..: Škoda Transportation podala námitku proti nákupu railjetů :..

Škoda Transportation chce u ČD prosadit výlučně vlastní vozidla, foto: ŽelPagePraha — České dráhy mají problém. Přesně dva týdny poté, co státem vlastněný dopravce oficiálně prezentoval záměr odkoupit šestnáct vysokorychlostních netrakčních jednotek Siemens Viaggio Comfort, zasáhla do procesu společnost Škoda Transportation s námitkou k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Největší tuzemský výrobce kolejových vozidel tak učinil těsně před termínem, kdy mohly České dráhy nákup souprav definitivně podepsat. Dráhy teď musí do 15 předložit vyjádření, na jehož základě se stěžovatel dále bude moci obrátit na ÚOHS. Případné uznání námitky ze strany úřady by přitom pro ČD velmi pravděpodobně znamenalo konec nadějí na výhodný nákup nových souprav, s jejichž pomocí chce dopravce čelit nastupující konkurenci v dálkové dopravě.

Informaci o nekompromisním postoji Škody Transportation přinesl deník iDNES.cz, který již dříve upozorňoval na nevoli, s jakou se majoritní výrobce kolejových vozidel v Česku k nákupu „railjetů“ stavěl. Načasování stížnosti k ÚOHS na konec června navíc dostává ČD do komplikované situace: přesně ve čtvrtek totiž oficiálně vyprší opce, kterou rakouské ÖBB získaly na nákup posledních 16 z celkového počtu 67 souprav Viaggio Comfort. Vedení drah podle deníku bude usilovat o prodloužení konečného termínu pro rozhodnutí za horizont 15 dnů, v nichž musí antimonopolní úřad vydat stanovisko.

21. století v Ostravě - railjet a Škoda 109E, Czech Raildays, Ostrava 16.6.2009, foto: Richard Weber Nejnovější vývoj v dlouhé kauze nákupu netrakčních jednotek Siemens vrhá nově světlo na dlouhodobě velmi nadstandardní vztahy Českých drah a Škodovky, kterou některá česká média dokonce označují za dvorního dodavatele kolejových vozidel pro státního dopravce. Sympatie drah k produktům skupiny Škoda dokládají nejen velmi specifické zadávací podmínky řady výběrových řízení, ale i tvrzení náměstka generálního ředitele ČD Antonína Blažka při vyhlašování výročních cen ACRI v roce 2010, podle kterých dráhy jednoznačně preferují vozidla české produkce před nákupem ze zahraničí.

V případě Škody Transportation přitom motivy za snahou překazit nákup railjetů nejsou zcela průhledné, neboť výrobce v současnosti nenabízí ani nevyvíjí adekvátní alternativu pro dálkovou dopravu. Samotná Škodovka přitom ve svém podání k ÚOHS argumentuje především nevhodností souprav Viaggio Comfort pro české tratě, kde nebudou schopny využít svou konstrukční rychlost; paradoxně stejně jako lokomotiva řady 380 z produkce Škody Transporation.

Zdroj: iDNES


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 29.6.2011 (11:47)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 18      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Bóřa 
29.06.2011 (19:48)  
Já upřímně ČD chápu. Konkurence na dráze je i přes všechny komplikace na cestě, tak si ČD uvědomuje, že se musí chovat jako komerční podnik a ne jako státní monopolní společnost, která se nemusí bát, že přijde o klienty, protože pro ně neexistuje alternativa. Přežít v konkurenčním tržním prostředí znamená nabízet kvalitní služby za konkurenceschopné ceny. RailJet je výrobek kvalitní, důkladně otestovaný, má homologace pro železniční sítě klíčových sousedních zemí a poskytuje komfort cestování, o kterém se nám na "divokém východě" na většině vlakových relacích může jenom zdát. Takže by bylo jedině plus, pokud se na české koleje dostane něco, co je na západě považováno za standard, v Čechách, bohužel, stále ještě za luxus... Sice chápu, že si Škoda Transportation chrání svoje teritorium, ale doufám, že zvítězí zdravý rozum Úřadu a ten nákup se povolí. Dálková doprava realizovaná jakýmsi zatím ani neexistujícím derivátem jednotek 675 se mi zdá reálná možná na kratších vnitrostátních rychlících např. Praha - Plzeň apod.
Registrierter Benutzer M 
29.06.2011 (17:22)  
Jedině, kdyby se najedl vtipné kaše.
To by se muselo zavést hodně vlaků, aby tam byly vůbec všechny railjety.

A proc by cast nemohl potom prodat dal? Treba nekomu, kdo rad kupuje "kusovky", ale kusovky z fabriky jsou moc drahy?

Kdyby mi nekdo nabidl 10 tech zminenych A8 za cenu 1.2 milionu, tak bych je asi koupil. Pricemz sluvko asi tam je ne z dvodu pochybnosti nad smyslem, ale jestli bych sehnal financovani. A fakt by to nebylo tak, ze bych si kvuli nim stavel 10 garazi...
OK, beru ze auta jsou "o neco" likvidnejsi, nez vlakove soupravy...
29.06.2011 (16:19)  
to hasitobur

Že chtěli kupovat jednotky na 230..? To jsem nikde nečetl, ale třeba to tak je...
Registrierter Benutzer Luxian  mail  
29.06.2011 (16:05)  
->Sim: Tak já těma dehumusama toho moc nenajedzil, takže nemám tolik zkušeností, ale co jsem jel, tak vypadaly solidně. Ale jinak kvalitou odvedené práce jsem taky nebyl dvakrát nadšen.
Registrierter Benutzer hasitobur  mail  
29.06.2011 (16:03)  
honzatvs > To se mýlíš. ČD měly v plánu podobné jednotky koupit v klasickém výběrovém řízení, ale protože se naskytla tato příležitost, tak žádné výběrové řízení nebylo vyhlášeno. V případě, že by nevyšel tento nákup, bude vyhlášeno v nejbližší době.
29.06.2011 (15:42)  
Sim: Pochybuji, že zrovna toto by se mu vyplatilo.
29.06.2011 (15:20)  
honzatvs) Ty TWINDEXXy byly jen dočasná záplata – DB Fernverkehr objednal ICx, což je takový ještě lepší railjet.
29.06.2011 (15:12)  
Nechci malovat čert na zeď, a snad se pletu, ale obávám se, že to tak úplně nechápete... ČD přeci nesháněli žádné jednotky/vozy na Hamburk - Vídeň...Railjety brali jen proto, že je to výhodná a rychlá koupě, kterou by posílili kvalitu (a kvantitu) dálkového vozového parku. O jejich nasazení vydávali protichůdná prohlášení, 1. koridor je jen asi poslední platná varianta...Snad i proto, aby mohli argumentovat rychlostí 230 na Hamburk, což ale pozitivně předpokládá, že to nemají se Škodovkou upečené...

A co se týče zajíždění do zahraničí, tak ani nevidím pádný důvod, proč by push pull souprava v dálkové úpravě s 380kou nemohla jezdit do Berlína, Vídně, Budapešti...minimálně dalších pár let. Kvůli Vmax 160 nemůže zatím jen Hamburku. EC standardy už nejsou dávno co byli, pochybuju, že projíždění minibarem obstojí... A DB nakonec taky na IC nakupujou patrové soupravy...
Registrierter Benutzer Kakov 
29.06.2011 (14:59)  
honzatvs: jo má a jaké??? má škoda, jednotku, ktará může jezdit z Hamburku do Vídně/Budapešti?? a hlavně odpovídá evropským (ne českým!!!) požadavkům na EC??

Jako mě se CityElefant taky líbí, ale v německu by nás s ním jakožto EC vlakem vypískali
Registrierter Benutzer Sim 
29.06.2011 (14:51)  
Tomáš Palíšek > ono by bohate stacilo, aby je koupil a pak pronajimal CD ;-) ... a klidne by si mohl dat do podminek pronajmu i formulku, ze je nesmi provozovat na spojich na trase, kde on provozuje sve komercni spoje :-)))
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 18      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko