..: Na české tratě chce další dopravce: Rapid Express a Regio :..

Rapid Express - propagační grafika, foto: Rapid Express, a.s. Praha — Třetí dopravce na trase Praha – Ostrava od prosince 2012, taková je představa firmy RAPID Express, a.s., jež by jako další ráda vstoupila na trh dálkové i regionální drážní dopravy v Česku. Avizovaný projekt by měl na komerčně nejzajímavější trasu přinést vlakové spoje, vedené v dvouhodinovém intervalu elektrickými jednotkami Stadler FLIRT, jejichž pořízení potvrdil i výrobce jednotek. Společnost pod vedením syna někdejšího většinového majitele potravinářského koncernu Hamé Leoše Novotného by se ale v budoucnu pod obchodní značkou RAPID Regio ráda ucházela také o veřejné zakázky v regionální dopravě. Firma RAPID Express, sídlící na pražském Žižkově, zatím v České republice nemá licenci dopravce a své další kroky nechce blíže komentovat. Finanční zajištění projektu vlastních dálkových vlaků by měl poskytovat investiční fond Aakon Capital, patřící rovněž rodině Novotných.

Stadler FLIRT Rapid Regio - propagační grafika, foto: Rapid Express, a.s. Česká média dávají informace o záměrech RAPID Expressu do souvislosti především s připravovaným projektem dopravce RegioJet, který chce své vlaky InterCity na trase Praha – Ostrava – Žilina naplno rozběhnout v létě příštího roku s pomocí devíti lokomotiv řady 162 a 50 osobními vozy klasické stavby od zatím neznámého dodavatele. Pražský konkurent chce naopak sáhnout po elektrických jednotkách FLIRT švýcarského výrobce Stadler Rail, jež jsou v současnosti jako jediné ve své kategorii schválené pro provoz na české železniční síti, byť zatím pouze na střídavém systému 25 kV/50 Hz. Vedle perspektivní linky Praha – Ostrava se RAPID Express bude chtít prosadit také na dalších rychlíkových linkách, což by mu mohla umožnit postupná liberalizace trhu dálkové vnitrostátní dopravy. Tu chce ministerstvo dopravy rozběhnout už příští rok vypsáním dvou výběrových řízení na soubory linek na severní Moravě a v severozápadních Čechách.

Zdroj: E15, iDNES, Rapid Express, Stadler Rail, Obchodní rejstřík ČR, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi , Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 25.10.2010 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 9 10 11 12 13 ... 17      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Luxian  mail  
25.10.2010 (23:00)  
-> strejcekms: Já už jsem si to dávno přebral. A taky opět na vašem případě vidím, že když člověk chce, tak dokáže ve všem vidět problém.
25.10.2010 (22:53)  
Kovářík: můžete prosím upřesnit, kde konkrétně SA jezdí dráž než jaká byla běžná cena před jejich vstupem na danou linku? A můžete zkusit zohlednit vývoj nákladů (PHM, platy) za tu dobu, zohlednit kvalitu autobusů nemusíte. Opravdu mě to zajímá. Děkuju.
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
25.10.2010 (22:50)  
Martin Michl - ale já neříkám, že nejsou vhodné, ale zdůvodněte si použití TGV Duplex v ČR. Zkuste si tu patrovou soupravu navrhnout na tu kterou konkrétní trať...
25.10.2010 (22:47)  
Naroznej: asi to nebude mit smysl, no ale zkusím. Je snad síťovost jediné kritérium kvality a spokojenosti cestujících v autobusech? Vyhovuje dnešní systém více lidem než tehdy (a jelikož sám píšete, že mezi velkými městy je to lepší, skoro bych řekl, že ano)? Nezměnilo se trošku i okolní prostředí, třeba počet aut, což ovlivňuje poptávku po přímých spojích? Atd atd. Úpřímně nesnáším, když někdo vybere jeden jediný příklad a začne dalekosáhle zevšeobecňovat. A ještě víc, když už někdo předem ví, jak včechno stojí za h... a argumenty ani nepotřebuje.
registrovaný uživatel Kakov 
25.10.2010 (22:46)  
strejcekms:
pochybuji, že budou cestující čekat až jim za 3 hodiny pojede ten jejich dopravce

v dobe, kdy jsem jeste pro cesty Plzen-Praha-Brno pouzivl autobus, jsem byl mnohokrat svedkem, jak lidi cekali tri hodiny, nez konecne pojede zlutej bus s jednim volnym mistem, a pritom, z vedlejsiho stanoviste, jel jinej bus do stejnyho mista poloprazdnej za 20 minut...

nebylo to sice vyberem, ale bylo to demenci cestujicich, kteri automaticky chodili do stanku a nedokazali se podivat na ceduli, ze behem tech 3 hodin cekani, jelo 10 jinejch autobusu do stejneho mista
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
25.10.2010 (22:38)  
-Luxian> Tak já se zde bavím o trase Pha - Ova, případně o ČR. Jinde může být patrová jednotka výhodná, ale zde pochybuji o dostatečném využití patrové jednotky v dálkové dopravě. Málo prostoru- v patře/pro zavazadla, větší zatížení na nápravu/podvozků- větší opotřebení podvozků- brzd, nevyužití dluhých nástupišť která se nákladně budovala, cestující musí nutně šplhat do patra, mnoho lidí na malém prostoru - odpadá výhoda vlaku oproti autobusu, v ČR neni schválená - tedy mimo 47(0)1 aj. Jen malá úspora financí při pořízení. Pomalejší víměna cestujících - lidé z patra se hrnou dolu, kde sice mají dvoukřídlé dveře, ale pokud je vagon zcela plný, tak to stejně trvá déle, Nadměrná kapacita, může vozit vzduch - tedy na relaci kde nemají patra opodstatnění. Prostě chci říct, že patra v dálkové dopravě by měla mít především opodstatnění a nejen finanční, uvědomte si, že pokud by jsme vše jen přepočítávali na peníze (což už se děje), tak jsme v pr*ely s celou železnicí. A mě se teda za hajzlík ve vlaku platit nechce, jako to navrhla jedna letecká společnost a na stojáka se na Ostravu jezdí už teď. 3 společnost z Prahy do Ostravy se neuživí? Ale těm lidem je vcelku jedno s kým jedou, tuctovej člověk si většinou vybere vlak podle časové polohy, maximálně podle kategorie, pochybuji, že budou cestující čekat až jim za 3 hodiny pojede ten jejich dopravce, tj. až projede ČD a Regiojet. Tim bych skončil ty naše dohady a nemusíme zbytečně uměle navyšovat počet příspěvků v diskusi. Souhlaste nebo ne, je to věc názoru. A přepravní proudy neni tak těžké odhadnout, stačí se párkrát projet. Ovšem stále nemám důvod, proč vozit 150 lidí v jednom vagonu - tedy v ČR, mimo "těžkou" příměstskou dopravu, kde neni jiná možnost. Tak si to přeberte-
registrovaný uživatel Kakov 
25.10.2010 (22:37)  
Luxian:
Prostě čím větší výběr, tím lépe pro zákazníka.
mimochodem, nidko neříká, že vstupen RJ nebo RE přestanou ČD jezdit. Jen bude větší výběr.


tímto bych si nebyl tak jistej!!!
zrovna Jancura je na to expert, dumpingem znici konkurenci a pak nasadi peknou palku!!

skutecne vyhoda pro zakaznika, ktery neni zlutofil?????
registrovaný uživatel Luxian  mail  
25.10.2010 (22:37)  
Odboráři pohrozili, že zapálí všechny soukromě provozované vlaky, jež vyjedou na trať.

Tak tohle je síla. Koukám, že boj proti terorismu by sem měl rozšířiti i na odbory, protože jejich praktiky si už s ničím nezadají se zavedenými teroristickými skupinami.
Aneb někde se tomu říká terorismus, jinde se tomu říká právo na stávku...
25.10.2010 (22:27)  
registrovaný uživatel Martin Michl  mail  
25.10.2010 (22:27)  
take by me zajimalo proc by patrove vozy nebyly vhodne pro dalkovou dopravu? (vseobecne) co treba TGV Duplex... dokoce vysokorychlostni patrova doprava :-)
  1 ... 9 10 11 12 13 ... 17      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko