..: Škoda Transportation podala námitku proti nákupu railjetů :..

Škoda Transportation chce u ČD prosadit výlučně vlastní vozidla, foto: ŽelPagePraha — České dráhy mají problém. Přesně dva týdny poté, co státem vlastněný dopravce oficiálně prezentoval záměr odkoupit šestnáct vysokorychlostních netrakčních jednotek Siemens Viaggio Comfort, zasáhla do procesu společnost Škoda Transportation s námitkou k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Největší tuzemský výrobce kolejových vozidel tak učinil těsně před termínem, kdy mohly České dráhy nákup souprav definitivně podepsat. Dráhy teď musí do 15 předložit vyjádření, na jehož základě se stěžovatel dále bude moci obrátit na ÚOHS. Případné uznání námitky ze strany úřady by přitom pro ČD velmi pravděpodobně znamenalo konec nadějí na výhodný nákup nových souprav, s jejichž pomocí chce dopravce čelit nastupující konkurenci v dálkové dopravě.

Informaci o nekompromisním postoji Škody Transportation přinesl deník iDNES.cz, který již dříve upozorňoval na nevoli, s jakou se majoritní výrobce kolejových vozidel v Česku k nákupu „railjetů“ stavěl. Načasování stížnosti k ÚOHS na konec června navíc dostává ČD do komplikované situace: přesně ve čtvrtek totiž oficiálně vyprší opce, kterou rakouské ÖBB získaly na nákup posledních 16 z celkového počtu 67 souprav Viaggio Comfort. Vedení drah podle deníku bude usilovat o prodloužení konečného termínu pro rozhodnutí za horizont 15 dnů, v nichž musí antimonopolní úřad vydat stanovisko.

21. století v Ostravě - railjet a Škoda 109E, Czech Raildays, Ostrava 16.6.2009, foto: Richard Weber Nejnovější vývoj v dlouhé kauze nákupu netrakčních jednotek Siemens vrhá nově světlo na dlouhodobě velmi nadstandardní vztahy Českých drah a Škodovky, kterou některá česká média dokonce označují za dvorního dodavatele kolejových vozidel pro státního dopravce. Sympatie drah k produktům skupiny Škoda dokládají nejen velmi specifické zadávací podmínky řady výběrových řízení, ale i tvrzení náměstka generálního ředitele ČD Antonína Blažka při vyhlašování výročních cen ACRI v roce 2010, podle kterých dráhy jednoznačně preferují vozidla české produkce před nákupem ze zahraničí.

V případě Škody Transportation přitom motivy za snahou překazit nákup railjetů nejsou zcela průhledné, neboť výrobce v současnosti nenabízí ani nevyvíjí adekvátní alternativu pro dálkovou dopravu. Samotná Škodovka přitom ve svém podání k ÚOHS argumentuje především nevhodností souprav Viaggio Comfort pro české tratě, kde nebudou schopny využít svou konstrukční rychlost; paradoxně stejně jako lokomotiva řady 380 z produkce Škody Transporation.

Zdroj: iDNES


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 29.6.2011 (11:47)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 12 13 14 15 16 ... 18      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel MIRO  mail  
28.06.2011 (19:58)  
... lidové mase se to vysvětlí lehce: proč pomáhat Rakousku a kupovat jejich vlaky, když oni nám kradou a kopírují naše lokomotivy a obrazy. Potažmo když si sami vyrábíme vlaky světové úrovně, čímž peníze potom zůstanou doma a nepodporujeme zahraničí.
Takto to bohužel 99% populace sežere a budou spokojeni.
registrovaný uživatel M 
28.06.2011 (19:54)  
rpet - no, to jsme dva. Ono by to mohlo byt i tak, ze 1.cervence urad rekne, ze namitka je neopodstatnena a zamita se...
registrovaný uživatel MIRO  mail  
28.06.2011 (19:53)  
stenli007 - z textu vyplývá že šance stále je, bude potřeba přesvědčit antimonopolní úřad o nutnosti jejich nákupu (což víceméně nelze odůvodnit trasou Praha - Ostrava) a pak vyjednat se Siemensem možné prodloužení opce, což by Siemens mohl akceptovat, neboť je to i jeho zájem sem proniknout.
Otázka druhá, což několik příspěvků naznačuje, jestli vůbec bude vůla někoho přesvědčovat, nebo je to celé pouze kamufláž?? Myslím že těhle 14 dní ukáže...
28.06.2011 (19:42)  
Asi se budu ptát blbě, ale jaká je ještě šance že ty railjety získáme?
registrovaný uživatel Rohlick  mail  
28.06.2011 (19:34)  
to Miroslav Zikmund: ale pořád v porovnání s vozy , které nyní slouží u ČD je to mnohem pohodlnější.

Vše je konkurenční boj a myslím, že půjde o to: my stáhneme námitku a vy nebudete nabízet loko na Slovensko a pro ČD Cargo. Proč takto neobchodovat, je potřeba se jen dohodnout a asi se hoši nechtějí dohodnout, takže jestli ty vozy chce provozovat ČD tak si připlatí, tím pádem Siemens bude mít lepší kšeft. Ale to už zase bude muset být další soutěž a tu potom někdo taky zablokuje.......je to všude stejné.
28.06.2011 (19:30)  
Ať žijou REKO-Béčka! Děkujeme Ti, ŠT, že nám "nabízíš" zachování komfortu sto let za opicemi! Perfektní! 5*! Thumbs up! :-D
28.06.2011 (19:30)  
Nechci malovat čerta na zeď, ale mám obavu, že ČD si to ze Škodou domluvili a že snaha o nákup RJ byla jen manévr. Navíc si vemte kolik času měli ČD na to vyhlásit nákup RJ na seznam veřejných zakázek? ČD museli dopředu vědět, že pokud se někdo najde kdo to napadne, tak že se termín nestihne. Podle mě tudíž je to pouze TRAPNÝ MANÉVR CD ZASTRAŠIT KONKURENCI, O koupi railjetu podle mě ČD nikdy neuvažovali.
28.06.2011 (19:14)  
aron : moc bych se vaší teorii nedivil ... ono to je jako v té vrcholové politice, navenek se presentuje něco jiného, než se skutečně upeče ...

intelpetr : týden jsem se vozil vláčky ve Śvédsku. O RailJetu coby kvalitním vlaku bych po srovnání s tím, co jezdí ve Švédsku na "osobácích" nebo v sedačkové dvojce v "Nachtzugu (Natt) - nebo srovnatelném Dánsku (IC3 tam jezdí i na vlacích srovnatelně "osobní vlak") - bych jako o kvalitním vlaku moc nemluvil.
Velmi, velmi nepohodlné vozidlo ... i sedačky v motorech 5047/5147 poskytují cestujícímu větší pohodlí, než to, co je v RailJetu ...
registrovaný uživatel rpet  mail  
28.06.2011 (19:09)  
predpokladam, ze se jedna blby vtip ze strany skodovky. pokud nikoliv, nemam slov (tedy tech publikovatelnych).

taky by me zajimal skutecny duvod namitky proti opci - skoda nahradu nema a nevyrabi, neni primym ucastnikem v danem pripade... boze, to je ale kocourkov.
registrovaný uživatel cool 
28.06.2011 (19:09)  
Nečetl sem výše napsané příspěvky, ale sem znechucen postojem škodovky. Když podobná vozidla nevyvíjej ani nevlastněj tak co jim je pro bůh do toho. Rajlety jsou podle mě vlaky které tu zvednou úroveň cestování, hodněkrát lepší než těch 7 italských šrotů-a za tu cenu....
  1 ... 12 13 14 15 16 ... 18      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko