..: ČD zavádí nové služby ve vlacích vyšší kvality :..

Tisková konference ČD 27.1.2011, foto: Michal Jaroš - ŽelPage Praha — Bezplatný nápoj a denní tisk v první třídě, garantovaný standard kvality v celém vlaku – tak bude vypadat cestování vybranými spoji InterCity a EuroCity Českých drah, které na tiskové konferenci 27. ledna představily některé ze svých dalších záměrů, týkajících se vlaků vyšší kvality. Jak uvedl generální ředitel ČD Petr Žaluda, národní dopravce se v tomto ohledu zaměřuje na dvě skupiny požadavků. Na prvním místě je kvalita vybavení vozů, jež by se u komerčních spojů EC/IC měla postupně sjednotit v horizontu několika let díky rekonstrukcím současných vozů 2. a 1. třídy, stejně jako modernizacemi kombinovaných restauračních vozů. U moderních vozů řady Bmz245 i druhé třídy jednotek Pendolino dojde k doplnění zásuvek 230 V; ještě více ale chtějí dráhy nabídnout zákazníkům, kteří připlatí 50 % za 1. vozovou třídu. Zde je důležitá především úroveň poskytovaných služeb, u nichž se dopravce chystá uplatnit zkušenosti z vlajkového produktu SuperCity Pendolino, a zároveň se poučit z dřívějšího neúspěšného pokusu o zavedení prémiové třídy SC Class.

Stevardka a vlakvedoucí ve voze ARmpee, foto: Michal Jaroš - ŽelPageNa základě poznatků získaných z provozu se České dráhy rozhodly, že servis známý hlavně z první třídy pendolina — denní tisk či občerstvení v ceně jízdenky – rozšíří i na vybrané spoje EC/IC. Od počátku února proto zavádí pilotní projekt, který potrvá přibližně do konce června a podle něhož se pak dopravce rozhodne o dalším postupu. Cestující 1. třídy nově dostanou denní tisk a teplý či studený nápoj zdarma, servis na palubě budou zajišťovat stevardky, které doplní běžný vlakový personál. Ty budou dále cestujícím poskytovat informace o službách a jízdě vlaku, pomáhat s nástupem či nalezením místa nebo uskladněním zavazadel, ale také zprostředkovávat objednávky jídla či nápojů z bistra nebo jídelního vozu. Zčásti tedy ulehčí práci průvodčím a vlakvedoucím. Cestujícím druhé třídy se stevardky budou věnovat po splnění úkolů v první třídě, avšak nápoje či tisk již budou zpoplatněny.

Nové služby budou zavedeny nejprve v osmi spojích mezi Prahou a Moravou, postupně se však budou rozšiřovat i na další vlaky – především v závislosti na dodávkách nových vozů, neboť v každém spoji s vyšším standardem služeb bude rovněž garantována kvality soupravy.

Garantovaná kvalita a služby v 1.třídě vlaků zařazených do pilotního projektu:

  • klimatizace
  • zásuvky 230 V
  • vlakový rozhlas
  • uzavřený systém WC
  • teplý či studený nápoj zdarma
  • denní tisk zdarma
  • stevardka

S ČD pohodlně a bezpečně, foto: Michal Jaroš - ŽelPageStevardky spojů IC/EC budou mít kromě zmíněných služeb také další povinnosti – kontrolu kvality a čistoty vozu včetně WC, kde budou mít za úkol doplňovat chybějící hygienické potřeby nebo uklízet hrubé nečistoty. K tomuto účelu budou mít k dispozici tzv. „kufřík první pomoci,“ v němž kromě jízdního řádu nebo toaletního papíru naleznou také smetáček a lopatku, hygienické ubrousky a jednorázové rukavice. Poslední funkcí stevardek bude monitoring a sčítaní cestujících první třídy nebo realizace anket či průzkumů spokojenosti. Obléknou také zbrusu nový typ uniforem.

České dráhy upozorňují, že toto opatření je pouze dočasné, jelikož v dlouhodobém horizontu chtějí zavést funkci vlakvedoucího–stevarda podobně, jako tomu je dnes v pendolinu. „Nechceme, aby vlakvedoucí byl jen "štiplístek", jak se mu někdy přezdívá, ale aby se o cestujícího kompletně postaral,“ podotkl náměstek generálního ředitele ČD Antonín Blažek. Bude zajímavé sledovat, jak se při současném nedostatku kvalitních osobních i restauračních vozů drahám podaří novou úroveň kvality garantovat. Pro cestující je nicméně nový počin ČD jasnou změnou k lepšímu: kvalita spojů je konečně garantovaná.

Zdroj: České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 28.1.2011 (0:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 10      Zpráv na stránku:   
28.01.2011 (13:40)  
Pro ty co nevědí jak se cestuje 21.stoletím doporučuji vyrazit z Liberce třeba do Gorlitzu (Cottbus) jízdenka 160Kč LibNet+ ta i zpět (Cottbus +6,6euro) a uvidíte. Z Liberce do Zittau jsem jel klasikou v podobě 810 z doby před 40lety a pak jsem se nadechl západem na východní železnici.Desiro, zásuvka, televize, kafe (z automatu za 70c),bageta za cca 2eura. Ve vlaku asi 40 lidi a na všechny se dostalo. To by se to cestovalo, a u nás? Kafe za 2E bageta za 4E, menu za bratru 12E, zásuvka jen ve vagonech ZSSK či DB. Pro srovnání kdo by v roce 2000řekl že budeme jezdit autobusem jakým jezdíme teď, konkurence dělá zázraky a i kdyby SA či kdokoliv jiný nevyjel alespoň vidíme že to jde. A cena jízdenky? Myslím že člověk co dá za jízdenku 650Kč bude za to i něco očekávat.
28.01.2011 (13:37)  
dokonce tentokrát podařilo bistrovůz otočit správně... :-) - konečně pádný důvod pro nasazování jednotek. Tam nesprávné otočení nehrozí (mímus bod pro Jančuru versus Leo, či pendolíno)
28.01.2011 (13:36)  
Miroslav Zikmund: dejme tomu, ale na druhou stranu já třeba nemám pocit, že bych si obvykle přečetl osobně noviny dříve, než v 19:00. takže bych se nebál, lidi si to najde.
28.01.2011 (13:32)  
Taky by to chtělo garantovat, že 1.třída nebude průchoďák... Jak jsem viděl z fotek na jiném webu, tak se ČD na vzorové soupravě dokonce tentokrát podařilo bistrovůz otočit správně... :-)
No uvidíme, co bude dál, je ale jasné, že bez nákupu nových vozidel(ať railjet či něco jiného) v množství větším než malém se neobejdou.
28.01.2011 (13:24)  
Nabízet ve vlaku s odjezdem ve 20.17 "čerstvý" denní tisk je velmi vtipné ...
28.01.2011 (13:00)  
To jsou čisté plody strachu ČD.
Jejich poslední strach z konkurence na této trase zrodil dumpingové eLišky, jejichž koncept byl rozbit teprve nedávano.
Tenhle strach potrvá - světe div se! - právě do června. A kouzelně humpoláckým způsobem má zkopírovat všechno, co tvoří vnějškový standard žluté konkurence.
Prostě velmi úsměvné, koncepční a promyšlené!
28.01.2011 (12:24)  
Toto má jednu zásadní chybu a tou je Genderová nerovnost...a co stevardi? Ti nebudou?
28.01.2011 (12:21)  
projekt fajn a má perspektivu. Bohužel hrozí, že z pomalého náběhu budou manažéři zklamaní a rychle vycouvají. Ale propagací a dlouhodobým provozováním toho konceptu dosáhnou nárůstu z 2-3 platících a deseti režijkářů na solidně (půlkou až 2/3) zaplněný vagon. On totiž hlavní problém 1. třídy u ČD je v tom, že v 90% českých vlaků (včetně EC a IC) nepozná dnes člověk rozdíl, který by odpovídal alespoň čtvrtině rozdílu ceny jízdného. Nárůst počtu cestujících by na utrženém jízdném měl stačit na zaplacení průvodčího (stevard je průvodčí, nezlobte se na mě).

Ale zásadní část údržby je daná tím, aby byl pořádný úklid v koncových stanicích a byl na něj čas. Což bohužel s tintiliónem rekonstrukcí bez nákupu opravdu nových vozidel lze jen těžko splnit, když musí jezdit všechno, co je pojízdné...
registrovaný uživatel rpet  mail  
28.01.2011 (12:07)  
@ Juraj Kovac:
Odpusť, ale toto nešlo napísať do troch viet?

odpust, ale mas snad v umyslu omezovat diskutujici normou poctu slov na prispevek?

Každopádne:
- Michalov text bol ešte dodatočne editovaný, takže to nie je 100% jeho formulácia.


coz mne, jako ctenare, ktery pod clankem vidi jmeno autora, absolutne nezajima.

- Text nie je o nič viac "PR", ako ľubovoľný iný, ktorý na túto tému vyšiel. Popisuje skutočnosť - nič viac, nič menej.

coz nevylucue rozdilnou moznost rozdilneho vnimani tehoz ctenarem a autorem (autory).

- Obsahovo môže vychádzať len z toho, čo odznelo. Na druhej strane sme o projekte informovali predbežne už minulý týždeň aj s ďalšími podrobnosťami k vozidlám. Nemá cenu tu opakovať, čo vyšlo pred pár dňami.

nejak si nerozumime. nemam v umyslu diskutovat nad necim, co vyslo minulej tejden. diskutuju nad tim, co vyslo TED. soucasti TETO AKTUALNI zpravy je i seznam vlaku vyssi kvality, kterych se nove sluzby maji tykat. a tak jsem pridal TED A TADY k tematu svuj nazor. pokud ti to vadi, mohu to opravit do nasledujici podoby:

rad bych okomentoval uroven sluzeb v souvislosti s nasazenymi vozy CD na spoji IC Ostravan, detaily meho nazoru najdete v diskuzi pod clankem

http://www.zelpage.cz/zpravy/8036

obousmerna komunikace mezi obema clanky byla do predmetne diskuse doplnena.


zaverem mamna Tebe dve otazky:
1. prijde ti to normalni?
2. nezblaznil si se??
registrovaný uživatel rpet  mail  
28.01.2011 (11:52)  
@ Juraj Kováč:
ano, mas pravdu, jakmile jsi to napsal, doslo mi, ze pan Paroubek se o tom chtel s KK pobavit, bylo to v te diskusi jasne receno. takze se timto omlouvam za OT.
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko