..: Vánoční dárek? České dráhy: Ano, máme zájem o railjety! :..

ČD railjet, foto: Spiritdesign, nátěr: flegisPraha — Již letos na jaře jsme vás informovali, že České dráhy hodlají jít v dálkové dopravě cestou netrakčních jednotek. Později nás generální ředitel Českých drah Petr Žaluda informoval na přednášce FD ČVUT o tom, že přímo jednají s ÖBB o převzetí celkem šestnácti souprav railjet, které rakouský dopravce převzít nechce. Již dříve jsme přinesli informaci o tom, že transakce bude velmi záležet nejen na schopnosti Českých drah zafinancovat ji, ale zejména na tom, jestli bude možné soupravy nakoupit přímo od ÖBB bez výběrového řízení. Nyní, na konci roku, nabral děj rychlý spád.

Možná podoba netrakčních jednotek ČD, foto: CJOctavian Před několika desítkami hodin jsme přinesli informaci, že ÖBB definitivně posledních 16 souprav nepřevezmou a ve středu v odpoledních hodinách potvrdil na rozhlasové stanici ČRo1 Radiožurnál generální ředitel Českých drah, že jejich zájem o tyto soupravy trvá. (Nutno také podotknout, že dle moderátora pocházejí jeho informace z jistého železničního webu a ŽelPage byla první, kdo o tomto zájmu informoval včetně případné kupní ceny.) Z diskuze dále vyplynulo, že jedna souprava by vyšla ČD na zhruba 271 milionů korun (38,7 milionů za vůz), načež bylo potvrzeno, že celkových 4,5 miliardy korun za všech šestnáct souprav by v roce 2011 nemělo být pro České dráhy problém, pokud se jim to celkově ekonomicky vyplatí.

Budoucnost dálkové dopravy Českých drah?, foto: Dennis HűbschV případě úspěchu by tak všechny mezinárodní dálkové spoje ČD byly vedeny výhradně soupravami zcela nových vozů. Dále v pořadu zaznělo, že generální ředitel Žaluda byl začátkem prosince spolu se dvěma náměstky jednat s rakouskou stranou ve Vídni. Hlavním bodem jednání bylo, zda–li je dle právních norem možné nakoupit tyto vlaky přímo od ÖBB. Na jednu stranu sice na takovéto podmínce už kdysi padl zájem o vozy Bimz německých drah, na stranu druhou se tentokrát jedná o jiný případ. Zatímco "Bimzy" nešlo jen tak koupit přímo, protože nebyla zajištěna nejnižší možná cena a později muselo být vyhlášeno VŘ, které skončilo fiaskem, protože jeden uchazeč požadoval neakceptovatelnou cenu a druhý nevhodné vozy; v tomto případě byly railjety (což je obchodní značka pro soupravy Siemens Viaggio Comfort) řádně vysoutěženy ÖBB a případný odkup Českými drahami by měl tedy mít garantováno, že se jedná o nejnižší možnou nabídku. V každém případě bude zajímavé, jak tento nákup dopadne a doufáme, že neskončí neúspěchem jako v případě ojetých vozů.

Zdroj: Český rozhlas Radiožurnál


JiříK. | 23.12.2010 (12:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 13 14 15 16 17 ... 21      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer matti 
23.12.2010 (18:37)  
ono je pěkné, že by s tím mohli i 380, ale otázkou je, zdali by na to stačili, nebo jestli by se museli přiobjednat další. A než 380 by byl lepší Taurus, už jenom proto, že je na to sladěn zbytek soupravy vč. řídícího vozu
Registrierter Benutzer Busman 
23.12.2010 (18:36)  
Ještě dodatek k té kapacitě: RailJet ÖBB má ve 2. třídě v průměru 79 sedaček (316/4). Rozteč je vyhovující, jen sedačky jsou velmi úzké, ve prospěch chodbičky, prý z důvodu, aby zdravotníci mohli projít s nosítky.

Avšak Siemens se chlubí (http://www.nwe.siemens.com/denmark/internet/dk/mobility/rullende_materiel/togsaet_vogne/Documents/Viaggio_Comfort_passenger_coaches_eng.pdf), že je do vagónu schopen narvat až 86 sedaček.

Už tušíte, jak to dopadne? 86 x 5 = 430
23.12.2010 (18:30)  
No s těma pinďatama na Plzeň bych byl opatrný. Nezapomínejte mimojiné na fatální úsek Praha - Beroun. Ačkoliv pinďa jezdí do Mova občas na přebrus či co, ještě jsem ho tu neviděl nikdy jet vlastní silou - vždy v režii 749. A rekonstrukce 171 je v nedohlednu.
Registrierter Benutzer TTtrain  mail  
23.12.2010 (18:23)  
No pořídit ze cenu dvou "Parskrámů" jeden pořádný vůz, to je dobrá nabídka. A ještě nám zbydou dva motoráky a dva přívěsy. Dobrej nápad. Ale co kua zaměstnanost v Parskrám factory? Jestli tohle klapne, tak můžeme poděkovat hlavně Jančurovi. Kdyby se nehrnul na koleje, jezdíme ještě za deset let v přelakovaných "B" Najprtech, protože s panáčkama z ČD by nic nehlo.
23.12.2010 (18:12)  
junkrs et al.) Nevím, jestli lidi nečtete, ale přesně tenhle rozhovor z Radiožurnálu je zdrojem, ze kterého vychází tato zpráva/aktualita. :/ Si připadám jak ve špatném sitcomu.
Registrierter Benutzer junkrs 
23.12.2010 (18:00)  
Nevím jestli se to tu objevilo, tady je rozhovor v psané i audio podobě http://www.rozhlas.cz/radiozurnal/dvacetminut/_zprava/petr-zaluda-generalni-reditel-cd--827649
Registrierter Benutzer Danny 
23.12.2010 (17:56)  
Mno, toho tady již bylo. Dokud to opravdu nevyjede, je to jen scifi.
23.12.2010 (17:50)  
Vůbec se mi to nezdá...vzhledem k tomu, kolik peněz se vyhodilo za pendolina a co z toho potom bylo...
23.12.2010 (17:45)  
Jinak chci upozornit, že u ČD by tyto soupravy byly s největší pravděpodobností bez Premium Class. I u bohatších rakušanů moc neboduje a údajně je obsazenost zcela minimální. Průměrně okolo 2-3 lidí ve vlaku...
Registrierter Benutzer Busman 
23.12.2010 (17:42)  
Josef Petrák: Na co vozy navíc? Jakou kapacitu mají současné EC PRG-BER, a jakou Viaggio?

David Chovančík (17:24) byl rychlejší, já mezitím počítal EC 174:

2. třída: 452 míst
RailJet Economy: 316 míst

Avšak Railjet lze dodat i 10vozový, viz zajímavý materiál zde:

http://www.schienenfahrzeugtagung.at/download/PDF2007/1Tag%20Vormittag/2_Wehinger.pdf
  1 ... 13 14 15 16 17 ... 21      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko