Praha — České dráhy neustále pracují na zvyšování kvality svých služeb – posledním počinem bylo zavedení prémiových služeb v první třídě několika vybraných vlaků. Mezi tyto kroky jistě také patří zřízení postu ombudsmana kvality. Od 1. března 2011 bude dohlížet na kvalitu poskytovaných služeb bývalý ředitel pražské ZOO, Petr Fejk. Právě od Fejkových úspěchů a zkušeností ve vedení ZOO si České dráhy stejně jako ministr dopravy slibují výraznou pomoc v boji s přicházející konkurencí.
Fejk by se měl starat o zlepšení komunikace drah s veřejností, zejména pak při vyřizování stížností a podnětů došlých do listárny, další systémové změny kvalitativních standardů služeb a školení personálu. Dohlížet bude také na nové projekty pro cestující, mezi které patří i zmíněné služby ve vozech první třídy. Důležitým aspektem pro cestující je mimo jiné i chování vlakových čet, což připustil i samotný generální ředitel ČD Petr Žaluda. Vzorem pro ČD mají být Německé či Rakouské spolkové dráhy.
Post ombudsmana kvality byl v rámci Českých drah vytvořen až v těchto dnech; dosud byly standardy služeb zejména v kompetenci Odboru produktů a obchodu ČD.
Zdroje: České dráhy; foto: Wikipedia Commons

Pak jsem jel osobákem (sólo 810) v úseku Praha Smíchov - Praha Řeporyje, zde byla mladá průvodčí, příjemná, usměvavá a každému popřála příjemnou cestu.
Sám s lidmi pracuji též, je to někdy těžké zachovat dekorum a usmívat se i na hovada, ale jinak to už v dnešní době nikde nepůjde.
Dráhy (a nejen ony) jsou tady pro cestující a cestující je král. Ti, kteří toto nerespektují, nechť jdou do pivovaru koulet sudy po dvoře...
A pan Fejk, že není "modrý" a nezná GVD odpředu dozadu? To je jedině dobře! Pohled "zvenčí" dráhy potřebují jak prase drbání.
Borecek13: Ty jsi přesně obrazem myšlení, které nemá v podniku poskytujícího služby široké veřejnosti co dělat. "Já jsem nádražák, já jsem král a nějaký kaštan mi nebude nic řikat". Vyházet takto uvažující lidi na hodinu.
no, mozna to chapes jako bonzovani, ale...
kdyz jsem jel pred temi 4mi mesici narychlo do CR, musel jsem (jako vzdy) vyuzit sluzeb National Express. autobus prijel, byla v nem zima. sedl jsem si do zadni casti. po rozjezdu se z vetracich mrizek nad nasima hlavama zacal linout smrad z WC. vydrzrel jsem to pred Ringwood, a pak jsem teda uz totalne oblblej napsal dost krutou SMS na cislo, ktere u Natinal Express funguje stejne - tedy bonz.
po dojeti do Ringwood ridic odbavil pristoupivsi, a pak docela svizne naklusal na toaletu s naruci plnou ruznych vonitek, a kdyz jsme se rozjeli, zacalo se i topit.
vysledek? nekdy muze mit takova sluzba i svuj smysl.
Samozřejmě že tuto práci měl už dávno dělat někdo z personálního odboru (nebo jak se tomu u ČD říká). Otázkou tedy je, proč ČD zřídily další funkci, proč Fejk prostě nenahradil někoho, kdo neměl výsledky.
vida! nakonec jsme se shodli a dosli oba dva k vice-mene stejnemu zaveru: je to zbytecny. stacilo jen preruchat a zreorganizovat personalni oddeleni, a bylo by vymalovano.
na druhou stranu: pokud by se tak stalo, pak MF Dnes a Zelpage by mely dal okurokovou sezonu, neb by nebylo temer o cem psat.
timto tedy vyhlasuji: NA KAZDY DEN JEDNOHO FEJKA, PROSIM!!! (smile)
Protože jsem zastáncem stěžování i chválení, zaslal jsem přes kontaktní formulář pochvalu jednoho velice příjemného průvodčího - už to budou 3 měsíce - a stále nemám odpověď.
Jinak u DB mě fascinuje, jak průvodčí zdraví, i když jen procházejí uličkou. Zlepšuje to náladu a snižuje všeobecnou agresivitu a nasranost. Ale jak již bylo řečeno, tohle se primárně netýká jen služeb ČD, ale celkové atmosféry u nás. Už to beru jako slovanskou vlastnost, kdy je ohleduplnost brána jako slabost. V esenciální podobě je k vidění u našich bratrů, východních Slovanů, na Ukrajině a v Rusku.
chickadee (14:16):
Hlavně ne tu goebbelsovskou propagandu, toho lhaní do očí s vyčůraným úsměvem jsem si užil dost.
Taky se mi zdá. A myslím, že je to naprosto nevhodný termín.
Dělat si o někom názor z médií může být samozřejmě dost zavádějící, ale nezdá se mi, že by to byla trafika. To mohl zůstat v NY nebo i předtím v ZOO...
Martketing - no, to asi částečně je. Ale jestli pak odejde s tím, že svoje vize u ČD nemůže naplnit ani ve snu, tak to bude ještě lepší antireklama...
článek: Fejk by se měl starat o zlepšení komunikace drah s veřejností, zejména pak při vyřizování stížností a podnětů došlých do listárny, další systémové změny kvalitativních standardů služeb a školení personálu.
Pan Fejk tedy bude dělat to, co navrhujete, bude měnit ten styl práce. Možná se tu dohadujeme jen o tom, nakolik vhodné je označení "ombudsman".
EDIT:
Samozřejmě že tuto práci měl už dávno dělat někdo z personálního odboru (nebo jak se tomu u ČD říká). Otázkou tedy je, proč ČD zřídily další funkci, proč Fejk prostě nenahradil někoho, kdo neměl výsledky.
I tak si ale myslím, že skutečná změna může přijít až s nástupem regulérního konkurenčního boje.
To se ale na ČD bohužel neděje. Na ČD jsem schopné a aktivní personální oddělení neviděl, spíš než personalisty jsem potkával "kádrováky". A ombudsman by to měl změnit.
v ramci sve logiky bych rekl, ze by bylo asi o dost efektivnejsi zmenit prave styl a praci personalniho oddeleni (klidne i personalni vymenou). instalace ombudsmana za timtez ucelem mi prijde proste mimo misu.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











