..: Škoda Transportation podala námitku proti nákupu railjetů :..

Škoda Transportation chce u ČD prosadit výlučně vlastní vozidla, foto: ŽelPagePraha — České dráhy mají problém. Přesně dva týdny poté, co státem vlastněný dopravce oficiálně prezentoval záměr odkoupit šestnáct vysokorychlostních netrakčních jednotek Siemens Viaggio Comfort, zasáhla do procesu společnost Škoda Transportation s námitkou k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Největší tuzemský výrobce kolejových vozidel tak učinil těsně před termínem, kdy mohly České dráhy nákup souprav definitivně podepsat. Dráhy teď musí do 15 předložit vyjádření, na jehož základě se stěžovatel dále bude moci obrátit na ÚOHS. Případné uznání námitky ze strany úřady by přitom pro ČD velmi pravděpodobně znamenalo konec nadějí na výhodný nákup nových souprav, s jejichž pomocí chce dopravce čelit nastupující konkurenci v dálkové dopravě.

Informaci o nekompromisním postoji Škody Transportation přinesl deník iDNES.cz, který již dříve upozorňoval na nevoli, s jakou se majoritní výrobce kolejových vozidel v Česku k nákupu „railjetů“ stavěl. Načasování stížnosti k ÚOHS na konec června navíc dostává ČD do komplikované situace: přesně ve čtvrtek totiž oficiálně vyprší opce, kterou rakouské ÖBB získaly na nákup posledních 16 z celkového počtu 67 souprav Viaggio Comfort. Vedení drah podle deníku bude usilovat o prodloužení konečného termínu pro rozhodnutí za horizont 15 dnů, v nichž musí antimonopolní úřad vydat stanovisko.

21. století v Ostravě - railjet a Škoda 109E, Czech Raildays, Ostrava 16.6.2009, foto: Richard Weber Nejnovější vývoj v dlouhé kauze nákupu netrakčních jednotek Siemens vrhá nově světlo na dlouhodobě velmi nadstandardní vztahy Českých drah a Škodovky, kterou některá česká média dokonce označují za dvorního dodavatele kolejových vozidel pro státního dopravce. Sympatie drah k produktům skupiny Škoda dokládají nejen velmi specifické zadávací podmínky řady výběrových řízení, ale i tvrzení náměstka generálního ředitele ČD Antonína Blažka při vyhlašování výročních cen ACRI v roce 2010, podle kterých dráhy jednoznačně preferují vozidla české produkce před nákupem ze zahraničí.

V případě Škody Transportation přitom motivy za snahou překazit nákup railjetů nejsou zcela průhledné, neboť výrobce v současnosti nenabízí ani nevyvíjí adekvátní alternativu pro dálkovou dopravu. Samotná Škodovka přitom ve svém podání k ÚOHS argumentuje především nevhodností souprav Viaggio Comfort pro české tratě, kde nebudou schopny využít svou konstrukční rychlost; paradoxně stejně jako lokomotiva řady 380 z produkce Škody Transporation.

Zdroj: iDNES


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 29.6.2011 (11:47)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 18      Zpráv na stránku:   
30.06.2011 (8:58)  
A co mezivozové přechody, budou mimoúrovňové jako v Švýcarských vozech IC2000? http://en.wikipedia.org/wiki/IC_2000
30.06.2011 (8:57)  
tarten 28.06.2011 (21:21)
Strojvudce88: Ať žijou REKO-Béčka! Děkujeme Ti, ŠT, že nám "nabízíš" zachování komfortu sto let za opicemi!

Myslím že netřeba tak hořekovat. Co s penězi, pokud se RailJety nepodaří? Nikde třeba není zakázáno vypsat výběrko na něco takového, co koupil od Stadlera to co Novotný. Ať se ŠT ukáže v rovné soutěži. A kdyby bylo nejhůř, zanedlouho Rakušákům zas přebydou Bmz a novější, že?


Myslel jsem to samozřejmě v nadsázce! Z pohledu cestujícího mi vadí, že to ŠT zdržuje, když nemůže nabídnout v současné době nic adekvátního (jednotku, vagon) a přijde mi to jako výkřik do tmy. Takhle to vidím. Samozřejmě - peníze zbýt mohou a může se koupit něco jiného, ale nakup RJ vidím jako výhodnou koupi.
30.06.2011 (8:08)  
ad bartik 09: nejsem právník tak nevím ale docela by mě to zajímalo jaké jsou lhůty na VR.
30.06.2011 (7:26)  
Matej Petocz: Jel sem tim jednou a je pravda, ze sem byl interierem a sedadly spise zklaman. Ovsem narozdil od vas si rozhodne nemyslim, ze by to byl podprumer (alespon v nasich podminkach).

DJTiësto: Ono to asi napadlo leckoho, ale kupovat vlaky asi neni jako kupovat rohliky. Problem vidim v tom, od chvile, kdy se CD dozvedely, ze sou ty jednotky k mani se nejdriv musely rozhodnout, ze je opravdu chtej. Vyberovy rizeni ma taky urcite svoje zakonny podminky a lhuty a kvuli tomu by se asi ta smlouva nestihla podepsat do 30. cervna.
registrovaný uživatel Sim 
30.06.2011 (7:16)  
Matej Petocz > asi nikdo netvrdi, ze VC/RJ je to nejlepsi, co v evrope jezdi. Pro CD je ale i prumerny vlak rapidnim zlepsenim komfortu cestovani - vzdyt i standardni esus v regio je rapiddni zlepseni ... a bohuzel i ta dehumusace a RN, ktere jsou v principu spis pro zlost, urcite zlepseni prinasi. Ve srovnani s tim je nakup rakouskych pulpusek nikoliv krok, ale primo skok vpred - klidne s totoznym interierem.
30.06.2011 (0:14)  
Až budou mít ve Slonech v přepočtu 2-3 záchody na vagon a ty záchody nebudou věčně zavřený pro poruchu, až bude mít CE sedačky na dálkovou jízdu, až se jeho softwarové vybavení nebude sypat a vysílat do informačního systému bejkárny, až nebudou každou slušnější zimu stát 2-3 soupravy zamrznuté v Lysé apod., až budou fungovat všechny dveře na vstupech do vagonu,

pak přijď Škodo, zúčtujem spolu.
30.06.2011 (0:11)  
Mám otázku, a to či ak sa tento nákup zrealizuje, tak si budú môcť ČD podľa svojich predstáv zmeniť interiér vozňov. Precestoval som čo to s RJ v economy aj first. Tie sedačky v economy to je hrôza. Bistro je veľmi zle riešené, vo first je príliš veľa miest a premium je pokiaľ viem veľmi málo využívaná trieda.
Ak si to ČD budú môcť zmeniť podľa seba tak OK. Ale railjet vo verzii OBB z hľadiska interiéru /komfortu pre pasažierov/ mi príde ako veľmi podpriemerný vlak.
dopisovatel nebo člen ŽP Zlámalík  mail  
29.06.2011 (23:25)  
Tomáš Palíšek:
CAT zpáteční 16 EUR, pro srovnání v Londýně Heathrow Express zpáteční 32 GBP. HEX jezdí 160 km/h, jednotky Siemens Desiro UK (jednopodlažní), o designu čela by se dalo debatovat, sedačky polstrované, slušné, ale v mezích účelu (za 15 minut vysedáte).
29.06.2011 (22:45)  
DJTiësto: Bohužel, mám obavy, že tak pro oko krásné jednotky si Škoda nedovolí udělat (rozuměj neumí). Nicméně, nezapomínejme, že se jedná o jednotku s poměrně ošklivým čelem, která umí jezdit "jen" 140 km/h (srovnávám se Slony v zahraničí). Teď jsem četl, že cesta těmito vlaky je předražená (pro zajímavost), a prý sedačky jsou nepohodlné (sám tomu moc nevěřím, ale četl jsem to).

Pokud by náhodou ČD vlastnila vozidla s podobně pěkným designem, pak nezbývá nic jiného, než dát palec nahoru! Nicméně, opravdu nečekám, že ten výrobce bude pocházet z Plzně...
29.06.2011 (22:06)  
Se divím, že se nikoho tady ještě nenapadalo následující. Pokud vím tak ČD o této možnosti, koupit RJ velmi výhodně vědí delší dobu. Zrovna tak mohli tušit, že to někdo napadne a upřímně bych to čekal spíš od konkurence, která se nakonec zachovala férově a mlčela...No a tak mě napadá, kdyby opravdu měli eminentní zájem ty RJ koupit, co jim bránilo vypsat klasické výběrové řízení na Pusch pool jednotky? No a kdyby se přihlásil někdo jiný a dal za stejně dobrý výrobek ještě nižší cenu tak proč ne? Stačilo dát pár podmínek, jako třeba vmax 200 km/h, tlakotěsná skříň, bar či hospoda a byl by ten prokletej plzeňskej podnik s těma svejma předraženejma a zastaralejma krámama mimo hru a nemohl by říct ani a...
Mimochodem pro srovnání, takto vypadá patro ve Vídni na letiště a srovnejte s Ešusem...
Vypadat ešus takto tak žádné námitky.
Oni si myslí, že stačí dát do ešusu lepší sedačky a je vlak na EC....Zase to ale bude vlak koncepce a interiéru 90.let. Strohý a jak v nemocnici. Prostě hnus.

http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=80309714&postcount=686
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 18      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko