..: Provoz lokomotiv řady 750.7 z produkce CZ LOKO bude zahájen :..

750.701-5 ČD DKV Praha PJ Praha-Vršovice, foto: Martin Nezdara Praha — Spalovací motor Caterpillar 3512C HD, elektrický přenos výkonu, výkon 1 550 kW, maximální rychlost 100 km/h a váha 72 tun – přesně takové jsou základní parametry nových modernizovaných lokomotiv řady 750.7. Národnímu dopravci je od začátku ledna 2011 dodává českotřebovská společnost CZ LOKO. Od modernizovaných strojů řady 753.7 pro ČD Cargo se liší především dosazeným spalovacím motorem, a tedy i hodnotou výkonu. Nové lokomotivy budou dodány do Prahy a následně nasazovány dle upravených oběhů především na rychlíky z Prahy do Českých Budějovic přes Beroun, kde nahradí již zastaralou řadu 749. Pro zajímavost – východní kolegové ve stejné době úspěšně dokončili realizaci prototypu nové řady 757 ZSSK, která taktéž vychází z původních lokomotiv řady 750.

S dodáním prvních dvou strojů z devatenáctikusové série dojde k nasazení na vybrané výkony v režii strojvedoucích DKV Praha. Zácvik českobudějovických strojvedoucích by měl totiž proběhnout až později. Stroje jsou dodány na základě kontraktu v hodnotě 678 milionů korun, který České dráhy podepsaly v průběhu roku 2010. Dodávka je financována leasingem od společnosti ING Lease.

V pátek 7. ledna se na pražském hlavním nádraží (nástupiště 1A) uskuteční křest lokomotivy 750.701 a její slavnostní předání objednateli. Zároveň budou představeny rychlíkové vozy řad BDs a B, které jako první prošly sériovou revitalizací interiéru. Na křest naváže tisková konference, jež se uskuteční ve Vládním salonku na 1. nástupišti. Stroj 750.701 se poprvé s cestujícími vydá na cestu tentýž den, a to na R 1248 (Praha hl.n. odjezd 11.40) a R 1253 (České Budějovice odjezd 15.07). Postupem času se pak začlení do upraveného turnusu, kde se bude střídat s lokomotivami řady 749. Ty by měly být na těchto spojích po dodání zbývajících modernizovaných strojů zcela nahrazeny.

Detail spojení 750.701 a vozu řady A, foto: VHoLokomotiva 750.701, foto: VHoDetail lokomotivy 750.701, foto: VHo

757.001 ZSSK – důkladnější modernizace

Stroj 757.001 ZSSK, foto: Jožo MichalkoSlovenští kolegové vzali modernizaci lokomotiv řady 750 po svém a výsledkem je daleko důkladnější projekt modernizace, než ten český. Nové stroje řady 757 ZSSK by měly mít dieselový motor Caterpillar, trakční výkon 1260 kW, úpravy podle nových norem TSI, zásadní snížení hlučnosti, nový interiér stanoviště, vytápění a klimatizaci stanoviště, nárazníky s účinnějšími deformačními prvky, pružinovou brzdu namísto vřetenové a další moderní prvky. Zásadní novinkou jsou tři mezistěny, které značně sníží úroveň hluku na stanovišti. Na bočnicích bychom marně hledali tradiční kulatá okna strojovny. Všechny pomocné pohony jsou elektrické. Nový je taktéž bezolejový kompresor Knorr. Kromě zmíněných úprav je dosazena elektronická diagnostika vozidla, dávkované pískování, příprava na dálkové řízení, vnější kamerový systém, automatický regulátor rychlosti (ARR) a také řídící kontrolér DAKO, stejný jako na lokomotivě Škoda 109E (380 ČD). V nejbližší době by měl být stroj 757.001 přepraven na ZŽO Cerhenice a podrobit se náročnému schvalovacímu procesu. První testovací jízdu prototypu z produkce ŽOS Zvolen zdokumentovali tento týden kolegové ze serveru Railtrains.sk. Stejně jako v případě ČR, i na Slovensku projekt modernizace dieselové lokomotivy pro osobní dopravu přichází po sérii rekonstrukcí příbuzných řad pro nákladní dopravu, konkrétně v podobě řady 756, modernizované v licenci CZ LOKO.

Související odkazy: Rychlíky Praha - Beroun - České Budějovice (včetně nového řazení ve variantě)

Zdroj: ŽelPage, Railtrans.sk, České dráhy


Dominik Jaroš | 5.1.2011 (17:30)
Related newsopen/close

More on Dopravci Vozidla

More from Česká republika (celá)


  1 ... 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   
05.01.2011 (20:28)  
doomlukas:
A bílé orámování brýlí by taky neuškodilo.

Jistě víte že Bíle orámování brýlí má 754 010-7 ale je to vyjímka ... Asi jen Pro Michaelku ... =-D
Možná to orámování mají i jíní slovenští Blonski Brejlouni ...
Registered user vrbam 
05.01.2011 (20:25)  
Žeby konečně pořádná loko na náhradu v soupravě 714 + 021 + 954 + 054 + 854 na 750.7 + 054 + 954 + 054 + 854 aby se aspoň trochu dalo krátit zpoždění.
05.01.2011 (20:17)  
není ta slovenská verze nakonec levnější?
05.01.2011 (20:00)  
Kdyžtak mě někdo opravte, ale myslím, že v CZ LOKO deklarovali, že jde v podstatě o NOVOU lokomotivu s původní kastlí.
Myslím, že 100 Km/h je vzhledem k jejich předpokládanému nasazení dostačující.
Registered user acolmiztli  mail  
05.01.2011 (19:55)  
Mne "najbrťácky design" nikterak nepohoršuje, jen bych ho raději viděl na nových strojích a ne na 40 let starý lokomotivě s maximálkou 100 km/h... Napadá mne baťovské "nejsem dost bohatý, abych kupoval levné věci..."
Registered user Kakov 
05.01.2011 (19:53)  
ad. Březnické R: No mě osobně se pořád zdá divné tahat dva vagony pomocí "těžké" loko....

zkrátka, se mi zdá, že by se dalo najít ekonomičtější řešení
05.01.2011 (19:32)  
Žiadne blesky, žiadne obťahovanie! Pekne jednoduchý minimalistický štýl v duchu CI ZSSK. Bohužiaľ už v minulých rokoch niektoré depá prejavili značný prebytok energie a materiálu, tak sa zase začali maľovať "okuliare" nabielo, alebo nedajbože nažlto. Uff.

Teda pravdu povediac, asi by som radšej namiesto "nadčasových" 75x videl pár nových Vectronov, ale keď už sa modernizuje, tak nech je výsledok čo najjednoduchší. Na farbu to nejazdí (s výnimkou plzeňských 754, u ktorých je dokázané, že blesky zvyšujú výkon o 150 kW).
05.01.2011 (19:10)  
Je škoda že ti Brejlovci nemají zvýšenou maximální rychlost alespoň na 120 km/h .... =-(
05.01.2011 (18:51)  
Flexaretista) Ten slovenský nátěr (blonski) se zdá být lepší možná díky absenci klínů, ale musí se pravidelně udržovat. :) http://sklad.obrazku.cz/obr588143_SFCAN593.jpg

Chickadee) Začne v 11.00.
05.01.2011 (18:50)  
Flexaretista: Je hezčí, akorát by bylo lepší více respektovat design a mít červenou jen tu okenní horní část a neprotahovat to tak dolů, vypadá to divně. A bílé orámování brýlí by taky neuškodilo.
  1 ... 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko