..: Vánoční dárek? České dráhy: Ano, máme zájem o railjety! :..

ČD railjet, foto: Spiritdesign, nátěr: flegisPraha — Již letos na jaře jsme vás informovali, že České dráhy hodlají jít v dálkové dopravě cestou netrakčních jednotek. Později nás generální ředitel Českých drah Petr Žaluda informoval na přednášce FD ČVUT o tom, že přímo jednají s ÖBB o převzetí celkem šestnácti souprav railjet, které rakouský dopravce převzít nechce. Již dříve jsme přinesli informaci o tom, že transakce bude velmi záležet nejen na schopnosti Českých drah zafinancovat ji, ale zejména na tom, jestli bude možné soupravy nakoupit přímo od ÖBB bez výběrového řízení. Nyní, na konci roku, nabral děj rychlý spád.

Možná podoba netrakčních jednotek ČD, foto: CJOctavian Před několika desítkami hodin jsme přinesli informaci, že ÖBB definitivně posledních 16 souprav nepřevezmou a ve středu v odpoledních hodinách potvrdil na rozhlasové stanici ČRo1 Radiožurnál generální ředitel Českých drah, že jejich zájem o tyto soupravy trvá. (Nutno také podotknout, že dle moderátora pocházejí jeho informace z jistého železničního webu a ŽelPage byla první, kdo o tomto zájmu informoval včetně případné kupní ceny.) Z diskuze dále vyplynulo, že jedna souprava by vyšla ČD na zhruba 271 milionů korun (38,7 milionů za vůz), načež bylo potvrzeno, že celkových 4,5 miliardy korun za všech šestnáct souprav by v roce 2011 nemělo být pro České dráhy problém, pokud se jim to celkově ekonomicky vyplatí.

Budoucnost dálkové dopravy Českých drah?, foto: Dennis HűbschV případě úspěchu by tak všechny mezinárodní dálkové spoje ČD byly vedeny výhradně soupravami zcela nových vozů. Dále v pořadu zaznělo, že generální ředitel Žaluda byl začátkem prosince spolu se dvěma náměstky jednat s rakouskou stranou ve Vídni. Hlavním bodem jednání bylo, zda–li je dle právních norem možné nakoupit tyto vlaky přímo od ÖBB. Na jednu stranu sice na takovéto podmínce už kdysi padl zájem o vozy Bimz německých drah, na stranu druhou se tentokrát jedná o jiný případ. Zatímco "Bimzy" nešlo jen tak koupit přímo, protože nebyla zajištěna nejnižší možná cena a později muselo být vyhlášeno VŘ, které skončilo fiaskem, protože jeden uchazeč požadoval neakceptovatelnou cenu a druhý nevhodné vozy; v tomto případě byly railjety (což je obchodní značka pro soupravy Siemens Viaggio Comfort) řádně vysoutěženy ÖBB a případný odkup Českými drahami by měl tedy mít garantováno, že se jedná o nejnižší možnou nabídku. V každém případě bude zajímavé, jak tento nákup dopadne a doufáme, že neskončí neúspěchem jako v případě ojetých vozů.

Zdroj: Český rozhlas Radiožurnál


JiříK. | 23.12.2010 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 21      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel ReActor  mail  
24.12.2010 (13:45)  
Výborně, takže vlastně ani není o čem diskutovat - neboť (po několika lidech výrazně opakuji) "detaily zmluvy nie sú známe."

Nyní se bavme nad stupiditou společnosti Siemens, která si nijak smluvně nezajistila profit ze zrušení možného odbytu. :-)
registrovaný uživatel Luxian  mail  
24.12.2010 (12:51)  
-> Juraj Kováč: Ale já právě četl nejen poslední část, ale celou diskuzi a zatím tu kromě domněnek nic jiného nečtu.
Jinak jsi mi vlastně potvrdil, že i některá fakta v samotných článcích na ŽP jsou leckdy opět jen postavené na domněnkách. Neboli se tu v podstatě tlachá jen o domněnkách a nikdo nic neví jistě, což jsi sám potvrdil poznámkou "detaily zmluvy nie sú známe."
Ale jak pozoruju, tak některé lidi to evidentně hrozně baví. No proti gustu žádný dišputát :-) Ale protože já to považuji za ztrátu času, stahuji se tímto z debaty a počkám si až na výsledek celé věci.
24.12.2010 (12:32)  
Luxian: lenže keby si čítal poslednú časť diskusie, tak by si vedel, že ono "aby ÖBB nemusely platit nemalé storno poplatky za neodebrání vlaků" v skutočnosti vôbec nie je chladný fakt, ale viac-menej domnienka autora textu, pretože detaily zmluvy nie sú známe.

Druhá vec je, že by bolo dobré nevytrhávať moje slová z kontextu, ale chápem, že som tu mnohým ľuďom pokazil Vianoce tým, že som si dovolil poukázať na určité skutočnosti, ktoré môžu (a nemusia) celú túto akciu potopiť. Jediná pointa toho celého je, že nákup RJ ešte nie je hotová vec, a tak to treba brať.

Viem, že by už všetci radi videli súpravy v lakovni, ako dostávajú mohutnú dávku RAL 5015 - ako som už písal, budem prvý, kto to privíta a ešte aj oslávim odchod pár kusov A150 do horúcich pekiel. Chyba ale je rozhodnúť sa, že niečo vidieť chcem a niečo nie, pretože mi tá predstava nevyhovuje, i keď sa 40 rokov socializmu snažilo práve tento typ vnímania v ľuďoch vypestovať.

Tak pekné sviatky a nech to Weihnachtsmann a Ježiškom nejako vybavia.
registrovaný uživatel Martin Michl  mail  
24.12.2010 (12:28)  
kolik ze nas stalo tech 8 pendolin 6 miliard?
16 raijet jen 4,5 miliardy... krasny to skok.. a verim ze i kvalite cestovani :-)
24.12.2010 (12:23)  
Tak samozřejmě, to výběrové řízení je kámen úrazu, i když někteří právní experti jako M v tom nevidí problém, jelikož si představují, že do podmínek VŘ napíšou i to,že lokomotivy smí vyrobit jen dělník jménem Horst vysoký 190cm, což je samozřejmě kravina a naprosto nelegální postup.
24.12.2010 (11:52)  
Ad Opce) Jasně, princip opce je jednoduchý. Nicméně ČD nemůžou podle soutěžního práva přijít do Vídně na Meidling a říct "kupujeme". Nějaké výběrko tu bude muset být. Možná to nakonec pořeší tak přísnými parametry, že to vyloučí všechny zájemce až na dvojici ÖBB (majitel opce)+Siemens (výrobce), ale musí tu být a být legálně provedené.

M) A jestli to nějak vykoumají, tak se přidávám k Jurajovi a navrhuju předvánoční přípitek bublinkama v Brně na hlavním. :) snad nám to obyvatelstvo před stánkem u 6. koleje nebude chtít vypít.
24.12.2010 (11:47)  
M: milý M,nečetl,ale vím jak funguje opce. Evidentně narozdíl od některých diskutérů. Ještě něco?
24.12.2010 (11:45)  
Reactor: Tak to není. Tedy pokud opravdu má smlouva doložku o opci a ne nějakou jinou. Tak jak píšete by to bylo,pokud by smlouva ompravdu od počátku hovořila o nutnosti odebrat 67ks. Jenže pokud jsem ty články dobře četl,tak se jedná o 51ks+opce na 16. A princip opce spočívá v tom,že ji buď uplatníte nebo ne. Tudíž za neuplatnění opce nehrozí pokuta. Ale nevím,proč o tom spekulujete,jelikož ta smlouva může mít x ustanovení a hádám, že jste ji asi nikdo neviděl
registrovaný uživatel M 
24.12.2010 (11:45)  
mikaeli, ty jsitu smlouvu cetl? Ja jen tak presne popisujes podminky te opce...
registrovaný uživatel Luxian  mail  
24.12.2010 (11:42)  
Mimochodem v článku z 16.12. na téma RJ se píše V této souvislosti se již v minulosti objevily zprávy, že o převzetí těchto souprav s ÖBB jednají České dráhy tak, aby ÖBB nemusely platit nemalé storno poplatky za neodebrání vlaků.

Tak nevím, kdo je tedy v té pozici "zoufalého zákazníka". Já sám bych byl rád často v takové zoufalé pozici, kdy mám možnost koupit něco mnohem výhodněji, než za standardních podmínek. Ale je také možné, že ŽP jen šíří informace druhu "jedna bába povídala"...
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 21      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko