České Budějovice — Ačkoliv léto nastane již zítra, žluté jaro na železnici ještě zdaleka nekončí. Po mnoha jízdách v Ústeckém, Jihomoravském, Plzeňském či Olomouckém kraji se nyní RegioJet rozhodl s jednotkami Siemens Desiro Classic prezentovat v jižních Čechách. Na trať České Budějovice – Český Krumlov tak vyjedou v pondělí 21. června 2010 dva páry mimořádných vlaků, z nichž první bude určen zejména pro pozvané hosty. Přeprava ostatních cestujících je zde omezena kapacitou soupravy. Cena zpáteční jízdenky mezi libovolnými stanicemi činí 5 Kč. V současné době vypravuje RegioJet také 4 páry spěšných vlaků na západočeské trati Plzeň – Domažlice, kde provoz potrvá až do 31. července tohoto roku.
| Jízdní řád vlaků České Budějovice – Český Krumlov | ||||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 12.35 | 15.22 | ↓ | České Budějovice | ↑ | 14.28 | 18.08 |
| | | 15.26 | ČB jižní zastávka | | | 18.03 | ||
| 12.50 | 15.33 | Boršov nad Vltavou | 14.20 | 17.56 | ||
| 13.05 | 15.52 | Křemže | 14.03 | 17.40 | ||
| 13.08 | 15.56 | Holubov | 13.50 | 17.30 | ||
| 13.19 | 16.13 | Zlatá Koruna | 13.40 | 17.18 | ||
| 13.25 | 16.22 | Český Krumlov | 13.32 | 17.08 | ||
Zdroj: RegioJet

prekrucujete a podsouvate, protoze ja se nevyjadroval k rivalite mezi CD a Jancurou....
ale rad Vam odpovim proc mi nevadi manyry KSC a vadi mi manyry Jancury..
1) manyry KSC uz byly ukonceny, cili protesty proti nim nejsou relevantni
2) Jancurovi manyry jsou aktualni, proto pokud s nimi nesouhlasim, ma smysl vyjadrit svuj nesouhlas
3) kdyby manyry KSC ted byly v behu, sel bych proti nim diskutovat nekam do politicke diskuze a ne na web o zelezni, protoze toto politicke tema sem nepatri, ale Jancurovi dopravni aktivity ano, to ze jsem tu nenapsal obsahly protest proti manyrum KSC neznamena, ze s nimi souhlasim
Sim měl na mysli, že vzhledem k existenci SC není žádná snaha o zrychlení a zvýšení kvality EC/IC, spíše naopak. A to je pravda. EC/IC jsou stále stejně pomalé a ještě před pár lety bylo téměř nemyslitelné nasazení vozů Bee272 a podobných. Dnes patří spíše k tomu lepšímu, protože zcela běžně jsou nasazovány i B... K tomu můžeme ještě přičíst zrušení zrychlených vlaků IC Leoš Janáček a Manažer, aby cestující, kteří chtějí jet rychleji, museli pěkně využít SC a zaplatit 200/100 Kč za povinnou místenku...
Takže podle vás je úroveň důvěryhodnosti Jančury stejná jako důvěryhodnost politiků, s Jiřím Paroubkem v čele. No gratuluji, to jste se ho moc nezastal :-))).
No to by mě zajímalo, o kolik přesně si myslíte že jsou EC na Ostravu uměle zpožděna, a jaké k tomu máte důvody. Nejsou to jen takové všeobecné dojmy? A umělé zpožďování RegioJetu - nepřeháníte to trochu?
pouziji argument silne off-topic: jancura slibil, a - dejme tomu [budeme-li striktne demagogicti a uzkoprsi] - nesplnil. ok.
co ovsem hodlaji delat "nasi moralisti" s temi politiky, kteri dvacet let neco slibovali,a taktez nesplnili?? pujdete je vy, moralne bezuhoni, vystrilet??? hezky jednoho po druhem, a pred strakovkou?
je zvlastni, jak lze v podobnych diskusich vysledovat odklon od striktniho posouzeni stavu veci ["kdyz to slibil, tak at to splni - jinak nema na kolejich co delat"], k nenapadnemu "zapomenuti slibu predchozich" z jinych oboru ["za nasi vlady prosadime, aby prumerna mzda dosahla urovne vyspelych zemi Evropy" - ing. Jiri Paroubek].
opravdu nechapu, proc vam nevadila devastace nasi zeme socialistickejma manyrama. zato vam strasne vadi, ze jancura chce konkurovat CD - pritom "spolecenska nebezpecnost" [vypujcil jsem si neprilis vlidnou vetu z let davno minulych...] politickych slibu je mnohem vetsi, nez pripadna nebezpecnost RJ, vznikla z provozovani zeleznicni dopravy v CR.
studovat fakultu socialnich ved, mam z tohoto fora disertacku jako prase na tema "ovlivnitelnost obyvatelstva populistickym brain-washingem doplnenym o totalni pokles zodpovednosti jedince ve spolecnosti".
ale prosim tohle neni kritika, to je jen dotaz na technickou otazku, protoze v ni nemam dostatek vlastniho nadhledu
pisete z cesty.....
spatnost zustava spatnosti bez ohledu na to kdo ji spacha a nelze ji omluvit spatnosti nekoho jineho
Ono se dost těžko konkuruje firmě, do které sype neustále za všech stran peníze stát.
K těm pohodlným koženkám - pokud připustíme, že jsou pohodlné (což já osobně nedokážu), tak jsou pohodlné jen proto, že jsou poloprázdné (kdo by se do nich taky hrnul). Při cestování v šesti a více lidech už to často zmiňované místo na nohy není, nikam si nelehnete, často se mačkáte na dvousedadle s cizím člověkem.
Chápu, že poloprázdné vlaky šotoušům vyhovují, ale snad uznáte, že takhle železnici provozovat nelze.
R 646 > proc? proc mam podporovat neco, o cem jsem presvedcen, ze parazituje na spatne (lepe receno nulove) duslednosti objednavatele dopravy. Dokud si nekdo objedna vlaky v situaci, kdy je mu uplne sumak, ze jsou umyslne zpomalovany a jeste se za ne chce "prokazatelna ztrata" v pripade, ze ta sama spolecnosti si posle "malou domu" v podobe reklamy na pendolino... ne, opravdu v tomhle duchu me nic nevabi na pouzivani potemkina, kdyz to neni nutne.
Je to v principu to same, jako by mesto platilo jedne firme za provoz autobusu a ta v nich mela reklamu na vlastni taxisluzbu. Se slovy "jsou tyhle autobusy pomale? Jedte nasim taxikem, je sice drazsi, ale jede rychleji"
To tedy ano. ČD vyjednávají o koupi RaijJetu pro lokomotivy cca taurusí úrovně, a uzavřely výběrové řízení ve prospěch jednotek od Stadleru.
Ale takhle jste to asi nemyslel...
Pro mě je výsledná podoba trochu zklamáním, protože vlaky RJ se svými jízdními dobami místo na úrovni SC budou na úrovni EC/IC ČD.
Tři čtvrtě roku ano. Pak se možná vaše zklamání prohloubí.
Komfortem ale třeba předčí i SC. Každopádně jsem rád, že nějaké vlaky budou a časem klidně může dojít třeba k výměně lokomotiv a zkrácení jízdních dob.
O komfortu RegioJetu na IC můžeme zatím jen tiše snít. Výměna lokomotiv a zkrácení jízdních dob mi přijde u RegioJetu pro nejbližší roky nereálná, volné peníze pro koupi řetězce hotelů je pryč a úvěry jsou tady. Naopak u ČD mi přijde reálná velmi. Schválně, co bude dřív v provozu na českých IC, jestli žluté peršingy, nebo 380. Pokud se 380 osvědčí, tak u ČD čekám na rozdíl od RegioJetu právě zkrácení jízdních dob IC na Ostravu i Brno tak asi o čtvrthodinu. A komfort? Opět se nechám překvapit, co bude v provozu v Čechách dřív. Jestli žluté vlaky neznámé kvality (doufejme že aspoň nějaké emzety se povedou), nebo ČD RailJety.
Můžeme fňukat, že takhle nadějně to vypadá jen s malou částí vozového parku ČD, ale větší počty vlaků by nezaplatila ani SSA. Jen třeba DB, a tam si nejsem úplně jistý, jestli bych z toho měl radost...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











