..: Na české tratě chce další dopravce: Rapid Express a Regio :..

Rapid Express - propagační grafika, foto: Rapid Express, a.s. Praha — Třetí dopravce na trase Praha – Ostrava od prosince 2012, taková je představa firmy RAPID Express, a.s., jež by jako další ráda vstoupila na trh dálkové i regionální drážní dopravy v Česku. Avizovaný projekt by měl na komerčně nejzajímavější trasu přinést vlakové spoje, vedené v dvouhodinovém intervalu elektrickými jednotkami Stadler FLIRT, jejichž pořízení potvrdil i výrobce jednotek. Společnost pod vedením syna někdejšího většinového majitele potravinářského koncernu Hamé Leoše Novotného by se ale v budoucnu pod obchodní značkou RAPID Regio ráda ucházela také o veřejné zakázky v regionální dopravě. Firma RAPID Express, sídlící na pražském Žižkově, zatím v České republice nemá licenci dopravce a své další kroky nechce blíže komentovat. Finanční zajištění projektu vlastních dálkových vlaků by měl poskytovat investiční fond Aakon Capital, patřící rovněž rodině Novotných.

Stadler FLIRT Rapid Regio - propagační grafika, foto: Rapid Express, a.s. Česká média dávají informace o záměrech RAPID Expressu do souvislosti především s připravovaným projektem dopravce RegioJet, který chce své vlaky InterCity na trase Praha – Ostrava – Žilina naplno rozběhnout v létě příštího roku s pomocí devíti lokomotiv řady 162 a 50 osobními vozy klasické stavby od zatím neznámého dodavatele. Pražský konkurent chce naopak sáhnout po elektrických jednotkách FLIRT švýcarského výrobce Stadler Rail, jež jsou v současnosti jako jediné ve své kategorii schválené pro provoz na české železniční síti, byť zatím pouze na střídavém systému 25 kV/50 Hz. Vedle perspektivní linky Praha – Ostrava se RAPID Express bude chtít prosadit také na dalších rychlíkových linkách, což by mu mohla umožnit postupná liberalizace trhu dálkové vnitrostátní dopravy. Tu chce ministerstvo dopravy rozběhnout už příští rok vypsáním dvou výběrových řízení na soubory linek na severní Moravě a v severozápadních Čechách.

Zdroj: E15, iDNES, Rapid Express, Stadler Rail, Obchodní rejstřík ČR, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi , Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 25.10.2010 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 7 8 9 10 11 ... 17      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
26.10.2010 (2:21)  
Takova geneze boje proti konkurenci:-))

1.Vzdyt nebudou mit cim jezdit... (vyvraceno)
2.Kde by vzali pracovniky... (vyvraceno)
3.Kde budou delat udrzbu... (vyvraceno v podstate usty Zaludy:)
4.A co prestupy a tak? To nebude fungovat (tomuto dal ranu do vazu docela Jancura, ktery, krome uznavani dokladu, chce dokonce prodavat mezinarodni jizdenky CD...)
5.Zeleznice musi zustat sitova a jednotna, ne jako "chaos" mezi autobusy (toto jedine "dogma" zbyva a toto tema je nutno zivit, dokud se da:-)
6.Uvidime az padne petka...

Ale ja to rikam furt - neni nad poradnej vecnej argument. To paleni soukromych vlaku tema dementama, kteri bohuzel ziji v docela krasne zemi je tak nejak vystihujici mysleni tehle sorty lidi. Prece v soukromych vlacich by pracovali vyhradne roboti, ze jo:-)
registrovaný uživatel M 
26.10.2010 (2:14)  
turista - Flamendr? ja se ptal na odjezd v deset vecer, ne na ctyri rano... Jinak ano, to s Albertem demagogie byla. Stejne je ale demagogie, ze bez jdnotneho tarifu to cele musi zkolabovat nebo co. Nezkolabovala ani autobusova, ani letecka doprava a nezkolabuje ani zeleznicni.

tarten - Co se tyce toho rozhodovani, tak vylucne se podle ceny nejede, s tim souhlasim. Ale v mnoha pripadech ano (nebyt toho, tak se v obchodech prodava uplne jina zelenina, uplne jine uzeniny). Na druhe strane jsem chtel naznacit, ze lide jsou "hloupi" (nekdy i bez uvozovek) nejen kvuli vyuzivani auta (jakozto drazsiho prostredku nez vlak), ale uplne stejne "hloupe" pouzivaji i vlak (ktery je drazsi nez chuze).
Pokud jde o to auto, tak uz jsem to psal nekolikrat - trasa Prostejov (treba Krasice) - Brno (treba Lisen). Je to v podstate soubeh (uplne dokonaly soubeh to nebude nikdy) a nemyslim si, ze je to nejaky extrem. Pokud budu pocitat pro jednoho, tak to vlakem vyjde levneji, ale mnohem dele (a tim padem i v dusledku draz). Pokud to budu pocitat pro dva, tak je to autem levnejsi i bez ohledu na cas. V teto relaci je auto nejlevnejsi varianta. Ano, souhlasim, ze nadrazi-nadrazi to casove vyjde jinak, ale ja na nadrazi ani nebydlim, ani tam nechci neco vyrizovat. Pri "vypoctu" ak zcela pomijim fakt, ze autem mohu vyrazit v libovolnou dobu a ve vychozim bode nikdy nema zpozdeni a neujede pripoj, zatimco u sebelepsi hromadne dopravy toto garantovat nelze.
Samozrejme dodavam, ze trasa Olomouc (nebo neco dal) - Praha je pak zase ve vetsina pripadu blaznovstvi autem. Vlak (presneji receno pendolino) v teto konkretni relaci vychazi levneji i rychleji. Na druhou stranu, pokud se vracite treba v sobotu vecer, tak uz je to s vlakem problem, protoze nejaka ta nocni Becka, to nepovazuju za vlak. Nicmene obecne vzato severni Morava-Praha je autem drazsi, ano, souhlasim (a nikdy jsem se to vehementne nesnazil poprit:)
registrovaný uživatel tarten 
26.10.2010 (2:02)  
strejcekms: Pokud z Prahy do Ostravy pojede vlak každou hodinu, nebo dokonce 2x do hodiny? Tak co tam budu, jako třetí dopravce dělat s patrovou jednotkou o 4 dvoupatrech, tedy cca 9 vagonech??

Souhlasím, patro je tady rozhodně k ničemu. Ale ten počet vozů nějak nesedí. Co třeba o tedy cca 5-7 vagonech? Leda byste myslel opravdu dvoupatra, a ne patra.
registrovaný uživatel tarten 
26.10.2010 (1:41)  
M: tarten - fakt je auto po letadlu nejdrazsi? I ve vice lidech?
Jistě, pokud je vlak a auto v souběhu a zanedbáte extrémy.

M: Vlak je drazsi, nez chozeni pesky a stejnak do Prahy pesky nikdo nechodi. Hlupaci...
Takže se mnou souhlasíte, že se v ČR nerozhoduje jen podle ceny bez ohledu na kvalitu. Děkuji.
registrovaný uživatel Kakov 
26.10.2010 (1:23)  
Railpic:
trasa Plzen-Praha(Zlicin)
CSAD Plzen: 83 Kc
SA: 95 Kč

je pravda, ze ted uz skoro nejezdi, ale takoveto ceny byly i v zacatcich provozu SA, kdy krome pocatecni dumpingove kampane SA dokonce protipravne predrazovali jizdne pro studenty
26.10.2010 (1:18)  
Bez jednotnyho tarifu system kolabuje. To uz vedi v Albertu, ...

Špatně to chápete. Jednotný tarif není jen o tom, že to stojí stejně. To je jen takový vedlejší efekt. Podstatné je, že koupím-li si jízdenku Praha-Hradec a ujede-li mi to, mohu ji použít i na další spoj. Dojíždím-li Praha-Beroun mám lítačku, která mi platí na bus, vlak i MHD v Praze. Že mi každý kraj a každé město necpe svoji kartu, ale mám jenom jednu.

Albert vs. Kaufland je demagogie. Maloobchod s potravinami je plně tržní prostředí, což veřejná doprava nikdy nebude. Vždy tu budou minimálně nějaké linky dotované, hlavní výrobní prostředek (dopravní cesta) je taky v rukou státu, a proto je nutný v zájmu ušetření veřejných financí nějaký stupeň kooperace.

Muzu poprosit o vyhledani spoje Zeneva-Basilej s odjezdem po 22:00?

To není moc dobrý příklad. Takový vlak by byl v Basileji někdy v jednu v noci. Tím "pozdě večer" jsem měl na mysli ne flamendr, ale situaci typu ČB(krajské město)-Bechyně. Poslední spoj 20:04 s děsnou JD. Poslední normální v 18:45.
registrovaný uživatel M 
26.10.2010 (0:49)  
tarten - fakt je auto po letadlu nejdrazsi? I ve vice lidech? Jsou penize za "jizdne" skutecne jedinym nakladem?
Vlak je drazsi, nez chozeni pesky a stejnak do Prahy pesky nikdo nechodi. Hlupaci...
registrovaný uživatel M 
26.10.2010 (0:30)  
turista - a v tom Svycarsku je jako brzo rano nebo vecer spojeni vyborny, jo? No ale hlavne ze maji ten jednotny tarif (ja totiz mam v hlave uplne presne kilometricke kombinace vsech mest v Cesku, tak uplne presne vim, co kam kolik bude stat:-)
Bez jednotnyho tarifu system kolabuje. To uz vedi v Albertu, kam lidi nechcou chodit nakupovat a proto zavadi s Kauflandem jednotne ceny. Jeste jednotny ceny u benzinek, jednotny ceny za pivo a chlast a pak uz jenom sama pozitiva a prosperita:-)

No, k veci: Muzu poprosit o vyhledani spoje Zeneva-Basilej s odjezdem po 22:00? Ve skvelem Svycarsku by to snad mezi tak velkymi mesty nemel byt problem

PS: Bez toho regulatora by se jako do jine site dovolat nedalo? Ti operatori by se proste sprajcli a kdo by chtel volat jinam, tak toho by nespojili?
registrovaný uživatel Jugy  mail  
26.10.2010 (0:30)  
Proč patrové vlaky na dálkovou dopravu v ČR ne? Protože je to zbytečné. Protože patrové vozy má smysl nasazovat tam, kde je kapacita soupravy s ohledem na její délku vyčerpána a přidávat další spoje nelze nebo to není účelné. Ale zatímco před 20 lety byly u nás běžné soupravy až o 18-ti vagonech (přičemž standard byl tak 10 - 15), dneska má typycká rychlíková souprava 5 - 7 vozů a rychlíků (vč. EC/IC/Ex) s počtem vozů >10 je jak šafránu. Takže by ty vlaky byly jak Elefant: tři patrové vozy a šlus. Na dopravu jako na SNCF, NS nebo SBB tady prostě není dost cestujících (tedy pokud nechceme prodloužit interval spojů na dvojnásobek = jejich počet snížit na polovinu).
26.10.2010 (0:30)  
strejcekms 25.10.2010 (17:25)
Tomáš Palíšek - No a? Co by jsi navrhoval? Já vím, ty jedině ICE :)


Ne, ne. Tomáš vždy navrhuje to, pro co se zrovna nadchne a příjde mu to dostatečně atraktivní. Takže už to bylo ICE, předražené ojetiny, Viaggio Comfort... (a to až zjistí, že existuje i Viaggio SpeedComfort, tak týden nebude údivem mluvit...;-))
  1 ... 7 8 9 10 11 ... 17      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko