Praha — Třetí dopravce na trase Praha – Ostrava od prosince 2012, taková je představa firmy RAPID Express, a.s., jež by jako další ráda vstoupila na trh dálkové i regionální drážní dopravy v Česku. Avizovaný projekt by měl na komerčně nejzajímavější trasu přinést vlakové spoje, vedené v dvouhodinovém intervalu elektrickými jednotkami Stadler FLIRT, jejichž pořízení potvrdil i výrobce jednotek. Společnost pod vedením syna někdejšího většinového majitele potravinářského koncernu Hamé Leoše Novotného by se ale v budoucnu pod obchodní značkou RAPID Regio ráda ucházela také o veřejné zakázky v regionální dopravě. Firma RAPID Express, sídlící na pražském Žižkově, zatím v České republice nemá licenci dopravce a své další kroky nechce blíže komentovat. Finanční zajištění projektu vlastních dálkových vlaků by měl poskytovat investiční fond Aakon Capital, patřící rovněž rodině Novotných.
Česká média dávají informace o záměrech RAPID Expressu do souvislosti především s připravovaným projektem dopravce RegioJet, který chce své vlaky InterCity na trase Praha – Ostrava – Žilina naplno rozběhnout v létě příštího roku s pomocí devíti lokomotiv řady 162 a 50 osobními vozy klasické stavby od zatím neznámého dodavatele. Pražský konkurent chce naopak sáhnout po elektrických jednotkách FLIRT švýcarského výrobce Stadler Rail, jež jsou v současnosti jako jediné ve své kategorii schválené pro provoz na české železniční síti, byť zatím pouze na střídavém systému 25 kV/50 Hz. Vedle perspektivní linky Praha – Ostrava se RAPID Express bude chtít prosadit také na dalších rychlíkových linkách, což by mu mohla umožnit postupná liberalizace trhu dálkové vnitrostátní dopravy. Tu chce ministerstvo dopravy rozběhnout už příští rok vypsáním dvou výběrových řízení na soubory linek na severní Moravě a v severozápadních Čechách.
Zdroj: E15, iDNES, Rapid Express, Stadler Rail, Obchodní rejstřík ČR, ŽelPage

pochybuji, že budou cestující čekat až jim za 3 hodiny pojede ten jejich dopravce
v dobe, kdy jsem jeste pro cesty Plzen-Praha-Brno pouzivl autobus, jsem byl mnohokrat svedkem, jak lidi cekali tri hodiny, nez konecne pojede zlutej bus s jednim volnym mistem, a pritom, z vedlejsiho stanoviste, jel jinej bus do stejnyho mista poloprazdnej za 20 minut...
nebylo to sice vyberem, ale bylo to demenci cestujicich, kteri automaticky chodili do stanku a nedokazali se podivat na ceduli, ze behem tech 3 hodin cekani, jelo 10 jinejch autobusu do stejneho mista
Prostě čím větší výběr, tím lépe pro zákazníka.
mimochodem, nidko neříká, že vstupen RJ nebo RE přestanou ČD jezdit. Jen bude větší výběr.
tímto bych si nebyl tak jistej!!!
zrovna Jancura je na to expert, dumpingem znici konkurenci a pak nasadi peknou palku!!
skutecne vyhoda pro zakaznika, ktery neni zlutofil?????
Tak tohle je síla. Koukám, že boj proti terorismu by sem měl rozšířiti i na odbory, protože jejich praktiky si už s ničím nezadají se zavedenými teroristickými skupinami.
Aneb někde se tomu říká terorismus, jinde se tomu říká právo na stávku...
http://ekonomika.ihned.cz/doprava-a-logistika/c1-47487350-koleje-v-recku-osirely-soukrome-vlaky-zapalime-vyhrozuji-stavkujici
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











