Praha — Není to tak dávno, co jsme vás informovali o uzavření kontraktu mezi Českými drahami a šumperským Parsem na třetí sérii dvouvozových jednotek RegioNova, stejně jako o záměru na modernizaci samotných vozů 810. Diskuze pod těmito zprávami nestačily ani vychladnout a České dráhy vyhlásily nad rámec záměrů pro tento rok další výběrové řízení na modernizaci vozů 810 a 010. Tentokrát se jedná o modernizaci na celkem jedenáct dvoučlánkových, částečně nízkopodlažních jednotek. Cestující tedy mohou s velkou jistotou počítat s dalším přílivem motorových jednotek RegioNova na české tratě.
Vozidla by měla být dodána Českým drahám do šestnácti měsíců od podpisu smlouvy za odhadovanou cenu 286 milionů korun (bez DPH), což odpovídá částce zhruba 26 milionů korun za kus. Vlaky budou určeny pro Pardubický, Středočeský a především Moravskoslezský kraj, kde by se měly v počtu až šesti kusů objevit na lince S7 mezi Frýdkem–Místkem a Českým Těšínem. Na této trati se původně počítalo s nasazením nízkopodlažních elektrických jednotek (zde by tedy šlo o zcela nová vozidla), nicméně elektrifikace této tratě byla pozastavena a tak bylo rozhodnuto o tomto náhradním řešení. Zajímavostí také je, že tyto soupravy budou narozdíl od dosavadních RegioNov spolufinancovány z fondů Evropské unie.
Zdroj: České dráhy, Železničář 47/2010

Souhlasím, že soupravy typu ropovod z 810 a 010 je pořádná blbost a nechápu jak to můžou používat, jenže pokud by to chtěli nahradit regionovou, tak si moc nepomůžou, protože když motorový vozy ztratily cca 12 míst tím, že zrušili ty lavice po šesti a řidičáky skoro polovičku skrz znížený nástupní prostor a bezbariérový WC, musel by být takový ropovod ještě delší.
Mnohem lepší by byla regionova úplně nová s úplně jiným rozměrem, aby se nenastupovalo pomalu stanovištěm nudlí co tam je a aby to mělo slušnou kapacitu.
Elekterické regionovy by musely být úplně nové!
08.12.2010 (14:13) Tím jsem samozřejmě myslel, že tak krásné vozidolo jako 810 už asi nikdo nevyrobí a tak hnusný jako regionovu asi taky ne.
Máte pravdu, ale to ještě nemusí znamenat dvojnásobnou spotřebu/náklady.
V případě Regiošutlu odečtěte ušetřené investice do infrastruktury, šutl zvládne zkrátit jízdní doby bez nich.
A že je v Regionoze vše nové, tomu se musím smát, bohužel mi při tom smíchu tečou slzy. Nové vozidlo nevydává takový randál a už vůbec se tak netřese.
Soráč, jsem asi dost natvrdlej, ale regiošucí fenomén prostě nedokážu pochopit.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











