..: ČD: 58 vozů pro vlaky IC/EC zrekonstruuje ŽOS Trnava :..

CZ-ČD 51 54 20-70 526-8 Bee248 v nátěru Najbrt, foto: Vladimír Belan Praha/Trnava — Další z letošních plánovaných tendrů na modernizaci vozového parku Českých drah se dočkal výsledku. Modernizaci zbývajících 58 již jednou modernizovaných vozů pro vlaky InterCity a EuroCity provede slovenská společnost; stejně jako v předchozím případě ŽOS Trnava. České dráhy zaplatí za modernizaci včetně nákladů na leasing celkem 2,18 miliardy korun (asi 38 milionů korun za vůz); zakázku financuje trojice společností ING Lease, ČSOB Leasing a SG Equipment Finance Czech Republic. Podle deníku E15 přitom samotné náklady na opravu činí necelou miliardu. Všech 58 vozů by mělo být zmodernizováno do 18 měsíců od uzavření kontraktu, tedy do přelomu let 2011/2012. Rozsah úprav má být větší než při první zakázce, kterou realizovala dvojice firem ŽOS Trnava a MOVO Plzeň, dnes člen skupiny Škoda.

Vozy dostanou stejně jako u první série klimatizaci, vakuová WC či nový nátěr v korporátním stylu Českých drah. Oproti dříve modernizovaným vozům bude dosazen i nový audiovizuální informační a rezervační systém, známý z bistrovozů řady ARmpee. Můžeme tak očekávat, že se konečně začne používat. Tolik žádané zásuvky na 230  V budou i u vozů 2. třídy. Mezi další, pro cestující neviditelné změny, patří například dosazení 18žilového UIC kabelu, silnější centrální zdroj energie (CZE), přemostění záchranné brzdy nebo selektivní blokace vstupních dveří ovládaná z lokomotivy. Naopak věcmi, které cestující pozná hned, bude oprava interiéru, kde vedle nových podlah budou přečalouněna všechna sedadla – stejně jako exteriér již v novém korporátním stylu – která mnohdy jsou již ve velmi odpudivém stavu.

Před vyhlášením výsledků jsou výběrová řízení na revitalizaci zánovních rychlíkových vozů nebo restauračních vozů. Očekávat můžeme také vyhlášení tendru na modernizaci 105 vozů řad Bmee, BDbmsee a jejich derivátů.

Zdroj: České dráhy, E15


JiříK. | 23.8.2010 (11:04)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Marek Cerman  mail  
23.08.2010 (13:59)  
november: správná připomínka. Současné umístění sání klimatizace je nešťastné a ve svém důsledku se nebojím tvrdit zdraví škodlivé. Snad se to změní.
23.08.2010 (13:49)  
Prohlédnul jsem si tyto reko vozy a konstatuji, že dostanou klimatizaci, která v parném létě nefunguje, dostanou vakuové WC, umyvadlo zůstane původní a sedadla dostanou nový potah. Odřené kovové části opěrek rukou zůstávají.
23.08.2010 (13:45)  
ekonom moc nejsem, ale jestli to dobre chapu, tak oprava bude stat 950 mil., dalsich 1,2 mld se "ztrati pri obchodovani s bankou"....

nebylo by nahodou lepsi koupit zcela nove jednotky railjet od ÖBB za stejnou cenu???
23.08.2010 (12:30)  
Nevíte někdo jestli proběhnou nějaké změny v dosazování klimatizace oproti minulým modernizacím v Trnavě? Pokud vím bylo poměrně hodně stížností, že při intenzivním brzdění vozů se do interiérů klimatizací dostával zápach spáleniny. Sám jsem to jednou zažil v Aee142. Moc tomu nerozumím, ale mám takový pocit, že se tu mluvilo o nevhodném umístění zařízení kterým klimatizace násává vzduch.
Díky.
registrovaný uživatel tarten 
23.08.2010 (11:39)  
Jen jestli ono těch Jančurovských 25 mil. za vůz také nebude bez finančních nákladů...
23.08.2010 (11:23)  
Modernizace modernizovaných vozů? Co to bylo původně za vozy? 18 žilový kabel UIC měl každý vůz od roku 1964 kromě vozů přípojných. To co je na obrázku byl původně vůz 20 80 9XX Rába Gyor 1967. Je ten obrázek pouze ilustrační nebo se jedná o takhle staré vozy?
23.08.2010 (11:20)  
Ale ano. Ta cifra vznikla jednoduše: "celkové náklady na opravu + náklady na leasing / počtem vagonů".
registrovaný uživatel Sim 
23.08.2010 (11:19)  
honzatvs > ono to z clanku neni zcela jasne, ale indicie mi naznacuji, ze to bude resene podobne, jako minula serie "cervenych" Apee/Aee/Bpee/Bee ... tedy ze CD vozy prodaji bance, banka je necha opravit a zpetne je CD bude kupovat na splatky v uz opravene podobe.

Za techto okolnosti (pokud jsem se ve spekulaci trefil) je pak nutne cenu posuzovat v uplne jinych rovinach, protoze se to "zlevnuje" o inflaci a zaroven to musi byt vyhodne i pro bankovni ustav, aby do toho sel.

Na stranu druhou, pokud by se povedlo Jancurovi sehnat srovnatelene vagony v rozmezi 25-35 mega za kus jako novostavbu nebo ojetinu (tedy ze se od toho nebude odecitat hodnota stavajicich vozu), mel by se nekdo na dane pozici u CD ponekud zamyslet.

Zaroven se nabizi otazka, o kolik by dana rekonstrukce byla drazsi, kdyby jako vstupni surovina nebyly uvazovany zelene Apee/Aee/Bpee/Bee, ale obycejna Becka... pripadne kdyby se to resilo jako novostavba.
registrovaný uživatel Kubajz 
23.08.2010 (11:18)  
honzatvs: Podle E15 (http://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/ceske-drahy-zmodernizuji-expresni-vagony-za-2-2-miliardy-korun) jsou naklady na obnovu jen 950 milionu. Zbytek jsou financni naklady. Tzn. samotna oprava vyjde jen na cca 16 milionu.
23.08.2010 (11:12)  
38 milinonů za vůz? To byla levnější kompletní modernizace bistrovozu, ne? A tam to šlo kompletně od podlahy včetně oprav rámů...
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko