..: Ministerstvo dopravy zastavilo všechny drážní stavby :..

logo MDČR, foto: MDČR Praha — Ministerstvo dopravy (MD) požádalo Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) o okamžité zastavení veškerých staveb na dopravní infrastruktuře, které probíhají. Výjimkou jsou místa, kde nelze po zastavení zaručit bezpečný provoz. Stop stav se týká asi 15 staveb, zejména na III. a IV. koridoru nebo klíčové rekonstrukce stanice Přerov. Informovali jsme i o projektu rekonstrukce nádraží Olomouc nebo elektrifikace trati Otrokovice – Vizovice, kde byly zastaveny již přípravné práce a vypsání výběrového řízení. Účelem tohoto zastavení je zejména prověření veškerých smluv, jestli jsou plněny časové, kvalitativní i finanční závazky. Zastaveno je i proplácení faktur stavebním firmám. Tým, který prověří veškeré stavební projekty, povede Pavel Habarta, který bude na SŽDC zastávat nově vytvořenou pozici náměstka pro audit. Dříve působil jako krizový manažer v ČD–Telematika. Ministr Vít Bárta na tiskové konferenci připustil i vyjednávání s firmami o slevách a dalších úlevách. Ty však mnoho úspor nenabízí — v návrhu je vyškrtání některých dílčích prvků z projektů, např. protihlukové stěny v místech, kde nejsou bezprostředně nutné. Jejich výstavba byla ostatně kritizována dopravními odborníky i veřejností. Stavby mohou být po prověření opět rozběhnuty. Investice do údržby nebudou nijak omezeny.

Zdroj: Ministerstvo dopravy, Lidové noviny/Lidovky


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 9.8.2010 (15:30)
Related newsopen/close

More on Legislativa Stavby a projekty

More from Česká republika (celá)


  1 ... 17 18 19 20 21 ... 23      Zpráv na stránku:   
09.08.2010 (21:20)  
M) Ona je otázka, jaká hladina hluku bude panovat po rekonstrukci. Zatím se ukázalo, že jako nejlepší dvojkombinace je nová trať a nová vozidla. Když tam pojedou staré Görlitzy a budou brzdit, uslyšíš to stejně i za PHS. Co jsem se bavil s lidmi ze SŽDC, dokonce zkouší navrhnout jako alternativu k PHS pro regionální tratě takové gumové rohože s dírama nebo jehlany, které taky tříští a tlumí zvuk. Podobný materiál se používá i v tunelech (i na VRT). Někde zas není třeba 3metrová PHS, ale jen půlmetrová. Nebo prostě val z hlíny a někdy je fakt zbytečné to řešit. Třeba v lese uprostřed ničeho.
Registered user M 
09.08.2010 (21:14)  
Zdenek J - osobne jsem to tak pochopil i na "prvni pokus". Nechtelo se mi verit, ze by na vsechny stavby poslal zitra rano barta ABL, aby to tak hlidala:-)
Plus tak nejak porad jeste Bartovi verim, ze tam fakt chce delat neco pozitivniho a neni tak blbej, ze by to stopl vylozene ze dne na den
(VV jsem nevolil a od pocatku jsem vuci nemu byt skepticky, svym zpusobem porad cekam na nejakou jeho botu, abych si mohl rict "ja to vedel, ze je to smejd". Ale porad nic, nejaky blby parkovani fakt neresim...)
Registered user M 
09.08.2010 (21:11)  
Cestujici - ja vim, ze kulha a chtel jsem aby kulhalo... Bez PHS se da jezdit bez prblemu a mam pocit, ze stejne bez problemu se da jezdit i bez dalsich veci. Ja nepsal nic o tom, ze by na elektrifikovanych tratich nemely byt sloupy! Ja jen psal, ze kdyz se da neco posetrit na hluku, tak se da posetrit i bezpecnosti jineho druhu, ne? Aha, ja vim, kdyz tisici lidem vyssi krevni tlak kvuli hluku zkrati zivot o rok, tak to neni tak hezky popsatelne jako senzacni smrt peti lidi, na ktery spadne sloup...
Chtel bych se zeptat, kde se stavi kilometrove PHS kvuli jedne chaticce v poli - pokud maji kulhat prirovnani moje, tak bych rad znal pevne zaklady prirovnani vasich...

Co se vysky tyce, tak to uz souhlasim, ale o necem takovem "kolegove" nepsali, tem jde vlastne prece jen o to, aby byl z vlacku krasny vyhled a aby do nej nedej boze nesel hluk. Proste romantika 19.stoleti...

Vyska jen na podvozek byt nemuze, resp. jen na jednokolejce (to ale neneguje to, ze musi byt 3 metry vysoke). A ve velkych rychlostech je tam stejny efekt jako u aut - cili prevazi hluk aerodynamicky. Jasne, 810 moc toho aerodynamickeho hluku nevytvori, to asi ne:-))

Dokonce bych rekl, ze k tem PHS mame dost podobny postoj. Ja akorat (zamerne velmi kulhave) reagoval na to, ze PHS jsou vlastne spatne, protoze przni vlakarum pozitek z jizdy...
Ze samotna rekonstrukce hluk snizi (idealne s obnovou vozidel...), to samozrejme nepopiram, nicmene rekonstrukce spolecne s PHS ten hluk snizi jeste mene.
Rict, ze PHS "netreba" (co jsi teda nerekl a nechci ti to vkladat do ust), ze staci samotna rekostrukce je podobne jako napsat, ze airbagy jsou v aute zbytecne, ze riziko snizuje pas...

PS: Zajimalo by mne, jak JINAK lze hluk uspesne vyresit. Prosim nejake reseni, ktere vyresi klidny spanek pri otevrenem okne, pripadne posezeni na zahradce
09.08.2010 (21:09)  
Takže ve čtvrtek bude prý jasno:

*******************************************
www.idnes.cz (...):
Šéf SŽDC Komárek MF DNES řekl, že rozhodnutí ministra neznamená, že se zítra ze dne na den zastaví všude práce, k utlumení dojde postupně v příštích dnech podle stupně rozestavěnosti.

"Je to nařízení, které se v první vlně týká všech staveb. Musíme ale postupovat tak, abychom nenepáchali okamžitým zastavením více škody, než úspor ze zastavení," řekl Komárek MF DNES. Přirovnává to ke stavbě rodinného domu, u kterého je vždy lepší přerušit práce až po zastřešení.

Seznam staveb, kterých se omezení dotkne, bude jasnější do čtvrtka. "Všechny stavby podrobíme revizi z hlediska možných úspor a do té doby na nich budou práce pozastavené," dodal. Které patří mezi "favority" na další pokračování nechtěl uvést.
09.08.2010 (20:47)  
Vlad: Nelze než souhlasit, vidím to úplně stejně. Jasně, taky mě to štve, ale rozumím tomu kroku a vidím ho jako správný. A ať klidně celý 4. koridor dostaví číňani, když to bude levnější a třeba se bude opakovat polský scénář.

Nadávat na VV se stalo v módě, ale minimálně kroky Bárty a Dobeše jsou rozumné. John je takovej komediant, ale Bárta zatím jedná na 100% výborně. Může se vám to nelíbit, můžete s tím nesouhlasit, ale zkuste se zamyslet v souvislostech a přehodnotit svůj názor. To je tak vše co s tím můžete dělat.
09.08.2010 (20:43)  
M: Tvoje přirovnání kulhá na obě nohy. Zatímco bez sloupů se elektrifikovaná trať obejde těžko, bez protihlukových stěn se dá jezdit bez problémů. Navíc když se trať zrekonstruuje, klesne hluk i bez PHS.
Já osobně proti stěnám nejsem (chápu lidi, kteří bydlí u tratí), ale nejen mě se zdá, že se často staví v místech, kde se dá o jejich smyslu pochybovat. Navíc nechápu, jaký význam má třímetrová stěna, když hluk vydává hlavně podvozek.

Ale možná to mají projektanti dobře vymyšlené. Kdybychom nebyli v ČR, tak bych tomu i věřil. :)


junkrs: No jistotu nemáme nikde, ale za zkoušku to stojí. Přeci jen si v současné době stavební firmy moc vyskakovat nemohou.
09.08.2010 (20:27)  
M: to co jste napsal je naprostá zhovadilost...
Myslím si, že stavby PHS jsou výrazně ovlivněné betonovou lobby, protože hlukové normy se dají splnit i jinak. Ono když se kvůli jedné chaloupce v polích, kam občas v létě jezdí někdo na víkend, staví více jak kilometr PHS, nesmíme se pak divit těm penězům utopených v betonových zátarasech, které hyzdí krajinu a navíc odráží hluk do vlaku. :-(
Registered user M 
09.08.2010 (20:13)  
junkrs - taky mam napad - nevysypavat koleje kamenim, nepouzivat prazce, sloupy nekotvit vic, nez je absolutne nutne, nepouzivat to "vodici lano nad dratem"... Napadu je spousta
Editor or ŽelPage Administrator Vlad  mail  
09.08.2010 (20:11)  
Až se nestačím divit, kolik komentujících více méně hájí zájmy stavebních firem...

Zkuste se podívat na vlastníky stavebních firem, které realizují velké zakázky. Českého vlastníka abyste pohledali. Převážně nadnárodní koncerny se sídlem v EU. Kartelové dohody, dohody o rozdělení trhu - nemáte šanci prokázat, i když nabízené ceny to signalizují.

Vím, že polské příklady tady nejsou moc vítány. Ale tento stojí za to. Před nějakou dobou ministr dopravy zrušil vypsané tendry na velké dopravní stavby a nechal upravit soutěžní podmínky - otevřel stavby firmám z celého světa. Některé zakázky byly zadány čínským firmám, které nabídly ceny až o 40 % nižší, než evropské nadnárodní koncerny. (Stavby už se staví, kvalita odpovídá evropským standardům.) Výsledky těchto soutěží měly další dopad. V následujících soutěžích pak přišly evropské nadnárodní koncerny s nižšími cenami.

Krokům ministra Bárty rozumím a přeji mu, aby se mu podařily dotáhnout do úspěšného konce. A že se na pár dnů/týdnů něco pozastaví? Firmy pak jistě přijmou "sdružené kapitalistické závazky" a vy to téměř ani nepoznáte.
09.08.2010 (19:54)  
Jo jo. Já se obávám že to dopadne tak, že firmy budou stavět dál, řkouc že mají platné smlouvy, tak ať Bárta zklapne. V horizontu dnů se sice domluvějí s Bártou na nějaké slevě (10% ?), ale vyfakturovat budou chtít plnou cenu i za těch pár dnů. A Bárta nedá a nedá, a bude soud, ten ministerstvo prohraje, a penále stavebním firmám bude platit kdo ? No přece my, daňoví poplatníci. ;-)
  1 ... 17 18 19 20 21 ... 23      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko