Jemnice — Trať 243 Moravské Budějovice – Jemnice by měla zaniknout. Kraj Vysočina, který na trati objednává osobní dopravu, totiž obdržel informace o malé obsazenosti těchto vlaků a nechce je proto dále objednávat. Podle posledních sčítání vlaky využije přibližně 200 cestujících denně. Tato vlaková linka by tak měla být nahrazena autobusy, které budou jezdit po souběžné silnici II/152 vedoucí z Brna přes Hrotovice, Moravské Budějovice a Jemnici do Slavonic a Nové Bystřice. Dle Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) stojí údržba 12,5 milionu korun ročně, avšak provoz vynese pouze 660 tisíc korun za sedm párů osobních vlaků denně a dva páry nákladních vlaků týdně. Za těchto podmínek se tak prý nevyplatí trať dále udržovat.
Soukromý dopravce, nebo cyklostezka?

Podle náměstka hejtmana kraje Vysočina, Libora Joukla, starosté jednají o možnosti provozování dopravy soukromým dopravcem, který by současně zajišťoval údržbu tratě. Další projednávaná možnost je přebudovat těleso trati na cyklostezku. Tuto volbu by nejspíše finančně podpořil stát. Starostové chtějí trať zachovat, ale proti argumentům státu nemají pádnou odpověď. Mluvčí SŽDC Pavel Halla má ovšem námitky: „Nejde o to, že by ministerstvo od stolu rozkázalo něco rušit, trhat koleje, odstavit lidem spojení, a tak dále. Proti takovému výkladu se důrazně ohrazujeme. Je jen na krajských úřadech, jak svým obyvatelům zdůvodní případné neefektivní nakládání s veřejnými penězi. Kraje mají v ruce údaje, na základě kterých se nyní jako každý dobrý hospodář rozhodují, co má a co nemá cenu provozovat. Zatím se všichni shodli, že nemá cenu platit prázdné vlaky, které jezdí každou hodinu s milionovými náklady."
Historie trati
Trať byla slavnostně otevřena koncem roku 1896. Měří 21 km a je provozována podle předpisu D3. Počátek kilometráže je v žst. Moravské Budějovice, kterou sdílí společně s tratí 241 ze Znojma do Okříšek. Na trati leží zastávky Jackov, Dědice, Rácovice, dopravna D3 Třebelovice, zastávka Lhotice u Jemnice a poslední dopravna – Jemnice. Původně se počítalo s prodloužením až do Dačic, ale k výstavbě tohoto úseku nakonec, bohužel, nedošlo. 24. července 1996 byla tato místní dráha prohlášena Ministerstvem kultury ČR za kulturní památku.
Zdroj: ČT24
| 14.9.2010 (7:00)
http://ekonomika.idnes.cz/na-25-regionalnich-tratich-prestanou-jezdit-vlaky-fbm-/eko-doprava.asp?c=A100914_183759_eko-doprava_fih
Ano, díky tomu, že všechny obce mine, v nich nemá cenu zastavovat. Proto bych toto viděl jako jedno řešení, které zkrátí jízdní dobu od MB do OKR. Nahradit Os Sp, které by od Znojma do MB stavěly jako Os a dále pak snad Jaroměřice nad Rokytnou a to by asi bylo vše.
ANO, PŘESNĚ TAK.
Pro vozíčkáře je možnost přepravy mezi Prahou/Plzní a Norimberkem už několik let stejná. V letošním GVD jde o R350/R353 se zvedací plošinou a R351/R352 s prostorem vhodným k přepravě na invalidním vozíku.
happy: Přesně z opačného důvodu jsem na střední musel jezdit autobusem. Vyhovět každému jednoduše nejde.
Bohužel, je to jedna z tratí, která kdyby byla v kterékoliv sousední zemi, byla by minimálně bez osobní dopravy. Líbí se mi názor v diskuzi, že každému zrušení tratě, resp. osobní dopravy na ní, by měla předcházet fundovaná a odborná diskuze. Ale míchat DB-Expressbus/SC Bus mezi Prahou a Norimberkem a 810 na lokálce ...... no nic.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.












