..: Vánoční dárek? České dráhy: Ano, máme zájem o railjety! :..

ČD railjet, foto: Spiritdesign, nátěr: flegisPraha — Již letos na jaře jsme vás informovali, že České dráhy hodlají jít v dálkové dopravě cestou netrakčních jednotek. Později nás generální ředitel Českých drah Petr Žaluda informoval na přednášce FD ČVUT o tom, že přímo jednají s ÖBB o převzetí celkem šestnácti souprav railjet, které rakouský dopravce převzít nechce. Již dříve jsme přinesli informaci o tom, že transakce bude velmi záležet nejen na schopnosti Českých drah zafinancovat ji, ale zejména na tom, jestli bude možné soupravy nakoupit přímo od ÖBB bez výběrového řízení. Nyní, na konci roku, nabral děj rychlý spád.

Možná podoba netrakčních jednotek ČD, foto: CJOctavian Před několika desítkami hodin jsme přinesli informaci, že ÖBB definitivně posledních 16 souprav nepřevezmou a ve středu v odpoledních hodinách potvrdil na rozhlasové stanici ČRo1 Radiožurnál generální ředitel Českých drah, že jejich zájem o tyto soupravy trvá. (Nutno také podotknout, že dle moderátora pocházejí jeho informace z jistého železničního webu a ŽelPage byla první, kdo o tomto zájmu informoval včetně případné kupní ceny.) Z diskuze dále vyplynulo, že jedna souprava by vyšla ČD na zhruba 271 milionů korun (38,7 milionů za vůz), načež bylo potvrzeno, že celkových 4,5 miliardy korun za všech šestnáct souprav by v roce 2011 nemělo být pro České dráhy problém, pokud se jim to celkově ekonomicky vyplatí.

Budoucnost dálkové dopravy Českých drah?, foto: Dennis HűbschV případě úspěchu by tak všechny mezinárodní dálkové spoje ČD byly vedeny výhradně soupravami zcela nových vozů. Dále v pořadu zaznělo, že generální ředitel Žaluda byl začátkem prosince spolu se dvěma náměstky jednat s rakouskou stranou ve Vídni. Hlavním bodem jednání bylo, zda–li je dle právních norem možné nakoupit tyto vlaky přímo od ÖBB. Na jednu stranu sice na takovéto podmínce už kdysi padl zájem o vozy Bimz německých drah, na stranu druhou se tentokrát jedná o jiný případ. Zatímco "Bimzy" nešlo jen tak koupit přímo, protože nebyla zajištěna nejnižší možná cena a později muselo být vyhlášeno VŘ, které skončilo fiaskem, protože jeden uchazeč požadoval neakceptovatelnou cenu a druhý nevhodné vozy; v tomto případě byly railjety (což je obchodní značka pro soupravy Siemens Viaggio Comfort) řádně vysoutěženy ÖBB a případný odkup Českými drahami by měl tedy mít garantováno, že se jedná o nejnižší možnou nabídku. V každém případě bude zajímavé, jak tento nákup dopadne a doufáme, že neskončí neúspěchem jako v případě ojetých vozů.

Zdroj: Český rozhlas Radiožurnál


JiříK. | 23.12.2010 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 14 15 16 17 18 ... 21      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
23.12.2010 (17:30)  
Snad se podaří, byl by to pěkný vánoční dárek. Ona naše legislativa také neni v otázce VŘ asi moc dobrá...
K interiéru - udělat velkoprostor i kupé, jak v 1., tak 2. tř., to je jediné mé přání, pokud se podaří... Jo a zrušit premium class. Spousta vozů by pak mohla přejít na Ex a R..
dopisovatel nebo člen ŽP MirKo 
23.12.2010 (17:29)  
Tak tomuhle fandim a doufám, že to vyjde a opravdu to koupí ČD.
23.12.2010 (17:24)  
Srovnání: ÖBB railjet
408 Sedadel (Premium-16, First-76, Economy-316)
Souprava EC 378 „Carl Maria von Weber“ (Ampz-Wrmz-5*Bmz)
388 Sedadel (Ampz-58, Bmz celkem-330)
registrovaný uživatel Pjetro 
23.12.2010 (17:20)  
G_G: Proč trumfovali, kdo to koupí dráž? To je trošku nadsazené. Prostě pokud vím cenu za jakou to bylo pořízeno, pokud vím, že se mnou jdou do toho další dva-tři, tak když chci uspět, tak holt musím něco přihodit.
23.12.2010 (17:12)  
No mezi Prahou a Berlinem jezdí 9-10 vozů. Někde sem tehdá četl, že kvůli kapacitě právě mezi Dráždanama a Berlinem nechtěli němci pinďata. Sám sem tam jednou jel a málem sem si nesedl...
registrovaný uživatel lukes4.zs  mail  
23.12.2010 (17:12)  
Jestli by je skutečně ČD získali,tak bude záležet hodně na Regiojetu co nám představí....a podle mě bude záležet hlavně na cenách....
23.12.2010 (17:08)  
Na co vozy navíc? Jakou kapacitu mají současné EC PRG-BER, a jakou Viaggio?
registrovaný uživatel Best  mail  
23.12.2010 (17:07)  
Mustafa: Tak , kdyby se to doladilo, bylo by mozne RJ-380-RJ, masinu uprostred a hned mi odpadne nutnost jednoho stroje
23.12.2010 (16:47)  
Mě by spíš zajímalo, jestli by bylo možný k těm 7mi vozům přidat další třeba 2. Protože pochybuju, že by těch 7 vozů kapacitně stačilo na lince Praha Berlín, kde mezi Dráždanama a Berlínem kvůli kapacitě snad nejezdí ani Pendolina. A pochybuju, že by si ČD dovolili spojit dva Railjety k sobě jako OBB.
registrovaný uživatel mat.mt  mail  
23.12.2010 (16:45)  
Ještě bych chtěl připomenout, proč jezdí klopítka zrovna na Ovu. ČD za ně splácí honě peněz a aby nebyly ve strátě musí mít průměrnou obsazenost víc než 55%. Se snížením ceny povinné rezervace by to bylo ještě více. Myslíte, že je na relacích Cheb a Linec tato obsazenost reálná? A jezdit vedle sebe na jedné trati taky ze stejného důvodu nemůžou.
  1 ... 14 15 16 17 18 ... 21      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko