..: Vánoční dárek? České dráhy: Ano, máme zájem o railjety! :..

ČD railjet, foto: Spiritdesign, nátěr: flegisPraha — Již letos na jaře jsme vás informovali, že České dráhy hodlají jít v dálkové dopravě cestou netrakčních jednotek. Později nás generální ředitel Českých drah Petr Žaluda informoval na přednášce FD ČVUT o tom, že přímo jednají s ÖBB o převzetí celkem šestnácti souprav railjet, které rakouský dopravce převzít nechce. Již dříve jsme přinesli informaci o tom, že transakce bude velmi záležet nejen na schopnosti Českých drah zafinancovat ji, ale zejména na tom, jestli bude možné soupravy nakoupit přímo od ÖBB bez výběrového řízení. Nyní, na konci roku, nabral děj rychlý spád.

Možná podoba netrakčních jednotek ČD, foto: CJOctavian Před několika desítkami hodin jsme přinesli informaci, že ÖBB definitivně posledních 16 souprav nepřevezmou a ve středu v odpoledních hodinách potvrdil na rozhlasové stanici ČRo1 Radiožurnál generální ředitel Českých drah, že jejich zájem o tyto soupravy trvá. (Nutno také podotknout, že dle moderátora pocházejí jeho informace z jistého železničního webu a ŽelPage byla první, kdo o tomto zájmu informoval včetně případné kupní ceny.) Z diskuze dále vyplynulo, že jedna souprava by vyšla ČD na zhruba 271 milionů korun (38,7 milionů za vůz), načež bylo potvrzeno, že celkových 4,5 miliardy korun za všech šestnáct souprav by v roce 2011 nemělo být pro České dráhy problém, pokud se jim to celkově ekonomicky vyplatí.

Budoucnost dálkové dopravy Českých drah?, foto: Dennis HűbschV případě úspěchu by tak všechny mezinárodní dálkové spoje ČD byly vedeny výhradně soupravami zcela nových vozů. Dále v pořadu zaznělo, že generální ředitel Žaluda byl začátkem prosince spolu se dvěma náměstky jednat s rakouskou stranou ve Vídni. Hlavním bodem jednání bylo, zda–li je dle právních norem možné nakoupit tyto vlaky přímo od ÖBB. Na jednu stranu sice na takovéto podmínce už kdysi padl zájem o vozy Bimz německých drah, na stranu druhou se tentokrát jedná o jiný případ. Zatímco "Bimzy" nešlo jen tak koupit přímo, protože nebyla zajištěna nejnižší možná cena a později muselo být vyhlášeno VŘ, které skončilo fiaskem, protože jeden uchazeč požadoval neakceptovatelnou cenu a druhý nevhodné vozy; v tomto případě byly railjety (což je obchodní značka pro soupravy Siemens Viaggio Comfort) řádně vysoutěženy ÖBB a případný odkup Českými drahami by měl tedy mít garantováno, že se jedná o nejnižší možnou nabídku. V každém případě bude zajímavé, jak tento nákup dopadne a doufáme, že neskončí neúspěchem jako v případě ojetých vozů.

Zdroj: Český rozhlas Radiožurnál


JiříK. | 23.12.2010 (12:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 7 8 9 10 11 ... 21      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer ReActor  mail  
24.12.2010 (11:29)  
Juraj Kováč: Lenže z praxe som skrátka skeptik

hledat chyby na dobrých věcech? ... jste skeptik a nejen v praxi, viz výjezd 380tek. Je však pravdou, že Váš názor i Vaše inforce jsou důležité, přinejhorším k vedení kvalitní diskuse :-)

Jinak asi všichni nepochopily problém nákupů "railjetů"
Sled významných událostí:
1. OBB vyhlašuje výběrové řízení na 67 komfortních netrakčních jednotek
=>2. Vyhrává Siemens se Siemens Viaggio Comfort "railjet" za cenu cca 271 mega / kus (výhodná cena za větší odběr)
3. OBB není schopné zaplatit posledních 16 jednotek - hrozí sankce a bůhví co ještě za nedodržení smlouvy
4. ČD (všimněte si, že je až v bodě 4) jedná s OBB na převzetí zbývajících 16ti jednotek za onu zvýhodněnou cenu - tím výrazně obnovit svůj vozový park a vytáhnout OBB z nevelkého průšvihu :-)

takhle to chápu já a přijde mi to nejreálnější.

Siemens jde dost mimo a ČD to má náhodou
Registrierter Benutzer Luxian  mail  
24.12.2010 (11:03)  
Mě fascinuje, jak se tu jsou schopní diskutující pohádat v podstatě pouze na základě vágních dojmů a domněnek. Víceméně tu nikdo nic neví, ale leckdo tu píše dlouhosáhlé soudy o tom, co jde, co nejde atd. a pak se tu navzájem řežou vlastními smyšlenými konstrukty.
Úsměvné :-)

Možná by bylo skutečně lepší si počkat, co a jak se vyjedná či nevyjedná, než si tu hrát na Sibylu.
24.12.2010 (10:50)  
Koukám, že tu mnoho právníků nediskutuje a sekli jste se na tak jednoduché věci jako je opce:-) Tak dovolte,abych vám to vysvětlil. Siemens a OBB uzavřeli smlouvu, jež byla na nákup X ks vlaků + opce na dalších X vlaků. Opce je samostatně převoditelná část smlouvy(zde tedy záleží co říká samotná smlouva,ale předpokládám,že je převoditelná,jinak by nebylo moc o čem jednat), to znamená, že ji mohou OBB prodat dále. Tudíž opci mohou získat ČD a mohou samozřejmě jednat se siemensem o podobě souprav. Všechno záleží na znění smlouvy,ale princip je takovýto.
Registrierter Benutzer M 
24.12.2010 (10:29)  
Tomas Berka - hodne by to kulturu cestovani zvedlo na vsech vlacich, nejen na EC
24.12.2010 (10:20)  
Upřímně modlím se aby to vyšlo, protože by to hodně zvedlo kulturu cestování hlavně na EC/IC vlacích, samořejmě ty lepší současné vagóny co jezdijou pod EC/IC by mohly přejít na rychlíkové spoje. Co mně furt vrtá hlavou je, že do teď ČD říkaly, že na nákup nových vagónu nemají peníze a najednou mají. Obecně pro českou železnici by to byla pořádná injekce elexsíru mládí.
Registrierter Benutzer khunas  mail  
24.12.2010 (10:16)  
pokud to dobre chapu tak čd da obb penize ty to koupi a kaji čd
je to jako kdys vas posilala maminka do kramu dala vam penize vi ste koupili a nakup ji dali
Registrierter Benutzer vrbam 
24.12.2010 (10:03)  
Copak za loko by ty Railjety vozilo? 380 nebo Taurus?
24.12.2010 (10:01)  
Pánové, asi bych nespekuloval a počkal si, jak to dopadne. Bůh ví, že si přeju, aby to vyšlo, protože taková nabídka se neodmítá a hlavně se nebude jen tak někde opakovat.
Injekce pro českou dálkovou a mezistátní dopravu by to byla pořádná. Ale vše je v rukou úředníků a politiků a to vždycky může ..... však víte.
Registrierter Benutzer Bzz 
24.12.2010 (9:12)  
Chtěl bych se zeptat jestli jde mezi RJ a mašinu vsunout ještě jeden či víve vagónu a i přesto by souprava mohla jezdit obusměrně?
Editor oder ŽP Admin NIcKON  mail  
24.12.2010 (1:09)  
Ok, už se blížíme dohodě. Mluvil jsem původně o penále a pak o nepříjemných důsledcich. A těmi může být i porušení té tradice...
  1 ... 7 8 9 10 11 ... 21      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko