..: Škoda Transportation podala námitku proti nákupu railjetů :..

Škoda Transportation chce u ČD prosadit výlučně vlastní vozidla, foto: ŽelPagePraha — České dráhy mají problém. Přesně dva týdny poté, co státem vlastněný dopravce oficiálně prezentoval záměr odkoupit šestnáct vysokorychlostních netrakčních jednotek Siemens Viaggio Comfort, zasáhla do procesu společnost Škoda Transportation s námitkou k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Největší tuzemský výrobce kolejových vozidel tak učinil těsně před termínem, kdy mohly České dráhy nákup souprav definitivně podepsat. Dráhy teď musí do 15 předložit vyjádření, na jehož základě se stěžovatel dále bude moci obrátit na ÚOHS. Případné uznání námitky ze strany úřady by přitom pro ČD velmi pravděpodobně znamenalo konec nadějí na výhodný nákup nových souprav, s jejichž pomocí chce dopravce čelit nastupující konkurenci v dálkové dopravě.

Informaci o nekompromisním postoji Škody Transportation přinesl deník iDNES.cz, který již dříve upozorňoval na nevoli, s jakou se majoritní výrobce kolejových vozidel v Česku k nákupu „railjetů“ stavěl. Načasování stížnosti k ÚOHS na konec června navíc dostává ČD do komplikované situace: přesně ve čtvrtek totiž oficiálně vyprší opce, kterou rakouské ÖBB získaly na nákup posledních 16 z celkového počtu 67 souprav Viaggio Comfort. Vedení drah podle deníku bude usilovat o prodloužení konečného termínu pro rozhodnutí za horizont 15 dnů, v nichž musí antimonopolní úřad vydat stanovisko.

21. století v Ostravě - railjet a Škoda 109E, Czech Raildays, Ostrava 16.6.2009, foto: Richard Weber Nejnovější vývoj v dlouhé kauze nákupu netrakčních jednotek Siemens vrhá nově světlo na dlouhodobě velmi nadstandardní vztahy Českých drah a Škodovky, kterou některá česká média dokonce označují za dvorního dodavatele kolejových vozidel pro státního dopravce. Sympatie drah k produktům skupiny Škoda dokládají nejen velmi specifické zadávací podmínky řady výběrových řízení, ale i tvrzení náměstka generálního ředitele ČD Antonína Blažka při vyhlašování výročních cen ACRI v roce 2010, podle kterých dráhy jednoznačně preferují vozidla české produkce před nákupem ze zahraničí.

V případě Škody Transportation přitom motivy za snahou překazit nákup railjetů nejsou zcela průhledné, neboť výrobce v současnosti nenabízí ani nevyvíjí adekvátní alternativu pro dálkovou dopravu. Samotná Škodovka přitom ve svém podání k ÚOHS argumentuje především nevhodností souprav Viaggio Comfort pro české tratě, kde nebudou schopny využít svou konstrukční rychlost; paradoxně stejně jako lokomotiva řady 380 z produkce Škody Transporation.

Zdroj: iDNES


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 29.6.2011 (11:47)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 13 14 15 16 17 18      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel MIRO  mail  
28.06.2011 (19:04)  
to Dusanh: o Dubaji samozřejmě vím, nicméně jsem přesvědčený že p. Žaluda opravdu chce koupit něco konkurenceschopného a moc dobře ví, že Škoda to nemá a dle jeho představy ani za boha nestihne udělat. Tedy co teď s tím, když LEO a RJ klepe na dveře??
28.06.2011 (19:03)  
Škodovka tady taky nemusela být, v období 92-97, rozkrádání ČKD Vysočany a Studénky. se Škoda pomalu drápala na konkurence schopnost Evropy. Nebyl odbyt a zájem o morálně zastaralou výrobu z dob před revolucí. Nebýt škody tak nejsou ani ešusy. Jen je teď problém, že se pořádně neví čí podnik je a kam plynou peníze.
28.06.2011 (19:02)  
NM: možno by nebolo zlé preštudovať si predmetný zákon, a potom komentovať. Hlavne s toľkými výkričníkmi...
registrovaný uživatel Vladan 
28.06.2011 (19:00)  
Tak jestli se takto podobně zachovala Škoda Plzeň i k Bombardieru, tak se už nedivím, že je 380tka zabavená v Rakousku.
registrovaný uživatel NM 
28.06.2011 (18:59)  
Ja sa čudujem, že vôbec mohli zo Škodovky vstúpiť a podať nejakú námietku, veď oni takéto vozidlo nevyrábajú. Zdá sa mi to divné!!!!!!!
registrovaný uživatel Dusanh 
28.06.2011 (18:55)  
Proč se divíte? Vždyť je to tu celou dobu. A když si na to člověk dovolil upozornit, tak dostal virtuálně za uši, co si to dovoluje pomlouvat jedinečný český podnik ;-)

Z pohledu Škodovky je to jasné. Proč by nemalá část z měšce na nová vozidla měla odtéci jinam, když měšec může do Plzně (pardon, na Kypr) odtéct (skoro) celý?

Edit: ad Miro - nemyslíte doufám toho samého Žaludu, co jezdí s Martinem Romanem na golf do Dubaje?
28.06.2011 (18:53)  
TO lbc ...k Vašemu dotazu na "Dusanh"..mě napadla úplně stejná reakce jako jeho, a to na Váš příspěvek z 28.6. ve 17:23....vyzněl totiž přesně jako směšování sporu mezi ŠDT a Bombardier vs. nákup jednotek Siemens pro ČD..
registrovaný uživatel MIRO  mail  
28.06.2011 (18:52)  
... a ještě jedno přísloví - kdo chce víc, nemá nic!
registrovaný uživatel MIRO  mail  
28.06.2011 (18:51)  
Já bych flintu do žita ještě tolik naházel - pokud se podaří antimonopolnímu úřadu prokázat, že ty soupravy ČD potřebují (nejen do Ostravy) a Siemens by mohl být vztřícný (v prodloužení opce) v rámci proniknutí na náš trh, mohlo by to ještě klapnout.
Nicméně nechápu, že vedení ČD s tím tak trochu nepočítalo a nevyhlásili záměr o 14 dní dřív, aby se po prozkoumání antimonopolním úřadem nákup ještě stihl v termínu??
A za další myslím že p. Žaluda je natolik odhodlaný držet s konkurencí krok, nějak to tedy vymyslí:-)
28.06.2011 (18:49)  
Martin Grill->Moje slova!Jakoby škodovka neměla dost zakázek oni musí vyžrat úplně vše!Začínám je nesnášet.....jestli to takhle pude dal tak můžeme ČD přejmenovat na ŠD Škodovácké Dráhy...Konkurence je v nedohlednu ,railjety taky ...nevěřím moc tomu ,že takový regiojet bude v Září zářit....ani na raildays se neukázal.....asi budeme ještě dlouho jezdit v popelnicích!
  1 ... 13 14 15 16 17 18      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko