České Budějovice — Ačkoliv léto nastane již zítra, žluté jaro na železnici ještě zdaleka nekončí. Po mnoha jízdách v Ústeckém, Jihomoravském, Plzeňském či Olomouckém kraji se nyní RegioJet rozhodl s jednotkami Siemens Desiro Classic prezentovat v jižních Čechách. Na trať České Budějovice – Český Krumlov tak vyjedou v pondělí 21. června 2010 dva páry mimořádných vlaků, z nichž první bude určen zejména pro pozvané hosty. Přeprava ostatních cestujících je zde omezena kapacitou soupravy. Cena zpáteční jízdenky mezi libovolnými stanicemi činí 5 Kč. V současné době vypravuje RegioJet také 4 páry spěšných vlaků na západočeské trati Plzeň – Domažlice, kde provoz potrvá až do 31. července tohoto roku.
| Jízdní řád vlaků České Budějovice – Český Krumlov | ||||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 12.35 | 15.22 | ↓ | České Budějovice | ↑ | 14.28 | 18.08 |
| | | 15.26 | ČB jižní zastávka | | | 18.03 | ||
| 12.50 | 15.33 | Boršov nad Vltavou | 14.20 | 17.56 | ||
| 13.05 | 15.52 | Křemže | 14.03 | 17.40 | ||
| 13.08 | 15.56 | Holubov | 13.50 | 17.30 | ||
| 13.19 | 16.13 | Zlatá Koruna | 13.40 | 17.18 | ||
| 13.25 | 16.22 | Český Krumlov | 13.32 | 17.08 | ||
Zdroj: RegioJet

No jo ... v civilizovaných zemích ... jenže my se tu bavíme o ČD. V rámci toho muzea, které ČD provozují, jsou 843 moderní vozidla. :-(
To není o nandavání ale o faktech. Také nezapomeňte, že Jančura usiluje především o dotace, zatímco jeho nynější provoz je hluboce ztrátový, a ten příští rok bude také. Tím se netají. Konkurence na železnici bude jistě fajn, pokud se to zvládne jako v UK. A ne jako v Polsku. Ale je nesmyslné si to idealizovat.
Mrkněte se do jízdního řádu, a pak mi řekněte, kde tu hodinu rozdílu mezi klopidlem a EC vidíte. Já tam mám pro letošek 44 min.(Hlavák - Svinov)
Na příští rok 37 min, u Jančury 33 min.
Nějaký argument, proč píšu z cesty, by nebyl?
Kde jsou ty časy před pár lety, kde IC/EC bylo pojmem i na Pha-Ova, časy spočteny na 160, řazení vozů dodržováno striktně na 160 včetně záloh! A dnes? I když platím výrazně vyšší příplatek než dříve, tak stejně jedu, pro mne osobně, méně pohodlným prostředkem, a s delší dobou jízdy díky přestupům, neboť nejsem přímo z vyvolených stanic, kde jednotka 680 zastavuje, nýbrž IC/EC ano.
Avšak chápu ČD, nejsou schopny dojednat lepší využití jednotek 680, tak se to musí tlačit takto. Avšak chybí dodržování garance kvality IC/EC ze strany objednatele - MD ČR. Osobně by mne zajímalo, jestli příspěvek státu je stejný na vlak R jako na vlak IC/EC.
A zkusme se zamyslet nad principem vyjádření, že mezi první rychlíkové relace "uvolněné" do soutěže má patřit vozba Olomouc-Opava-Ostrava Svinov. Proč se zrovna počítá s tratí, kde stávající vozba rychlíků je provozována nejmodernějšími motorovými novostavbami u ČD, a.s.? :-)
CD se naramne hodi do kramu, ze muze veskere soupravy s rychlosti 160 vozit na jizni vetvi, kde potrebuji "konkurovat" dalnici. Na severni vetvi naopak zustal zrejme jediny spoj s moznosti vyuzit 160km/h, ovsem i ten ma jizdni doby pocitany na 140 vcetne vaty.
Pritom CD ma relativne slusny pocet vagonu na 160. A provozuje je i na Ostravu, jenze - schvalne sestavene tak, aby vzdy v souprave byl aspon jeden vuz na 140 (s vyjimkou 110/111).
No a tim se CD povedl doslova husarsky kousek. Pendolino je diky tomu protezovano jako jediny rozumny dopravni prostredek. A proc by taky nebylo takto prezentovano, kdyz to objednavatel dopravy neresi.
V teto situaci by jakekoliv zrychleni vlaku bylo pro CD kontraproduktivni. Jakmile by totiz klesl zajem o potemkina, bude to zasah pod caru ponoru - nikde jinde nez na teto vetvi se ted nema sanci Pendolino uzivit a drahy to moc dobre vi.
Proto ocekavam, ze CD pouzije vsech legalnich (kolik bude tech na hranici legalnosti nebo az za ni je samosebou taky otazka) prostredku k tomu, aby RJ nejak zpomalily/poskodily nebo jinak zaridily, aby si udrzely vyjimecnost potemkina aspon do doby, nez budou uctene "na nule". A je v principu uplne fuk, zda to bude ve forme zdrzovani pri predjizdeni v Hranicich, nebo to bude mit podobu posunuti planovanych pripoju na RJ vlaky do polohy, aby prestupy byly znemozneny (trvalym zpozdenim "z provoznich duvodu" okolo 4 minut, aby jim to nekazily statistiky, kam se pocitaji 5 a vice, takze jim dotace kraceny nebudou). V extremnim pripade si dovedu predstavit lokomotivni jizdy (pokud se nepletu, samotna masina nema povolenu jizdu maximalni rychlosti kvuli brzdeni) v casove poloze jizdy RJ vlaku - sice jsou to naklady navic, ale staci se podivat, jakych "kreci" jsou CD schopny udelat, pokud jim tece do bot - nasazeni esusu putovne podle toho, kde se predvadi zluta Desira taky rozhodne nebylo zadarmo a pritom to byla stejne "posledni krec".
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











