Praha/Trnava — Další z letošních plánovaných tendrů na modernizaci vozového parku Českých drah se dočkal výsledku. Modernizaci zbývajících 58 již jednou modernizovaných vozů pro vlaky InterCity a EuroCity provede slovenská společnost; stejně jako v předchozím případě ŽOS Trnava. České dráhy zaplatí za modernizaci včetně nákladů na leasing celkem 2,18 miliardy korun (asi 38 milionů korun za vůz); zakázku financuje trojice společností ING Lease, ČSOB Leasing a SG Equipment Finance Czech Republic. Podle deníku E15 přitom samotné náklady na opravu činí necelou miliardu. Všech 58 vozů by mělo být zmodernizováno do 18 měsíců od uzavření kontraktu, tedy do přelomu let 2011/2012. Rozsah úprav má být větší než při první zakázce, kterou realizovala dvojice firem ŽOS Trnava a MOVO Plzeň, dnes člen skupiny Škoda.
Vozy dostanou stejně jako u první série klimatizaci, vakuová WC či nový nátěr v korporátním stylu Českých drah. Oproti dříve modernizovaným vozům bude dosazen i nový audiovizuální informační a rezervační systém, známý z bistrovozů řady ARmpee. Můžeme tak očekávat, že se konečně začne používat. Tolik žádané zásuvky na 230 V budou i u vozů 2. třídy. Mezi další, pro cestující neviditelné změny, patří například dosazení 18žilového UIC kabelu, silnější centrální zdroj energie (CZE), přemostění záchranné brzdy nebo selektivní blokace vstupních dveří ovládaná z lokomotivy. Naopak věcmi, které cestující pozná hned, bude oprava interiéru, kde vedle nových podlah budou přečalouněna všechna sedadla – stejně jako exteriér již v novém korporátním stylu – která mnohdy jsou již ve velmi odpudivém stavu.
Před vyhlášením výsledků jsou výběrová řízení na revitalizaci zánovních rychlíkových vozů nebo restauračních vozů. Očekávat můžeme také vyhlášení tendru na modernizaci 105 vozů řad Bmee, BDbmsee a jejich derivátů.
Zdroj: České dráhy, E15

JP - no, ja vim, ze to cislo figuruje v tech zdrojich. To je ale prave ten pruser - mame cislo, ale vubec netusime, co to cislo vlastne znamena:-(
Co je ale urcite spatne, to je tech 38 milionu za vagon. Castka, kterou CD dostanou za odprodane vagony do toho citatele vstupovat nemuze. V tomhle pripade si jsem jisty, ze kdyz se nad tim zamyslis, tak ti to dojde.
OK, celkem zaplati 2.18G, to jo, ale to defacto vcetne hotovostniho uveru. Ten nema smysl rozpocitavat na vagony. Jeden stoji (pokud plti cislo 950) asi 16 milionu (jak GC napsal v diskusi a co je cislo zhruba odpovidajici tem drivejsim modernizacim, jak pises i ty). Pochopitelne plus uroky. Do zavorky jako cenu za vuz bych proto dal tohle
Jde o to, ze dostanou "material" za 950, k tomu cash za 650 a za tohle vsechno by po 10 letech zaplatili 2180? Je zjevny, ze tady neco nesedi a nejaka ta castka je blbe. Paradoxni je, ze pri praci s temi to cisly prijde lukin s tim, ze jim banka zaplatila dve fabky na 6 procent. Pritom zde jde o 1.6 miliardy na 10 let (s dvouletym odkladem) a preplaceni je jedna tretina a to je prej hrozne nevyhodny. To je zadarmo.
Jenze banky zadarmo nepujcuji a proto mi tam ta cisla proste nehraji
lukin - srovnavat dve fabky za pul mega a obchod za miliardu, tak to je poradna odvaha... Kdyz ubehnu stovku za 15 vterin, tak to taky neznamena, ze maraton dam za 1:45...
Nemluve o tech 21% uroku.
No právě, akorát že je to trochu naopak. Čím větší objem, tím jste pro banku zajímavější. Kolega se upsal, že u stejného bankovního ústavu proleasuje v příštích 2 letech celkem 50 mil. (spediční firma) a rázem byl s RPSN na 5,59% (místo mých 6,01%).
Když půjdete do krámu koupit rohlík, bude Vás stát 1,- Kč. Když řeknete že jich chcete 1000 tak Vám je prodají za 1,40 Kč ?
Co by nemělo zapadnout je myšlenka, že si české dráhy půjčují více něž oněch 950 mil. Půjčují si dalších 650 mil. a mne by zajímalo na co ?
Nicméně ad cena čistě za opravu – jestli si matně pamatuju první sérii vozů opravovaných za prachy ING, dělaly se tam tři "prototypy", jak to opravit. U každého se udělala kalkulace prací a vycházelo to asi od 13 do 16 mil korun za vůz.
Opravdu je tech 2.18G za celou operaci?
Uz mi z toho lehce hrabe (coz dokazuje, jak zaludnym cislem tech 2.18 je:-))
je tech 2.18 nakladem cele operace nebo to je 650+950+(urok z 950)?
2.18 milionu je proste bez ostatniho zcela bezrozmerne cislo, protoze prvni splatka a posledni splatka jsou uplne jina cisla. Kdyz si bereme uver na Fabii, tak taky mluvite ve smyslu chci 300.000 na 6% na 5 let. Neresite neco na zpusob "budu platit 500.000". Ano, uznavam, ze na idioty se da utocit i reklamou "sto tisic za 950 korun mesicne". V takovem prostredi se pak jakykoliv uver vysvetluje obtizne (a nekteri uveri, ze uver se splatkou 900 je vyhodnejsi, nez ten "za" 950)...
Proste bych opravdu doporucil smazat tech 2.18 v clanku, coz je v zasade hausnumero. Ano, ze to tak maji i ti E15 vidim, ale to je prave ta tragedie:-( Uvery se ale doted udavaly tak, ze se pise ta "pujcena castka", ne to, kolik se nakonec zaplati
Nejsem si jist jestli chapete podstatu problemu ... barakem muzete rucit snadno - za hypoteku i za uver - protoze existuje katastr nemovitosti. Ale zadny obdobny katastr aut nebo vagonu neexistuje. Proto Vam zadna banka neda uver, za ktery budete rucit autem - mohl by jste to auto obratem prodat v bazaru, protoze podle papiru bude Vase. V pripade leasingu jsou ale papiry psane na banku. Vy mate ho mate jen v pronajmu. Proto je daleko tezsi to auto prodat (teda, ne ze by to vubec neslo). Žadna banka Vam nepujči 2 Mld bez nejakeho spolehliveho ruceni.
Nemluve o tech 21% uroku.
Antonin Novak - ten prostrednik je tam nutny z jedineho duvodu - bez prostrednika by ten obchod nemohl vzniknout, protoze firma to bude chtit zaplatit hned a CD ty penize hned nemaji
Nicmene myslim si, ze v clanku melo byt pouzito jinych cisel. 38 milionu za vuz je velice nestastne formulovane cislo. Kdyby tam bylo 16M plus uroky, tak to bude cislo asi zdarilejsi a pochopitelnejsi
Modernizace probíhají v Trnavě i v Srbsku (Bdteer cca půl na půl). Podle všeho jsou ale politické tlaky, aby se práce pro ŽSSK dělala na Slovensku, takže by mohli využít kapacitu GOŠA právě na rekonstrukce pro ČD.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











