..: Ministerstvo dopravy zastavilo všechny drážní stavby :..

logo MDČR, foto: MDČR Praha — Ministerstvo dopravy (MD) požádalo Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) o okamžité zastavení veškerých staveb na dopravní infrastruktuře, které probíhají. Výjimkou jsou místa, kde nelze po zastavení zaručit bezpečný provoz. Stop stav se týká asi 15 staveb, zejména na III. a IV. koridoru nebo klíčové rekonstrukce stanice Přerov. Informovali jsme i o projektu rekonstrukce nádraží Olomouc nebo elektrifikace trati Otrokovice – Vizovice, kde byly zastaveny již přípravné práce a vypsání výběrového řízení. Účelem tohoto zastavení je zejména prověření veškerých smluv, jestli jsou plněny časové, kvalitativní i finanční závazky. Zastaveno je i proplácení faktur stavebním firmám. Tým, který prověří veškeré stavební projekty, povede Pavel Habarta, který bude na SŽDC zastávat nově vytvořenou pozici náměstka pro audit. Dříve působil jako krizový manažer v ČD–Telematika. Ministr Vít Bárta na tiskové konferenci připustil i vyjednávání s firmami o slevách a dalších úlevách. Ty však mnoho úspor nenabízí — v návrhu je vyškrtání některých dílčích prvků z projektů, např. protihlukové stěny v místech, kde nejsou bezprostředně nutné. Jejich výstavba byla ostatně kritizována dopravními odborníky i veřejností. Stavby mohou být po prověření opět rozběhnuty. Investice do údržby nebudou nijak omezeny.

Zdroj: Ministerstvo dopravy, Lidové noviny/Lidovky


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 9.8.2010 (15:30)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa Stavby a projekty

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 19 20 21 22 23      Zpráv na stránku:   
09.08.2010 (16:22)  
Tak to pan Bárta přehnal. Zjednodušeně - Slámečka sem, Barta ven!
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
09.08.2010 (16:19)  
SYN: Jsem stavař, takže jsem dělal za svou praxi x smluv na stavby, které byly víceleté a odkázané na státní rozpočet. Tam nikdy nevíte, kolik peněz vlastně dostanete. Státní rozpočet se schválí zpravidla v závěru roku. Zhruba 2 měsíce ho pak rozepisuje ministerstvo financí, další minimálně měsíc ho rozepisuje rezortní ministerstvo. Takže pokud všechno jde dobře, tak si na peníze ze státního rozpočtu sáhnete v dubnu nebo květnu. Ale celou tu dobu (většinou) stavíte. A většinou neplatíte. To vše musíte mít ošetřeno smluvně už na začátku...

Stejně tak netušíte, jestli to, co vám rozepsali na začátku roku, opravdu dostanete. Jestli Vám v říjnu něco "neškrtnou", protože "hoří" jiná stavba a jsou tam potřeba nějaké peníze a nebo jestli vám nějaký balík v říjnu nepřihodí s podmínkou prostavět a vyfakturovat do konce roku.

Ten, kdo se s takovými stavbami setkal, tak předem v obchodních podmínkách musí mít tyto věci "vychytané", protože by je pak do smluv doplňoval dodatečně a nebo by na penále prodělal kalhoty...
09.08.2010 (16:18)  
Osobně mi to připadá spíše jako neštrné alibistické gesto do budoucna, :-). Avšak jak to rozčeří klidnou hladinu nadsazeného toku státních peněz do předem určených firem a kolik tímto případně stát získá, to se snad ještě dozvíme.
registrovaný uživatel ReActor  mail  
09.08.2010 (16:14)  
přidávám se k těm, kteří tu kritizují "práci" pana Bárty i přes to, že se to dalo z programu VV očekávat. Z článku na novinkách vyplívá, že zakázal všechny stavby financující SŽDC s.o., doufám že s ČD a.s. nemůže tak manipulovat jako se státní organizací a vyhneme se tak problémům ze strany dopravce. Já zatím slyšel jen o zarachu na dluhopisy a o plánovaném zrušení lokálky do Nového Jičína. Dále vim, že se svezl pinďou do Ostravy (jen tam), kde se mu za jízdy snažilo představenstvo dráhy vymýt mozek :-) (bohužel asi neúspěšně, protože nebylo co vymýt)...

JP: se silniční dopravou to bylo jinak. Tam se řešilo to, která stavba se zastaví. Zde to bude, která se povolí (neboť se všechny hromadně zastavily).
registrovaný uživatel mah 
09.08.2010 (16:12)  
vlad: ve smouve je zcela jiste reseno odsotupeni nebo ukonceni vztahu. Ale neumim si predstavit, ze by nejaky dodavatel souhlasil s presrusenim praci za ucelem provedeni auditu ... a co ty lidi, kteri na stavbe delaji??? Takze audit si vesele pobezi mesice a firma bude sve zamestance stale platit? a z ceho?
uz mam za sebou dost smluv, abych vedel, ze takove veci proste ve smlouvach nejsou a to ty konkretni nemusim cist. Stavebnik by byl blbec, kdyby toto podepsal.
registrovaný uživatel junkrs 
09.08.2010 (16:02)  
Josef Petrák: Jenže asi s tím rozdílem, že třeba u dálničních staveb nejsou několikaměsíční výluky, nevznikají zpoždění pravidelného provozu.
registrovaný uživatel SYN 
09.08.2010 (16:01)  
MildaIV: No nevím, pokud existuje takové ustanovení tak se na něm právníci musejí nutně napakovat hrozným způsobem, nedokážu si představit že by státu prošlo ZBAVIT OFICIÁLNĚ FIRMY MOŽNOSTI SE OBRÁTIT NA SOUD (to nejde prostě absolutně natuty), či snad tím podmiňovat jejich účast ve výběrových řízeních (ona je tu totiž možnost že ten soud vyhrají, tím pádem měly pravdu, a tím pádem jim další účast stát odepíral jasně neoprávněně - hurá k dalšímu soudu, a řekl bych šance vyhrát velmi slušná pokud je stát vyřadí z VŘ jen kvůli tomu...) a tak by se to mohlo točit dokola dost dlouho.
Lze uvést zdroj odkud toto máte? Aby se člověk dobral nějakého přesnějšího znění...

Vlad: no copak o to, na příští rok - to je jiná, ale už objednané práce které jsou rozpracované... nevím nevím.

Ale jako pokud to prověří u běžících staveb v řádu několika dnů tak proč ne. Dokáže to?
09.08.2010 (16:00)  
Ovšem nechápu, proč se ty stavby musí při této prověrce zastavit?
09.08.2010 (15:58)  
Já jen upozorním na jednu věc – stejnou kozlovinu udělal Bárta i u dálničních staveb a mnohé z nich po prověření a prostudování již běží dál, viz nedávno v HN zminované značení a navigační systém pražského okruhu. Předpokládám, že to samé bude i zde.
registrovaný uživatel junkrs 
09.08.2010 (15:58)  
Vlad: Možná si přesně trefil hřebíček (Řebíček :-))) ) do hlavičky: "dobrý investor". O tom mám právě tu největší obavu. I když už mám několik mínusů :-)
  1 ... 19 20 21 22 23      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko