..: Rekonstrukce vozů 810/010 - never ending story :..

Motorový vůz řady 810, foto: Martin Grill Praha — Není to tak dávno, co jsme vás informovali o uzavření kontraktu mezi Českými drahami a šumperským Parsem na třetí sérii dvouvozových jednotek RegioNova, stejně jako o záměru na modernizaci samotných vozů 810. Diskuze pod těmito zprávami nestačily ani vychladnout a České dráhy vyhlásily nad rámec záměrů pro tento rok další výběrové řízení na modernizaci vozů 810 a 010. Tentokrát se jedná o modernizaci na celkem jedenáct dvoučlánkových, částečně nízkopodlažních jednotek. Cestující tedy mohou s velkou jistotou počítat s dalším přílivem motorových jednotek RegioNova na české tratě.

Regionova, foto: Louis Armstrong Vozidla by měla být dodána Českým drahám do šestnácti měsíců od podpisu smlouvy za odhadovanou cenu 286 milionů korun (bez DPH), což odpovídá částce zhruba 26 milionů korun za kus. Vlaky budou určeny pro Pardubický, Středočeský a především Moravskoslezský kraj, kde by se měly v počtu až šesti kusů objevit na lince S7 mezi Frýdkem–Místkem a Českým Těšínem. Na této trati se původně počítalo s nasazením nízkopodlažních elektrických jednotek (zde by tedy šlo o zcela nová vozidla), nicméně elektrifikace této tratě byla pozastavena a tak bylo rozhodnuto o tomto náhradním řešení. Zajímavostí také je, že tyto soupravy budou narozdíl od dosavadních RegioNov spolufinancovány z fondů Evropské unie.

Zdroj: České dráhy, Železničář 47/2010


JiříK. | 7.12.2010 (21:30)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus ČR Moravskoslezský ČR Pardubický ČR Středočeský


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 15      Zpráv na stránku:   
08.12.2010 (21:32)  
Jakto, že v té záplavě návrhů ještě nepadnul návrh na reko 451/2 ?????

Jinak plně souhlasím s názorem o náhradě M131 -> M152 (810)...a těžko si dovedu představit jiné vozidlo na tratě jako je např. Bzenec - Mor.Písek.
Registrierter Benutzer strejcekms  mail  
08.12.2010 (21:23)  
k tomu vozu 440, už jsem to někam nedávno dával -
http://854foto.net/text/obr2/vuz440.jpg
Registrierter Benutzer Honza  mail  
08.12.2010 (21:11)  
Každopádně varianta 812 by byla určitě lacinější a mnohem hezčí jak na to narazil Joska Holibajda
Registrierter Benutzer Honza  mail  
08.12.2010 (21:08)  
strejcekms: to je celkem škoda, nevím jak vypadaly 853 a 852 ze ktrých to je, ale ta modernizace zase není tak stará.
Registrierter Benutzer strejcekms  mail  
08.12.2010 (21:06)  
Honza - já teď nevím, co to bylo za řadu, ale dnes je to 854 a z části těchto vozů se měl dělat vůz, á už to mám, citace - 440 ČD
V roce 1994 nabídla ŠKODA Dopravní technika Českým drahám zkušební rekonstrukci vozu 853.024 na elektrický vůz řady 440 s asynchronním trakčním motorem, zavěšeným za hnacím podvozkem na místě bývalé hydraulické převodovky. V roce 1996 ČD objednávku zrušily.
08.12.2010 (21:01)  
České dráhy nechávají rekonstruovat Trabanty řady 601 na řadu 614.
Trabant je dnes veterán a MV ř.814 moderním vozidlem ČD.
Co dodat?
FRK
Registrierter Benutzer Honza  mail  
08.12.2010 (20:44)  
strejcekms: proč by se 854 měly nahrazovat, když sotva vznikly? Tedy zase modernizací, ale ČD nejspíš nic jiného neumí. O sorry Regiošuplik (pokud se ho dočkáme) bude snad nový.
Dost jsem žasnul, že ty skoro 50 let starý vozy 053 Btn, který jsou v šíleným stavu modernizujou, i když tu podvozkovou část asi ne, drncá to furt stejně.
08.12.2010 (20:42)  
Nevíte někdo, kolik Železničná spoločnosť zaplatila za ten 812-LUX? Hledám, hledám, ale najít nemůžu...
Registrierter Benutzer strejcekms  mail  
08.12.2010 (20:32)  
Jo, škoda, že se nerealizoval projekt, kdy se mot vůz - dnes řady 854 měl modernizovat na elektrický vůz, měla to dělat Škoda dopravní technika, ale nakonec z toho výrobce, nebo ČD vycouval. 854 se měly nahrazovat větším počtem tehdy nových 843...
Registrierter Benutzer aron 
08.12.2010 (20:32)  
Honza: Právě proto, že jsou potřeba a za současného přístupu se nových vozidel minimálně příští dvě generace nedočkají, tak jsem myslel že by se to dalo řešit takto, nicméně cena je asi neakceptovatelná, tak na mnou popsaných tratích bude nadále jezdit loko se dvěma či třemi vozy nabo 810, nebo v "lepším" případě RN.
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 15      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko