..: ČD: 58 vozů pro vlaky IC/EC zrekonstruuje ŽOS Trnava :..

CZ-ČD 51 54 20-70 526-8 Bee248 v nátěru Najbrt, foto: Vladimír Belan Praha/Trnava — Další z letošních plánovaných tendrů na modernizaci vozového parku Českých drah se dočkal výsledku. Modernizaci zbývajících 58 již jednou modernizovaných vozů pro vlaky InterCity a EuroCity provede slovenská společnost; stejně jako v předchozím případě ŽOS Trnava. České dráhy zaplatí za modernizaci včetně nákladů na leasing celkem 2,18 miliardy korun (asi 38 milionů korun za vůz); zakázku financuje trojice společností ING Lease, ČSOB Leasing a SG Equipment Finance Czech Republic. Podle deníku E15 přitom samotné náklady na opravu činí necelou miliardu. Všech 58 vozů by mělo být zmodernizováno do 18 měsíců od uzavření kontraktu, tedy do přelomu let 2011/2012. Rozsah úprav má být větší než při první zakázce, kterou realizovala dvojice firem ŽOS Trnava a MOVO Plzeň, dnes člen skupiny Škoda.

Vozy dostanou stejně jako u první série klimatizaci, vakuová WC či nový nátěr v korporátním stylu Českých drah. Oproti dříve modernizovaným vozům bude dosazen i nový audiovizuální informační a rezervační systém, známý z bistrovozů řady ARmpee. Můžeme tak očekávat, že se konečně začne používat. Tolik žádané zásuvky na 230  V budou i u vozů 2. třídy. Mezi další, pro cestující neviditelné změny, patří například dosazení 18žilového UIC kabelu, silnější centrální zdroj energie (CZE), přemostění záchranné brzdy nebo selektivní blokace vstupních dveří ovládaná z lokomotivy. Naopak věcmi, které cestující pozná hned, bude oprava interiéru, kde vedle nových podlah budou přečalouněna všechna sedadla – stejně jako exteriér již v novém korporátním stylu – která mnohdy jsou již ve velmi odpudivém stavu.

Před vyhlášením výsledků jsou výběrová řízení na revitalizaci zánovních rychlíkových vozů nebo restauračních vozů. Očekávat můžeme také vyhlášení tendru na modernizaci 105 vozů řad Bmee, BDbmsee a jejich derivátů.

Zdroj: České dráhy, E15


JiříK. | 23.8.2010 (11:04)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Bpee  mail  
24.08.2010 (21:22)  
Takže počet vozů pro vlaky "vyšší kvality" opět nebude navýšen.. Čím budou ČD jezdit? Už teď se na EC (hlavně směr Ostrava) prohánění rychlíkové vozy: v lepším případě Bee272.
registrovaný uživatel Kubajz 
24.08.2010 (21:14)  
myrha: ... když opravuju starší barák a vezmu si hypotéku je to to samé, barák bance neprodávám ale jen jím ručím

Barák je trochu něco jiného než vagon. Schválně jestli Vám v bance dají hypotéku na auto aby jste si ho mohl opravit.

Leasing bance dost zásadně usnadňuje například odebrání majetku ... vagony budou stále majetkem konsorcia bank, které si je bude moci kdykoliv odvézt. Leasingové splátky jsou navíc z účetního hlediska pronájmem, nikoliv splátkou úvěru. To všechno může hrát významnou roli při rozhodování jestli leasing nebo úvěr. Tady navíc dostanou 650 milionu na ruku, což se jim do cash flow bude asi hodit.

Myslím, že ty finanční parametry podle dostupných informací nejsou nějaké zásadně přestřelené. Diskutovat o tom jestli by byl lepší leasing, úvěr, na 5 let, na 10 let, na 20 let tu sice můžeme, ale bez přístupu k účetnictví ČD tu asi nikdo nepředloží nějaký pádný argument.
registrovaný uživatel lukin 
24.08.2010 (20:00)  
ad SYN

Mluvíte mi z duše. Taky nerozumím proč zpětný lesing. Ještě by to mělo smysl, kdyby se těch 650 mil. použilo jako mimořádná splátka někdy na začátku. Takhle je to zástěrka na zalepení díry v toku peněz (cash flow).
To můžou rovnou zpětně leasovat třeba i lokomotivy, budovy atd. atd.
To je ale cesta do pekel. Signalizuje to jediné. Máme díru v hospodaření a musíme si půjčovat na pokrytí financování běžného provozu.
Jediný smysl vidím v transparentní půjčce na těch 950 mil. co budou stát ty rekonstrukce. Finanční náklad transakce (neboli co zaplatím navíc) by pak byl o celých 236 mil. nižší než aktuální stav.

Troufnu si napsat následující větu:

Náklad na rekonstrukci vozů je 1.296.000.000,- Kč Zbytek je náklad na peníze které si ČD půjčují za jiným účelem, jenž nesouvisí s rekonstrukcemi vozů.
24.08.2010 (19:29)  
Stejně mi to připadá jako normální krádež. Aby 2/3 financí sežraly instituce které neprodukují zhola nic. Pokud je lichva 20% z pujcky, tak tady je to vic jak 200%.
Jsem zvedavy na vysledky vyberovyho rizeni RJ, zda se nekdo vubec prihlasi... (Osobne si myslim ze vagonu bude za ty prachy tak 30 a ne 50.) Ale jestli ano, bude zajimave jak to zahyba s cenou vagonu...
24.08.2010 (19:04)  
Tomáš palíšek-souhlasím, taky myslím že by se tam měli dát radši Borcady, ale co naděláme :-( A řekl bych že rekonstrukce Bmee a jim podobných bude rekonstrukce pěkně od podlahy, něco jako ARmpee
registrovaný uživatel SYN 
24.08.2010 (18:44)  
Proč mám dojem že ČD je víceméně jedno za jakých podmínek si půjčí? Stejně to pak hodí do nákladů na ZDO a zaplatíme to všichni... Oni akorát potřebujou bejt přiměřeně krytí, kdyby se v tom někdo šťoural.

Ten zpětnej leasing je přesně v tom duchu v jakým vidím management ČD - dostaneme nějaký peníze hned zpátky, zlepšíme si cash-flow (čili můžeme je rozfrcat hned), a později to začneme splácet (relativně dlouhou dobu)...

Jako jestli tu ČD budou ve stále stejné roli majoritního dopravce i za deset let tak by to mělo jakžtakž fungovat, ale jestli se vyskytnou nějaké (třeba i menší) potíže tak jim hrozí že třeba nebudou mít nic, ani staré vagóny ani rekonstrukce (kdyby třeba měli potíže se plácením). Neboli situace vhodná pro domeček z karet - jak se jednou něco po.... tak už to pojede jedno s druhým až na dno...
24.08.2010 (18:18)  
Na těch 5 vozů jsem zapomněl, že dostali klimu mimo opravu. Ale máte pracdu
registrovaný uživatel Busman 
24.08.2010 (16:56)  
Do těch kalkulací o ekonomické výhodnosti je ještě třeba připočíst skutečnost, že tyto vozy byly již modernizované v druhé polovině 90. let. Kdyby se to tenkrát udělalo pořádně, myslelo se trochu koncepčněji, tak dneska stačilo jen utáhnout šroubky a přečalounit sedáky.
24.08.2010 (13:15)  
Cože? Sedačky se nebudou měnit ani v 1.třídě? A zase nebudemem mít slušný kupátkový vůz se šlušnými sedačkami. Tím nechci nijak snižít kvalitu Aee 142, to ne, ale přeci jen, seadčky v tomto voze... BorCady jsou lepší.
Změny ale vítám a už se těším na vyhlášení tendru na rekonstrukci 105 ,,nových Bautzenů". Snad tam to bude lepší.
registrovaný uživatel myrha  mail  
24.08.2010 (12:23)  
Antonín Novák: Přivedl jste mě na myšlenku, že by bylo možná dobré vozy neodprodat, půjčit si jen na opravu a ručit vozy - logicky by pak při nižší dlužené částce byly menší i úroky, když už se musí na modernizaci půjčovat. Ten odprodej je naprosto postavený na hlavu, když opravuju starší barák a vezmu si hypotéku je to to samé, barák bance neprodávám ale jen jím ručím. To smrdí zase nějakým tunelem :(
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko