..: V Ústí nad Labem vykolejil CityElefant 471.005 :..

Nehoda 471.005, Ústí nad Labem , 28. 6. 2010, foto: Faigja Ústí nad Labem (aktualizováno 1.30) — Dnes v 16.47 hodin vykolejil ve stanici Ústí nad Labem jih osobní vlak 2316 jedoucí z Prahy Masarykova nádraží do Ústí nad Labem hl.n. Podle již potvrzených informací při nehodě zemřel strojvedoucí vlaku a bylo zraněno 11 cestujících. Čelní řídící vůz 971.005 (jednotka jela v řazení 971.005 + 071.005 + 471.005) je zcela zdemolován, část vlaku se při nehodě převrátila na bok a poškodila čtyři sloupy trolejového vedení. Na místě zasahují záchranáři, kteří dočasně uzavřeli i silnici na Prahu. Podvozek řídícího vozu se zastavil daleko před soupravou. Osobní vlaky jsou nahrazeny autobusy, dálkové vlaky byly vedeny po odklonové trase přes Lysou nad Labem, Mělník a Ústí nad Labem-Střekov. Od 19 hodin se pracuje na odklizení následků nehody tak, aby byla alespoň jedna z traťových kolejí průjezdná v nezávislé trakci. To se krátce po půlnoci podařilo, vlak EN 477 Metropol jel již ve své pravidelné trase, byť s 1,5hodinovým zpožděním. Předběžně také byla vyčíslena škoda na trati ve výši 15 miliónů korun a na vlaku 50 miliónů korun. Dle prvotního prozkoumání záznamových zařízení z vlaku i ze zabezpečovacího zařízení ve stanici, měl vlak povolenu maximální rychlost 50 km/h, v okamžiku nehody se však pohyboval rychlostí 108 km/h.

Nehoda 471.005, Ústí nad Labem , 28. 6. 2010, foto: Faigja Nehoda 471.005, Ústí nad Labem , 28. 6. 2010, foto: Faigja Nehoda 471.005, Ústí nad Labem , 28. 6. 2010, foto: Faigja Nehoda 471.005, Ústí nad Labem , 28. 6. 2010, foto: Faigja Nehoda 471.005, Ústí nad Labem , 28. 6. 2010, foto: Faigja

Okolnosti nehody se vyšetřují, další průběh mimořádné události sledujeme.

Zdroj: Drážní inspekce, iDnes.cz, Novinky.cz; foto: Faigja


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 28.6.2010 (18:23)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Ústecký


  1 ... 15 16 17 18 19 20      Zpráv na stránku:   
29.06.2010 (0:02)  
JsP: na zídce není žádná silnice, ta je až o pár metrů vedle. Kdyby to nebylo možné, neříkal bych to přece, ne?
28.06.2010 (23:58)  
Val pod úhlem45°? A kam potom dáš tu silnici, co je na zídce?
28.06.2010 (23:57)  
MG: podívej se na fotky z místa. Tu hlavní neplechu udělala kombinace sloupu (tomu předejít moc nelze) a zídky - ta je ovšem fakt zbytečně vystouplá. Při pohledu na místo je přitom jasné, že by se tam dal udělat klasický val s úhlem 45°, zpevnit a je vymalováno. Místo toho tam někdo udělal kvádr..
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
28.06.2010 (23:48)  
JTB: Minus pět za výpady, které se nedějí ;o)

Můj příspěvek byl k věci - tys zmiňoval PHS, které zde nehrály roli. A proč by měla být jinak řešena betonová zídka? Proč není jinak řešená souprava? Její bočnice, střecha? NIKDY neuděláš nic 100% a v případě konjunkce drážní infrastruktury X vozidel teprve ne. Pokud 109E vletí ve 160 na kus něčeho, co ji vyhodí do portálu tunelu, bude celá TSI k ničemu, i kdyby byl portál s bublinkové fólie a zásobníků s vodou.

O způsobu nakládání s penězi X PHS si napiš samostatné pojednání, to zde nepatří.
28.06.2010 (23:39)  
MG: prosím bez zbytečných výpadů, ano?
A teď k věci:
"a PHS by nebyla, dopadne to daleko hůř"
Jenže tady o PHS vůbec nešlo, do ní vlak paradoxně nenarazil. Podívej se na jakékoli video z místa, než budeš mudrcovat. Problematická byla ta betonová zídka, která svým vysloveně nešikovným tvarem skříň rozpárala. Být vhodněji řešená, fírovi by to možná život nezachránilo, ale těm těžce zraněným by to nade vší pochybnost pomohlo.

Mimochodem, účel PHS "je sice jasně daný", ale to, že ho neplní a jsou to jen ventily na státní peníze je věc druhá. Je to nejméně efektivní protihlukové opatření z možných, navíc také velmi nebezpečné. Až jednou vyletí vlak do PHS, vymlátí panely a o nosník se rozpáře tak nějak podobně, pochípme. Ale to teď nechme stranou.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
28.06.2010 (22:44)  
JTB: Nepřevracej fakta. Účel protihlukových stěn je snad jasně daný. Dokonce si troufám tvrdit, že kdyby se to stalo v nějaké zástavbě s domy přímo u trati a PHS by nebyla, dopadne to daleko hůř. Takže úlohu tohoto prvku bych určitě nezpochybňoval.

Strojvůdce je mi každopádně líto. Jen by těch mrtvých bylo asi více, kdyby se ten vlak třeba překulil z náspu pár metrů dolů na pár rodinných domků... (myslím modelově, ne v tomto případě)
28.06.2010 (22:30)  
Mno, a teď si položme otázku o smysluplnosti PHS, všelijakých betonových zdí, zárubní a bůhvíčeho ještě, co se kolem tratí za poslední roky postavilo. Opravdu to má pomáhat?
28.06.2010 (22:25)  
M 474 003 : Takže ti mocipáni ve Francii, Švýcarsku, Německu, Rakousku, Itálii (a jinde) jsou šílenci, kteří nechávají jezdit vlaky s řídícími vozy rychlostí 200 km/h ...

Poborskiii : jenže na 971 žádná strojovna není ... leda ten představeček k bočním dveřím ... takže by se dalo usuzovat, že se snažil utéci ...

Že by samotný 971 xxx stál jen 50 milionů korun ... zajímavé..

No a v Mladé Boleslavi zase vykolejil náklad....
registrovaný uživatel zaza 
28.06.2010 (22:20)  
Karel Chýla: Děkuji
editor nebo admin ŽP Karel Chýla  mail  
28.06.2010 (22:18)  
  1 ... 15 16 17 18 19 20      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko