Brno — Společnost RegioJet, která vyhlásila v červnu výběrové řízení na 50 vozů pro dálkovou dopravu, dostala nakonec dvě nabídky. Počet potencionálních dodavatelů se tak nakonec zúžil na dva z dvanácti zájemců, kteří si vyzvedli zadávací dokumentaci. Společnost RegioJet chce během příštího roku začít provozovat dálkovou linku z Prahy do Ostravy, Českého Těšína a Žiliny. Mezi další zvažované trasy pak patří například trať z Plzně do Domažlic a spojení Znojma s Havlíčkovým Brodem, které by ale obsloužili motorovými vozy a jednotkami. Případný vítěz výběrového řízení, pokud si společnost RegioJet vybere jednu ze dvou podaných nabídek, by měl být znám do dvou týdnů. Všech 50 poptávaných vozů by se pak mělo na kolejích postupně objevit do konce roku 2012; ty mají být firmě dodány ve třech etapách. Prvních 20 kusů má dorazit do dubna 2011, dalších 20 na jaře následujícího roku a zbylých deset do listopadu roku 2012.
Nová vozidla pro dálkové spoje plánuje také konkurent RegioJetu - České dráhy. Ty během příštího roku plánují vyhlásit výběrové řízení na až 30 netrakčních jednotek podobných rakouskými drahami provozovaným soupravám railjet. Nákup těchto souprav chtějí České dráhy financovat pomocí vlastních dluhopisů tak, aby se za ně nemusel nijak zaručovat jejich vlastník, tedy stát. Vydání těchto dluhopisů ale představenstvo společnosti podmiňuje získáním mezinárodního ratingu minimálně na úrovni BBB. Cestující se tak mohou v příštích letech těšit na výrazné zvýšení kultury cestování po českých kolejích a ostrý souboj několika dopravců na dálkových linkách.
Zdroj: E15, OSŽ depo Praha

2) To se ČD nedohodli na využití opce od OBB na 16ks Railjetů? Oni to asi chtějí za vyšší cenu.. a s čím ty netrakční jednotky budou jezdit? když bude pouze 20ks 380
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











