Srbsko — (Aktualizováno 17.34) Provoz na trati 171 Praha – Beroun byl zcela ochromen. V 10.30 došlo u zastávky Srbsko (km 37) k vážné srážce Ex 351 Jan Hus s nákladním automobilem. Nehoda se přitom stala na přejezdu zabezpečeném světelnou signalizací se závorami; podle prvotních šetření k závadě na zařízení nedošlo a bylo tudíž v provozu. Strojvedoucí vlaku utrpěl šok a byl proto odvezen rychlou záchrannou službou na ošetření. Škody byly předběžně vyčísleny na částku přesahující hodnotu 3 miliony korun – 2,1 mil. korun souprava vlaku, 1 mil. korun nákladní automobil. V úseku Beroun až Karlštejn je zavedena náhradní autobusová doprava, dále mohou cestující využít vlaky regionální linky S7. České dráhy navíc doporučují využít běžných autobusových linek. Rychlíky z Českých Budějovic do Prahy a opačně jsou vedeny odklonem přes Rudnou u Prahy (trať 173). Situaci rozhodně nezlepšila ani stávka strojvedoucích v Německu, kvůli níž vyjely expresy s citelným zpožděním a z/do Plzně je proto vystavována náhradní souprava jedoucí včas dle JŘ.
Provoz byl v 16.40 obnoven a v současné době se stabilizuje již i řazení vlaků, které bylo vlivem mimořádnosti, ale i stávky strojvedoucích Deutsche Bahn operativně měněno.
| Přehled poškozených vozidel | ||
|---|---|---|
| Vozidlo | Dopravce | Rozsah poškození |
| 363.071–2 | CZ–ČD | čelo, bok, část pojezdu |
| AB349 025–6 | CZ–ČD | bok, okna, dveře |
| B249 592–6 | CZ–ČD | bok, část pojezdu |
| Bm 203–1 | D–VBG | bok, okno |
| Bm 211–4 | D–VBG | část boku |
| Celková škoda: cca 2,1 milionu korun | ||
Rozsah poškození je pouze informativního charakteru a nemusí proto zcela odpovídat skutečnosti.
Podle zatím neověřených informací se chtěl řidič vyhnout platbě mýtného a využil proto, za pomoci GPS navigace, možnost jízdy po okresních silnicích. Navigace ho však navedla na silnici, která je pro tahače s návěsem nevhodná a řidič tak byl nucen se na inkriminovaném místě se špatnými rozhledovými i prostorovými podmínkami otočit. Železniční přejezd, který se nachází téměř bezprostředně za nepříliš přehledným obloukem tratě, zřejmě přehlédl. Důležitou roli při nehodě zřejmě mohla sehrát také doplňková magnetická kolejová brzda, kterou jsou německé vozy (spolu s kotoučovými brzdami) na rozdíl od těch českých vybaveny. Díky ní byla souprava schopna brzdit s většími účinky, než kdyby byly vozy vybaveny pouze brzdami špalíkovými.

Tak tohle totální selhání státní správy. Na co se teda platí mýtné, daně... když stát není schopen udržet infrastrukturu ve stavu odpovídajícím potřebě?
PS: Při koupi vozu zaplatí majitel cca 100 000 na DPH, za 200 000 ujetých km při spotřebě 7 l/100 km zaplatí dalších 200 000 Kč na dani za palivo. Pro průměrné stáří vozidla 14 let je to 22 000 ročně. krát počet vozidel 4 000 000 to dělá 88 mld Kč jen za osobní automobily.
Směji se tomu, že mýto musí být a že je "nejspravedlivější".
Pokud už to někdo chce zavádět, tak stačí zavést mýto tímto způsobem:
1,50 kč na litr paliva: toto mýto budou platit všichni a na všech komunikacích, ti co najezdí víc, tak zaplatí podle najetých kilometrů, ti, co mají vír v nádrži zaplatí také víc. Náklady na výběr daně budou tvořit méně než 1% procento vybrané částky. Ovšem, to by se KAPSCH a jiné spřátelené firmy nemohly napakovat. Už vám došlo, že když vám říkají, že mýto zavádějí proto, aby ty špatné kamiony ..., že lžou? Že je to celé o tom, jak 1/3 třetinu vybrané daně poslat do soukromých kapes?
viz: http://www.zelpage.cz/zpravy/8072
FRK
A jak uz se tu psalo, pokud se o neprujezdnosti dozvim az na miste, odkud musim couvat, je to pozde. Pokud to tam neznam, proste se chytim do pasti.
V diskusi nekdo zminuje, ze v tomto miste neni vjezd povolen uz predem, takze se da predpokladat, ze to vylozene tento pripad nebyl. Pak samosebou je vina na ridici, pokud zakaz ignoruje.
Jinak jsem vcera cestoval vlakem, ktery byl touto MU neprimo zasazen, takze par reakci:
- chtel jsem pouzit vlak 355, ktery byl diky stavce v DE opozden. Prestoze na webu CD bylo ve vylukach o stavce napsano pomerne dost, o tomto vlaku zde v teto souvislosti nebylo nic, takze kdyz se vlak ani s pulhodinovou sekerou nezjevil u Domazlic, volal sem na infolinku a dozvedel se, ze vlak nepojede a nahradni souprava z Plzne vypravena nebude, ze to "jen" asi nekdo zapomel dat na web.
- v souvislosti s MU jsem pak nasel na webu zminku, ze nahradni souprava za 355 z Plzne vypravena bude a v useku Beroun - Karlstejn bude nahrazena busem. To uz ale bylo pozde na odjezd na nadrazi, navic v rozporu s tim, co rekli na infolince, takze jsem vyckaval
- na nadrazi jsem se vydal na vlak 759 (o hodinu pozdeji), ktery odjezl se ctvrthodinovym zpozdenim (naskakovalo po 5min) kvuli cekani na lidi ze zpozdeneho 355. Bohuzel prestupu 355->759 asi nikdo predem cestujicim o nutnosti prestupu nerekl, bo po prijezdu Arrivacke soupravy na vedlejsi kolej bylo videt, ze cestujici sedi dal a zvedaji se ve stylu mexicke vlny, tedy zjevne tak, jak nekdo prochazel vlakem a lidi vyhanel.
- cekal jsem, ze v Plzni na hlavnim bude aspon nejaka zminka o MU, aby cestujici pocitali se zdrzenim - preci jen to bylo 3 hodiny po narazu a tak uz bylo jasne, ze to zadna sranda nebude... bohuzel nic, ani od pruvodciho v dobe stipani listku jsem se nic nedozvedel. Teprve tesne pred Berounem pruvodci prisel a se slovy "v Beroune koncime, do Karlstejna pojedete autobusem" odbehl informovat ostatni.
- pred Berounem cekalo par autobusu s ceduli "Nahradni doprava CD", ja se uvelebil v mestske hrante Karose a cekal, co se bude dit
- nedelo se nic, po chvili ridic motor vypnul ... a ja si zacal uvedomovat, ze mam asi problem kvuli mistence do potemkina
- po chvili prichazi "uniforma CD" a veli k odjezdu ... tato cast cesty byla velmi zajimava, zatackovita trat, kterou si s oblibou davam na motorce je v autobuse uplne jinej level a treba mijeni s protijedoucimi busy jsem sledoval se zatajenym dechem. Vsechna cest temto pilotum. Pocasi navic bylo prakticky optimalni - proslunene azuro, ale zima, takze i v Karose bylo prijemne (jen kdyby tam nebyl takovy ramus).
- Karlstejn, vystupujem ... v pruchodu ke kolejim nekdo stoji. Lidi predemnou se ho ptaji, usuzuji, ze jde tedy o informatora. Uniformu nema a stoupnul si sice tam, kde kolem nej musel kazdy projit, ale kde se to diky tomu zcela ucpalo a lidi chodili i jinudy. Kazdopadne informace je jasna - za chvili pry prijede osobak, kterym budeme na hlavnim v Praze nejrychleji. Prekvapuje me, ze nikdo nenaviguje lidi k podchodu (ktereho jsem si vsiml, az kdyz jsem stal na peronu).
- po asi deseti minutach prijizdi vlak - prekvapive od Berouna, nastupujeme a vydavame se ku Praze.
- v Revnicich jedem stranou, rikam si, ze asi proto, abysme byli bliz budove... ovsem realita na sebe nenecha dlouho cekat, bo po par minutach cekani kolem nas prosvisti rychlik z Klatov. V duchu proklinam informatora z Karlstejna a pocitam cas.
- v 17:10 prijizdime na hlavni do Prahy, do odjezdu Pendolina zbyvaji tri minuty, takze na oficialni vymenu mistenky neni cas. Prestup stiham a volne misto nachazim, pruvodci v potemkinu s "propadlou" mistenkou problem nema, takze ... takze "u me dobry".
Celkove by se to dalo povazovat za zvladnute, nebyt informacniho vakua (lepe receno protichudnych informaci nebo zcela spatnych). Ovsem je mi jasne, ze nekteri takove stesti nemeli - v jejich pripade poslani do osobaku misto do rychliku mohlo znamenat ujeti pripoju a dalsi hodina stravena - zbytecne - na nadrazi.
Pres to vsecko to paradoxne ale patri k tomu lepsimu, co lze pri reseni mimoradnosti pod taktovkou CD potkat.
Přitom zařízení na kterým si to můžu celkem slušně prohlídnout je kdejakej chytrej telefon s větším displejem/internetem... vcelku žádnej problém mít s sebou. Jen ten čas asi... ale zase tady se úspora času (a peněz) škaredě nevyplatila že?
Prostě - někde je chyba v databázi GPSky/navigace, někde to mají špatně nadefinované na úřadě, a někde třeba holt někdo značku ukradl/zdemoloval. Chyby prostě vznikají, a ne vždy je to jasná vina jediného člověka. Nicméně se jim dá rozumně předcházet/minimalizovat, na důležitých trasách vzniká problémů minimálně, a když vzniknou bývají lépe označené (a do lepších navigací se průběžně nahrávají přes RDS-TMC).
Ovládání navigace je vcelku standartní a ony vás vedou obvykle bez nějakých zvláštních hazardů po silnicích vyšších tříd (ono je to dané především tím že na vyšších třídách se obvykle dosahuje vyšších rychlostních průměrů a nižší spotřeby, takže to prostě vychází relativně rychleji i když je to třeba mírná zajížďka), ovšem pokud si to někdo výslovně přešteluje aby mu to hledalo "nejkratší" cestu, případně "bez poplatků" tak holt občas to vymyslí nějakou kozí stezku po které bych raději nejezdil ani osobákem, no a on to sem-tam někdo riskne i s kamionem...
Jako dá se to rozumně okontrolovat, třeba když na Googlemapách si člověk může kouknout na fotky, dneska už jich tam bývá nalepených k různým místům docela dost, a tam může klidně vidět třeba v jakém stavu je ten mostek a tak... on i ten satelitní pohled řekne hodně. Akorát to člověk musí mít trochu čas (což kamioňáci někdy mají a někdy ne) a nesmí být blbej (zase jak kdo).
Každopádně, kdybysme místo stupidních mýtnejch bran počkali chvilku na dopilování GPS mýtného systému ("krabiček") tak to mohlo bejt zhruba za stejný peníze na pořízení, levnější na údržbu a bez problémů u vozidel řekněme nad 7,5t to klidně mohlo zpoplatňovat všechny cesty (klidně o něco levnějším tarifem, tak aby součet za rok byl plusmínus stejný, jenom spravedlivěji rozložený), což by pomohlo nejvíc protože by výrazně snížilo motivaci se vyhýbat hlavním cestám, které se přece dělají hlavně kvůli snadnějšímu a rychlejšímu cestování...
Držet sklo 5mm na každé straně je trochu málo, si myslím.
Vezmou si navigaci určenou pro osobáky, kde jsou tyhle data vesměs zbytečná, protože "osobákům" je to prostě šumafuk a jedou.
Pak nastávají situace typu kamion zapasovaný v podjezdu pod železnicí mezi Švehlovou a Průběžnou v Praze (tam jsou navíc i troleje...) a další....
Ta zmínka o šetření na mýtném...nejsem si jistý, ale mám pocit, že to snad řidič přímo zmínil na kameru.
FRK
Problém dnešní doby tkví v tom , že se lidé obecně snaží méně pracovat a méně myslet. A na práci a myšlení si "obstarat" někoho příp. něco jiného. Vsadil bych se , že kdyby GPS navigace neexistovaly , tato nehoda by se nestala.
Jinak slyšel jsem o jiných kuriózních podobných "problémech". Chlap s cisternovým návěsem v cisterně více jak 20 kubíků benzínu se díky GPS zapasoval v jedné vesnici mezi dva domy tak , že nemohl ani dopředu ani zpět. Aby jej odtamtud dostali , museli u jednoho z domů totálně zničit plot a zahrádku.
Pro omezení jízdy kamionů a dalších těžkých a rozměrných vozidel jsou určeny značky zakazující vjezd těžkého vozidla, například nad 5 tun, nebo na výšku například 2.7 metrů z metrů atd. Pokud to někdo porušuje, nepatří za volant.
FRK
Problém je v tom , že ne každá okreska kde kamion neprojede je správně označena.
Mě se s osobákem několikrát v životě stalo , že jedu a jedu a najednou je přede mnou cedule zákaz vjezdu. A žádná značka typu slepá ulice před touto značkou. Osobákem se tam člověk otočí snadno , ale se soupravou , která je 4 x delší je to docela problém.
Na silnici I. třídy mezi MB a Nymburkem je jeden most ve špatném stavu a je zde cedule , omezující hmotnost vozidla na nějakých 10 tun. Toto omezení však není x km před tímto mostem nijak avizováno. Když pojedete se 40tun těžkou soupravou , přijedete až k této značce a co dál. Máte na výběr , buď to risknout a projet anebo couvat tak 3 km zpět. To však riskujete , že do vás někdo vrazí a způsobíte smrtelnou nehodu.
To je neřešitelné. Pro omezení jízdy kamionů a dalších těžkých a rozměrných vozidel jsou určeny značky zakazující vjezd těžkého vozidla, například nad 5 tun, nebo na výšku například 2.7 metrů z metrů atd. Pokud to někdo porušuje, nepatří za volant.
FRK
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.

















