..: Výběrové řízení na 50 osobních vozů pro RegioJet prodlouženo :..

Desiro RegioJet (čelo), foto: Josef Petrák Brno — Minulou sobotu, 7. srpna 2010, se mělo uskutečnit otevírání obálek s nabídkami na 50 osobních vozů pro plánovanou dálkovou dopravu společnosti RegioJet. Potencionální dodavatelé si však vyžádali spoustu dodatečných informací pro zpracování nabídky a společnost RegioJet se rozhodla prodloužit termín pro podávání nabídek do 31. srpna letošního roku. Regiojet potřebuje pro start své první dálkové linky mezi Prahou a Ostravou se zajížděním některých spojů do Třince a Žiliny celkem 30 vozů na sestavení šesti pětivozových souprav. Podle informací provozního ředitele společnosti Jana Paroubka si prozatím vyžádalo zadávací dokumentaci celkem 12 firem. Tento počet ovšem ještě nezaručuje, že stejný počet firem nakonec podá svou nabídku. Například při výběrovém řízení Českých drah na 33 nízkopodlažních motorových vozů nakonec podal svou nabídku jen jediný uchazeč z 11, kteří si zadávací dokumentaci vyzvedli. České dráhy také dnes, podobně jako Regiojet u výběrového řízení na 50 osobních vozů, prodloužily termín jednoho ze svých výběrových řízení. Termín pro odevzdávání nabídek na 8 dvoupodlažních jednosystémových elektrických jednotek byl posunut z 23. srpna letošního roku o zhruba měsíc, na 27. září.

Zdroj: iDnes.cz, IS VZ US


JiříK. | 10.8.2010 (6:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 10      Zpráv na stránku:   
Registered user tarten 
11.08.2010 (13:19)  
SYN: Z mého osobního pohledu by bylo jedno kdo by byl rychlejší, hlavně aby jedily u nás.

Přesně! Ale raději 16 než 8. ;-)

SYN: opravdu byste v kůži rakušáků věřil potenciálnímu zájmu ČD o 16 (slovy šestnáct) souprav RailJet?

Po uzavření 10letých smluv ano. Jednání zjevně pokročila natolik, že se to Rakušáci nestyděli pustit do médií. Jednal bych samozřejmě se všemi, ale ucelený prodej je pro ně jistě lepší.

SYN: koneckonců na ČD by jich pak pořád ještě zbývalo 8 ne? A na to už by měli větší šanci sehnat prachy než na všech 16...

V tom bych ze strany ČD problém nyní(!) neviděl. Do avizovaných 16 miliard se to jistě vejde, a je to skvěle výhodná příležitost.
Registered user tarten 
11.08.2010 (13:04)  
...o výdělečnosti provozu takových nedotovaných žlutých vlaků i při vysoké naplněnosti a cenách ne vyšších než ČD. Připouštím ale, že by v tomhle směru Jančurovci mohli překvapit, teoretická možnost tu snad je.
Registered user SYN 
11.08.2010 (13:03)  
Tarten: já vám nevím, opravdu byste v kůži rakušáků věřil potenciálnímu zájmu ČD o 16 (slovy šestnáct) souprav RailJet? Příliš mnoho podobných projektů ČD šlo v nedávné minulosti do zapomnění (namátkou jmenujme Bimzy, Desira) než aby se na ně někdo 100% spoléhal. Takže pokud bych na jejich místě měl v rukou závaznou nabídku někoho jiného na půlku tak bych mu to prodal, koneckonců na ČD by jich pak pořád ještě zbývalo 8 ne? A na to už by měli větší šanci sehnat prachy než na všech 16...
Z mého osobního pohledu by bylo jedno kdo by byl rychlejší, hlavně aby jedily u nás. Za ty prachy je to podle mě dlouhodobě široko daleko nejlepší nabídka pro naše dráhy (všechny) aspoň tedy co se týká dálkovky. 4 funglnové dobře vybavené vozy (odhlédněmež teď chvíli od toho že se prodávají v jiné sestavě, jen pro srovnání) plus multisystémová 380 (s Taurem pravděpodobně ještě o něco míň) za stejnou cenu jako Elefant, co k tomu říct...
Registered user tarten 
11.08.2010 (13:00)  
Ještě k naplněnosti žlutých vlaků Pha-Ova. Příští rok sice jejich naplněnost závratnou nečekám, ale jestli opravdu vyjedou a finančně to ještě ustojí, tak by to další rok mohlo být o dost lepší, protože by MD o tento počet vlaků mohlo snížit objednávku u ČD. Neznám přesně konstrukci smlouvy MD/ČD, ale trať Pha-Ova podle ní nebude otevřena konkurenci v rámci VŘ. Možná ale nebrání tomu, že by se na ní objednávka snížila bez VŘ pro konkurenci. Přesto mám pochybnost o
Registered user tarten 
11.08.2010 (12:43)  
Strojvudce88: Pokud RJ nabídne lepší cenu, tak ta souprava bude určitě malá.

Nemusí být. Lepší cenu už nabídl (výsledek jsme viděli), a může ji prodloužit jako zaváděcí i na příští rok. Samozřejmě oproti svému platnému tarifu, ale jen na nich je, aby si našli optimum možného v českém cenovém prostředí, kde leccos je dražší než v Německu, ale jízdné je minimální. Ekonomicky to jinak než na ztrátu nevidím, tedy přesněji řečeno na další výdaje za určitou formu reklamy a zavedení firmy.
Registered user tarten 
11.08.2010 (12:37)  
SYN: Dumám jak velkou má Jančura šanci že by mu rakušáci byli ochotní prodat (jejich poněkud přebytečně nasmlouvané) RailJety - pokud ano tak za tu cenu o které se mluvilo (řádově 35M za vagon) by to pro něj podle mě měl být velice slušný kšeft.

Mám dojem že téměř žádnou, tolik peněz nesežene. Leda by to ČD sama odmítla, a Rakušáci by pak byli nuceni tu šesnáctku vlaků dělit.
11.08.2010 (12:31)  
Tarten: To je taky fakt, ale musí se počítat se vším. Pokud RJ nabídne lepší cenu, tak ta souprava bude určitě malá.
Registered user tarten 
11.08.2010 (12:30)  
Borovička: I ČD by mohli mít "volnou ruku" na nákup vagonů a nevázat se podmínkami VZ.

Odkdy potřebují vagóny VZ? Pokud jste ale náhodou myslel VR, tak to ČD samozřejmě potřebovat bude, dokud její akcie vlastní stát.
Registered user tarten 
11.08.2010 (12:27)  
Strojvudce88: V článku je zmíněno sestavení šesti pětivozových souprav. Bude takový počet vůbec stačit, při zájmu cestujících, jaký byl viděn dříve?

Lepší otázka by byla spíš: Bude takový počet vůbec potřebný při zájmu cestujících,jaký byl viděn nedávno (po změně na víceméně normální ale zlevněný tarif RJ)?
Registered user tarten 
11.08.2010 (12:24)  
SYN: Přátelé, bacha na ten link Cestující/ho, je to rok a čtvrt staré... tak abysme se tu nebavili o věcech co jsou dávno pasé.

Samozřejmě, a k tomu právě ten odkaz Cestujícího slouží. I tady si ještě někteří potřebují uvědomit, že ty konferenční oddíly, šest tříd atd. atd., prostě chimérický projekt HighJet, je už dááávno passé. Pochybuji, že ještě existuje aspoň firma, která je měla provozovat. Totiž HighJet.com se sídlem v Nizozemí.
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 10      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko