..: RegioJet vybírá nové vozy ze 2 nabídek :..

Siemens Desiro ML, RegioJet - vizualizace, foto: RegioJet Brno — Společnost RegioJet, která vyhlásila v červnu výběrové řízení na 50 vozů pro dálkovou dopravu, dostala nakonec dvě nabídky. Počet potencionálních dodavatelů se tak nakonec zúžil na dva z dvanácti zájemců, kteří si vyzvedli zadávací dokumentaci. Společnost RegioJet chce během příštího roku začít provozovat dálkovou linku z Prahy do Ostravy, Českého Těšína a Žiliny. Mezi další zvažované trasy pak patří například trať z Plzně do Domažlic a spojení Znojma s Havlíčkovým Brodem, které by ale obsloužili motorovými vozy a jednotkami. Případný vítěz výběrového řízení, pokud si společnost RegioJet vybere jednu ze dvou podaných nabídek, by měl být znám do dvou týdnů. Všech 50 poptávaných vozů by se pak mělo na kolejích postupně objevit do konce roku 2012; ty mají být firmě dodány ve třech etapách. Prvních 20 kusů má dorazit do dubna 2011, dalších 20 na jaře následujícího roku a zbylých deset do listopadu roku 2012.

Možná podoba netrakčních jednotek ČD, foto: CJOctavian Nová vozidla pro dálkové spoje plánuje také konkurent RegioJetu - České dráhy. Ty během příštího roku plánují vyhlásit výběrové řízení na až 30 netrakčních jednotek podobných rakouskými drahami provozovaným soupravám railjet. Nákup těchto souprav chtějí České dráhy financovat pomocí vlastních dluhopisů tak, aby se za ně nemusel nijak zaručovat jejich vlastník, tedy stát. Vydání těchto dluhopisů ale představenstvo společnosti podmiňuje získáním mezinárodního ratingu minimálně na úrovni BBB. Cestující se tak mohou v příštích letech těšit na výrazné zvýšení kultury cestování po českých kolejích a ostrý souboj několika dopravců na dálkových linkách.

Zdroj: E15, OSŽ depo Praha


JiříK. | 8.9.2010 (20:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
09.09.2010 (8:24)  
No... jedna vec je reálna cena za rekonštrukciu. Keď jedno sedadlo stojí (strelím) 1000 € tak za 500 ho nikto nevymení

Druhá vec je koľkým kamarátom do vačku pri takejto rekonštrukcii pritečú peniažky. A to sa v štátom molochovi akým ČD/ZSSK je oveľa ľahšie urobí ako v skúkromnej firme.

Druhá vec sú dumpingové ceny ale aj na to by si kontrolné orgány mali "posvietiť" a to aj u štátu aj u súkromníka...
09.09.2010 (7:48)  
Reko ála ALEX? - ve stanici nelze, nebo jiný vůz který sice měl bezbarierové WC - ale dveřmi vozu pomalu neprošel kufr?
Alexem jsem nedávno jel - většina cestujících jela na Bayern-Ticket - kdesi jsem četl že celý cirkus má koupit DB - to tedy dlouho nevydrželi. Apropo - zajímalo by mne odkud ty vozy původně jsou - že by reko vyřazených Bček? Těch několik nových patráků to u Alexu nevytrhne.
Registered user joki  mail  
08.09.2010 (22:59)  
Už to tady bylo uvedeno v článku z 9.4.2010 http://www.zelpage.cz/clanky/rozhovor---milos-slavik-o-sucasnych-a-buducich-vozidlach-zssk?url=rozhovor---milos-slavik-o-sucasnych-a-buducich-vozidlach-zssk&lang=sk skopíroval jsem to a už jsem to tady někde přesně stejně skopíroval "Poviem to takto: nedávno sme si vypracovali celú štúdiu, aké sú náklady na jedno sedadlo pri modernizáciách. V priemere je to 4050 € na jedno sedadlo, pričom malá rekonštrukcia (Bgee/Bdee) vychádza 2150 €, veľká (Bdteer) 7900 €. Pri novom vozni je to 15.034 € na sedadlo (priemer A/Bmpeer)" Teda pukud dobře počítám pri novém vozu Bmpeer počet sedadel 76*15034=1142584 € což je cena za vůz * 25 kč euro což je 28 564 600,- kč takže cenu cca 25-30 mega za vůz považuji za reálnou sice netlakotěsný ale přece...dva výrobci jsou zahraniční tak bych asik ty vrůtky považoval za real. servis záruka za rohem. Nevím??? Ale vychází mi vrůtky proto asi i pár vlaků bude zajíždět do Žiliny.
08.09.2010 (22:25)  
George_Couser: ...nikde zatím nebylo napsáno kolik za ty vozy výrobci po Jančurovi chtějí...
Vycházím z tohoto článku: http://byznys.lidovky.cz/regiojet-dostal-prvni-nabidky-na-nove-vlaky-za-1-3-miliardy-pml-/ln-doprava.asp?c=A100907_161251_firmy-trhy_rce

Ale samozřejmě je pravda, že víme zatím příliš málo. Způsob platby (hned / na splátky), provedení vozů, servis...
08.09.2010 (22:17)  
Joska Holibajda: Jednak nikde zatím nebylo napsáno kolik za ty vozy výrobci po Jančurovi chtějí a jednak nezapomeňme, že určitě se nebudou ty vozy platit hotově převodem z účtu na účet. Mi tady na stole taky zrovna leží reklamní leták na Dacii Sandero za "již od 139 900 Kč." O tom, co je pak dole mikropísmem napsáno už dodávat doufám nemusím. ;-)
Registered user Semík  mail  
08.09.2010 (21:51)  
nojva: No přece bude mít vozy zapůjčené, vždyť to už bylo mockrát zveřejněno.
08.09.2010 (21:38)  
Ta nízká cena je záhadná. Evropští výrobci ročně prodají stovky vozů klasické stavby v ceně 35-45 mil. Kč/ks. Kvůli padesátivozové sérii by přece nebyli ochotni přiznat, že to jde i výrazně levněji. To by si kopali vlastní hrob.
Ty dvě nabídky budou asi z Polska a z Rumunska :-)
Registered user khunas  mail  
08.09.2010 (21:35)  
taky mi prijde ze preplatit 1 miliardu cili jedoukrat toli moc
08.09.2010 (21:27)  
Jako pokud bude mít opravdu jeden vagon za cenu kolem 25 mega tak je to podl mě super nabídka, jinak nemyslím si, že bude jezdit se všemi devíti loko hned podle mě začne třeba se čtyřmi, ale i kdyby na začátku jezdil se třemi až 4 vagony je to i tak dobré. Jinak vážně to tipuju na dokup 380, těch by to chtělo víc a víc, jestli se časem zrekonstruuje brno-ova tak jich bude potřeba dost.
08.09.2010 (21:25)  
Myslím si, že nastane ještě velmi mnoho nových sluncí, než se něčeho dočkáme... Slovy: chce to čas, aktuální řeči jsou pasé. Ale fandím ČD samosebou.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko