..: Provoz na trati 171 ochromila srážka expresu s nákladním autem :..

Nehoda Srbsko, 25.2.2011, foto: Drážní inspekce ČR Srbsko(Aktualizováno 17.34) Provoz na trati 171 Praha – Beroun byl zcela ochromen. V 10.30 došlo u zastávky Srbsko (km 37) k vážné srážce Ex 351 Jan Hus s nákladním automobilem. Nehoda se přitom stala na přejezdu zabezpečeném světelnou signalizací se závorami; podle prvotních šetření k závadě na zařízení nedošlo a bylo tudíž v provozu. Strojvedoucí vlaku utrpěl šok a byl proto odvezen rychlou záchrannou službou na ošetření. Škody byly předběžně vyčísleny na částku přesahující hodnotu 3 miliony korun – 2,1 mil. korun souprava vlaku, 1 mil. korun nákladní automobil. V úseku Beroun až Karlštejn je zavedena náhradní autobusová doprava, dále mohou cestující využít vlaky regionální linky S7. České dráhy navíc doporučují využít běžných autobusových linek. Rychlíky z Českých Budějovic do Prahy a opačně jsou vedeny odklonem přes Rudnou u Prahy (trať 173). Situaci rozhodně nezlepšila ani stávka strojvedoucích v Německu, kvůli níž vyjely expresy s citelným zpožděním a z/do Plzně je proto vystavována náhradní souprava jedoucí včas dle JŘ.

Provoz byl v 16.40 obnoven a v současné době se stabilizuje již i řazení vlaků, které bylo vlivem mimořádnosti, ale i stávky strojvedoucích Deutsche Bahn operativně měněno.

Přehled poškozených vozidel
VozidloDopravceRozsah poškození
363.071–2CZ–ČDčelo, bok, část pojezdu
AB349 025–6CZ–ČDbok, okna, dveře
B249 592–6CZ–ČDbok, část pojezdu
Bm 203–1D–VBGbok, okno
Bm 211–4D–VBGčást boku
Celková škoda: cca 2,1 milionu korun

Rozsah poškození je pouze informativního charakteru a nemusí proto zcela odpovídat skutečnosti.

Lokomotiva 363.071-2, foto: Dominik JarošLokomotiva 363.071-2, foto: Dominik JarošLokomotiva 363.071-2, foto: Dominik JarošVůz AB349, foto: Dominik JarošVůz B249, foto: Dominik JarošVůz Bm, foto: Dominik Jaroš

Podle zatím neověřených informací se chtěl řidič vyhnout platbě mýtného a využil proto, za pomoci GPS navigace, možnost jízdy po okresních silnicích. Navigace ho však navedla na silnici, která je pro tahače s návěsem nevhodná a řidič tak byl nucen se na inkriminovaném místě se špatnými rozhledovými i prostorovými podmínkami otočit. Železniční přejezd, který se nachází téměř bezprostředně za nepříliš přehledným obloukem tratě, zřejmě přehlédl. Důležitou roli při nehodě zřejmě mohla sehrát také doplňková magnetická kolejová brzda, kterou jsou německé vozy (spolu s kotoučovými brzdami) na rozdíl od těch českých vybaveny. Díky ní byla souprava schopna brzdit s většími účinky, než kdyby byly vozy vybaveny pouze brzdami špalíkovými.


Dominik Jaroš | 25.2.2011 (14:07)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti Jízdní řád

Další z regionu ČR Plzeňský ČR Středočeský


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 12      Zpráv na stránku:   
26.02.2011 (23:04)  
Jsem si až teďka vzpoměl... Někdy minulý rok si jako obvykle takhle jedu do Brna a před Rousínovem jedeme normálně tak jako dycky. Blížíme se k tomu přejezdu se závorama, sedim proti smeru jízdy, vidím konec návěsu kamionu, potom i začátek návěsu i se sloupem výstražníku .... -> ale tu něco nehraje.. závora vypadá že je zešikma no a skutečně za chvilku bylo vidět jak je pěkně položená na kabině tahače

To jsem si sám sobě odpověděl jak to je s tím zvedáním závor :)
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
26.02.2011 (22:43)  
Kryštof: Já bych řekl, že ne. Ani telefonovat, i kdyby zvedlá závora upozornila výpravčího/dispečera, tak než se spojí se strojvedoucím, tak je pozdě. Jedině běžet a mávat.
jo, něco jiného je, když zapadnete na přejezdu a nic necinká a závory jsou nahoře, tam jde pak o každou vteřinu a přejezdy mají čísla, takže volat policii a ta pak do stanice..
26.02.2011 (22:24)  
Jak na konci té reportáže řidič říkal, že se snažil zvednout závoru, aby upozornil někoho, že se s přejezdem něco děje. Tak má to smysl? Kdyby to viděl dispečer nebo nějaká obsluha tak hned zastaví vlak? Asi ideální je mít telefon a nahlásit číslo přejezdu nebo někde raz bylo že když už jsem sám bez telefonu, tak na jednu stranu zanést trojúhelník z auta (aspoň nějake ty stovky metrů) a na druhou jít sám mávat... někdy je ale času málo a tež ty nervy...
registrovaný uživatel SYN 
26.02.2011 (21:05)  
karosa: A co už by proboha jako měl ten ombudsman řešit když ne dvě celkem výrazná pochybení zaměstnanců ČD? První na infolince, druhé v Karlštejně - pokud to zaměstnanec ČD nebyl tak kde se proboha někdo od nich schovával? A pokud to zaměstnanec ČD byl, pak teda ještě navíc kromě chybného informování neměl stejnokroj (ale boha já teda nevím jestli když někoho seženou třeba narychlo v kanclu, tak jestli jako první pravidlo musí mít uniformu nebo stačí že řeší situaci a uniformu pořeší až pak jestli zbude čas... já osobně bych dal přednost druhé variantě když dojde na lámání chleba).

Busman: tak né že by mě to též nenapadlo (jsem celkem takovej soucitnej měkoň), a sám pro sebe jsem si říkal že když už to tak dopadlo (že stál před mostem přes kterej nemohl přejet) že neměl bejt škrt a za drobný úplateček (flaška nebo tak něco) sehnat místního pomocníka kterej by mu jednak pomohl (ukázal, pohlídal okolí) při couvání, druhak by mu snad pomohl včas "něco udělat" (v tomto případě asi zvednou ty šraňky, ale citelně dřív) když začalo bejt jistý že jde do tuhýho (že jede vlak)... To si myslím by bylo to nejmenší co se dalo udělat.
registrovaný uživatel Sim 
26.02.2011 (20:29)  
FRK > z mojeho hlediska to dopadlo dobre, takze v tomhle pripade ja sam za sebe nemam duvod se na kohokoliv obracet. Ano, moznosti zlepseni je stale jeste dost, ale rekl bych, ze takovymi detaily by se asi ted zacinajici "ochrance prav" zabyvat nemel - prave proto, ze k vicenakladum nedoslo.

Obracel bych se na nej v pripade, ze by mi nebyla uznana mistenka v Pendolinu nebo by mi vinou chybnych informaci vlak ujel a reklamacni oddeleni to chtelo resit pouze omluvou.

Karosa > s tim "informatorem" je problem, ale je to problem CD:
- pokud to byl skutecny informator, mel mit uniformu a hlavne spravne informace (= nemel lidi posilat do osobaku, kdyz za nim jel rychlik)
- pokud to byl mistni vtipalek, mely by se CD postarat o to, aby pri vystupu z autobusu nahradni prepravy nekdo cestujici informoval (= nespolehat na to, ze lidi jsou jasnovidci a pokud za osobakem prijede rychlik, ze by asi bylo vhodne o tom cestujicim rict)

At tak nebo tak, proste tady chyba byla. Me ale v konecnem dusledku nestala nic. A s ohledem na rozsah pruseru (myslim ten kamion) je hodinove zpozdeni (tedy nepocitam do toho chybu infolinky) jeste prijatelne, mohlo to dopadnout mnohem hur.
registrovaný uživatel karosa  mail  
26.02.2011 (18:56)  
"Karlstejn, vystupujem ... v pruchodu ke kolejim nekdo stoji. Lidi predemnou se ho ptaji, usuzuji, ze jde tedy o informatora. Uniformu nema a stoupnul si sice tam, kde kolem nej musel kazdy projit, ale kde se to diky tomu zcela ucpalo a lidi chodili i jinudy. Kazdopadne informace je jasna - za chvili pry prijede osobak, kterym budeme na hlavnim v Praze nejrychleji. Prekvapuje me, ze nikdo nenaviguje lidi k podchodu (ktereho jsem si vsiml, az kdyz jsem stal na peronu)."
Sám píšete, že dotyčný neměl uniformu, ani nebyl nějak označen, takže jeho informace měli cenu nulovou. Mohlo se jednat třeba jen o místního opilce, který se chtěl zviditelnit před svými kumpány... A tohle by měl řešit ombusman, jak navrhuje FRK? To teda potěšmě koště....
registrovaný uživatel MirekM  mail  
26.02.2011 (17:58)  
Joska Holibajda (a téma mýta obecně): Jako řešení mě napadá jedině nějaký systém postavený na GPS, který by sledoval pohyb vozidel. To by byl ale stát nařčen ze špehování...
Ale samozřejmě, že to tak může být. Říká se tomu satelitní mýto a v Německu nebo na Slovensku to funguje. V Česku jsme si nechali postavit mýtné brány mikrovlnného systému, který se hodí spíše pro zpoplatnění vjezdu do centra města než po celém státě, a teď řešíme, jak přejít na něco rozumného, aniž by se ty brány musely zrušit, když už jsme si je nechali za draho postavit… Takže se vymýšlí hybridní systém (jestli to neusnulo), který nikde na světě není, a bude využívat brány, přestože vlastně nejsou potřeba, a Kocourkov zvaný Česko bude spokojený.
Ještě před uvedením mýtného systému do provozu se dopravní odborníci (třeba prof. Moos) vyjadřovali v tom smyslu, že dobré by bylo plošné mýto s tím, že za dálnice se platí nejmíň a za okresky nejvíc. A k tomu, aby se dala zpoplatnit každá okreska, je potřeba satelitní mýto. Ale dopadlo to, jak to dopadlo.
registrovaný uživatel Busman 
26.02.2011 (17:55)  
Tak mě napadá, co ten řidič měl dělat, když už se na tak blbém místě buď z vůle vlastní nebo na pokyn nadřízeného ocitl. Udržet si zaměstnání v dnešní době, to chce držet hubu a krok (čímž se moc neliší od dob minulých). Co bychom dělali na jeho místě? Snažili bychom se tam otočit, nebo se nabonzovali Policii ČR, která by nás v noci, v době slabší drážní dopravy, odtud vysvobodila...?
registrovaný uživatel milos  mail  
26.02.2011 (17:37)  
Jiří Kocourek: mam pocit, ze myto Vami navbrhovanym zpusobem jiz platime vsichni a to daleko vyssi, nez navrhujete. Jmenuje se to spotrebni dan (prakticky "silnicni dan") a je nejakych 12 kc z litru benzinu.
myto je nadstavba pro tezka auta.
26.02.2011 (17:00)  
jiri kocourek - a jak poresite to že kamiony kteri pres CR pouze projizdi a proto (kvuli drahe nafte vCR) tankuji zasadne mino CR
jinak stim Kapsem souhlas
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko