Praha — V prosinci minulého roku se cestující spojů SC Pendolino dočkali změny kultury stravování i jídelního lístku. Od ledna letošního roku dodává do Pendolin bonusové občerstvení společnost BAPA s.r.o., jež vyhrála soutěž na tuto dodávku. Společnost nabídla nižší cenu než předchozí dodavatel, avšak za vyšší objem dodávaných služeb. České dráhy tak v tomto směru ušetří 2,6 milionu korun ročně, a to i přes to, že by se kvalita občerstvení měla ještě zlepšit. Gastronomický servis bude i nadále zajišťovat společnost JLV, největší český poskytovatel služeb na cestách, který mimo jídelních vozů či bistrovozů provozuje i lehátkové a lůžkové vozy. V Pendolinech si cestující s jízdenkou pro 1. třídu mohou nyní nově vybrat z bonusové nabídky baget, sendvičů, salátů, dezertů a dokonce i jídel pro diabetiky. Výběr se bude každý týden měnit. Standardem 1. třídy zůstává i nadále káva, čaj, kakao, nealkoholické nápoje a nabídka denního tisku v ceně přepravy.
Zdroj: České dráhy, JLV, ŽelPage
| 19.1.2011 (21:00)
Pjetro : nechápu, co je neurvalého na tom, že průvodčí začne "něco" ťukat do POPky, aby vydal cestujícímu požadovanou jízdenku.
Průvodčí pochopil, že anglicky hovořící cestující nemají jízdenku, tak jim ji vystavil, oni zaplatili.
Došlo tam k nějakému konfliktu ?
SIM : V principu se jedná o vnitrostátní vlak, o kterém pouze neználkové nepoznavší „luxusní" vlaky typu švýcarská „Šedá myš" nebo rakouský „Transalpin" (oba ze 60. let minulého století) nebo ti, kteří jsou nuceni pracovat podle zásady „koho chleba jíš toho píseň zpívej" tvrdí, že se jedná o luxusní vozidlo s vysokou kvalitou služeb. Oběma zmíněným vozidlům Pendolino nesahá ani po kotníky - pravda, má naklápěcí skříň?
Podobně repasované vozy DB pamatující „studenou válku", jak jedničky, tak dvojky (s lámacími dveřmi) poskytují cestujícímu větší komfort > v obou třídách možnost změnit polohu sedaček, i při změně polohy sedačky se nemění poloha stolečku u sedadla dalšího cestujícího apod.
Stará paní : Jak prosté ... kdyby sluha se šufánkem poskytoval služby v Česku, tak by měl po vtákách. Podle nějakého chorého mozku totiž musí být hotové jídlo zkonzumováno do tři hodin po uvaření. Pravda, kdy vlastně skončí proces vaření a jídlo je „uvařeno" a začne běžet lhůta - to nedokáže říci ani chorý mozek.
Josef Petrák : klíčová otázka - nakolik je spolehlivost ztrátového vozidla vykoupena nespolehlivostí jiných vozidel (např. nezařazování jedniček ...), nahrazování „lepších" vozů „Béčky" z kopřiv apod.
Až dojdou náhradní díly koupené „nevýhodně" za ředitele Zeleného, začne být ouvej ...
Bmee predelame na velkoprostory, ktere v podani dalkovky pod hlavickou CD zatim chybi (par jich je, ale malo) ... OK, chapu. Ale neni mi jasny, proc se nepredelaji honeckeraky, ktere take 160 maji a zasahu by tam mohlo byt mene - tedy uprava by mohla vyjit levneji.
Pokud by se pri modernizaci Bmee a zachovani kupatek muselo stejne vse "ocesat az na plech", ano, chapu, pak je to fuk.
V té další části jsem Ti chtěl pouze ukázat, že vatu v jízdní době má jak Pendolino, tak i klasika. Běžně se mi stává, že z Kolína najedu s klasikou šest i více minut a pak to odstojím před Hlavním nádražím, protože se na něj dříve nevejdu.
Jízdní doba Jančury i ČD je dělána na 140. Důvod minutových rozdílů už jsem popsal a ještě bych k tomu přidal, že ta kratší doba vypadá opticky lépe než delší. Stejně tak jako u autobusů mezi Prahou a Plzní, kdy ji má také o pět minut kratší než třeba autobus jezdící do Prahy přes Plzeň z Klatov. Občas na tento autobus v Praze čekám kvůli příjezdu příbuzných a celkem pravidelně přijíždí dříve než SA s pravidelným příjezdem o pět minut dříve. Odjezd z Plzně mají oba v 7:30.
Jinak ale souhlasím s tím, že je chyba, že nejsou nasazeny pouze vozy na 160 a nezkrátí se jízdní doby.
M > radeji predejdu spekulacim a rozklicuju uvedenych +200:
Resim svou typickou vikendovou zpatecni jizdu, v patek tam, v nedeli zpatky, oboji s Inkartou koupenou postaru (nevim jak se dnes jmenuje ekvivalent).
- pendolino znamena nutnost koupit si mistenku za +100, za dve jizdy (tam a zpet) to tedy dela +200 ... rec je o jizde ve druhe vozove tride
- klasicka souprava mistenku nepotrebuje, ale samosebou ji nic nebrani, takze pripadne jeste +35 ... ovsem u prvni tridy je pomerne slusna pravdepodobnost, ze budu sedet i bez mistenky. Casovy doplatek na prvni tridu na dobu jednoho tydne stoji 200 korunek - tedy shodou okolnosti presne tolik, co dvojice inkartovych mistenek. Ano, tato varianta je bez mistenky, takze by se mohlo stat, ze si nesednu - zatim mi to ale vychazelo vzdy. Pokud bych mel mit jistotu, znamenalo by to jeste +70 za zpatecni jizdu na mistenkach.
Nikomu toto uvazovani nevnucuji, jen vysvetluju, aby nedoslo ke spatnemu pochopeni - ke kteremu asi uz doslo, kdyz M uvadi u pendolina svacinu v cene, ktera se ale dava jen v prvni tride... nebo snad i ve dvojce?
V kazdym pripade se da rict, ze za to pendolino nepriplacim +200, ale jestli neco, tak +20. A to mi za to proste stoji. Nazor nevnucuju, jen chci rict, ze to neni +200.
Mimochodem, rezijkari v SC maji mistenky zdarma nebo si je musi dokoupit?
Jinak kdyz jsem psal o "ne-vate" u SC, tak jsem to (aspon teda ja osobne) myslel tak, ze SC +15 nestahne. EC vicemene bez problemu. Ale polohavlaku nejak SC zacala ignorovat, takze po ruce cisla nemam
Záměrné zpomalení je zde už po několikáté se opakující blud. Vatu v jízdní době má i to Pendolino. V současné době se dá dostat mezi Prahou a Ostravou na 2:55, ale nikdo Ti nebude ten čas garantovat. Vata je z důvodu pokračujících a nebo plánovaných prací na koridoru. Stejně tak je tomu i u klasických souprav. Pokud bude dělán jízdní řád pro klasické soupravy na 160, tak se dostaneme na čas okolo 3:15. Takže žádné ohrožení Pendolina. Zůstane tam 20 minut. Jaký je rozdíl mezi soupravou pro 160 a 140 je vidět v úseku Praha - Česká Třebová. Ten rozdíl je osm minut.
A stejně jako teď kritizuješ ČD můžeš kritizovat i Jančuru, protože v současné době jít na koridor s pomalou lokomotivou je stejná chyba, jako ty pomalé vagóny u nás, protože se tam bude pohybovat dalších 18 pomalých vlaků.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










