..: Provoz lokomotiv řady 750.7 z produkce CZ LOKO bude zahájen :..

750.701-5 ČD DKV Praha PJ Praha-Vršovice, foto: Martin Nezdara Praha — Spalovací motor Caterpillar 3512C HD, elektrický přenos výkonu, výkon 1 550 kW, maximální rychlost 100 km/h a váha 72 tun – přesně takové jsou základní parametry nových modernizovaných lokomotiv řady 750.7. Národnímu dopravci je od začátku ledna 2011 dodává českotřebovská společnost CZ LOKO. Od modernizovaných strojů řady 753.7 pro ČD Cargo se liší především dosazeným spalovacím motorem, a tedy i hodnotou výkonu. Nové lokomotivy budou dodány do Prahy a následně nasazovány dle upravených oběhů především na rychlíky z Prahy do Českých Budějovic přes Beroun, kde nahradí již zastaralou řadu 749. Pro zajímavost – východní kolegové ve stejné době úspěšně dokončili realizaci prototypu nové řady 757 ZSSK, která taktéž vychází z původních lokomotiv řady 750.

S dodáním prvních dvou strojů z devatenáctikusové série dojde k nasazení na vybrané výkony v režii strojvedoucích DKV Praha. Zácvik českobudějovických strojvedoucích by měl totiž proběhnout až později. Stroje jsou dodány na základě kontraktu v hodnotě 678 milionů korun, který České dráhy podepsaly v průběhu roku 2010. Dodávka je financována leasingem od společnosti ING Lease.

V pátek 7. ledna se na pražském hlavním nádraží (nástupiště 1A) uskuteční křest lokomotivy 750.701 a její slavnostní předání objednateli. Zároveň budou představeny rychlíkové vozy řad BDs a B, které jako první prošly sériovou revitalizací interiéru. Na křest naváže tisková konference, jež se uskuteční ve Vládním salonku na 1. nástupišti. Stroj 750.701 se poprvé s cestujícími vydá na cestu tentýž den, a to na R 1248 (Praha hl.n. odjezd 11.40) a R 1253 (České Budějovice odjezd 15.07). Postupem času se pak začlení do upraveného turnusu, kde se bude střídat s lokomotivami řady 749. Ty by měly být na těchto spojích po dodání zbývajících modernizovaných strojů zcela nahrazeny.

Detail spojení 750.701 a vozu řady A, foto: VHoLokomotiva 750.701, foto: VHoDetail lokomotivy 750.701, foto: VHo

757.001 ZSSK – důkladnější modernizace

Stroj 757.001 ZSSK, foto: Jožo MichalkoSlovenští kolegové vzali modernizaci lokomotiv řady 750 po svém a výsledkem je daleko důkladnější projekt modernizace, než ten český. Nové stroje řady 757 ZSSK by měly mít dieselový motor Caterpillar, trakční výkon 1260 kW, úpravy podle nových norem TSI, zásadní snížení hlučnosti, nový interiér stanoviště, vytápění a klimatizaci stanoviště, nárazníky s účinnějšími deformačními prvky, pružinovou brzdu namísto vřetenové a další moderní prvky. Zásadní novinkou jsou tři mezistěny, které značně sníží úroveň hluku na stanovišti. Na bočnicích bychom marně hledali tradiční kulatá okna strojovny. Všechny pomocné pohony jsou elektrické. Nový je taktéž bezolejový kompresor Knorr. Kromě zmíněných úprav je dosazena elektronická diagnostika vozidla, dávkované pískování, příprava na dálkové řízení, vnější kamerový systém, automatický regulátor rychlosti (ARR) a také řídící kontrolér DAKO, stejný jako na lokomotivě Škoda 109E (380 ČD). V nejbližší době by měl být stroj 757.001 přepraven na ZŽO Cerhenice a podrobit se náročnému schvalovacímu procesu. První testovací jízdu prototypu z produkce ŽOS Zvolen zdokumentovali tento týden kolegové ze serveru Railtrains.sk. Stejně jako v případě ČR, i na Slovensku projekt modernizace dieselové lokomotivy pro osobní dopravu přichází po sérii rekonstrukcí příbuzných řad pro nákladní dopravu, konkrétně v podobě řady 756, modernizované v licenci CZ LOKO.

Související odkazy: Rychlíky Praha - Beroun - České Budějovice (včetně nového řazení ve variantě)

Zdroj: ŽelPage, Railtrans.sk, České dráhy


Dominik Jaroš | 5.1.2011 (17:30)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 13      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sim 
06.01.2011 (23:19)  
Honza Beránek / JTB > jenze problem toho vypoctu je, ze se o amortizaci Desir uvazuje, ale o amortizaci klasiky nikoliv. Pritom je naprosto jasne, ze v puvodnim provedeni nemuzou ty masiny jezdit vecne ... a zrovna tento clanek ukazuje, ze repase stare masiny aspon na "stav nula" (tedy zadny zazrak, ale rekneme slusny stav) rozhodne zadarmo neni. To same se da rici o vagonech... i ta dehumusace Becek stoji zatracene dost na to, aby se to "nepocitalo" do kalkulaci.

Pokud bych v tomhle ohledu hodne hrube odhadl, ze porizovaci naklady a amortizace budou podobne pro dve Desira nebo pro masinu se tremi a provozni naklady vyjdou take podobne (v rezimu jizdy Desira dvojmo), porad jsem na tom lepe s jednotkami, protoze ne vzdy je musim tahat obe... kdezto u klasicke soupravy mezi loko+3xB nebo loko+2xB je rozdil podstatne mensi.

Honnzok > Desirem jsem se svezl jednou, v ramci Zluteho jara RJ. Netusim, cim to presne je - realita je ovsem takova, ze ve zlutem vlaku bych nevedel, ze jedu pres vyhybky, pokud bych na ne nekoukal z okna - a to i kdyz jsem v blizkosti prostredniho podvozku. Ve srovnani s tim je klasicky vuz z Bautzenu adrenalinova zalezitost - ze stolecku (pokud je pouzitelny) i na rovnem useku seskoci po urcite dobe prakticky vsechno, petlahvi vody pocinaje a telefonem konce. A je uplne fuk, jestli je tam "rantlik" nebo ne ... rozdil je proste podobny, jako kdyz bych mel porovnavat z hlediska odpruzeni sestivozove Hopsajdo s Esusem na 171.
06.01.2011 (22:59)  
Pikehead: ano i ne. Záleží, jestli stačí 120 míst nebo se musí přidávat. Provozní praxe na Švejcích hovoří o dvojnásobné poptávce v některých obdobích týdne, samozřejmě ne v celé trase.

Jakmile potřebujeme 200 míst, pak to celé už dává smysl:
a) 750+3xB = 195 tun, vyšší měrný výkon a celková cena okolo 50 milionů i se sterilizovanými vozy
b) 2xDesiro = 177 tun, horší jízdní dynamika, nevhodnost na 200km trasu a cena okolo 150 milionů

Kdysi na k-reportu jsem podrobně počítal celkové náklady i s poplatky za DC a spotřebou PHM, pokud by se jezdilo zhruba z 50 % se zdvojenými desiry a pro srovnání adekvátní klasiku s remotorizovanou brejlí. Vyšlo mi, že rozdíl v nákladech by přebil vyšší amortizace až po nějakých 20 letech, čili i ze střednědobého horizontu ta klasika vyjde levněji.
06.01.2011 (22:25)  
Honzoku, vem si kalkulacku a spocitej hmotnost vlaku pro Svejka v Desiru a Svejka v 749+BDs+B - je to bratru dvojnasobek. Pri prime umere mezi spotrebou a hmotnosti by Ti melo asi dojit proc klasika s brejlema je reseni jen pro vyssi prepravni proudy...
registrovaný uživatel laik8 
06.01.2011 (22:20)  
Honnzok: LOL, je neuveritelne kam až dokaze siahat cesky nacionalizmus. Nie v tomto vyrobku cech naozaj nema ruky. Caterpillar je toizto husenica.
Teda mozno niekde nazaciatku ma, to snad vie uz len pan boh, ale urcite nie je pomenovana po ziadnom panovi Pilařovi.

ja si myslim, ze by Skodovka vyrobila hocico.. Ide o dopyt na trhu. Uz sa nevyraba do skladov co sa firme zapaci. Uz sa vyraba co si zakaznik objedna.
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
06.01.2011 (21:59)  
-> redakce
Vážení diskutující, článek se týká lokomotiv řady 750.7 z produkce CZ LOKO. Nikoliv vagonů... Zkuste se, prosím, v diskuzi vrátit k tématu. Děkuji.
registrovaný uživatel Honnzok  mail  
06.01.2011 (21:56)  
240.025: Mě teda podvozky desir a pohodlností sedaček příjde B o poznání lepší. Desiro teda pěkně skáče, a sedačky snad ještě o trošku horší než ty v Btx (tam je to alespoň opravdu tramvajová sedačka) zatož v desiru to vypadá bůh ví jak co ale když si na to sednete, tak zjístíte že to je daleko horší. Jediné v čem uznávám Vaší pravdu je pištící brzdy, ale CZ jste opět naomylu to tuším vozy B měli.
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
06.01.2011 (21:46)  
Vzkaz pro "ty s národní hrdostí" u švejků:
Fajn, poveze vás českej brejlovec, ale už vám nevadí, že pojedete v německém Bautzen humus wagen?
06.01.2011 (21:37)  
Honzok: Desiro má úplně jiné jízdní vlastnosti, B je šunt 100 let za opicemi v roce výroby, nepohodlný při obsazenosti více jak 4os/kupé, má nehorázné podvozky, které piští při brždění, nemá dálkově otvírané dveře.....
registrovaný uživatel Honnzok  mail  
06.01.2011 (21:18)  
Nechci se vám do toho plést, ale proč máte radši desiro než vůz řady B s úpraveným takzvnaě humanizovaným interiérem mě i ta stará koženka příjde lepší než sedačka v desiru či regionově.

A ještě jedna věc není náhodou firma Caterpillar, původem přes nějakou tu kličku taky z části česká, nebyl on náhodou spoluzakladatel pan Pilař - ČECH (možná jsem to trochu netrefil, neumím si vybavit přesně to jméno)?????

Ještě jedna věc, když jsme u té české hrdosti, víte co mě na ní štvě? Proč neumí výrobce elefantů udělat úpravu a vyrobit tak novou řadu 672, která by byla dvousystémová a určená pro dálkovou dopravu? Proč nevyrobí diesel varianty (dálkovou a městskou)?
06.01.2011 (18:44)  
Juraj: trochu jsem nepochopil to o 750.7 a nerozvinutosti českého železničního průmyslu. Pokud máš na mysli kvality prapůvodní 753, tak věz, že na svou dobu (konec 60. let) to byla evropská špička.

A pokud máš na mysli to, že se nikdy nenašel její nástupce, tak se podívej třeba do Německa, jak tam podobně remotorizovali Ludmilly a další řady. Vývoj dieselových lokomotiv se od 70. let hodně zpomalil a inovace se soustřeďují především na elektroniku a spalovací motory, přičemž mechanická část je se za poslední desítky let příliš nemění. Všechno ve srovnatelné výkonové kategorii má pořád rám, dva podvozky, dvě stanoviště, elektrickej přenos výkonu a uprostřed toho všeho nějakej motor.

Jediné, v čem je 750.7 fakt zastaralá, jsou stejnosměrné trakčáky a trochu i ty kyvačkový podvozky.
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko