..: PESA Bydgoszcz potvrzuje: dodáme ČD motorové jednotky :..

PESA ATR 220.027, foto: PESA Bydgoszcz Praha/Bydgoszcz — (Aktualizováno) Polský výrobce kolejových vozidel Pesa Bydgoszcz dnes potvrdil, že se stal vítězem výběrového řízení Českých drah na dodání 31 dvoudílných motorových jednotek. Všechny nízkopodlažní klimatizované soupravy by Pesa měla dodat Českým drahám do 28 měsíců od podpisu smlouvy, tedy do poloviny roku 2013. Celková cena kontraktu je 83 milionů eur, což je dle aktuálního kurzu částka těsně přesahující 2 miliardy korun oproti původně předpokládaným 2,6 miliardy. Jedna souprava tak vyjde na necelých 65 namísto očekávaných 84 milionů. U výběrových řízení je to tak první případ, kdy konečná cena je výrazně nižší než původní předpokládaná cena. Za původní předpokládanou částku by tak nyní bylo 40 souprav namísto poptávaných jednatřiceti.

První z nových souprav by měla Českým drahám dorazit v polovině příštího roku. V současné době dochází k finalizaci projektu zcela nového typu motorové jednotky, které budou dodávány na české koleje. Výrobce chce na jednu stranu zůročit zkušenosti svých konstruktérů při vývoji souprav typu ATR 220, které byly v minulosti dodány soukromým italským dopravcům, na druhou stranu by nový typ neměl být přímým pokračovatelem tohoto typu.

Nové dvoudílné jednotky, z nichž je 19 pořizováno za finanční pomoci z regionálních operačních programů Evropské unie tak budou od poloviny zvyšovat kulturu cestování na trasách, které jsou uvedeny v následujícím seznamu.

  • Soupravy dotované z ROP
    • Mariánské Lázně - Cheb - Karlovy Vary (5 ks)
    • Karlovy Vary - Chomutov - Jirkov (2 ks)
    • Plzeň - Domažlice (6 ks)
    • Kojetín - Valašské Meziříčí (4 ks)
    • Čáslav - Nymburk (2 ks)
  • Soupravy bez podpory z ROP
    • Děčín - Jedlová - Dolní Poustevna - Bad Schandau - Děčín (7 ks)
    • Liberec - Česká Lípa (2 ks)
    • Plzeňský kraj (3 ks)

Zdroj: Rynek Kolejowy, Železniční magazín


JiříK. | 9.2.2011 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Polsko Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 12      Zpráv na stránku:   
11.02.2011 (13:32)  
tenzor:

Asi nezmíním vše, ale úpravy zahrnují hlavně :
1. úplně nový motor - to bude zásadní položka
2. úplně jiný systém řízení
3. kompletní přestavba celých skříní, zavedení deformačních zón
4. Interiéry včetně WC
5. zvukové a digitální panely
6. u podvozků přinejmenším renovace součástek

Kolik Vám přijde adekvátní cena?
11.02.2011 (13:25)  
Nechápu tu první trasu ve druhém seznamu. Mezi Dolní Poustevnou a Bad Schandau dnes žádné vlaky nejezdí. Mohl by mi to někdo vysvětlit?
registrovaný uživatel tenzor 
11.02.2011 (12:52)  
Rekonstrukce šukafonu na Regionovu stojí vážně 25 mega kus? Za co, proboha? Vždyť to má pořád stejně nemožný podvozek a nedostačující výkon i max. rychlost (dobře, někde to stačí, jinde zase ne). Uznávám, že je to aspoň nízkopodlažní, ale ta cena při tak velké objednávce mi přijde šílená a ve srovnání s tím, co nabízí nová vozidla, konkurenceschopná snad jen pro někoho, kdo hledá krizové řešení kvůli nedostatku peněz (což se vždy prodraží). Mimochodem, kolik by stály dva nové autobusy?
registrovaný uživatel SYN 
11.02.2011 (12:36)  
PROST: Prosím nezapomínat na to že k výrobě Regionoh je mimo peněz třeba též starých 810 a 010, které tím ubydou z provozu... a na trojdílnou RN jsou třeba 810 hned dvě. To asi bude jeden z důvodů proč se jich dělá fakt málo (trojdílných). Jediná dobrá zpráva na Regionoze je (teda ještě kromě té že je to fakt "billig") že v relativně konečné době dojdou origo 810 a pak už nebude výroba dalších RN prakticky možná (jistě by to šlo bastlit od základu nově ale to už by nestálo okolo 20M za kus, a za řádově dvojnásobek by o tom žádnej soudnej člověk neměl ani uvažovat).
Prostě - největší hrůza je ten podvozek, to už holt dneska nejde, a ta reko s tím nic nedělá, proto vřele doufám že je jejím dnům konec (i tak docela pozdě). Jako nouzové přechodné řešení snad, ale že by náš průmysl byl dlouhodobě schopen jen nouzových řešení??
11.02.2011 (12:33)  
PROST) Ono je to jednuoduché – tohle bylo VŘ na NOVÉ vozidlo, a tím Regionova není, i kdyby měla 100x lepší makeup. :) Pokud chcete mít Regionovu, musíte nejen zaplatit cenu, kterou uvádíte, ale vložit do výroby 2 až tři vlastní vozidla řad 810 a 010.
registrovaný uživatel PROST  mail  
11.02.2011 (12:05)  
Ta kapacita 120 míst asi také rozhodla. Ale třívozová Regionova jich má 135 a stojí 38 mil. Kč. Na Regionově mi vadí dvě věci- absence klimatizace a ponechání starého podvozku (odpružení, špalkové brzdy). Ovšem kdyby se tohle vyřešilo, nejednalo by se asi o rekonstrukci, ale o novou jednotku. Otázkou zůstává, jestli by Škoda reagovala v minulosti jinak, kdyby ji někdo garantoval, že koupí 64 jednotek- to by ale negarantoval, protože se vše platí převážně z evropských peněz. Bude to asi tak, že ČD chtějí na vytížených tratích opravdu nabídnout kvalitu, EU přispěje a tak se nákupem zahraničních jednotek jedině dá dosáhnout cíle. A na ty zapadlejší trati postačí levná Regionka. A tak je to asi správné.Jen aby počáteční radost nepokazil pozdější servis a údržba těchto jednotek.
11.02.2011 (11:25)  
PROST:
pokud má být jediným výsledkem "podpory domácí výroby" Regiošuk, tak děkuju, ale nechci. Nehledě na to, že po letech naprosto tristního vývoje a bohorovnosti Škodových závodů je několik tendrů ve prospěch cizích výrobců asi to nejlepší, co lze udělat pro to, aby se v Škoda konečně probrala a začala něco dělat.

Když to neudělají, je to jen jejich mínus a jejich volba, ale já kvůli tomu opravdu nehodlám vytřásat duši ještě 50 let v podobných obskurnostech jako je Regionoha, zadržovat moč 50 km při cestě City Elefantem (záchod je přece jako obvykle zavřený) a smutně se koukat na zahraniční soupravy tažené cizími mašinami, protože na schvalování a dodávkách 380ek se to zase nějak "zaseklo". Přeju jim hodně úspěchů a především, hodně peněz a mozků do vývoje a konstrukce. Než to přinese nějaké plody, rád se ale svezu něčím, co odpovídá své době.
registrovaný uživatel Neonym  mail  
11.02.2011 (11:25)  
PROST: soběstační? Mě teda regiošunka připadá jako výsměch cestujícím. Drncá to nehorázně, kravál uvnitř, jaký jsem ještě nezažil, nevyjede to kopec a je to pomalé. A stejně se s tím dráhy chlubí, jaké mají moderní vozidlo. Ono to vozidlo vypadá krásně moderně, když stojí na zastávce. Ale jakmile se rozjede, slyšíme snad ještě zesílený zvuk od kolejí, všude všechno vrže, sem tam to netopí, sem tam to nedojede a rozhlas z vysoce nekvalitních repráčků není ani slyšet. Věřím tomu, že všude po světě jsou vozidla, která nejsou moderní, ale jsou mnohem lepší.
11.02.2011 (11:25)  
PROST: http://www.zelpage.cz/zpravy/8027
Míst k sezení má PESA cca 120. Regionova je sice dvouvozová, ale složená z vozů malé délky, takže nedosahuje kapacity obvyklé u moderních dvouvozových jednotek.
registrovaný uživatel PROST  mail  
11.02.2011 (10:58)  
Ad SYN: Tak znalý jako Vy opravdu nejsem. Zde v článku se nepíše, kolik bude v dvoudílné jednotce Pesa míst (schválmě kolik?). V RegShuttle je jich 70, v dvoudílné Regionově 84. Ale jedna Regionova stojí 25 mil. Kč, Pesa 65 mil. Kč. Chtělo by to porovnat Pesu a Regionovu, může být rozdíl třeba ve výkonu, ale pokud má jezdit třeba na Holešovsku- po rovince? Já neříkám, že nechci vidět na našich tratích vidět jiná vozidla, ale díval jsem se na věc spíše tak, že jsme byli historicky vcelku soběstační a selským rozumem a ekonomicky bych raději podpořil domácí produkci.Ale mi to může být nakonec jedno...Vyvolení jsou tu od toho, aby rozhodovali a oni rozhodnou správně, ostatně jako vždy.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko