..: ČD zavádí nové služby ve vlacích vyšší kvality :..

Tisková konference ČD 27.1.2011, foto: Michal Jaroš - ŽelPage Praha — Bezplatný nápoj a denní tisk v první třídě, garantovaný standard kvality v celém vlaku – tak bude vypadat cestování vybranými spoji InterCity a EuroCity Českých drah, které na tiskové konferenci 27. ledna představily některé ze svých dalších záměrů, týkajících se vlaků vyšší kvality. Jak uvedl generální ředitel ČD Petr Žaluda, národní dopravce se v tomto ohledu zaměřuje na dvě skupiny požadavků. Na prvním místě je kvalita vybavení vozů, jež by se u komerčních spojů EC/IC měla postupně sjednotit v horizontu několika let díky rekonstrukcím současných vozů 2. a 1. třídy, stejně jako modernizacemi kombinovaných restauračních vozů. U moderních vozů řady Bmz245 i druhé třídy jednotek Pendolino dojde k doplnění zásuvek 230 V; ještě více ale chtějí dráhy nabídnout zákazníkům, kteří připlatí 50 % za 1. vozovou třídu. Zde je důležitá především úroveň poskytovaných služeb, u nichž se dopravce chystá uplatnit zkušenosti z vlajkového produktu SuperCity Pendolino, a zároveň se poučit z dřívějšího neúspěšného pokusu o zavedení prémiové třídy SC Class.

Stevardka a vlakvedoucí ve voze ARmpee, foto: Michal Jaroš - ŽelPageNa základě poznatků získaných z provozu se České dráhy rozhodly, že servis známý hlavně z první třídy pendolina — denní tisk či občerstvení v ceně jízdenky – rozšíří i na vybrané spoje EC/IC. Od počátku února proto zavádí pilotní projekt, který potrvá přibližně do konce června a podle něhož se pak dopravce rozhodne o dalším postupu. Cestující 1. třídy nově dostanou denní tisk a teplý či studený nápoj zdarma, servis na palubě budou zajišťovat stevardky, které doplní běžný vlakový personál. Ty budou dále cestujícím poskytovat informace o službách a jízdě vlaku, pomáhat s nástupem či nalezením místa nebo uskladněním zavazadel, ale také zprostředkovávat objednávky jídla či nápojů z bistra nebo jídelního vozu. Zčásti tedy ulehčí práci průvodčím a vlakvedoucím. Cestujícím druhé třídy se stevardky budou věnovat po splnění úkolů v první třídě, avšak nápoje či tisk již budou zpoplatněny.

Nové služby budou zavedeny nejprve v osmi spojích mezi Prahou a Moravou, postupně se však budou rozšiřovat i na další vlaky – především v závislosti na dodávkách nových vozů, neboť v každém spoji s vyšším standardem služeb bude rovněž garantována kvality soupravy.

Garantovaná kvalita a služby v 1.třídě vlaků zařazených do pilotního projektu:

  • klimatizace
  • zásuvky 230 V
  • vlakový rozhlas
  • uzavřený systém WC
  • teplý či studený nápoj zdarma
  • denní tisk zdarma
  • stevardka

S ČD pohodlně a bezpečně, foto: Michal Jaroš - ŽelPageStevardky spojů IC/EC budou mít kromě zmíněných služeb také další povinnosti – kontrolu kvality a čistoty vozu včetně WC, kde budou mít za úkol doplňovat chybějící hygienické potřeby nebo uklízet hrubé nečistoty. K tomuto účelu budou mít k dispozici tzv. „kufřík první pomoci,“ v němž kromě jízdního řádu nebo toaletního papíru naleznou také smetáček a lopatku, hygienické ubrousky a jednorázové rukavice. Poslední funkcí stevardek bude monitoring a sčítaní cestujících první třídy nebo realizace anket či průzkumů spokojenosti. Obléknou také zbrusu nový typ uniforem.

České dráhy upozorňují, že toto opatření je pouze dočasné, jelikož v dlouhodobém horizontu chtějí zavést funkci vlakvedoucího–stevarda podobně, jako tomu je dnes v pendolinu. „Nechceme, aby vlakvedoucí byl jen "štiplístek", jak se mu někdy přezdívá, ale aby se o cestujícího kompletně postaral,“ podotkl náměstek generálního ředitele ČD Antonín Blažek. Bude zajímavé sledovat, jak se při současném nedostatku kvalitních osobních i restauračních vozů drahám podaří novou úroveň kvality garantovat. Pro cestující je nicméně nový počin ČD jasnou změnou k lepšímu: kvalita spojů je konečně garantovaná.

Zdroj: České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 28.1.2011 (0:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Služby

Weitere aus ČR Praha


  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer J.K.  mail  
28.01.2011 (10:18)  
"Stevardky budou mít i další vedlejší úkoly, jako kontrolu kvality a čistoty vozu včetně WC, kde budou mít také povinnost doplnit například chybějicí hygienické potřeby či uklidit hrubé nečistoty."

Nechtějí toho po těch stevardkách nějak moc? To jako stevardka posbírá na toaletě výkaly, utře zvratky a pak zas půjde roznášet nápoje?
Registrierter Benutzer ceskolipak  mail  
28.01.2011 (9:43)  
To co nyní chce ČD nabídnout v 1. třídě (klimatizace apod) je snad základní podmínka pro kategorii EC z dob před 20 lety, ne ??
Registrierter Benutzer Jurik 
28.01.2011 (9:20)  
Je ale otázkou času, kdy zase zavedou na EC/IC příplatek za vlaky vyšší kvality, jednu dobu to bylo tuším že 60 Kč, a to se mi z Ostravy do Přerova/Otrokovic nevyplatí, dát za jeden den (tam a zpět) navíc 120 korun. Bez stevardky se obejdu, denní tisk si koupím na nádraží, kafe z automatu taky, a na tu úroveň rekonstruovaných vozů bez klimatizace a vakuového WC (Bmee248, Bee272,Beer273) jsem si už zvykl :-/

I když je pravda, že na standard Student Agency bych si rychle zvykl (aspoň co jsem zažil v jejich autobusech, usměvavá ochotná stevardka, kompletní info servis o spojích, poskytovaných službách, noviny zdarma, a ta cena, z Liberce do Prahy jen za nějakých 70 korun), i když to byl autobus, a je rozdíl postarat se o 50 lidí nebo 400.
Registrierter Benutzer Novak 
28.01.2011 (9:06)  
Zajímalo by mě, kde bude ta stevardka vařit kafíčka a čajíčky, když vypadne jídelní vůz. Nebo se budou stahovat z jiných výkonů a držet v záloze pro "nadstandartni vlaky"?
Registrierter Benutzer Semík  mail  
28.01.2011 (8:59)  
Já čtu v článku o nových vozech, přitom nevím, že mají ČD nějaké dostat. Kde je chyba?
28.01.2011 (7:56)  
aron - pokud budou všechny stevardky takhle pěkný, tak se nechám otravovat pořád :) Horší je, že Žaluda včera prohlásil, že si tyhle stevardky pouze najmul a že později akorát převléknou stávající personál.
28.01.2011 (7:40)  
Zdarec Jarynko 1, chce to už nyní si zajistit volné místo v radimově vlaku. Nejlépe hned od února spát na nádraží a čekat na žlutou soupravu,kterou ještě nikdo neviděl ;-)
Registrierter Benutzer j-din 
28.01.2011 (7:13)  
Teda tak to jsem fakt zvědav, jak se to podaří naplnit. V tom "kufříku první pomoci" už chybí snad jen kondom :-)).
28.01.2011 (7:09)  
Parafráze ČD do reality: Vybrali jsme vytíženější spoje IC/EC, kde jsme schopni dodržet řazení adekvátních vozů, k tomu jsme převlékli průvodčí do nových uniforem blízkých novému korporátnímu schématu společnosti, taktéž rozšíříme kvalitu služeb pro cestující v 1. třídě; a také k tomu uděláme tiskovku, :-).
Parafráze průměrného evropského cestujícího: Proč nejsou uvedené služby (škrtnuli položku čtivo a pitivo) standartem drtivé většiny spojů IC/EC? Proč "hrubý" úklid WC není náplní práce většiny průvodčích? Proč o tom ten dopravce vůbec mluví? :-)
Parafráze železničního cestujícího v ČR: Jsem rád za změnu k lepšímu, jsem rád za první vlaštovky výsledku případné konkurence osobních dopravců na našich kolejích. Budu rád, dožiju-li se kvality vozového parku IC/EC ČD na srovnatelné úrovni vozového parku R ZSSK ramene Bratislava-Žilina-Košice, :-).
  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko