..: Provoz na trati 171 ochromila srážka expresu s nákladním autem :..

Nehoda Srbsko, 25.2.2011, foto: Drážní inspekce ČR Srbsko(Aktualizováno 17.34) Provoz na trati 171 Praha – Beroun byl zcela ochromen. V 10.30 došlo u zastávky Srbsko (km 37) k vážné srážce Ex 351 Jan Hus s nákladním automobilem. Nehoda se přitom stala na přejezdu zabezpečeném světelnou signalizací se závorami; podle prvotních šetření k závadě na zařízení nedošlo a bylo tudíž v provozu. Strojvedoucí vlaku utrpěl šok a byl proto odvezen rychlou záchrannou službou na ošetření. Škody byly předběžně vyčísleny na částku přesahující hodnotu 3 miliony korun – 2,1 mil. korun souprava vlaku, 1 mil. korun nákladní automobil. V úseku Beroun až Karlštejn je zavedena náhradní autobusová doprava, dále mohou cestující využít vlaky regionální linky S7. České dráhy navíc doporučují využít běžných autobusových linek. Rychlíky z Českých Budějovic do Prahy a opačně jsou vedeny odklonem přes Rudnou u Prahy (trať 173). Situaci rozhodně nezlepšila ani stávka strojvedoucích v Německu, kvůli níž vyjely expresy s citelným zpožděním a z/do Plzně je proto vystavována náhradní souprava jedoucí včas dle JŘ.

Provoz byl v 16.40 obnoven a v současné době se stabilizuje již i řazení vlaků, které bylo vlivem mimořádnosti, ale i stávky strojvedoucích Deutsche Bahn operativně měněno.

Přehled poškozených vozidel
VozidloDopravceRozsah poškození
363.071–2CZ–ČDčelo, bok, část pojezdu
AB349 025–6CZ–ČDbok, okna, dveře
B249 592–6CZ–ČDbok, část pojezdu
Bm 203–1D–VBGbok, okno
Bm 211–4D–VBGčást boku
Celková škoda: cca 2,1 milionu korun

Rozsah poškození je pouze informativního charakteru a nemusí proto zcela odpovídat skutečnosti.

Lokomotiva 363.071-2, foto: Dominik JarošLokomotiva 363.071-2, foto: Dominik JarošLokomotiva 363.071-2, foto: Dominik JarošVůz AB349, foto: Dominik JarošVůz B249, foto: Dominik JarošVůz Bm, foto: Dominik Jaroš

Podle zatím neověřených informací se chtěl řidič vyhnout platbě mýtného a využil proto, za pomoci GPS navigace, možnost jízdy po okresních silnicích. Navigace ho však navedla na silnici, která je pro tahače s návěsem nevhodná a řidič tak byl nucen se na inkriminovaném místě se špatnými rozhledovými i prostorovými podmínkami otočit. Železniční přejezd, který se nachází téměř bezprostředně za nepříliš přehledným obloukem tratě, zřejmě přehlédl. Důležitou roli při nehodě zřejmě mohla sehrát také doplňková magnetická kolejová brzda, kterou jsou německé vozy (spolu s kotoučovými brzdami) na rozdíl od těch českých vybaveny. Díky ní byla souprava schopna brzdit s většími účinky, než kdyby byly vozy vybaveny pouze brzdami špalíkovými.


Dominik Jaroš | 25.2.2011 (14:07)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti Jízdní řád

Další z regionu ČR Plzeňský ČR Středočeský


  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel rpet  mail  
26.02.2011 (0:48)  
@ Joska Holibajda:
Předpokládám, že těch 228 Liber platí majitel srovnatelného vozidla i v případě, že jezdí 3x míň nebo 3x víc než vy. V tom případě to ale není spravedlivé zpoplatnění.

predpokladam, ze z dani obcana, ktery v CR nejezdi vlakem, se nedotuje provoz ceske zeleznice. jinak je to stejne nespravedlive, jako plosny poplatek na udrzbu pozemnich komunikaci v GB.
registrovaný uživatel Milouš  mail  
25.02.2011 (22:23)  
Jo ja bych kamionum vytíčil trasu a po te by jel a uhnul by a dostala by firma mastnou pokutu.
registrovaný uživatel dsPIC 
25.02.2011 (22:20)  
Joska Holibajda: Systém regulace dopravy, který zvýhodňuje jízdu kamionů po klikatých silničkách či skrze obydlené oblasti namísto jízdy po komunikacích k tomu určených, je systém špatný. Tečka. Bohužel občany tohoto státu stál několik desítek miliard Kč (co za ně mohlo být?) a nějakou tu miliardu ročně bude stát i nadále. Jakoby těch daní a poplatků bylo málo (mýtné je v důsledku také jen daň, kterou v ceně výrobků a služeb platí každý z nás). Přesto dnes nejsme schopni z našich peněz alespoň udržovat to, co naši předci dokázali postavit. U kdejaké ptákoviny dnes stojí propagandistická cedule EU, opravy tratí nevyjímaje, protože i přes všechny rostoucí daně na nic nejsou peníze. Rozum říká, že asi nejdeme nejlepším směrem.
registrovaný uživatel Mr. T 
25.02.2011 (22:16)  
Ten řidič je asi něčí zaměstnanec a dostal to nařízeno, tak šetřil na mýtném... Ale pokud jel na Prahu, tak mohl jet po staré plzeňské... Jenže ono se nesmí jet přes Beroun, přes město... Takže ho napadl Tetín a Srbsko...
25.02.2011 (22:02)  
Podle RZ vozidla a některých medií se jednalo o šoféra z okolí Plzně. Takže i při trochu mírné inteligenci by mohl znát původní trasu mezinárodní silnice, která víceméně kopíruje D5 a nespoléhat tupě na navigaci. Toto si mohu dovolit s osobákem a ne s mnohatunovým kolosem. Co se týče dálničních poplatků ve VB, byla první věc která mě zaujala při první cestě z bristolského letiště po několikaproudé komunikaci a bylo mi to k mé spokojenosti a k údivu v jednoduchosti systému náležitě osvětleno.
25.02.2011 (21:53)  
rpet:
Předpokládám, že těch 228 Liber platí majitel srovnatelného vozidla i v případě, že jezdí 3x míň nebo 3x víc než vy. V tom případě to ale není spravedlivé zpoplatnění.
Jako řešení mě napadá jedině nějaký systém postavený na GPS, který by sledoval pohyb vozidel. To by byl ale stát nařčen ze špehování...
registrovaný uživatel rpet  mail  
25.02.2011 (21:28)  
@ aron:
...Neznam jiny spravedlivy zpusob jak by se melo platit za pouzity cesty, nez je myto, muzem se bavit akorat o tom jaky druh myta atd. Pokud vim tak mytny system se zhruba po dvou letech zaplatil a ted jiz jen sype (minus naklady na vyber).jestlize znate X jinych zpusobu, tak sup s nema do parlamentu.

budes se divit, ale minimalne jeden mnohem lepsi zpusob existuje:

jednotna vyse poplatku za uziti pozemnich komunikaci (bez vyjimky), odstupnovana dle typu a tonaze daneho vozidla.

asi neprekvapi, ze popisuju (opet) system, platny v GB. kazdy majitel vozu (nejakeho typu a nejake tonaze) plati zakonem presne stanoveny poplatek (pulrocni/rocni). v mem pripade, vezmu-li muj osobni vuz o kubature 2.0 ccm, platim na rok 228 liber. v GB neni zaveden poplatek pro projizdejici kamiony a jina vozidla (tedy tranzit), uz jen proto, ze tranzit je skutecne minimalni. v CR by se tedy musel fixni poplatek resit doplnkovou platbou kratkodobe platnosti.

jinak receno - zpusob by tu byl, ovsem to by si Kapsch nenamastil kapsu (a s nim i par lobistu a politckych sibru). tedy, chybi snaha. mytne v teto podobe je skutecne nehorazny nesmysl, a to nejen ekonomicky. taky to docela nici krajinny raz...
registrovaný uživatel JK ml. 
25.02.2011 (20:25)  
Nemůžu a snad radši ani nechci soudit výši inteligence řidiče tahače (vulgarity sem nepatří, máme to přece napsané v diskuzních pravidlech...), akorát bych nejen kvůli fírům byl rád, kdyby se někdo povolaný zamyslel na významem toho co řidič řekl....: " chtěl jsem šetřit na mýtném..." jestli ve skutečnosti nemělo znamenat " Jsem nucen šetřit na mýtném...." Šéf firmy toho dotyčného jistě hodí do médií jeden dva nechápavé ksichty....Ale obávám se, že sám od sebe by člověk s (ehm) inteligencí, kterou zde předvedl, těžko vymyslel to, že pojede někam (a vůbec kam?...)po kotárech s řazením, podřazováním,kroucením volantem, místo aby vyjel za zbraslaví na dálnici, hodil tempomat a levou nohu si dal podle kamioňáckého přitroublého obyčeje, když ne rovnou za krk, tak aspoň na kryt přístrojové desky.....
25.02.2011 (20:01)  
To je sice trochu mimo, ale to automatický hlášení na hlaváku je čím dál dokonalejší... automat už umí řict i to, že zpoždění "bylo způsobeno stávkou německých železničářů" nebo "srážkou s nákladním automobilem"...
registrovaný uživatel aron 
25.02.2011 (19:51)  
dsPIC:Zabranit kamionum, aby nejezdeli tam kde nemaji se da znackama a prisnyma sankcema. Neznam jiny spravedlivy zpusob jak by se melo platit za pouzity cesty, nez je myto, muzem se bavit akorat o tom jaky druh myta atd. Pokud vim tak mytny system se zhruba po dvou letech zaplatil a ted jiz jen sype (minus naklady na vyber).jestlize znate X jinych zpusobu, tak sup s nema do parlamentu.
  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko