..: Vánoční dárek? České dráhy: Ano, máme zájem o railjety! :..

ČD railjet, foto: Spiritdesign, nátěr: flegisPraha — Již letos na jaře jsme vás informovali, že České dráhy hodlají jít v dálkové dopravě cestou netrakčních jednotek. Později nás generální ředitel Českých drah Petr Žaluda informoval na přednášce FD ČVUT o tom, že přímo jednají s ÖBB o převzetí celkem šestnácti souprav railjet, které rakouský dopravce převzít nechce. Již dříve jsme přinesli informaci o tom, že transakce bude velmi záležet nejen na schopnosti Českých drah zafinancovat ji, ale zejména na tom, jestli bude možné soupravy nakoupit přímo od ÖBB bez výběrového řízení. Nyní, na konci roku, nabral děj rychlý spád.

Možná podoba netrakčních jednotek ČD, foto: CJOctavian Před několika desítkami hodin jsme přinesli informaci, že ÖBB definitivně posledních 16 souprav nepřevezmou a ve středu v odpoledních hodinách potvrdil na rozhlasové stanici ČRo1 Radiožurnál generální ředitel Českých drah, že jejich zájem o tyto soupravy trvá. (Nutno také podotknout, že dle moderátora pocházejí jeho informace z jistého železničního webu a ŽelPage byla první, kdo o tomto zájmu informoval včetně případné kupní ceny.) Z diskuze dále vyplynulo, že jedna souprava by vyšla ČD na zhruba 271 milionů korun (38,7 milionů za vůz), načež bylo potvrzeno, že celkových 4,5 miliardy korun za všech šestnáct souprav by v roce 2011 nemělo být pro České dráhy problém, pokud se jim to celkově ekonomicky vyplatí.

Budoucnost dálkové dopravy Českých drah?, foto: Dennis HűbschV případě úspěchu by tak všechny mezinárodní dálkové spoje ČD byly vedeny výhradně soupravami zcela nových vozů. Dále v pořadu zaznělo, že generální ředitel Žaluda byl začátkem prosince spolu se dvěma náměstky jednat s rakouskou stranou ve Vídni. Hlavním bodem jednání bylo, zda–li je dle právních norem možné nakoupit tyto vlaky přímo od ÖBB. Na jednu stranu sice na takovéto podmínce už kdysi padl zájem o vozy Bimz německých drah, na stranu druhou se tentokrát jedná o jiný případ. Zatímco "Bimzy" nešlo jen tak koupit přímo, protože nebyla zajištěna nejnižší možná cena a později muselo být vyhlášeno VŘ, které skončilo fiaskem, protože jeden uchazeč požadoval neakceptovatelnou cenu a druhý nevhodné vozy; v tomto případě byly railjety (což je obchodní značka pro soupravy Siemens Viaggio Comfort) řádně vysoutěženy ÖBB a případný odkup Českými drahami by měl tedy mít garantováno, že se jedná o nejnižší možnou nabídku. V každém případě bude zajímavé, jak tento nákup dopadne a doufáme, že neskončí neúspěchem jako v případě ojetých vozů.

Zdroj: Český rozhlas Radiožurnál


JiříK. | 23.12.2010 (12:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 12 13 14 15 16 ... 21      Zpráv na stránku:   
23.12.2010 (20:09)  
ač mám na ČD svůj názor, Žaluda je snad první, který řekl na E15/MFD? ŠETŘÍME, ALE PENÍZE BUDOU :-)
Registrierter Benutzer junkrs 
23.12.2010 (19:53)  
To M:
Je možná i "0", tj. že nevyjede ani jeden? :-)
Registrierter Benutzer M 
23.12.2010 (19:50)  
BTW - ten dabel, co si hned vyhral s tou "fotkou", by jeste mohl zmenit Vienna na Prague:-)
Registrierter Benutzer M 
23.12.2010 (19:41)  
Fortuna by mohla vypsat zavod:
Kdo driv? 1-Railjet, 2-Regiojet
Kurzy bych videl vyrovnane
Poznamka: sazky se nevraci za zadnych okolnosti a ceka se na prvniho:-)
Registrierter Benutzer Multi 
23.12.2010 (19:40)  
Že by Německé dráhy posílaly do Prahy po trati kolem Labe soupravy s maximálkou 330 kmh? Tak to by bylo hodně drsné. :-D
Registrierter Benutzer mat.mt  mail  
23.12.2010 (19:04)  
23.12.2010 (18:56)  
Miroslav Zikmund: Můžou na stejné tratě jako rakouské 1216...
23.12.2010 (18:54)  
doomlukas : a mohou tu polské TAURY na všechny trati bez omezení nebo "jen" tam, kam jezdí turnusově (544 / 111) ...
Registrierter Benutzer Mr. T 
23.12.2010 (18:43)  
Pokud by se koupil RJ, tak to bude perfektní oživení, které tu chybí. Bylo by možno uvolnit Xmz na Ex a R. No uvidíme, jak se to vyvine dál, ale zatím to považuji za sci-fi...
23.12.2010 (18:42)  
Řešení kapacity railjetu je velmi jednoduché. Ampz změnit na Bmpz, v řídicím voze (Afmpz) zrušit nadbytečnou premium class a udělat ho celý jako běžnou první třídu a bylo by. Kapacita druhé třídy by byla hned větší, a to o celý vůz. Jako první třída by Afmpz a ARmpz bohatě stačily. A jestli railjet táhne/sune taurus nebo 380 je úplně jedno (i když taurus je samozřejmě hezčí)... České railjety by se mohly barevně sladit s 380, což by jim mohlo celkem slušet, a aspoň by se vyhnuly odpornému najgrcu...
  1 ... 12 13 14 15 16 ... 21      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko