Praha — V prosinci minulého roku se cestující spojů SC Pendolino dočkali změny kultury stravování i jídelního lístku. Od ledna letošního roku dodává do Pendolin bonusové občerstvení společnost BAPA s.r.o., jež vyhrála soutěž na tuto dodávku. Společnost nabídla nižší cenu než předchozí dodavatel, avšak za vyšší objem dodávaných služeb. České dráhy tak v tomto směru ušetří 2,6 milionu korun ročně, a to i přes to, že by se kvalita občerstvení měla ještě zlepšit. Gastronomický servis bude i nadále zajišťovat společnost JLV, největší český poskytovatel služeb na cestách, který mimo jídelních vozů či bistrovozů provozuje i lehátkové a lůžkové vozy. V Pendolinech si cestující s jízdenkou pro 1. třídu mohou nyní nově vybrat z bonusové nabídky baget, sendvičů, salátů, dezertů a dokonce i jídel pro diabetiky. Výběr se bude každý týden měnit. Standardem 1. třídy zůstává i nadále káva, čaj, kakao, nealkoholické nápoje a nabídka denního tisku v ceně přepravy.
Zdroj: České dráhy, JLV, ŽelPage
| 19.1.2011 (21:00)
Je to samosebou o prioritach a samosebou o nahode (kazdy mame zadek jinej, takze nekomu budou vic vyhovovat sedacky v Potemkinu nez v emzetach, u me je to naopak. Mimochodem, ja treba nikdy nemel problem s nohou u stolecku :-) ... a dizajnove proti nateru Pendolin nic nemam, narozdil od soucasneho schematu lokomotiv a pulenych vozu ;-)
S batozinou nemam problem zadny, z okna vidim bez problemu a hluk intenzity, ze by ho dokazaly omezit jenom spunty neregistruji. Mozna to bude i tim, ze tomu nerikam potemkin a ze jsem tenhle nazor dokazal casem upravit a netrvam nezabejcene na prvnim dojmu nebo tom, ze jsem si zafixoval, ze je to spatne...
Muj vzorek je samozrejme dramaticky omezeny, ale i tak. V SC jsem nikdy zpozdeni ani nestahoval, vcas byl prijezd i odjezd. Takze nam ani nikdo neuhybal a tak, cili kvuli SC zadne zpozdeni nevzniklo. A proc vznikaji zpozdeni u jinych vlaku? Sebevrazi? Fajn, ti ale asi nepremysli stylem "jezis, pendolino, pod to skakat nebudu". Blbci na prejezdech? Totez. Zpozdeni ze zahranici? No, jednak se ta uvaha da protahnout i za hranice, dvak to plati i pro odjezdy z Ceska. "Dusledne ujizdeni" pripojum? Mozna. Pecliva pece o stroje? Taky mozna.
Pozn.: zpozdeni beru takovy, kde to poznam pri letmem pohledu na analogove hodinky:-))
JiP > jenze ono nejde o infrastrukturu - ta je pro vsechny stejna, jak pro potemkiny, tak pro klasiky. Uprednostnovani Pendolina se deje ve dvou rovinach - jednu o par prispevku nize popisuje babilon, druha souvisi se zamernym zpomalenim klasickych souprav na 160 pomoci jednoho nebo dvou Becek na konec vlaku, coz zpomali celou soupravu.
Netusim, kolik fyzickych souprav denne pendluje mezi Prahou a Ostravou, ale pokud by se jednalo rekneme o 10 souprav (fakt si to cucam z prstu) s deseti vozy, odebranim Becek na 140 a jejich soustredeni do jednoho vraku vyssi kvality a zarazenim rychlejsich vozu misto nich mame hned 8 souprav rychlych a zustanou nam dve pomale. Ano, ma to mouchy, neresim treba to, ze bych nemel jednicku a podobne detaily, ale v principu by to slo).
Druha vec je, ze i soupravy na 160 maji v podani CD dobu vyvatovanou na 140 - vsak to by tak hralo, aby neco jezdilo rychlejc :-D Budeme se vymlouvat, ze by to nebylo koncepcni nabouravat takt a jen tak mimochodem to znemozni rychlostichtivym cestujicim pouzivat neco jineho, nez potemkina ... to neni mala domu, to je velka domu :-)
Ze je zde cosi schnileho se naplno ukaze ve chvili, kdy vyjedou na koleje zlute vlaky - jak je mozne, ze Jancurovo vlaky s rychlosti 140 maji lepsi casy, nez CD se soupravou na 160?
Proste je to zneuziti situace ze strany CD... a problem objednavatele tech zpomalenych vlaku, ze si to necha libit :-(
Pro ilustraci opačný extrém: vlak Tisa, jedoucí z Užhorodu do Moskvy (veze přímé vozy z Blavy do Lvova, Kyjeva a Moskvy), má v jídelňákové kuchyni pec na dřevo a na ní je kastról a v něm soljanka. Když si někdo objedná soljanku, sluha zaloví šufanem v kastróle a polívka je do minuty na stole. Jak prosté.
Sim > Souhlasím, sedačky jsou pro někoho problém. Ale to bude bohužel vždy. Každému vyhovuje něco jiného a asi nebude dopravní prostředek, který vyhovuje každému. Pravdou ale je, že to procento lidí, kterým z tohoto důvodu Pendolino nevyhovuje je větší, než je v ostatních vlacích vyšší kvality. Teď myslím ale vlaky, kde jsou opravdu vagóny vyšší kvality a ne to, co na nich dost často v současné době bohužel jezdí. Já sám věřím tomu, že díky příchodu konkurence se tohle změní i u nás a budu mít za zadkem slušné vagóny, za které se nebudu muset stydět.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










