Brno — Společnost RegioJet, která vyhlásila v červnu výběrové řízení na 50 vozů pro dálkovou dopravu, dostala nakonec dvě nabídky. Počet potencionálních dodavatelů se tak nakonec zúžil na dva z dvanácti zájemců, kteří si vyzvedli zadávací dokumentaci. Společnost RegioJet chce během příštího roku začít provozovat dálkovou linku z Prahy do Ostravy, Českého Těšína a Žiliny. Mezi další zvažované trasy pak patří například trať z Plzně do Domažlic a spojení Znojma s Havlíčkovým Brodem, které by ale obsloužili motorovými vozy a jednotkami. Případný vítěz výběrového řízení, pokud si společnost RegioJet vybere jednu ze dvou podaných nabídek, by měl být znám do dvou týdnů. Všech 50 poptávaných vozů by se pak mělo na kolejích postupně objevit do konce roku 2012; ty mají být firmě dodány ve třech etapách. Prvních 20 kusů má dorazit do dubna 2011, dalších 20 na jaře následujícího roku a zbylých deset do listopadu roku 2012.
Nová vozidla pro dálkové spoje plánuje také konkurent RegioJetu - České dráhy. Ty během příštího roku plánují vyhlásit výběrové řízení na až 30 netrakčních jednotek podobných rakouskými drahami provozovaným soupravám railjet. Nákup těchto souprav chtějí České dráhy financovat pomocí vlastních dluhopisů tak, aby se za ně nemusel nijak zaručovat jejich vlastník, tedy stát. Vydání těchto dluhopisů ale představenstvo společnosti podmiňuje získáním mezinárodního ratingu minimálně na úrovni BBB. Cestující se tak mohou v příštích letech těšit na výrazné zvýšení kultury cestování po českých kolejích a ostrý souboj několika dopravců na dálkových linkách.
Zdroj: E15, OSŽ depo Praha

Průkopníkem je zatím jen koncept Railjet Siemensu.
Aspoň si můžete vybrat, čemu porozumíte.
Jednoduše řečeno se dá říct, že máte pravdu.
Netrakční jednotka je skupina vozů, která obsahuje na jedné straně řídící vůz. Většinou bývají nerozpojitelné. Samy od sebe se nemůžou pohybovat, potřebují k tomu lokomotivu, která je táhne (tlačí). Rozdíl oproti klasické jednotce je tedy v přítomnosti lokomotivy a v tom, že hnací podvozky jsou jenom na lokomotivě a ne i na vagonech.
Příklad > jednotka PENDOLINO (sama má sběrač proudu, nepotřebuje lokomotivu a každý druhý vagón je hnací --> větší zrychlení, ale dražší.)
> netrakční Railjet (nemá pantograf, potřebuje lokomotivu, jenom lokomotiva je hnací část, menší zrychlení, levnější.)
Snad jste to pochopil.
http://www.tuvasas.com.tr/?sayfa=urunler&bolum=urun_detay&urun_no=23
Však už se čeští a turečtí soudruhové v minulých týdnech seznámili - čeští železniční dodavatelé navštívili vagónku TUVASAS v Adapazari a Turci už tu byli taky na čumendu.
Ale jestli ČD opravdu někdy vyhlásí VŘ na 30 netrakčních jednotek, tomu bych moc nevěřil. Pokud to ale dopadne dobře, tak za 10 let tu budou jezdit netrakční jednotky na všech ČD EC vlaků a většině IC vlaků. Emzeta by podle mě obsluhovala expresy Praha - Zlínský kraj ( můj tajný sen ) + nějaké IC a o ostatním raději nemluvně. :D :D
Můj názor.
Josef Nos : ALEXí reko jsou z doby soudruha Honeckera a mají původ v prvním státě dělníků a rolníků na německé půdě ...
Vozy model "Halberstadt", což byly vozy nasazované ze strany někdejších DR na vlaky kategorie Interexpress i do Prahy - nejlepší z NDR, byly za levno nabízeny i ČD, leč nebyl zájem ... tak si je koupil za ty peníze někdo jiný a nyní si medí, tak jako se medí někteří vedoucí zaměstnanci ČD na reko vozy model "ve stanici nelze" ...
Část DR vozů odkoupila soukromá rakousko-maďarská společnost GySEV / ROeEE ... a snad i další společnosti. Podobně jako si švýcarská společnost SOB koupila jednu nebo dvě lokomotivy řady 243 DR ...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











