Srbsko — (Aktualizováno 17.34) Provoz na trati 171 Praha – Beroun byl zcela ochromen. V 10.30 došlo u zastávky Srbsko (km 37) k vážné srážce Ex 351 Jan Hus s nákladním automobilem. Nehoda se přitom stala na přejezdu zabezpečeném světelnou signalizací se závorami; podle prvotních šetření k závadě na zařízení nedošlo a bylo tudíž v provozu. Strojvedoucí vlaku utrpěl šok a byl proto odvezen rychlou záchrannou službou na ošetření. Škody byly předběžně vyčísleny na částku přesahující hodnotu 3 miliony korun – 2,1 mil. korun souprava vlaku, 1 mil. korun nákladní automobil. V úseku Beroun až Karlštejn je zavedena náhradní autobusová doprava, dále mohou cestující využít vlaky regionální linky S7. České dráhy navíc doporučují využít běžných autobusových linek. Rychlíky z Českých Budějovic do Prahy a opačně jsou vedeny odklonem přes Rudnou u Prahy (trať 173). Situaci rozhodně nezlepšila ani stávka strojvedoucích v Německu, kvůli níž vyjely expresy s citelným zpožděním a z/do Plzně je proto vystavována náhradní souprava jedoucí včas dle JŘ.
Provoz byl v 16.40 obnoven a v současné době se stabilizuje již i řazení vlaků, které bylo vlivem mimořádnosti, ale i stávky strojvedoucích Deutsche Bahn operativně měněno.
| Přehled poškozených vozidel | ||
|---|---|---|
| Vozidlo | Dopravce | Rozsah poškození |
| 363.071–2 | CZ–ČD | čelo, bok, část pojezdu |
| AB349 025–6 | CZ–ČD | bok, okna, dveře |
| B249 592–6 | CZ–ČD | bok, část pojezdu |
| Bm 203–1 | D–VBG | bok, okno |
| Bm 211–4 | D–VBG | část boku |
| Celková škoda: cca 2,1 milionu korun | ||
Rozsah poškození je pouze informativního charakteru a nemusí proto zcela odpovídat skutečnosti.
Podle zatím neověřených informací se chtěl řidič vyhnout platbě mýtného a využil proto, za pomoci GPS navigace, možnost jízdy po okresních silnicích. Navigace ho však navedla na silnici, která je pro tahače s návěsem nevhodná a řidič tak byl nucen se na inkriminovaném místě se špatnými rozhledovými i prostorovými podmínkami otočit. Železniční přejezd, který se nachází téměř bezprostředně za nepříliš přehledným obloukem tratě, zřejmě přehlédl. Důležitou roli při nehodě zřejmě mohla sehrát také doplňková magnetická kolejová brzda, kterou jsou německé vozy (spolu s kotoučovými brzdami) na rozdíl od těch českých vybaveny. Díky ní byla souprava schopna brzdit s většími účinky, než kdyby byly vozy vybaveny pouze brzdami špalíkovými.

Předpokládám, že těch 228 Liber platí majitel srovnatelného vozidla i v případě, že jezdí 3x míň nebo 3x víc než vy. V tom případě to ale není spravedlivé zpoplatnění.
predpokladam, ze z dani obcana, ktery v CR nejezdi vlakem, se nedotuje provoz ceske zeleznice. jinak je to stejne nespravedlive, jako plosny poplatek na udrzbu pozemnich komunikaci v GB.
Předpokládám, že těch 228 Liber platí majitel srovnatelného vozidla i v případě, že jezdí 3x míň nebo 3x víc než vy. V tom případě to ale není spravedlivé zpoplatnění.
Jako řešení mě napadá jedině nějaký systém postavený na GPS, který by sledoval pohyb vozidel. To by byl ale stát nařčen ze špehování...
...Neznam jiny spravedlivy zpusob jak by se melo platit za pouzity cesty, nez je myto, muzem se bavit akorat o tom jaky druh myta atd. Pokud vim tak mytny system se zhruba po dvou letech zaplatil a ted jiz jen sype (minus naklady na vyber).jestlize znate X jinych zpusobu, tak sup s nema do parlamentu.
budes se divit, ale minimalne jeden mnohem lepsi zpusob existuje:
jednotna vyse poplatku za uziti pozemnich komunikaci (bez vyjimky), odstupnovana dle typu a tonaze daneho vozidla.
asi neprekvapi, ze popisuju (opet) system, platny v GB. kazdy majitel vozu (nejakeho typu a nejake tonaze) plati zakonem presne stanoveny poplatek (pulrocni/rocni). v mem pripade, vezmu-li muj osobni vuz o kubature 2.0 ccm, platim na rok 228 liber. v GB neni zaveden poplatek pro projizdejici kamiony a jina vozidla (tedy tranzit), uz jen proto, ze tranzit je skutecne minimalni. v CR by se tedy musel fixni poplatek resit doplnkovou platbou kratkodobe platnosti.
jinak receno - zpusob by tu byl, ovsem to by si Kapsch nenamastil kapsu (a s nim i par lobistu a politckych sibru). tedy, chybi snaha. mytne v teto podobe je skutecne nehorazny nesmysl, a to nejen ekonomicky. taky to docela nici krajinny raz...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.

















