit a danit jako službu. Zaměstnanec školy často může zdarma navštěvovat výuku, opět se to nikde neeviduje a daň se z toho neplatí. A takových příkladů je spousta, většina povolání má něco takového. Je tedy na zamyšlení, zda tohle není prostě věc čistě každého zaměstnavatele, co komu zadarmo dá/půjčí/umožní. Ono totiž není dobré když se stát snaží zasahovat úplně do všeho...
Jiná věc zase je, když ČD vozí zadarmo režisty a od státu pak za to chtějí zaplatit (uhradit ztrátu). Nemám tušení, jaký je podíl režistů mezi cestujícími. Dalo by se třeba uvažovat o tom, že by režista jel bez nároku na místo k sezení a směl by si sednout jen pokud by zbylo volné sedadlo...

Co mi připadá nejvíc na hlavu je že se tohle řeší tak nějak všude a nikde. Očekával bych, že už dávno bude založena komise z odborníků, kteří situaci zhodnotí ze všech úhlů pohledu, nejdůležitější poznatky oznámí a doporučí řešení vhodné a přijatelné pro všechny zúčastněné strany.
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 16      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko