..: PESA Bydgoszcz potvrzuje: dodáme ČD motorové jednotky :..

PESA ATR 220.027, foto: PESA Bydgoszcz Praha/Bydgoszcz — (Aktualizováno) Polský výrobce kolejových vozidel Pesa Bydgoszcz dnes potvrdil, že se stal vítězem výběrového řízení Českých drah na dodání 31 dvoudílných motorových jednotek. Všechny nízkopodlažní klimatizované soupravy by Pesa měla dodat Českým drahám do 28 měsíců od podpisu smlouvy, tedy do poloviny roku 2013. Celková cena kontraktu je 83 milionů eur, což je dle aktuálního kurzu částka těsně přesahující 2 miliardy korun oproti původně předpokládaným 2,6 miliardy. Jedna souprava tak vyjde na necelých 65 namísto očekávaných 84 milionů. U výběrových řízení je to tak první případ, kdy konečná cena je výrazně nižší než původní předpokládaná cena. Za původní předpokládanou částku by tak nyní bylo 40 souprav namísto poptávaných jednatřiceti.

První z nových souprav by měla Českým drahám dorazit v polovině příštího roku. V současné době dochází k finalizaci projektu zcela nového typu motorové jednotky, které budou dodávány na české koleje. Výrobce chce na jednu stranu zůročit zkušenosti svých konstruktérů při vývoji souprav typu ATR 220, které byly v minulosti dodány soukromým italským dopravcům, na druhou stranu by nový typ neměl být přímým pokračovatelem tohoto typu.

Nové dvoudílné jednotky, z nichž je 19 pořizováno za finanční pomoci z regionálních operačních programů Evropské unie tak budou od poloviny zvyšovat kulturu cestování na trasách, které jsou uvedeny v následujícím seznamu.

  • Soupravy dotované z ROP
    • Mariánské Lázně - Cheb - Karlovy Vary (5 ks)
    • Karlovy Vary - Chomutov - Jirkov (2 ks)
    • Plzeň - Domažlice (6 ks)
    • Kojetín - Valašské Meziříčí (4 ks)
    • Čáslav - Nymburk (2 ks)
  • Soupravy bez podpory z ROP
    • Děčín - Jedlová - Dolní Poustevna - Bad Schandau - Děčín (7 ks)
    • Liberec - Česká Lípa (2 ks)
    • Plzeňský kraj (3 ks)

Zdroj: Rynek Kolejowy, Železniční magazín


JiříK. | 9.2.2011 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Polsko Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel happy 
13.02.2011 (18:34)  
Vždyť stačí udělat nový rám vozidla

Jenomže ona není žádná legrace spočítat tuhost skříně, provést následné simulace, schválení skříně dle norem pevnosti atd. atd. A to je jen skříň, kde je ten zbytek. To by bylo běh minimálně na 6 let a tak prostě dlouho nikdo čekat nemůže a naštěstí snad ani nechce.
13.02.2011 (18:11)  
SYN: Vždyť stačí udělat nový rám vozidla, poté překopat pohon - jeden motor uprostřed pod nízkou podlahu nevejde. Zbývá vyřešit vzhled vozidla, vybavení stanoviště strojvedoucího můžem přebrat z regionovy. Vpodstatě zůstane z původní DM12 jenom podvozek.
No a potom ono nové vozidlo schválit, což je tak na rok. A ještě jedna maličkost - kapitál. Ten materiál je třeba zaplatit stroje na výrobu je třeba zaplatit a lidi je třeba zaplatit. Konstruktér - 14 čistého, tak šel do IBM. 22 čistého. Lidi je třeba zaplatit.
registrovaný uživatel SYN 
13.02.2011 (14:57)  
Tak ono v podstatě nic není problém, tak vlastně je divné že tu tu "nízkopodlažní DM12" nemáme, nebo aspoň někde jinde že neslaví exportní úspěchy... Asi tam přecejen nějaký háček bude. A skoro myslím že vím jak se jmenuje - masa Regionoh...
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
13.02.2011 (11:56)  
Jiří Kocurek : Dm12 neni nízkopodlažní, tudíž absoulutně nekonkurenceschopný, ale udělat vozovou skříň s nízkou podlahou neni nic těžkého, Dm12 je vůz, který se dá nádherně přizpůsobit dle vzoru RS1, tedy dvoje dvoukřídlé nástupní dveře a za strojvedoucím na obou stranách vysokopodlažní oddíl, pod kterým může být motor a jiné. Na střeše pak klimatizační jednotka/ky, případně el. výzbroj (za předpokladu el. přenosu výkonu). k modernosti RS1 to má ještě daleko - právě díky absenci nízké podlahy - to už zdaleka neni překážkou...
12.02.2011 (14:46)  
PROST: Vozy DM12 nejsou nízkopodlažní, tudíž by nesplnily požadavky výběrového řízení - jakápak ušlá příležitost? Holt je to modernizovaná 843, ale k modernosti RS1 to má ještě daleko - právě díky absenci nízké podlahy.
registrovaný uživatel PROST  mail  
12.02.2011 (9:15)  
Tak malý podnik jako je Škoda Vagonka v Ostravě asi není kapacitně schopen v současnosti vyrábět ještě vozy DM 12. Osobně mi svou koncepcí přijdou již trochu mimo, ale pokud by byly inovovány do podoby s řídícím vozem a byly průchozí, design by chtěl také zcela změnit- potom to mohly být konkurenceschopné vozy, třeba pro toto nebo příští výběrové řízení. Někdo zaspal příležitost.
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
12.02.2011 (9:12)  
Zajímalo by mne to rameno Čáslav - Nymburk. To vypadá na ukončení S2 v Nymburce a dále hodinový takt v podání těchto jednotek (NBK 00, KO 30, ČAS 00). Nemáte někdo konkrétnější údaje?
12.02.2011 (7:23)  
Asi ste zapomněli že škoda vagonka má motorák DM12 sice není nízkopodlažní ale jinak celkem moderní .
12.02.2011 (6:43)  
bugear :bláboly? našel byste mi ten článek?
registrovaný uživatel bugear 
11.02.2011 (18:27)  
@ondřej: Odmyslíme-li si převzatou část, minimálně polovina článku jsou bláboly. Kdysi jsem narazil na jeden výrazně kvalitnější, ale teď ho neumím najít.
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko