Praha — Ministerstvo dopravy (MD) požádalo Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) o okamžité zastavení veškerých staveb na dopravní infrastruktuře, které probíhají. Výjimkou jsou místa, kde nelze po zastavení zaručit bezpečný provoz. Stop stav se týká asi 15 staveb, zejména na III. a IV. koridoru nebo klíčové rekonstrukce stanice Přerov. Informovali jsme i o projektu rekonstrukce nádraží Olomouc nebo elektrifikace trati Otrokovice – Vizovice, kde byly zastaveny již přípravné práce a vypsání výběrového řízení. Účelem tohoto zastavení je zejména prověření veškerých smluv, jestli jsou plněny časové, kvalitativní i finanční závazky. Zastaveno je i proplácení faktur stavebním firmám. Tým, který prověří veškeré stavební projekty, povede Pavel Habarta, který bude na SŽDC zastávat nově vytvořenou pozici náměstka pro audit. Dříve působil jako krizový manažer v ČD–Telematika. Ministr Vít Bárta na tiskové konferenci připustil i vyjednávání s firmami o slevách a dalších úlevách. Ty však mnoho úspor nenabízí — v návrhu je vyškrtání některých dílčích prvků z projektů, např. protihlukové stěny v místech, kde nejsou bezprostředně nutné. Jejich výstavba byla ostatně kritizována dopravními odborníky i veřejností. Stavby mohou být po prověření opět rozběhnuty. Investice do údržby nebudou nijak omezeny.
| 9.8.2010 (15:30)
A pánové vy se probuďte, bez investic půjde železnice do řiti a ani nebudete mít co fotit a pak si budete ty vaše hvězdičky strčit tak leda....
Česká republika jde opačným směrem než vyspělá Evropa. Ach jo.
A teď to smažte, kritika se tady nenosí...
pěkný seznam. Je něco, co se nezastavuje?
Jestli mu toto projde, tak už vážně nevím. Navíc na většinu staveb jsou dotace z EU, a ty se budou muset vracet (u rozdělaných staveb). Tak na to jsem zvědav.
Rozestavěné stavby, které je možné stopnout prakticky ihned
Optimalizace Planá - Cheb
Optimalizace Č. Velenice - Veselí n. Lužnicí
CDP Přerov
Racionalizace tratě Svitavy - Ždárec u Skutče
Rozestavěné, které se zastaví postupně
Optimalizace Stříbro - Planá
Optimalizace hranice se SR - Mosty u Jablunkova - Bystřice nad Olší
Modernizace Votice - Benešov u Prahy
Optimalizace Beroun - Zbiroh
Optimalizace Bystřice nad Olší - Český Těšín
Rekonstrukce ŽST Přerov
Modernizace Praha - Libeň - Praha-Běchovice
Stavby, jejichž zahájení se zastavuje
Plzeň - průjezd uzlem
Modernizace Rokycany - Plzeň
Moderznizace Ševětín - Veslí nad Lužnicí (úsek Horusice - Veselí)
Zabezpečovací sysémy Kolín - Břeclav
GSM-R (bezdrátová komunikace) Děčín - Všetaty - Kolín
GSM-R Ostrava - státní hranice a Přerov - České Třebová
Rekonstrukce a zkapacitnění Studénka - Mošnov
Rekonstrukce Střelenského tunelu
Optimalizace Praha-Vysočany - Lysá nad Labem
Rekonstrukce stanice Stará Paka
Rekonstrukce trakční měnírny Pečky
Úprava zabezpečení Kolín - Choceň
Rekonstrukce mostu na trati Čerčany - Skochovice
Rekonstrukce Chrudim - Hrochův Týnec
Rekonstrukce plochy 1. nástupiště Pardubice
Modernizace Tábor - Sudoměřice
Modernizace železničního uzlu Brno
Průjezd Ústím nad Orlicí
Ještě existuje taková zemička..jak se jmenuje...jo Čína :-)
Ne že bych si teda přál žít v té jejich třetí cestě...
Ale to už je zcela mimo, i v tom kapitalistickym dušení jak píšeš, je třeba mít koncepce, strategie (ne samozřejmě 5letky s plány do posledního šroubku). A na to Bárta zatím opravdu nevypadá...
Koridory mohou přitáhnout pouze zboží , u kterého je prioritní rychlost doručení. Tam , kde hraje roli , zda tranzitní vlak přes ČR pojede pět nebo deset hodin.
Upřímně řečeno si myslím , že takových zásilek je minimum.
Navíc pro směry Severní Itálie/Rakousko-Polsko lze velice dobře využít II. koridor.
Tranzitních zásilek rychlého zboží ze střední části Německa , případně Francie (pro koridor Cheb-Pha) na Slovensko dle mého názoru také moc není.
Tenhle příklad moc nesedí, to mocná firma dusí malou
Ale o tom je celý systém , ve kterém žijeme. Velký dusí malého , malý se touží stát velkým , aby měl koho dusit.
Protipól tohoto je socialismus sovětského typu. Třetí cesta není.
Veřejnou dopravu je třeba dotovat. Nemám čas se tu rozepisovat o udržitelném rozvoji, ale sturučně ti to povím asi takto: Jinak tady všichni pochcípeme v prachu, smradu a chaosu.
Když ale jsem zase u tý prašivý ekonomiky: Myslíte si, že je schopna jakákoliv silniční stavba si na sebe vydělat?
Analýzy a audity jsou záležitostí na měsíce.
Naopak se tak potvrzuje, že se otevírá naplno korupci a vlivu křiklounů a lobistů,
Ještě jsem nezaznamenal signál korupce. Ještě je příliš brzy prakticky na jakékoliv komplexnější hodnocení kohokoliv.
U mě to má Bárta zatím 1:1. Moudré rozhodnutí o zastavení staveb a na druhé straně hloupé trestní oznámení na Bazalu
za to , že poskytl slevy svým zákazníkům ,aby neodešli ke konkurenci , případně ke kamionům.
Budete se divit ,ale na této bázi funguje v ekonomice všechno...
Tenhle příklad moc nesedí, to mocná firma dusí malou. Ale ta nadnárodní společnost má určitě nějaké strategické plány, jen je jí jedno jestli se uskuteční pomocí Ostravaků nebo Číňanů.
Kolik transitní železniční dopravy dnes objíždí ČR z důvodu chybějícího III. , příp. IV. koridoru ??? Je nějaká taková ??
Nevím přiznávám, četl jsem články, kde se o tom psalo obecně. Dalo by se to ale třeba položit i obráceně, kdyby byly, kolik navíc by tam toho vozilo...
Ale nad rozsahem objednávané osobní dopravy mi zůstává rozum stát.
Na tom určitě něco je, zvlášť když na uvedené trati jezdí navíc nedotované a o dost rychlejší spoje a chce se brzy přidat další dopravce...to pak té kapacity na náklady asi moc nezbývá...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










