..: V Ústí nad Labem vykolejil CityElefant 471.005 :..

Nehoda 471.005, Ústí nad Labem , 28. 6. 2010, foto: Faigja Ústí nad Labem (aktualizováno 1.30) — Dnes v 16.47 hodin vykolejil ve stanici Ústí nad Labem jih osobní vlak 2316 jedoucí z Prahy Masarykova nádraží do Ústí nad Labem hl.n. Podle již potvrzených informací při nehodě zemřel strojvedoucí vlaku a bylo zraněno 11 cestujících. Čelní řídící vůz 971.005 (jednotka jela v řazení 971.005 + 071.005 + 471.005) je zcela zdemolován, část vlaku se při nehodě převrátila na bok a poškodila čtyři sloupy trolejového vedení. Na místě zasahují záchranáři, kteří dočasně uzavřeli i silnici na Prahu. Podvozek řídícího vozu se zastavil daleko před soupravou. Osobní vlaky jsou nahrazeny autobusy, dálkové vlaky byly vedeny po odklonové trase přes Lysou nad Labem, Mělník a Ústí nad Labem-Střekov. Od 19 hodin se pracuje na odklizení následků nehody tak, aby byla alespoň jedna z traťových kolejí průjezdná v nezávislé trakci. To se krátce po půlnoci podařilo, vlak EN 477 Metropol jel již ve své pravidelné trase, byť s 1,5hodinovým zpožděním. Předběžně také byla vyčíslena škoda na trati ve výši 15 miliónů korun a na vlaku 50 miliónů korun. Dle prvotního prozkoumání záznamových zařízení z vlaku i ze zabezpečovacího zařízení ve stanici, měl vlak povolenu maximální rychlost 50 km/h, v okamžiku nehody se však pohyboval rychlostí 108 km/h.

Nehoda 471.005, Ústí nad Labem , 28. 6. 2010, foto: Faigja Nehoda 471.005, Ústí nad Labem , 28. 6. 2010, foto: Faigja Nehoda 471.005, Ústí nad Labem , 28. 6. 2010, foto: Faigja Nehoda 471.005, Ústí nad Labem , 28. 6. 2010, foto: Faigja Nehoda 471.005, Ústí nad Labem , 28. 6. 2010, foto: Faigja

Okolnosti nehody se vyšetřují, další průběh mimořádné události sledujeme.

Zdroj: Drážní inspekce, iDnes.cz, Novinky.cz; foto: Faigja


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 28.6.2010 (18:23)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Ústecký


  1 ... 14 15 16 17 18 ... 20      Zpráv na stránku:   
29.06.2010 (1:36)  
xyz: Ano, je to generálství po bitvě. Ale celkem logické, protože ta zídka je u výměny (kde je potenciálně největší riziko nehody) opravdu nešikovná. Holt jak se říká, drážní předpisy jsou psané krví - z čehož ale plyne, že bychom se mohli třebas poučit.

Třeba u dálnic a dnes i u běžných silnic to tak funguje. Okolo nich se stavějí široké náspy, které při nehodě pomohou nejvíc.

Trochu mi to připomíná nehodu gruzínského sáňkaře Kumaritašviliho letos v únoru ve Vancouveru. Jasně, udělal chybu, ale nemusel za ní zaplatit životem, kdyby hned u výjezdu ze zatáčky nebyla nešikovně umístěná traverza. I když do té doby nikdo nečekal, že by se mohlo něco takového vůbec stát, stalo se...
29.06.2010 (1:35)  
Tady to opravdu chce počkat na vyšetření. A nedá se srovnávat náraz lokomotivy ve Studénce s tímhle případem. Tam bylo "štěstí", že vlak trefil most ve výšce rámu vozidel a níž, tady ta zeď vběhla přímo do stanoviště, tzn. nad rámem. O tom už jsem kdysi psal (i s ohledem na tu fyziku...) tady http://blog.ihned.cz/c3-26500230-YCD000_d-teoreticka-fyzika-v-praxi. Nedokážu si představit situaci, kdy by ve Studénce rámy vozidel byly pod úrovní spadlé mostní konstrukce (kdyby jel vlak třeba po 103. koleji nebo ten most spadnul trochu jinak...). To by ten most prostě uříznul to, co by bylo nad rámem...
registrovaný uživatel xyz  mail  
29.06.2010 (1:20)  
JTB:

Jestli to nebude onen slavný generál po bitvě. I kdyby nikdo neprotestoval a zaplatilo se více za různé náběhové hrany, výkupy pozemků na pozvolnější valy... těžko dokážete dosáhnout 100% zabezpečení pro vypadnutí libovolné soupravy libovolným směrem v libovolném místě celé sítě. Máte (měl jste) malé dítě? Můžete mít pocit, jak jste všechny rohy, šuplíky, skřínky... zajistil a vše obalil molitanem. Přesto se můžete dostat situace, kdy se stane nehoda a dítě se zraní. Můžete si to zpětně vyčítat a říkat si, že kdybyste věděl, mohl jste právě tohle jedno místo řešit jinak, ale nelze to zcela vyloučit (tedy kromě naprostého zastavení provozu).

Krutas57:

Je to trochu podobné jako výše. Fyziku neokecáte. Když Vám něco takové hmotnosti narazí takovou rychlostí do nějaké překážky, destrukci se nelze vyhnout. Lze ji možná usměrnit (a snížit pravděpodobnosti zranění), lze mít třeba bezpečnější únikové místo (které je ale k ničemu, pokud to nestihnete/nemáte šanci stihnout), ale nelze zabránit tomu, aby při nešťastné shodě okolností nezničila vše v cestě, i když to může bohužel být lidský život. Ani v nejmodernějším a "nejbezpečnějším" autě bych nezkoušel náraz ve 100km/h do zdi.
29.06.2010 (1:16)  
Kruťas: Chápu tvoje rozčarování, ale každá nehoda má svá specifika.. Ve Studénce šlo o to, že se o spadlý most nejvíc zbrzdil celý pojezd, kabina se strojovnou se tak mohla zastavit s mnohem menším záporným zrychlením, což je pro přežití klíčové. A navíc se most nárazem posunul a zeslabil tak ničivé síly.
Ve včerejším případě se jednalo o oproti lokomotivě "bezbrannější" řídící vůz. A pokud navíc narazil do pevné překážky (opěrná zeď), pak nikomu nepomůže sebepevnější konstrukce čela a kabiny...

Moc lituji toho pana strojvedoucího a jeho rodiny. Když udělá chybu učitel ve známkování, možná naštve žáka - kéž by byly konsekvence u pochybení strojvůdců podobně malicherné..
editor nebo admin ŽP Nick  mail  
29.06.2010 (1:15)  
krutas: Ad. Studénka: http://www.novinky.cz/krimi/204543-policie-ukoncila-vysetrovani-vlakoveho-nestesti-ve-studence.html

Pokud fíra nestihl utéct ze stanoviště a zaujmout bezpečnější polohu, nepomohl by mu banán ani taurus - silou nárazu by si způsobil (smrtelná) zranění o pult, protože na lokomotivě nejsou bezpečnostní pásy. Btw: Nikde není ověřeno, zda fíra zemřel až na následky zranění, nebo neměl třeba infarkt. Nějak si nedovedu představit, jak zkušený strojvedoucí rok před důchodem vjede plnou rychlostí do odbočky.


JTB: Kde jsi vyčetl výstrahu? Ta by v kombinaci s rychlostí 108 km/h nebyla nijak zvláštní natož nebezpečná.
29.06.2010 (0:38)  
Předem se omlouvám za trochu větší "ostrost" příspěvku, ale nedá mi to...

Před dvěma lety - nehoda ve Studénce - lokomotiva řady 151 v plné rychlosti nabourala do mostu - lokomotiva sice zničená, ale strojvedoucí jen lehce zraněn.

Před dvěma týdny - nehoda v Rakousku - nákladní vlak tažený lokomotivou Taurus 1116 v rychlosti 120km/h vykolejil (náhodička...) v zatáčce s Vmax=60km/h. Lokmotiva se převrátila na bok a je "poněkud poškozená", ovšem strojvedoucí přežil.

Info: http://www.lidovky.cz/v-rakousku-se-prevratil-vlak-s-novymi-auty-pres-sto-jich-bylo-zniceno-1km-/ln_zahranici.asp?c=A100616_203642_ln_zahranici_glu

Foto: http://zahranicni.ihned.cz/index.php?article%5Bgalery%5D%5Bdetail_id%5D=1051840&article%5Bgalery%5D%5Bfrom%5D=0&article%5Bgalery%5D%5Bid%5D=788970&article%5Bid%5D=44301160&p=003000_d

Dnes - Elefant ve 108km/h vykolejil (v souvislosti s předchozím to zdůrazňuji), kabina totálně "na sr**ky", strojvedoucí bohužel nepřežil.

Je jasný kam mířím a teď se odvážim na plno: Neměl by za takle pos**nou konstrukci kabiny jít někdo regulérně za mříže?! Ať už tu nehodu zavinilo cokoliv a kdokoliv, tak kabina měla strojvedoucího chránit, o což se evidentně ani moc nesnažila. A nutno podotknout, že toto nebyl nejhorší možný scénář (Studénka byla imho horší) a vlak ani nejel plnou konstrukční rychlostí - tedy situace, kterou by vlak měl zvládnout relativně dobře. Strojvedoucí ze Studénky i Rakouska vděčí za svůj život právě kvalitní konstrukci lokomotiv (bavíme se i o přes 30 (slovy třicet) let starém stroji 151!!!). I ten Banán ve studénce se obětoval, aby zachránil život svému strojvedoucímu a vůbec k tomu nemusel znát nařízení EU. A "supermoderní vymazlenej" (a taky dost drahej) Elefant? Tomu už nemá kdo vděčit za život...

A když vidim škodovku, jak se natřásá s tim, že 109e splňuje ty nejpřísnější normy z EU ... kolik těchto norem by asi splnil Elefant? Která z těch norem mu dovoluje rezignovat na bezpečnost a "rozmáznout se jak plechovka od piva po brutálním úderu kladivem"? Sem dost zvědavej, jak to škodovka vysvětlí... Ale je mi jasný, že sme v česku a škodovka nemusí vysvětlovat vůbec nic...

A mimochodem, už si cca půl roku pohrávám s myšlenou, že se Elefant vymkne kontrole při selhání palubního počítače...
Na YouTube dřív (dnes už bohužel ne) viselo autentické video zachycující automatický restart počítače (v důsledku chyby?) - automaticky se spustila nouzová brzda a všechny prvky řízené počítačem (tj. na palubní desce asi všechny včetně ovladače poměrného tahu a ovladače brzd) nereagovaly. Souprava nešla ani odbrzdit a řídit ručně ani nic. Přitom jí do cíle cesty chybělo asi 200m, to by fíra ručně klidně dojel.

A každý programátor se znalostí základních pravidel si jistě uvědomí, že situace ztráty kontroly, ale bez restartu a nouzovky je možná. Dovedu si představit scénář, kdy palubní počítač "zblbnul" při jízdě po levé koleji a prostě neragoval na ovladače a neaktivoval nouzovku. Strojvedoucí při zahlédnutí signálu "stůj" nastaví na ovladači brzdu, ovšem souprava nereaguje a po několika pokusech strojvedoucí zahlédne špatně přestavenou výhybku, v beznaději se zvedá ze sedadla a ......
Zde navazuji na "Honzu Beránka / JTB" s větou "na návěstidle výstraha...takže to asi fakt padá na fíru".
Reálnost tohoto nechť posoudí někdo, kdo o tom ví více, než já. Ale mě to (bohužel) zapadá.

Každopádně je mi to moc líto a mrzí mě, že musel zbytečně zemřít člověk. Doufám, že se to alespoň pořádně vyšetří a vysvětlí, proč je ten Elefant totálně na šrot. Ale ikdyž doufám, tak nepředpokládám - vždyť jsme v česku. Ostatně ... už vyšel nějaký závěr vyšetřování Studénky? Já nic nezaznamenal...

PS: Ještě jednou omluva za takto "brutální" příspěvek. Klidně mi všichni dejte mínuska, mě je to jedno. Ale prostě ve vzteku a rozhořčení cítím potřebu sem tohle napsat...
29.06.2010 (0:34)  
Smutné... Jsem hrozně zvědavý na výsledky šetření. Když jsem to zahlédnul, tak mi hned vyskočila v hlavě Studénka. Žádné fotky nikdy neukážou skutečný rozsah katastrofy. Na místě je všechno jiné. Žádná fotka nedokáže popsat tu ničivou sílu. Likvidovat Studénku byl jeden z nejhorších zážitků.
Je mi smutno ze zmařeného života strojvedoucího....
29.06.2010 (0:33)  
Nick: přesně tak. Mimochodem, už známe údaj z tachografu - 108km/h, na návěstidle výstraha...takže to asi fakt padá na fíru.
editor nebo admin ŽP Nick  mail  
29.06.2010 (0:26)  
JP, MG: JTB asi naráží na ten ostrý roh zídky. Možná by bylo vhodnější tam udělat nějaký náběh, jako se to dělá u svodidel u silnice. Tady trčí kostka, o kterou se rozseká cokoli, co vypadne s kolejí.
29.06.2010 (0:06)  
No já se dívám na tuhle fotku:
http://www.zelpage.cz/news_n/nehoda_usti_nad_labem_jih_471_005_20100628_6.jpg
Ale nejsem stavař, abych ti odkýval, že to jde a že to bude mít i správnou statiku, co tam potřebovali.
  1 ... 14 15 16 17 18 ... 20      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko