..: Rekonstrukce vozů 810/010 - never ending story :..

Motorový vůz řady 810, foto: Martin Grill Praha — Není to tak dávno, co jsme vás informovali o uzavření kontraktu mezi Českými drahami a šumperským Parsem na třetí sérii dvouvozových jednotek RegioNova, stejně jako o záměru na modernizaci samotných vozů 810. Diskuze pod těmito zprávami nestačily ani vychladnout a České dráhy vyhlásily nad rámec záměrů pro tento rok další výběrové řízení na modernizaci vozů 810 a 010. Tentokrát se jedná o modernizaci na celkem jedenáct dvoučlánkových, částečně nízkopodlažních jednotek. Cestující tedy mohou s velkou jistotou počítat s dalším přílivem motorových jednotek RegioNova na české tratě.

Regionova, foto: Louis Armstrong Vozidla by měla být dodána Českým drahám do šestnácti měsíců od podpisu smlouvy za odhadovanou cenu 286 milionů korun (bez DPH), což odpovídá částce zhruba 26 milionů korun za kus. Vlaky budou určeny pro Pardubický, Středočeský a především Moravskoslezský kraj, kde by se měly v počtu až šesti kusů objevit na lince S7 mezi Frýdkem–Místkem a Českým Těšínem. Na této trati se původně počítalo s nasazením nízkopodlažních elektrických jednotek (zde by tedy šlo o zcela nová vozidla), nicméně elektrifikace této tratě byla pozastavena a tak bylo rozhodnuto o tomto náhradním řešení. Zajímavostí také je, že tyto soupravy budou narozdíl od dosavadních RegioNov spolufinancovány z fondů Evropské unie.

Zdroj: České dráhy, Železničář 47/2010


JiříK. | 7.12.2010 (21:30)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Pardubický ČR Středočeský


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 15      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Honza  mail  
08.12.2010 (20:27)  
aron: ano, takové malé elektrické vozidlo by se hodilo jako sůl, těch tratí je kde by se to upotřebylo, jenže asi nesplnitelný sen.
registrovaný uživatel aron 
08.12.2010 (20:24)  
Honza: Do Litoměřic po 072, jako vložené os.
registrovaný uživatel Honza  mail  
08.12.2010 (20:23)  
A teď pro všechny:
Souhlasím, že soupravy typu ropovod z 810 a 010 je pořádná blbost a nechápu jak to můžou používat, jenže pokud by to chtěli nahradit regionovou, tak si moc nepomůžou, protože když motorový vozy ztratily cca 12 míst tím, že zrušili ty lavice po šesti a řidičáky skoro polovičku skrz znížený nástupní prostor a bezbariérový WC, musel by být takový ropovod ještě delší.
Mnohem lepší by byla regionova úplně nová s úplně jiným rozměrem, aby se nenastupovalo pomalu stanovištěm nudlí co tam je a aby to mělo slušnou kapacitu.
registrovaný uživatel Honza  mail  
08.12.2010 (20:17)  
aron: elektrické regionovy ano, byla by to paráda (jenom nevím teda jak by si do Litoměřic poradily s tím, že tam nejsou dráty), ale dělat je ze 460? To jste se zbláznil? Nejhezčí panťáky takhle zpitvořit? Ono stačí už to, že do nich cpou ty hnusný hadrový potahy a s ještě hnusnějším vzorem! (Když jsem viděl fotky interiéru 560, bylo mi do breku).
Elekterické regionovy by musely být úplně nové!
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
08.12.2010 (20:14)  
A že je v Regionoze vše nové, tomu se musím smát, bohužel mi při tom smíchu tečou slzy. Nové vozidlo nevydává takový randal a už vůbec se tak netřese.- ale tam je vše nové, kromě podvozku a vozové skříně! Možná to bude dílenským zpracováním?
registrovaný uživatel Mr. T 
08.12.2010 (20:12)  
Bohužel, dokud nebudou chtít kraje moderní vozidla, tak jako Vysočina a Liberec, Karlovarský kraj snad o tom uvažuje taky, tak budeme stále živit Pars a RN. Uvidíme co ukáže čas a výběrová řízení. Co se týká trati do Krumlova, tak právě na Dívčí kámen a Kleť je vynikající, ale chtělo by to také RS, nebo Desiro a určitě by se zkrátila i jízdní doba. Alespoň o víkendu pro turisty. No a co se týká 810, tak nemusíme počítat kilometry, stačí vyzkoušet třeba Planá u Mariánskýckých Lázní - Domažlice. Vzdálenost 89 km jede vlak skoro 3 hodiny a to je také pro šílence, když jede 810... Myslím, že to asi nikdo nejede celý, ale je to ukázka situace v regionální dopravě. Jak říkám, dokud si kraje nedupnou a budou ochotný financovat tyhle křápy, to že se na to vycucnou dotace z EU, tak to už je bez komentáře...
registrovaný uživatel Honza  mail  
08.12.2010 (20:12)  
tenzor:
08.12.2010 (14:13) Tím jsem samozřejmě myslel, že tak krásné vozidolo jako 810 už asi nikdo nevyrobí a tak hnusný jako regionovu asi taky ne.
registrovaný uživatel Busman 
08.12.2010 (20:10)  
George_Couser:

Máte pravdu, ale to ještě nemusí znamenat dvojnásobnou spotřebu/náklady.

V případě Regiošutlu odečtěte ušetřené investice do infrastruktury, šutl zvládne zkrátit jízdní doby bez nich.

A že je v Regionoze vše nové, tomu se musím smát, bohužel mi při tom smíchu tečou slzy. Nové vozidlo nevydává takový randál a už vůbec se tak netřese.

Soráč, jsem asi dost natvrdlej, ale regiošucí fenomén prostě nedokážu pochopit.
registrovaný uživatel aron 
08.12.2010 (20:05)  
GC,strejcek: OK, ale ta cena mi tam nějak nesedí, myslel jsem že by to mělo vycházet poměrově jako RN k novému vozidlu, tedy zhruba polovic.
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
08.12.2010 (20:00)  
aron - tak on existoval určitý projekt, kde se u jednotek 460 a 560 měl upravovat jeden, nebo dva z vložených vozů na nízkopodlažní, měla proběhnout kompletní rekonstrukce interiéru, automatické předsuvné dveře a další... Ale mělo to zůstat elektrické, nakonec z toho z finančních důvodů sešlo, stejně asi jako u přestavby 854 na elektro vůz..
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko