Brno — Minulou sobotu, 7. srpna 2010, se mělo uskutečnit otevírání obálek s nabídkami na 50 osobních vozů pro plánovanou dálkovou dopravu společnosti RegioJet. Potencionální dodavatelé si však vyžádali spoustu dodatečných informací pro zpracování nabídky a společnost RegioJet se rozhodla prodloužit termín pro podávání nabídek do 31. srpna letošního roku. Regiojet potřebuje pro start své první dálkové linky mezi Prahou a Ostravou se zajížděním některých spojů do Třince a Žiliny celkem 30 vozů na sestavení šesti pětivozových souprav. Podle informací provozního ředitele společnosti Jana Paroubka si prozatím vyžádalo zadávací dokumentaci celkem 12 firem. Tento počet ovšem ještě nezaručuje, že stejný počet firem nakonec podá svou nabídku. Například při výběrovém řízení Českých drah na 33 nízkopodlažních motorových vozů nakonec podal svou nabídku jen jediný uchazeč z 11, kteří si zadávací dokumentaci vyzvedli. České dráhy také dnes, podobně jako Regiojet u výběrového řízení na 50 osobních vozů, prodloužily termín jednoho ze svých výběrových řízení. Termín pro odevzdávání nabídek na 8 dvoupodlažních jednosystémových elektrických jednotek byl posunut z 23. srpna letošního roku o zhruba měsíc, na 27. září.

Přesně! Ale raději 16 než 8. ;-)
SYN: opravdu byste v kůži rakušáků věřil potenciálnímu zájmu ČD o 16 (slovy šestnáct) souprav RailJet?
Po uzavření 10letých smluv ano. Jednání zjevně pokročila natolik, že se to Rakušáci nestyděli pustit do médií. Jednal bych samozřejmě se všemi, ale ucelený prodej je pro ně jistě lepší.
SYN: koneckonců na ČD by jich pak pořád ještě zbývalo 8 ne? A na to už by měli větší šanci sehnat prachy než na všech 16...
V tom bych ze strany ČD problém nyní(!) neviděl. Do avizovaných 16 miliard se to jistě vejde, a je to skvěle výhodná příležitost.
Z mého osobního pohledu by bylo jedno kdo by byl rychlejší, hlavně aby jedily u nás. Za ty prachy je to podle mě dlouhodobě široko daleko nejlepší nabídka pro naše dráhy (všechny) aspoň tedy co se týká dálkovky. 4 funglnové dobře vybavené vozy (odhlédněmež teď chvíli od toho že se prodávají v jiné sestavě, jen pro srovnání) plus multisystémová 380 (s Taurem pravděpodobně ještě o něco míň) za stejnou cenu jako Elefant, co k tomu říct...
Nemusí být. Lepší cenu už nabídl (výsledek jsme viděli), a může ji prodloužit jako zaváděcí i na příští rok. Samozřejmě oproti svému platnému tarifu, ale jen na nich je, aby si našli optimum možného v českém cenovém prostředí, kde leccos je dražší než v Německu, ale jízdné je minimální. Ekonomicky to jinak než na ztrátu nevidím, tedy přesněji řečeno na další výdaje za určitou formu reklamy a zavedení firmy.
Mám dojem že téměř žádnou, tolik peněz nesežene. Leda by to ČD sama odmítla, a Rakušáci by pak byli nuceni tu šesnáctku vlaků dělit.
Odkdy potřebují vagóny VZ? Pokud jste ale náhodou myslel VR, tak to ČD samozřejmě potřebovat bude, dokud její akcie vlastní stát.
Lepší otázka by byla spíš: Bude takový počet vůbec potřebný při zájmu cestujících,jaký byl viděn nedávno (po změně na víceméně normální ale zlevněný tarif RJ)?
Samozřejmě, a k tomu právě ten odkaz Cestujícího slouží. I tady si ještě někteří potřebují uvědomit, že ty konferenční oddíly, šest tříd atd. atd., prostě chimérický projekt HighJet, je už dááávno passé. Pochybuji, že ještě existuje aspoň firma, která je měla provozovat. Totiž HighJet.com se sídlem v Nizozemí.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.










