..: PESA Bydgoszcz potvrzuje: dodáme ČD motorové jednotky :..

PESA ATR 220.027, foto: PESA Bydgoszcz Praha/Bydgoszcz — (Aktualizováno) Polský výrobce kolejových vozidel Pesa Bydgoszcz dnes potvrdil, že se stal vítězem výběrového řízení Českých drah na dodání 31 dvoudílných motorových jednotek. Všechny nízkopodlažní klimatizované soupravy by Pesa měla dodat Českým drahám do 28 měsíců od podpisu smlouvy, tedy do poloviny roku 2013. Celková cena kontraktu je 83 milionů eur, což je dle aktuálního kurzu částka těsně přesahující 2 miliardy korun oproti původně předpokládaným 2,6 miliardy. Jedna souprava tak vyjde na necelých 65 namísto očekávaných 84 milionů. U výběrových řízení je to tak první případ, kdy konečná cena je výrazně nižší než původní předpokládaná cena. Za původní předpokládanou částku by tak nyní bylo 40 souprav namísto poptávaných jednatřiceti.

První z nových souprav by měla Českým drahám dorazit v polovině příštího roku. V současné době dochází k finalizaci projektu zcela nového typu motorové jednotky, které budou dodávány na české koleje. Výrobce chce na jednu stranu zůročit zkušenosti svých konstruktérů při vývoji souprav typu ATR 220, které byly v minulosti dodány soukromým italským dopravcům, na druhou stranu by nový typ neměl být přímým pokračovatelem tohoto typu.

Nové dvoudílné jednotky, z nichž je 19 pořizováno za finanční pomoci z regionálních operačních programů Evropské unie tak budou od poloviny zvyšovat kulturu cestování na trasách, které jsou uvedeny v následujícím seznamu.

  • Soupravy dotované z ROP
    • Mariánské Lázně - Cheb - Karlovy Vary (5 ks)
    • Karlovy Vary - Chomutov - Jirkov (2 ks)
    • Plzeň - Domažlice (6 ks)
    • Kojetín - Valašské Meziříčí (4 ks)
    • Čáslav - Nymburk (2 ks)
  • Soupravy bez podpory z ROP
    • Děčín - Jedlová - Dolní Poustevna - Bad Schandau - Děčín (7 ks)
    • Liberec - Česká Lípa (2 ks)
    • Plzeňský kraj (3 ks)

Zdroj: Rynek Kolejowy, Železniční magazín


JiříK. | 9.2.2011 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Polsko Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 12      Zpráv na stránku:   
11.02.2011 (17:25)  
to je snad poprvé co cena u výběrového řízení byla nižší než předpoklad a jsem velice potěšen,že se to stalo právě na železnici
:-)
11.02.2011 (16:40)  
Poborskiii: lépe bych to neřekl.
11.02.2011 (16:03)  
PROST: vagónku ve Studénce koupil americký Thrall vyrábějící nákladní vagóny, výrobu osobních vozů okamžitě zrušil(tu se naštěstí státu dodatečně až po prodeji podařilo vyvést do nynější samostatné firmy) a výrobu nákladních vozů zanedlouho převedl do Rumunska. Dle mého názoru jako u většiny zdejších amerických investorů cílem byla likvidace konkurence: koupí know-how a fabriku zavřou.
11.02.2011 (15:35)  
bugear :http://www.postreh.com/phprs/view.php?cisloclanku=2006041801.
tenzor:A digitalni panely by mněly být standart na každém vlaku.
registrovaný uživatel PROST  mail  
11.02.2011 (15:31)  
ad Bugear: Možná jsem byl jediný, který si myslel, že pokud si firma v privatizaci koupí podnik na výrobu žel. vozů, že je tam chce i opravdu vyrábět. Stačilo se podnikatelským okem podívat na to co zde jezdí a vymyslet co zde bude potřeba aby za pár let jezdilo a bylo vystaráno. říká se, že to byl dopředu záměr, když jim to "někdo" tak levně prodal, ale aby mi vyrobili místo vagónu smíšený listnatý les (současný stav), tak to mě teda zklamali. A navíc dva lidé z kovárny, která tam snad ještě něco kovala, dostali loni výpověď a tak neměli na to, aby si u mě koupili střechu. Po těch letech od privatizace už nevím kdo to přesně byl, ale myslím, že nějaká americká firma. A tak mě ještě napadá, že by možná úplně stačilo po roce 2000 zmodernizovat jednotku Kvatro (nový motor, skříň) a mohlo být "po domácku" vystaráno.
registrovaný uživatel bugear 
11.02.2011 (15:03)  
@PROST: Jací Američané?
@SYN: Nikdo jiný šanci neměl, 65 % NP v motorovém voze umí jenom Stadler.
@MirekM: Obávám se, že ne. Kdysi se to dalo řešit opcí, ale od zářijové novely už to možné není.
11.02.2011 (14:54)  
tenzor: Ale co jsou ty základní problémy? Hádám, že v tomhle případě to byl uzavřený záchod a bezbariérový přístup, jiná kritéria nejspíš ani nebyly uvažovány - jezdilo to nějak předtím, bude to jezdit dál, hlavně ať to moc nestojí.

Mno, upřímně řečeno, taky bych ale radši jezdil ještě 10 let na některých tratích 810kou, kdyby na jiných postupně o to víc přibývaly Desira a RS
11.02.2011 (14:20)  
Flex.: zadržovat moč 50 km při cestě City Elefantem (záchod je přece jako obvykle zavřený)
Kdybyste se podíval na Krep, tak tam fírové a vlakvedoucí píšou, co je velmi častou příčinou uzavření. Takže bych to viděl tak, že místo v CE budete moč zadržovat v PESE :-)
Možná vám to ale přijde lepší...

Já sám jsem zvědavý. Ale očekávám, že to bude (hlavně z hlediska řízení) škopek. A to do Studénky je to z Bydhoště jen o kousek dál než do Ostravy :-(
registrovaný uživatel tenzor 
11.02.2011 (14:16)  
Flexaretista: Pokud mi rekonstrukce neresi zasadni problemy davno zastaraleho vozidla, tak bych ocekaval cenu tak max. (ale opravdu max.) na 1/3 toho, co dam v prepoctu za jedno sedadlo v moderni jednotce. Tj. pokud mam 120 sedadel za 65 milionu, cca 540 tisic na jedno, tak maximum 180 tisic na jedno misto, coz pri 84 vzychazi na nejakych 15 milionu. Ve skutecnosti to vychazi skoro na 60 procent nakladu na misto v moderni jednotce, to je absurdni a takova rekonstrukce nema smysl.
Jinak jeste k motoru - na to ze je novy, je to podibuhodne "zdechle", minule cestou do kopce z Krenovic do Blazovic to jelo jeste pomaleji nez je obvykle u souprav s 842. Snad je aspon ekologictejsi.
A digitalni panely jsou hezka, ale u tohoto vozidla pomerne zbytecna vec.
11.02.2011 (13:46)  
Michal Janko:
Což o to, že tam žádné vlaky nejezdí, ale na německé straně není ani sjízdná trať...
  1 2 3 4 5 6 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko