..: Výběrové řízení na 50 osobních vozů pro RegioJet prodlouženo :..

Desiro RegioJet (čelo), foto: Josef Petrák Brno — Minulou sobotu, 7. srpna 2010, se mělo uskutečnit otevírání obálek s nabídkami na 50 osobních vozů pro plánovanou dálkovou dopravu společnosti RegioJet. Potencionální dodavatelé si však vyžádali spoustu dodatečných informací pro zpracování nabídky a společnost RegioJet se rozhodla prodloužit termín pro podávání nabídek do 31. srpna letošního roku. Regiojet potřebuje pro start své první dálkové linky mezi Prahou a Ostravou se zajížděním některých spojů do Třince a Žiliny celkem 30 vozů na sestavení šesti pětivozových souprav. Podle informací provozního ředitele společnosti Jana Paroubka si prozatím vyžádalo zadávací dokumentaci celkem 12 firem. Tento počet ovšem ještě nezaručuje, že stejný počet firem nakonec podá svou nabídku. Například při výběrovém řízení Českých drah na 33 nízkopodlažních motorových vozů nakonec podal svou nabídku jen jediný uchazeč z 11, kteří si zadávací dokumentaci vyzvedli. České dráhy také dnes, podobně jako Regiojet u výběrového řízení na 50 osobních vozů, prodloužily termín jednoho ze svých výběrových řízení. Termín pro odevzdávání nabídek na 8 dvoupodlažních jednosystémových elektrických jednotek byl posunut z 23. srpna letošního roku o zhruba měsíc, na 27. září.

Zdroj: iDnes.cz, IS VZ US


JiříK. | 10.8.2010 (6:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
Registered user tarten 
11.08.2010 (12:13)  
Borovička: Ale druhá je, zda lze či nelze zabránit "křížovému" financování v rámci jedné firmy. Leda puristicky oddělit nejen už oddělené Cargo, ale i regionální dopravu,...

Netřeba oddělovat firmy. Stačí v rámci jedné firmy oddělovat učetnictví.
Registered user tarten 
11.08.2010 (12:12)  
Sim: Takze kde je pravda? Jsou potemkiny jedine nedotovane verejne spoje pod hlavickou CD, nebo ne?

Jistě ano. Jestli tedy ČD a.s. neprovozuje marginálně i nějakou nákladku.
Registered user tarten 
11.08.2010 (12:10)  
Jnr: Jsem moc zvědav, kdo vyhraje to VŘ na 8 dvoupodlažních jednosystémových elektrických jednotek pro ČD. Kdo by to jenom mohl být...

Vzhledem k tomu, že se prodlužovalo, tak třeba ... nikdo? ;-)
11.08.2010 (11:53)  
I ČD by mohli mít "volnou ruku" na nákup vagonů a nevázat se podmínkami VZ. Ale bylo by tam to sprosté slovo outsourcing. Tedy kupovat jinde koupené a kupovat holou službu tj. pronájem vlaků.
11.08.2010 (11:44)  
V článku je zmíněno sestavení šesti pětivozových souprav. Bude takový počet vůbec stačit, při zájmu cestujících, jaký byl viděn dříve?
Registered user SYN 
11.08.2010 (11:42)  
Přátelé, bacha na ten link Cestující/ho, je to rok a čtvrt staré... tak abysme se tu nebavili o věcech co jsou dávno pasé. Sice tam v záhlaví píšou něco o aktualizaci letos, ale uniká mi v čem by ta aktualizace měla spočívat. Jako ministra dopravy tam kupříkladu stále uvádějí Bendla...

Pro jistotu připomínám že IC/EC jsou už nějakou dobu v rámci ZDO dotované/dorovnávané též, jediné vlaky které jezdí ČD na vlastní triko jsou kategorie SC (v principu Potěmkiny).

Dumám jak velkou má Jančura šanci že by mu rakušáci byli ochotní prodat (jejich poněkud přebytečně nasmlouvané) RailJety - pokud ano tak za tu cenu o které se mluvilo (řádově 35M za vagon) by to pro něj podle mě měl být velice slušný kšeft.
Jinak to že má ve výběrovém řízení napsáno něco o 25M je nejspíš jeho čistě orientační číslo, jelikož jako soukromník není vázaný žádným zákonem o veřejných zakázkách tak si může udělat výběrové řízení víceméně jakým způsobem uzná za vhodné, a tím pádem uváděná částka nemusí být ani minimální, ani maximální ani nic jiného. Též ho nic nenutí si vybrat z toho co mu nabídnou to nejlevnější, je to čistě na jeho uvážení. V tomto se to od výběrových řízení ČD docela liší, má podstatně volnější ruku.
Sice ani on není prostý "nesplněného slibování" ála ČD, ale předpokládám že když už dal peníze za lokomotivy tak už má poměrně slušnou pobídku pokračovat a neodpískat to v půlce. Už bysme tkovou jednu demonstrační linku potřebovali jako sůl, proto mu v tom celkem fandím...
11.08.2010 (11:14)  
JnR: myslíte to vř na osm 471? to netuším:)
11.08.2010 (10:05)  
To je jedna otázka - zda jsou IC/EC už dotované dnes. Ale druhá je, zda lze či nelze zabránit "křížovému" financování v rámci jedné firmy. Leda puristicky oddělit nejen už oddělené Cargo, ale i regionální dopravu, superexpresy, meziregionální dopravu, écéčka... Hezká vize, že. A ktomu tam pustíme tucty soukromníků a každý pojede za své.
Registered user Sim 
11.08.2010 (9:04)  
Borovička > me ten clanek vylozene couvaci neprijde, ale zarazi me, ze se tam pise o moznem dotovani EC/IC ... ja mel za to, ze tyhle vlaky dotace uz davno dostavaj - od doby, co byly zruseny priplatky za vlak vyssi kvality.

Takze kde je pravda? Jsou potemkiny jedine nedotovane verejne spoje pod hlavickou CD, nebo ne?
11.08.2010 (7:09)  
Co vlastně Jančura tím couvacím článkem řeší? Dopravce ČD je dotován z mnoha zdrojů i dnes. Pokud zůstanou ceny jízdného na ČD i ceny za dopravní cestu stejné, tak se mu vstupní podmínky pro jeho byznys nemění. Pokud ale má zprávy, že se pohnou...
  1 ... 5 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko