..: Petr Fejk se stane ombudsmanem kvality Českých drah :..

Petr Fejk, foto: Wikipedia Commons/Egg Praha — České dráhy neustále pracují na zvyšování kvality svých služeb – posledním počinem bylo zavedení prémiových služeb v první třídě několika vybraných vlaků. Mezi tyto kroky jistě také patří zřízení postu ombudsmana kvality. Od 1. března 2011 bude dohlížet na kvalitu poskytovaných služeb bývalý ředitel pražské ZOO, Petr Fejk. Právě od Fejkových úspěchů a zkušeností ve vedení ZOO si České dráhy stejně jako ministr dopravy slibují výraznou pomoc v boji s přicházející konkurencí.

Fejk by se měl starat o zlepšení komunikace drah s veřejností, zejména pak při vyřizování stížností a podnětů došlých do listárny, další systémové změny kvalitativních standardů služeb a školení personálu. Dohlížet bude také na nové projekty pro cestující, mezi které patří i zmíněné služby ve vozech první třídy. Důležitým aspektem pro cestující je mimo jiné i chování vlakových čet, což připustil i samotný generální ředitel ČD Petr Žaluda. Vzorem pro ČD mají být Německé či Rakouské spolkové dráhy.

Post ombudsmana kvality byl v rámci Českých drah vytvořen až v těchto dnech; dosud byly standardy služeb zejména v kompetenci Odboru produktů a obchodu ČD.

Zdroje: České dráhy; foto: Wikipedia Commons


Aleš Petrovský , Josef Petrák Poslat mail autorovi | 23.2.2011 (2:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 14      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer hasitobur  mail  
24.02.2011 (7:54)  
Také trochu nechápu, proč pořád někdo řeší cenu jízdenky, kterou Fejk nezná. Nakonec to přesně popsali Vratislav Vozník a Josef Petrák. Já to také nevím a to ty vlaky do Brna jako strojvedoucí vozím. Když to budu potřebovat, jsem schopný to za 20 vteřin zjistit.
Mnoho rádoby odborníků zde hned ví, že je to zbytečná funkce, že nic neudělá a podobně. A co mu třeba dát nejdříve šanci a hodnotit to tak po půl roce. Jeho velká výhoda je, že je naprosto nedotčený prostředím jakékoliv dopravy a bude na to koukat jako normální člověk.
Registrierter Benutzer Sim 
24.02.2011 (7:30)  
tarten > asi nikdo nepochybuje, ze drahy toho v posledni dobe zlepsily a stale zlepsuji spoustu veci. Jenze problem je, ze rychlost techto pozitivnich zmen porad neni dostatecna na to, aby se aspon vyrovnala ostatnim oborum lidske cinnosti.

Vyvoj jde proste dopredu a to co stacilo pred 30ti lety uz dnes nestaci. Jenze to porad nekteri lide (nejen na draze) nedokazi ani videt, natoz uznat.

Je to jako s inflaci. Pokud mame inflaci (hypoteticky priklad) 3% (bezny vyvoj spolecnosti), znamenaji pro nas penize ulozene na ucte se zhodnocenim 1% (vyvoj u CD) nikoliv zisk, ale ztratu, prestoze jejich ciselna hodnota narusta (u CD se to zlepsuje, viz treba humanizace kozenek). Dokonce ani navyseni zhodnoceni uctu na 2% (repase ve stylu ARmpee) neznamenaji otoceni bilance a porad je to jeste v realu ztrata. Dalsi razantni navyseni zhodnoceni uctu na 3% (porizovani novych esusu) se uz muze zdat jako dobry zisk, ale v realu to znamena, ze ani netratim, ani neprodelam. Teprve v pripade, ze mi papirova ziskovost uctu preleze treba na 4% (kompletni nahrazeni zab slonama) se muzem bavit, ze z toho je zisk (garantovani komfortu na nejake lince).

Ono je to krasne videt na porovnani reality a PR zprav:
- nakoupilo se slusne mnozstvi slonu, pokud se nepletu, nikdy v minulosti C(S)D takove mnozstvi EMU jednoho typu nenakoupila ... super, ale jen do doby, nez se ukaze, ze stejne jeste nebyly (a nebudou) nahrazeny vsechny nevyhovujici zastarale jednotky
- repasuji se sukafony na RN v mnozstvi vetsim nez malem. Sice nejsem zastancem tohoto reseni, ale uznavam, ze nizkopodlaznost spouste lidem usnadni cestu ... jenze porad jsou nasazovany i tam, kde nemaji co delat
- dehumusuji se Bautzeny, ktere modernizaci potrebuji jako sul... jenze to neni modernizace tak, jak by ji chapali v normalni firme, je to zlepseni z urovne standardu pred 40ti lety na standard pred 20ti lety
- modernizuji se "lepsi" vozy ... ano, to je chvalyhodne, jenze tim jejich pocet nestoupa, takze dokud neco neprevezme konkurence, porad se budem na vlaku radoby vyssi kvality setkavat s Becky, v lepsim pripade v hadrovem provedeni

Takze i kdyby se prostrednictvim medialne proflaknute osoby dosazene na mozna zbytecny post povedlo aspon nekterym lidem ve vedeni otevrit oci tak, aby nepozadovali urok na uctu nizsi nez je inflace s vidinou toho, ze vydelavaji, smysl to ma.
23.02.2011 (23:56)  
to Borovička: Hned pod Vámi citovanou větou jsem psal, proč je to naopak dobře, že to neví, jinými slovy to okomentoval také Josef Petrák.

A k univerzálnosti manažerů - nejsem sice reprezentativní vzorek, ale znám kolem sebe několik, konkrétně tři manažery, kteří stejně efektivně dokázali řídit projekty EU ve výzkumu a vysokém školství, zároveň neziskové organizace (tu studentskou, tu ekologickou, tu sociální) i projekty v IT nebo pohostinství, časové období od roku 2003, vždy řízení finanční a personální, někdy marketingové. Mi to připadá univerzální dost.

Některé věci lze pojmout obecnými dovednostmi, do některých se dá poměrně rychle, v řádů jednotek týdnů, vpravit. To vím zase z vlastní zkušenosti.
Registrierter Benutzer tarten 
23.02.2011 (23:34)  
MirekM:
Jenže já myslím, že dráhy udělaly za poslední roky pár podstatných kroků vpřed, a rozhodně nemyslím piktogramy, a Okamura zas plácá z velké části blbosti a zbytek je kritika, kterou umí každý. Cenného na tom textu moc nevidím.
23.02.2011 (23:33)  
tarten) To si můžeme jen myslet, ale defacto to tak vypadá. Moloch nezreformujete bez síly a nejlepší je někdo, kdo si může dovolit pustit hubu veřejně na špacír, veřejnost ho bude sledovat a má mandát navrhovat změny. Hádám, že na fórech se na tohoto člověka ještě hodně co nanadávají a to nejen proto, že nezná z hlavy cenu jízdenky do Brna – i když, na to přece máme cenová kalkulátor na cd.cz a pokud je nepoužitelný, tak ať ho jako laik navrhne předělat do použitelnější podoby. Od toho tam je.
Registrierter Benutzer tarten 
23.02.2011 (23:29)  
rpet: vida! nakonec jsme se shodli a dosli oba dva k vice-mene stejnemu zaveru: je to zbytecny. stacilo jen preruchat a zreorganizovat personalni oddeleni, a bylo by vymalovano.

Dá se to chápat i tak, že se Žaluda (i po nějakých pokusech) třeba rozhodl, že personální, PR aj. oddělení jsou již zevnitř dále nereformovatelná, protože než tam někdo nový něco zavede, padne na něj nějaký ten stockolmský syndrom, a vyházet ho najednou jaksi také nejde. Takže impuls "zvnějšku", z jiné pozice, bez vazeb na masu zaměstnanců...?
23.02.2011 (23:13)  
A že v tuto chvíli nezná cemu jízdenky z Prahy do Brna? Vždyť jej sotva angažovali, dejme mu chvíli na orientaci v ČD.
Ano to jsou ty sny o universálních manažerech. On opravdu nemusí znát návěštění, jak tu někdo podsouvá. Ale nezná komerční produkty. A čas na orientaci? Pche, která firma zaměstná i na ne top pozicích lidi, co se to nějak za měsíce, půlrok doučí. Kde žijete. Takový člověk je ve skutečnosti pro firmu bezcenný, pokud to nemá někde shora dáno...
23.02.2011 (22:07)  
Dale Cooper: Díky za názor a chválu :)
Registrierter Benutzer MirekM  mail  
23.02.2011 (21:37)  
Přestože na rozdíl od některých diskutujících doufám, že tato změna Drahám pomůže, a panu Fejkovi přeji v nové práci mnoho úspěchů, trochu mně to připomnělo článek, který jsem dnes ráno četl na jiném serveru a z nějž si dovolím citovat:
Někdy v devadesátých letech minulého století si ČD chtěly najmout autora loga Občanského fóra, výtvarníka PAVLA ŠŤASTNÉHO, aby jim pomohl zlepšit image pomocí nových log pro WC a dalších symbolů ve vlacích a nádražích. Výtvarník zakázku odmítl s tím, že ke změně image stačí, když dráhy záchody uklidí. Jak asi tušíte, ČD nakonec raději změnily loga.
http://www.podnikatel.cz/clanky/tomio-okamura-jak-mohou-cd-celit-konkurenci/
23.02.2011 (20:34)  
pardon, opět budu trošku "delší"...

Jak jsem se níže v komentářích dozvěděl, ČD už ombudsmanku měly, ale k ničemu to nevedlo. Pak se ale ptám, kdo o ní ve veřejnosti věděl? Jak její angažování mělo dráhy posunout vpřed, co měla přesně na starosti? (Ano, z toho článku jsem si to přečetl.) Jak s ní marketingově pracovali? Byla to už předem známá osobnost českého veřejného života?

Pan Fejk je známá tvář, kterou bude jistě jednodušší využít pro propagaci. Je také mediálně poměrně protřelý, má kontakty, má vize. A marketingové využití jeho osoby je dobrý obchodní tah, i kdyby to byla hlavní náplň jeho práce. Je to od vedení ČD naprosto legitimní tah. Dobrá prezentace k cestující veřejnosti je sakra důležitá, možná stejně tak jako přímá zkušenost. Člověk si vždycky může říct, že náhodou narazil na blba, ale celkově se to lepší... (ač to může být jen dojem daný mediální prezentací drah).

A že v tuto chvíli nezná cemu jízdenky z Prahy do Brna? Vždyť jej sotva angažovali, dejme mu chvíli na orientaci v ČD.

Naopak to považuji za klad, protože vyznat se v ceníku, kdy z Prahy do Brna můžu dojet dvěma přímými trasami a nikdo mi to u pokladny neřekne a neupozorní na rozdílné jízdné (byť o korunu), ale ve vlaku jsem obviněn z pokusu o okradení drah... To je do nebe volající. Mi jako zákazníkovi je putna, jestli jedu trasou a nebo b. Jedu z místa A do místa B a kudy mě tam dráhy dovezou je jejich problé. A že takových tras je víc se asi nemusím moc rozepisovat.

Osobně si myslím, že je to dobrá volba a pokud má někdo potenciál to někam posunout, pak Fejk není žádnej "fake". A reorganizaci personálního by ČD asi neprodaly tak dobre jako ombudsmana ;)

Rovněž nesdílím obecný pocit, že by "zaměstnanci v první linii" byli tak děsní. Naopak, mám pocit, že většina z nich je příjemná, snaží se, ale pořád je co dohánět. A jako jsem žádal po jedné z cest se Student agency o jméno stevardky a řidiče, stejně tak jsem ve laku žádal o jméno vlakvedoucího. To proto, abych poslal informaci výše, s čí prcí jsem byl maximálně spokojený. Od SA jsem dostal osobně formulovanou odpověď, od ČD nic. I to by měl mj. změnit.

Při jedné mimořádnosti (někde před Přeloučí jsme na 350 táhnoucí Hungarku urvali smeták) se téměř celé EC přesunulo do osobáku vedeného jednou elefantí jednotkou. Vlakvedoucí to zvládal bravurně, radil s přípoji, volal na dispečera k pozdržení odjezdů posledních přípojů, se vší grácií. A podle věku nepatřil mezi mladé idealista, spíše solidní praktiky. Prostě neměl jsem jediné výhrady. Byť pořád ještě v mizivém počtu případů narazím na případy ze zcela opačného pólu :-(

U pokladem to ale bývá poněkud horší. Z mnoha důvodů, které rozebírat by bylo asi nošením dříví do lesa...

Pokud bude ombudsman posazen v hierarchii velení dostatečně vysoko, nad PR, nad sales, nad marketing, čímž už tedy není klasickým ombudsmanem, má podle mě pan Fejk dost dobré šance k pozitivním změnám - dobrý manažer lepší skvělého absolveta dopravní fakulty ;)

Nicméně nechme mu čas, teď stejně nemáme co hodnotit a odepisovat či glorifikovat jej jaksi a priori je nefér.
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 14      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko