..: V Pendolinech zavedeno nové bonusové občerstvení :..

Steward s minibarem, SC 513 Pendolino Sprinter, foto: Josef Petrák Praha — V prosinci minulého roku se cestující spojů SC Pendolino dočkali změny kultury stravování i jídelního lístku. Od ledna letošního roku dodává do Pendolin bonusové občerstvení společnost BAPA s.r.o., jež vyhrála soutěž na tuto dodávku. Společnost nabídla nižší cenu než předchozí dodavatel, avšak za vyšší objem dodávaných služeb. České dráhy tak v tomto směru ušetří 2,6 milionu korun ročně, a to i přes to, že by se kvalita občerstvení měla ještě zlepšit. Gastronomický servis bude i nadále zajišťovat společnost JLV, největší český poskytovatel služeb na cestách, který mimo jídelních vozů či bistrovozů provozuje i lehátkové a lůžkové vozy. V Pendolinech si cestující s jízdenkou pro 1. třídu mohou nyní nově vybrat z bonusové nabídky baget, sendvičů, salátů, dezertů a dokonce i jídel pro diabetiky. Výběr se bude každý týden měnit. Standardem 1. třídy zůstává i nadále káva, čaj, kakao, nealkoholické nápoje a nabídka denního tisku v ceně přepravy.

Zdroj: České dráhy, JLV, ŽelPage


Vojtěch Beran Poslat mail autorovi | 19.1.2011 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sim 
20.01.2011 (15:08)  
M > u me to neni o prvotnim dojmu, ale o faktu, ze uvedene nedostatky u me dosly k rozhodnuti Pendolino pouzivat, jen kdyz opravdu chvatam. Jinak za stejny prachy (+200 za zpatecni jizdu) radeji poridim tydenni jednickovy priplatek a jedu v Apeeru nebo Ampz prakticky spokojen, takze negativem je jen jizdni doba a (od prosince) horsi prestupy (s vetsim cekanim, coz ale zase pri zpozdeni muze pomoct).

Je to samosebou o prioritach a samosebou o nahode (kazdy mame zadek jinej, takze nekomu budou vic vyhovovat sedacky v Potemkinu nez v emzetach, u me je to naopak. Mimochodem, ja treba nikdy nemel problem s nohou u stolecku :-) ... a dizajnove proti nateru Pendolin nic nemam, narozdil od soucasneho schematu lokomotiv a pulenych vozu ;-)
registrovaný uživatel M 
20.01.2011 (14:17)  
Jinak teda se sedackama problem nemam (mozna jsem si uz zvykl), o zadny levl vejs to neni, je to na stejne urovni. Co je blby, tak to je noha od stolku, ktera by mohla byt jinak.
S batozinou nemam problem zadny, z okna vidim bez problemu a hluk intenzity, ze by ho dokazaly omezit jenom spunty neregistruji. Mozna to bude i tim, ze tomu nerikam potemkin a ze jsem tenhle nazor dokazal casem upravit a netrvam nezabejcene na prvnim dojmu nebo tom, ze jsem si zafixoval, ze je to spatne...
registrovaný uživatel M 
20.01.2011 (14:13)  
babilon - no, ja tuhle "debatu" vedl sam se sebou behem meho automobiloveho pripoje z Olomouce:-)) Uvazoval jsem teda jenom v rovine SC vs IC/EC. SC zadnou vatu nema nebo ne nejak vyznamnou (vychazim z toho, ze SC 15 minut zpozdeni nestahne), IC/EC naopak pomerne velkou a tech 15 minut neni problem (pozn. rec je o Olomouc-Praha a 270 obecne).
Muj vzorek je samozrejme dramaticky omezeny, ale i tak. V SC jsem nikdy zpozdeni ani nestahoval, vcas byl prijezd i odjezd. Takze nam ani nikdo neuhybal a tak, cili kvuli SC zadne zpozdeni nevzniklo. A proc vznikaji zpozdeni u jinych vlaku? Sebevrazi? Fajn, ti ale asi nepremysli stylem "jezis, pendolino, pod to skakat nebudu". Blbci na prejezdech? Totez. Zpozdeni ze zahranici? No, jednak se ta uvaha da protahnout i za hranice, dvak to plati i pro odjezdy z Ceska. "Dusledne ujizdeni" pripojum? Mozna. Pecliva pece o stroje? Taky mozna.
Pozn.: zpozdeni beru takovy, kde to poznam pri letmem pohledu na analogove hodinky:-))
registrovaný uživatel Sim 
20.01.2011 (14:02)  
hasitobur > mno, kdyz si vezmu siemensovsky velkoprostor Ampz a porovnam ho s druhou tridou Pendolina (z hlediska cenoveho si myslim, ze srovnavam srovnatelne), je pro cestujiciho ta klasika o level nebo dva vyse - pohodlnejsi sedacky, dostatecny prostor pro batozinu, pocit prostoru (tedy prijatelne i pro klaustrofobiky) a hlavne ticho - nemuzu si pomoct, ale ten hukot klimosky v potemkinu je pro me asi nejvetsi problem a krome spuntu v usich na nej nic neplati. Vozy Bmz to vyhravaji podobne, ale srovnani by pokulhavalo kvuli rozdilnemu vnimani kupe a velkoprostoru, proto to porovnavam s jednickou.

JiP > jenze ono nejde o infrastrukturu - ta je pro vsechny stejna, jak pro potemkiny, tak pro klasiky. Uprednostnovani Pendolina se deje ve dvou rovinach - jednu o par prispevku nize popisuje babilon, druha souvisi se zamernym zpomalenim klasickych souprav na 160 pomoci jednoho nebo dvou Becek na konec vlaku, coz zpomali celou soupravu.

Netusim, kolik fyzickych souprav denne pendluje mezi Prahou a Ostravou, ale pokud by se jednalo rekneme o 10 souprav (fakt si to cucam z prstu) s deseti vozy, odebranim Becek na 140 a jejich soustredeni do jednoho vraku vyssi kvality a zarazenim rychlejsich vozu misto nich mame hned 8 souprav rychlych a zustanou nam dve pomale. Ano, ma to mouchy, neresim treba to, ze bych nemel jednicku a podobne detaily, ale v principu by to slo).

Druha vec je, ze i soupravy na 160 maji v podani CD dobu vyvatovanou na 140 - vsak to by tak hralo, aby neco jezdilo rychlejc :-D Budeme se vymlouvat, ze by to nebylo koncepcni nabouravat takt a jen tak mimochodem to znemozni rychlostichtivym cestujicim pouzivat neco jineho, nez potemkina ... to neni mala domu, to je velka domu :-)

Ze je zde cosi schnileho se naplno ukaze ve chvili, kdy vyjedou na koleje zlute vlaky - jak je mozne, ze Jancurovo vlaky s rychlosti 140 maji lepsi casy, nez CD se soupravou na 160?

Proste je to zneuziti situace ze strany CD... a problem objednavatele tech zpomalenych vlaku, ze si to necha libit :-(
20.01.2011 (13:56)  
Pjetro: První chybou bylo už to, že se dostal do vlaku někdo bez jízdenky. Bohužel dnes toto asi neřešitelný problém.
20.01.2011 (13:10)  
Ještě k té nabídce JLV. Je změněná jen minimálně, pár jídel přibylo, některá zmizela, změna nikterak zásadní, a to všechno se snaží prohnat reklamní kampaní, podle které jde o něco nového. Nejde. Naopak se i do jiných vlaků více rozšiřuje pendolinovský gastronomický koncept "mrazák + mikrovlnka", který nedokáže ani uvařit vajíčka, natož usmažit. Ta omeleta, kterou se v Pendolinu už pár let snaží kompenzovat zmízení tradičních vaječných jídel, je také z mražáku, a je vskutku odporná. Nová gastronomie.

Pro ilustraci opačný extrém: vlak Tisa, jedoucí z Užhorodu do Moskvy (veze přímé vozy z Blavy do Lvova, Kyjeva a Moskvy), má v jídelňákové kuchyni pec na dřevo a na ní je kastról a v něm soljanka. Když si někdo objedná soljanku, sluha zaloví šufanem v kastróle a polívka je do minuty na stole. Jak prosté.
registrovaný uživatel JiP 
20.01.2011 (13:01)  
to Sim: Dovolim si s vami nesouhlasit ohledne protezovani pendolina na trati pred ostatnimi vlaky. Vam se zda ze pendolino, ktere jede 160 km/h jede rychle a omezuje tim ostatni vlaky? Jestli ono neni spis problem, ze po za desitky mld. Kc modernizovanem koridoru na 160 km/h stale jezdi vlaky IC a EC, ktere maji Vmax 140 a mnohdy je tahnou lokomotivy s Vmax 120km/h. Pendolino jenom vyuziva to co trat umoznuje a je pomerne smutne, ze CD, prestoze vlastni lokomotivni rady 151, nebyly i na tom nejprestiznejsim spojeni Praha Ostrava dosahnout toho, aby i obycejne IC melo Vmax 160. Takove IC kdyby vyjelo z Prahy 2 min pred Pendolinem by minimalne do CT zadnemu pendolinu nemuselo nikde uhybat. Takhle uz ma pendolino na zadech nekde v Peckach.... Problem neni rychle pendolino, ale neuveritelne pomale IC EC a R.
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
20.01.2011 (12:55)  
JP > Přesně tak, většina zpoždění Pendolina je způsobena něčím jiným. Technické problémy soupravy jsou problémem v mizivém počtu případů. A ten rozdíl v tom zpoždění může svědčit o preferenci Pendolina, ale důvod může být částečně i někde jinde. To by člověk musel znát úplně přesnou situaci na trati v ten konkrétní den v každém úseku.
Sim > Souhlasím, sedačky jsou pro někoho problém. Ale to bude bohužel vždy. Každému vyhovuje něco jiného a asi nebude dopravní prostředek, který vyhovuje každému. Pravdou ale je, že to procento lidí, kterým z tohoto důvodu Pendolino nevyhovuje je větší, než je v ostatních vlacích vyšší kvality. Teď myslím ale vlaky, kde jsou opravdu vagóny vyšší kvality a ne to, co na nich dost často v současné době bohužel jezdí. Já sám věřím tomu, že díky příchodu konkurence se tohle změní i u nás a budu mít za zadkem slušné vagóny, za které se nebudu muset stydět.
registrovaný uživatel Foxx  mail  
20.01.2011 (12:22)  
Koukám prezentační kousek JLV v akci (viz. foto)!!! Milan je prostě nejlepší steward :-)))
20.01.2011 (11:58)  
Co se mě týká, zažil jsem zpoždění v pendolinu v roce 2010 2x, poprvé silný déšť trochu propláchl zabezpečovačku v Hranicích na Moravě, takže z Olomouce to mělo +40, podruhé jsem s SC nasbíral +40 během té "zimní kalamity" začátkem prosince. Ale nevadilo mi to, protože SC 501 mělo jen +40, zatímco Ex 141 +150. :-) To je pak jasné, čím se člověk do Ostravě dostane rychleji.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko