Praha — Není to tak dávno, co jsme vás informovali o uzavření kontraktu mezi Českými drahami a šumperským Parsem na třetí sérii dvouvozových jednotek RegioNova, stejně jako o záměru na modernizaci samotných vozů 810. Diskuze pod těmito zprávami nestačily ani vychladnout a České dráhy vyhlásily nad rámec záměrů pro tento rok další výběrové řízení na modernizaci vozů 810 a 010. Tentokrát se jedná o modernizaci na celkem jedenáct dvoučlánkových, částečně nízkopodlažních jednotek. Cestující tedy mohou s velkou jistotou počítat s dalším přílivem motorových jednotek RegioNova na české tratě.
Vozidla by měla být dodána Českým drahám do šestnácti měsíců od podpisu smlouvy za odhadovanou cenu 286 milionů korun (bez DPH), což odpovídá částce zhruba 26 milionů korun za kus. Vlaky budou určeny pro Pardubický, Středočeský a především Moravskoslezský kraj, kde by se měly v počtu až šesti kusů objevit na lince S7 mezi Frýdkem–Místkem a Českým Těšínem. Na této trati se původně počítalo s nasazením nízkopodlažních elektrických jednotek (zde by tedy šlo o zcela nová vozidla), nicméně elektrifikace této tratě byla pozastavena a tak bylo rozhodnuto o tomto náhradním řešení. Zajímavostí také je, že tyto soupravy budou narozdíl od dosavadních RegioNov spolufinancovány z fondů Evropské unie.
Zdroj: České dráhy, Železničář 47/2010

"Os 3100 vcelé trase 814.091"
Třikrát hurá, takže vozidlo určené na lokálky pro dojíždění max hodinu nasadíme na vlak mezi městy o 10 až 50 000 obyvatelích na trase dlouhé 130 km s počátkem v milionové aglomeraci. Příspěvek bych napsal delší ale nechci být sprostý.
Jinak ke "znizkopodlazneni" jednotek 460/560 ... dokud byl cas (a ten uz neni), byla velmi jednoducha moznost jeden vlozeny vuz 060/063 nahradit vozem 070 z Krakena. Vzniklo by tak 6 kusu castecne nizkopodlaznich jednotek, kterym by se (jako jakysi bonus navic) jeste zvedla kapacita diky patru. Technickych uprav by bylo potreba pouze minimum a to vse jen na urovni zapojeni ovladani dveri a tak podobne.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











