..: PESA Bydgoszcz potvrzuje: dodáme ČD motorové jednotky :..

PESA ATR 220.027, foto: PESA Bydgoszcz Praha/Bydgoszcz — (Aktualizováno) Polský výrobce kolejových vozidel Pesa Bydgoszcz dnes potvrdil, že se stal vítězem výběrového řízení Českých drah na dodání 31 dvoudílných motorových jednotek. Všechny nízkopodlažní klimatizované soupravy by Pesa měla dodat Českým drahám do 28 měsíců od podpisu smlouvy, tedy do poloviny roku 2013. Celková cena kontraktu je 83 milionů eur, což je dle aktuálního kurzu částka těsně přesahující 2 miliardy korun oproti původně předpokládaným 2,6 miliardy. Jedna souprava tak vyjde na necelých 65 namísto očekávaných 84 milionů. U výběrových řízení je to tak první případ, kdy konečná cena je výrazně nižší než původní předpokládaná cena. Za původní předpokládanou částku by tak nyní bylo 40 souprav namísto poptávaných jednatřiceti.

První z nových souprav by měla Českým drahám dorazit v polovině příštího roku. V současné době dochází k finalizaci projektu zcela nového typu motorové jednotky, které budou dodávány na české koleje. Výrobce chce na jednu stranu zůročit zkušenosti svých konstruktérů při vývoji souprav typu ATR 220, které byly v minulosti dodány soukromým italským dopravcům, na druhou stranu by nový typ neměl být přímým pokračovatelem tohoto typu.

Nové dvoudílné jednotky, z nichž je 19 pořizováno za finanční pomoci z regionálních operačních programů Evropské unie tak budou od poloviny zvyšovat kulturu cestování na trasách, které jsou uvedeny v následujícím seznamu.

  • Soupravy dotované z ROP
    • Mariánské Lázně - Cheb - Karlovy Vary (5 ks)
    • Karlovy Vary - Chomutov - Jirkov (2 ks)
    • Plzeň - Domažlice (6 ks)
    • Kojetín - Valašské Meziříčí (4 ks)
    • Čáslav - Nymburk (2 ks)
  • Soupravy bez podpory z ROP
    • Děčín - Jedlová - Dolní Poustevna - Bad Schandau - Děčín (7 ks)
    • Liberec - Česká Lípa (2 ks)
    • Plzeňský kraj (3 ks)

Zdroj: Rynek Kolejowy, Železniční magazín


JiříK. | 9.2.2011 (17:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Polsko Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 12      Zpráv na stránku:   
Registered user SYN 
11.02.2011 (8:24)  
PROST: To jste se teda ukázal jako pěkný neználek, nevědět že Stadler RS1 je JEDNOdílná jednotka - motorový vůz... a když Vám to SIM vytkne tak si aspoň ten článek přečtěte dvakrát ne? Už třeba jen ta kapacita 70 míst by měla člověka trknout... kromě toho toto: vůz Regio-Shuttle RS1 je jednodílné dvoumotorové nízkopodlažní vozidlo nenechává vůbec žádné pochybnosti.
Možná Vás spletl ten ilustrační obrázek, ale i tam je nejpozději na druhý pohled poznat že jde o soupravu tří spojených motorových vozů...
Jinak že si vybrali Stadlery pro Liberecko se nedivím, je to vozidlo se všemi nápravami poháněnými (B'B') a výkonem přes 500kW, na "horskou kozu" jak dělané. Ta Vysočina se s nima asi tak trochu svezla, ne že by se tam nehodily taky...
PESA v kategorii jednodílných moc přesvědčivé kousky nemá, a navíc se tuším do výběrovka ani nepřihlásila (druhá věc je jak moc bylo výběrko "šité na míru" Stadlerům a jestli tam někdo jiný měl vůbec šanci).
Registered user hasitobur  mail  
11.02.2011 (8:15)  
PROST > A opravdu je dvoudílná?
Registered user PROST  mail  
11.02.2011 (7:58)  
Registered user MirekM  mail  
11.02.2011 (7:16)  
Flexaretista: Celý problém je v tom, že něco poptávám v množství X s předpokládanou cenou C a za to mi pro dané množství nabízejí zájemci ceny např. A-F.
Nemyslím si, že by nešlo udělat výběrové řízení se zadáním typu: V prasátku mám tolik a tolik korun, řekněte, kolik dvoudílných motorových jednotek mi za ně kdo dáte. Spíš je poptávaný počet jednotek spočítaný na provoz v určité ucelené oblasti, a kdyby bylo těch jednotek dodáno „nedopatřením“ víc, tak by se ty nadbytečné musely dát třeba na druhý konec republiky a byl by problém se servisem.
Registered user Sim 
10.02.2011 (23:16)  
PROST > ??? loni vyhrál Stadler s 33 dvoudílnými jednotkami ???
Registered user PROST  mail  
10.02.2011 (23:10)  
Já jenom nechápu, že loni vyhrál Stadler s 33 dvoudílnými jednotkami, a letos s tím samým Pesa. Když se to tak vezme, mohli mít ve Studénce vcelku dost práce, kdyby ti Američani uvažovali trochu dopředu. A taky nechápu, proč nejsou v Parsu schpni vyrobit nový vlak, když už jeden dělají- kromě podvozku je všechno nové. Ale vždyť i ten podvozek mohla dělat v kooperaci třeba jiná firma a v Šumperku se to mohlo dát dohromady. Ale asi to bude o tom, že za evropské peníze musí mít práci předvším Evropa.
10.02.2011 (22:20)  
Busman (17:20): "Pána z ČD" jsem svým komentářem samozřejmě omlouvat nechtěl... Spíše to byl povzdech, že cestující by ocenil i ten přepych dostat konečně alespoň opravdové sedačky.
10.02.2011 (22:17)  
Konečně něco nového na 303
Registered user SYN 
10.02.2011 (20:13)  
Staňa Kulatý: spekulací můžeme vymýšlet kolik chceme, ale nemůže to taky být třeba i tak že ty "virtuální červené terče" jsou tam z části i proto že tam doposud probíhá HROMADNÁ doprava stroji mnohde šrotové úrovně?
A jinak jaksi odmítám uvěřit tvrzení či i jen náznakům že by tu mělo v brzké době zůstat jen tak malé množství provozovaných tratí že by byl problém umístit těchto 31 jednotek, ba ani všechny moderní jednotky co jich ČD doposud mají (a to i když přimhouřím obě oči a započítám do nich i regionohy)...
10.02.2011 (19:21)  
Mám takový menší dotaz: nevíte, kolik jednotek má být dodáno pro trať Kojetín - Valašské Meziříčí? Děkuji moc za odpovědi. :)
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 12      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko