Praha — Třetí dopravce na trase Praha – Ostrava od prosince 2012, taková je představa firmy RAPID Express, a.s., jež by jako další ráda vstoupila na trh dálkové i regionální drážní dopravy v Česku. Avizovaný projekt by měl na komerčně nejzajímavější trasu přinést vlakové spoje, vedené v dvouhodinovém intervalu elektrickými jednotkami Stadler FLIRT, jejichž pořízení potvrdil i výrobce jednotek. Společnost pod vedením syna někdejšího většinového majitele potravinářského koncernu Hamé Leoše Novotného by se ale v budoucnu pod obchodní značkou RAPID Regio ráda ucházela také o veřejné zakázky v regionální dopravě. Firma RAPID Express, sídlící na pražském Žižkově, zatím v České republice nemá licenci dopravce a své další kroky nechce blíže komentovat. Finanční zajištění projektu vlastních dálkových vlaků by měl poskytovat investiční fond Aakon Capital, patřící rovněž rodině Novotných.
Česká média dávají informace o záměrech RAPID Expressu do souvislosti především s připravovaným projektem dopravce RegioJet, který chce své vlaky InterCity na trase Praha – Ostrava – Žilina naplno rozběhnout v létě příštího roku s pomocí devíti lokomotiv řady 162 a 50 osobními vozy klasické stavby od zatím neznámého dodavatele. Pražský konkurent chce naopak sáhnout po elektrických jednotkách FLIRT švýcarského výrobce Stadler Rail, jež jsou v současnosti jako jediné ve své kategorii schválené pro provoz na české železniční síti, byť zatím pouze na střídavém systému 25 kV/50 Hz. Vedle perspektivní linky Praha – Ostrava se RAPID Express bude chtít prosadit také na dalších rychlíkových linkách, což by mu mohla umožnit postupná liberalizace trhu dálkové vnitrostátní dopravy. Tu chce ministerstvo dopravy rozběhnout už příští rok vypsáním dvou výběrových řízení na soubory linek na severní Moravě a v severozápadních Čechách.
Zdroj: E15, iDNES, Rapid Express, Stadler Rail, Obchodní rejstřík ČR, ŽelPage

Jen aby. Turecko je podle mně "nejlepší" příklad, kam vede neřízený kapitalismus v dopravě (když nepočítám nám vzdálené země jako je Latinská Amerika).
To máte jako v telekomunikacích. Sice tu máme soukromé operátory, ale pořád je tu taky regulátor (ČTÚ), který definuje nějaký číslovací plán, přiděluje frekvence, a zajistí, že se dovoláte odkudkoliv kamkoliv, ani nemusíte nutně vědět jakého má volaný operátora, cenu zaplatíte jednou a rozklíčuje se sama.
Pokud se při liberalizaci veřejné dopravy zajistí obdobná koordinace JŘ a tarifu, aby byla pro cestujícího cesta Deštné-Liberec tak jednoduchá, jako vytočit telefonní číslo, nejsem proti. Ale obávám se, že to české ručičky nezvládnou.
Nejlepsi pasaze jsou asi o tom, jak pred 20 lety fungovala autobusova doprava. Vybavuji si mestecko Hustopece u Brna, tamni nadrazi a ta kvanta vikendovych autobusu:-))
Tyhle lzi by snad prebila jen nejaka hlaska o tom, jak v obchodech byl dostatek zbozi a vsechno bylo k dostani. Ale i tak diky, clovek se uplne vratil do tech detskych let a nostalgicky zamackl slzu pri vzpomince a lidu (a autobusu) prazdne sobotneodpoledni hustopecske nadrazi. Dekuju:)
Tohle jsem taky nežádal. Dával jsem za vzor Švýcarsko, kde nejen že nejede přímý autobus do Horní Dolní, ale ani mezi velkými městy ne, a přesto se lze dostat odkudkoliv kamkoliv.
Autobus prostě dělá, to co má - přípoj na nejbližší vlak. A za jednotný tarif. Přitom se systému účastní mnoho dopravců, jak autobusových, tak vlakových, např. příměstská doprava v Bernu RBS.
Jen vidím, že příslušné železniční spol. jako např. SBB, SNCF nebo WestBahn evidentně shledaly patra jako vhodná pro dálkovou dopravu. A to je pro mě dostatečý důvod. A zajímalo mě, jaké tedy nedostatky vidí ti, co si myslí, že vhodná nejsou. A zatím z toho všeho, co jste uvedl mi jediný relevantní připadá onen nedostatek místa pro zavazadla, který při vhodném řešení interiéru lze odstranit.
V běžném světě vítězí ten lacinější , na kvalitu se už tolik nehledí. A je jedno , zda jde o uzeniny , leteckou nebo železniční dopravu
No vidíte, a u nás spolehlivě vítězí auto, které je nejdražší (kromě letadla). To jsou věci...
Jak už tu někdo psal přede mnou, dnes je mnohem větší IAD než před 20 lety a tudíž není taková potřeba veřejné dopravy. I přesto funguje.
A nevím jak v Turecku, ale u nás není problém si na netu vyhledat spojení odkudkoliv kamkoliv kdykoliv. Na většině autobusových nádraží jsou infotabule. Někde ne, to je fakt, ale to je problém, který by měla řešit místní samospráva.
Samozřejmě všechno ideální není, ale do Turecka je cesta dlouhá.
Ale rozumím, vždyť na všehno nadávat a všechno zkritizovat je tak snadné...
Možná lepší být žlutofil než zaslepený žlutofób.
Běžte vysvětlit třeba takovým NS, že to tak nemají dělat.
Jinak já žádný binec v autobusové dopravě nepozoruji. Když někam chci, najdu si spoj a jedu. Kde je problém?
Problém je v tom, že pokud nejste cestující na typické a frekventované relaci, nenajdete nejen ten přímý spoj, ale ani rozumný a zaručený přestup. A pokud náhodou ano, koupíte-li si jízdenku s rezervaci ten druhý následný spoj, může propadnout při zpoždění. Nekoupíte-li si ji, riskujete, že se nevejdete. Brzo ráno nebo večer spojení nebude žádné. A pokud jezdí víc dopravců, neexistuje nic jako časová jízdenka.
Myslím, že lepší je v tomto nastoupit směr Švýcarsko než směr Turecko (tam na autobusáku ani nezjistíte, kdy jede nejbližší autobus, musíte obejít postupně kanceláře všech firem, ignoruje naháneče. O odjezdech z jiného města nezjistíte už vůbec nic. O ceně se smlouvá, a dnes slíbená cena zítra ráno už neplatí (protože konkurence nejede či má plno). Do menších měst je doprava jen nezaručená, hromadným taxi. Ale zato jsou v buse stewardi, někdy i dva, a voňavka zdarma).
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











