Srbsko — (Aktualizováno 17.34) Provoz na trati 171 Praha – Beroun byl zcela ochromen. V 10.30 došlo u zastávky Srbsko (km 37) k vážné srážce Ex 351 Jan Hus s nákladním automobilem. Nehoda se přitom stala na přejezdu zabezpečeném světelnou signalizací se závorami; podle prvotních šetření k závadě na zařízení nedošlo a bylo tudíž v provozu. Strojvedoucí vlaku utrpěl šok a byl proto odvezen rychlou záchrannou službou na ošetření. Škody byly předběžně vyčísleny na částku přesahující hodnotu 3 miliony korun – 2,1 mil. korun souprava vlaku, 1 mil. korun nákladní automobil. V úseku Beroun až Karlštejn je zavedena náhradní autobusová doprava, dále mohou cestující využít vlaky regionální linky S7. České dráhy navíc doporučují využít běžných autobusových linek. Rychlíky z Českých Budějovic do Prahy a opačně jsou vedeny odklonem přes Rudnou u Prahy (trať 173). Situaci rozhodně nezlepšila ani stávka strojvedoucích v Německu, kvůli níž vyjely expresy s citelným zpožděním a z/do Plzně je proto vystavována náhradní souprava jedoucí včas dle JŘ.
Provoz byl v 16.40 obnoven a v současné době se stabilizuje již i řazení vlaků, které bylo vlivem mimořádnosti, ale i stávky strojvedoucích Deutsche Bahn operativně měněno.
| Přehled poškozených vozidel | ||
|---|---|---|
| Vozidlo | Dopravce | Rozsah poškození |
| 363.071–2 | CZ–ČD | čelo, bok, část pojezdu |
| AB349 025–6 | CZ–ČD | bok, okna, dveře |
| B249 592–6 | CZ–ČD | bok, část pojezdu |
| Bm 203–1 | D–VBG | bok, okno |
| Bm 211–4 | D–VBG | část boku |
| Celková škoda: cca 2,1 milionu korun | ||
Rozsah poškození je pouze informativního charakteru a nemusí proto zcela odpovídat skutečnosti.
Podle zatím neověřených informací se chtěl řidič vyhnout platbě mýtného a využil proto, za pomoci GPS navigace, možnost jízdy po okresních silnicích. Navigace ho však navedla na silnici, která je pro tahače s návěsem nevhodná a řidič tak byl nucen se na inkriminovaném místě se špatnými rozhledovými i prostorovými podmínkami otočit. Železniční přejezd, který se nachází téměř bezprostředně za nepříliš přehledným obloukem tratě, zřejmě přehlédl. Důležitou roli při nehodě zřejmě mohla sehrát také doplňková magnetická kolejová brzda, kterou jsou německé vozy (spolu s kotoučovými brzdami) na rozdíl od těch českých vybaveny. Díky ní byla souprava schopna brzdit s většími účinky, než kdyby byly vozy vybaveny pouze brzdami špalíkovými.

To jsem si sám sobě odpověděl jak to je s tím zvedáním závor :)
jo, něco jiného je, když zapadnete na přejezdu a nic necinká a závory jsou nahoře, tam jde pak o každou vteřinu a přejezdy mají čísla, takže volat policii a ta pak do stanice..
Busman: tak né že by mě to též nenapadlo (jsem celkem takovej soucitnej měkoň), a sám pro sebe jsem si říkal že když už to tak dopadlo (že stál před mostem přes kterej nemohl přejet) že neměl bejt škrt a za drobný úplateček (flaška nebo tak něco) sehnat místního pomocníka kterej by mu jednak pomohl (ukázal, pohlídal okolí) při couvání, druhak by mu snad pomohl včas "něco udělat" (v tomto případě asi zvednou ty šraňky, ale citelně dřív) když začalo bejt jistý že jde do tuhýho (že jede vlak)... To si myslím by bylo to nejmenší co se dalo udělat.
Obracel bych se na nej v pripade, ze by mi nebyla uznana mistenka v Pendolinu nebo by mi vinou chybnych informaci vlak ujel a reklamacni oddeleni to chtelo resit pouze omluvou.
Karosa > s tim "informatorem" je problem, ale je to problem CD:
- pokud to byl skutecny informator, mel mit uniformu a hlavne spravne informace (= nemel lidi posilat do osobaku, kdyz za nim jel rychlik)
- pokud to byl mistni vtipalek, mely by se CD postarat o to, aby pri vystupu z autobusu nahradni prepravy nekdo cestujici informoval (= nespolehat na to, ze lidi jsou jasnovidci a pokud za osobakem prijede rychlik, ze by asi bylo vhodne o tom cestujicim rict)
At tak nebo tak, proste tady chyba byla. Me ale v konecnem dusledku nestala nic. A s ohledem na rozsah pruseru (myslim ten kamion) je hodinove zpozdeni (tedy nepocitam do toho chybu infolinky) jeste prijatelne, mohlo to dopadnout mnohem hur.
Sám píšete, že dotyčný neměl uniformu, ani nebyl nějak označen, takže jeho informace měli cenu nulovou. Mohlo se jednat třeba jen o místního opilce, který se chtěl zviditelnit před svými kumpány... A tohle by měl řešit ombusman, jak navrhuje FRK? To teda potěšmě koště....
Ale samozřejmě, že to tak může být. Říká se tomu satelitní mýto a v Německu nebo na Slovensku to funguje. V Česku jsme si nechali postavit mýtné brány mikrovlnného systému, který se hodí spíše pro zpoplatnění vjezdu do centra města než po celém státě, a teď řešíme, jak přejít na něco rozumného, aniž by se ty brány musely zrušit, když už jsme si je nechali za draho postavit… Takže se vymýšlí hybridní systém (jestli to neusnulo), který nikde na světě není, a bude využívat brány, přestože vlastně nejsou potřeba, a Kocourkov zvaný Česko bude spokojený.
Ještě před uvedením mýtného systému do provozu se dopravní odborníci (třeba prof. Moos) vyjadřovali v tom smyslu, že dobré by bylo plošné mýto s tím, že za dálnice se platí nejmíň a za okresky nejvíc. A k tomu, aby se dala zpoplatnit každá okreska, je potřeba satelitní mýto. Ale dopadlo to, jak to dopadlo.
myto je nadstavba pro tezka auta.
jinak stim Kapsem souhlas
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.

















