..: České dráhy nakoupí ojeté vozy z Rakouska :..

Lokomotiva řady 151 a rakouský vůz Bmz, foto: JirkaŠ (Fotogalerie ŽP)Praha — České dráhy hodlají v nejbližších dnech podepsat smlouvu na odkup 32 starších vozů od Rakouských spolkových drah (ÖBB). Podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského by mělo jít o vozy řady Bmz (21-70) vzoru UIC-Z1. Tyto vagony byly konstruovány pro rychlost 160 km/h a mají oddílové uspořádání interiéru se šesti místy k sezení v každém z jedenácti kupé. Rakouské vozy jsou jen o něco mladší než všudypřítomná řada B Českých drah, pocházející z východoněmecké produkce; podle představitelů ČD však pro cestující budou znamenat velkou změnu. „Jejich kvalita je o třídu výš, takže to cestující určitě ocení,“ dodává Šťáhlavský. Jasným argumentem pro další pokus o nákup ojetých vozů má být nízká pořizovací cena – za všech 32 vozů chtějí ÖBB přibližně 2 miliony eur, tedy zhruba 1,5 milionu korun za vagon. Podle ČD se o konkrétních podmínkách prodeje a finální ceně ještě stále jedná, nicméně představenstvo i dozorčí rada již odkup schválila.

1216.226 táhne rychlík Brno - Wien s vozy Bmz 21-70 a ABmz 21-90 ÖBB, foto: horymírPořízené vozy by měly být nasazeny priotitně na trasu Praha – Plzeň – Cheb a zbývajicí vozy na trasu Praha - Tábor - České Budějovice. Dopravce plánuje z těchto vagónů vytvářet ucelené soupravy, podobně jako u renovovaných vozů B. Jak uvedl Šťáhlavský, po skončení výluk na Mariánskolázeňsku očekávají dráhy nárůst cestujicích na této trase do Chebu přes Plzeň a chtějí jim tímto krokem vyjít vstříc.

První kusy by měly být dodány již na konci jara letošního roku; do provozu by ale reálně zasáhnou s mírným zpožděním. Vozy totiž před nasazením na rychlíky budou muset podstoupit nezbytné opravy. Dočkat by se měly jak výměny oken, tak s největší pravděpodobností také revitalizace interiéru po vzoru stávajících vagonů UIC-Y z produkce VEB Waggonbau Bautzen.

151.011 v čele IC 540 Hutník projíždí obloukem u zastávky Klučov, v soupravě vůz s vozem Bmz 21-70 ÖBB, foto: Josef PetrákAčkoliv jsou vozy Bmz 21-70 třicet let staré, stále mohou cestujícím na dotčených relacích nabídnout daleko vyšší komfort cestování, než aktuálně nasazovaná vozidla ČD. Zásluhu na tom mají zejména podvozky Siemens SGP V S-RIC, vybavené kotoučovými brzdami a lepším odpružením. Právě díky dobrému konstrukčnímu základu rakouské dráhy v minulosti přistupovaly k rozsáhlým rekonstrukcím těchto vozů. Obdobně jako u technicky příbuzných vozů ČD a ZSSK, docházelo kromě oprav interiéru k dosazování klimatizace, zásuvek 230 V, či dokonce zvyšování provozní rychlosti na 200 km/h.

Zdroj: České dráhy, iDnes


Keltman , Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 23.3.2011 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 17      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel _polik03_  mail  
24.03.2011 (11:00)  
Jen by mě zajímalo jak na trati meti prahou a Českými budějivicemi využijí svou plnou rychlost 160 km/h.
24.03.2011 (10:47)  
Keltman, Honzatvs:
Přesně tak.

Ono se u Janozy občas reklamuje a snad i z toho důvodu už nové kusy nejsou oplácávány barvou, a tedy nesmrdí.

Osobně považuje revitalizace jako krok správný (i když poněkud opožděný), vadí mi právě provedení, kdy ani po několika verzích se nedá mluvit o stavu, který by měl být cílový (smrad zmizel, sedadla v posledních A jsou již použitelnější, nepoužitelné LED se nedosazujou, možná se dočkáme lepších, ...).
Ale pokrok je znát, tak snad se i některé další "detaily" doladí.
24.03.2011 (10:43)  
Ahtisaari: Jo toto se dá dost dobře očekávat.

Zase se nám diskuze o nových vagonech zvrhla v epickou bitvu kupé proti velkoprostoru? To je jako jestli je lepší chleba nebo rohlíky. Každý má rád to svoje a v kombinaci je síla!
24.03.2011 (10:38)  
Možná nejapná otázka, ale bude na těchto Bmz Najbrt?
24.03.2011 (10:36)  
Je možné, že o ty největší hnojo-polovraky nejde.

No vzhledem k ceně bych tipoval, že ano. Je to argument pro větší reko..

Humanizace B je velmi negativní počin

Já si to v obecné rovině nemyslím. Samozřejmě bych si přál lepší vozy, ale nezapomínám na cenu jízdného u nás a v rakousku.. Na "horší" rychlíky (což zrovna Pha-Ústí-Cheb, pokud jste myslel tohle, ale není) mi to přijde vzhledem k ceně celkem smysluplné. Já tím humanizovaným Béčkem ještě nejel, problém bude ale podle mě spíš v (ne)kvalitě provedení, či v nedostatečném rozsahu těch úprav...A hlavní problém je pak samozřejmě údržba, zde tedy reklamace provedených prací.
24.03.2011 (10:07)  
Kdo těmi vozy jezdil občas na Hutnikovi nebo později od Vídně do Budějc, ví o jejich stavu své. Bez docela zásadní opravy budou zhruba tak na úrovni lepeného Bmee.
Je možné, že o ty největší hnojo-polovraky nejde.

Ale třeba je cílem, aby cestující s láskou vzpomínali na stará B. :-)
24.03.2011 (10:07)  
Humanizace B je velmi negativní počin. Jezdím těmito vozy denně Ustí-Praha, přes těsnění v oknech ve větších rychlostech táhne, a to tak, že když je v zimě topení moc nefunguje, tak se v kupé nedá cestovat. Sedačky v 1. třídě jsou pouze potažené a vystlány novým materiálem, ale jejich uchycení po několika měsících je vadné, doslova se v nich cestující nemůže ani opřít a polohování sedačky je loterie, kdy nevíte jestli vám zůstane klička v ruce, nebo se na vás nezhroutí horní část opěradla. O třech měsících zápachu z nového nátěru po "humanizaci" raději ani nepíšu, neboť jsem měl už několikrát nachystát dopis na hygieniky kvůli dráždivému zápachu z barev. Huminazace je manažerský šlendrián, tak jako všude na železnici ( např. neschopnost "manažerů" SŽDC).
registrovaný uživatel Sim 
24.03.2011 (10:05)  
Honza > Naše staré B z NDR nejsou nijak špatné, nepohodlné, nebo nepraktické. Jsou to normální funkční, většinou čisté vozy.

Bud hulis malo nebo moc :-D a nebo je znas jen z fotek zde v galerii, protoze z nich nepoznas ten smrad na hajzliku a sajrajt uvnitr :-D
24.03.2011 (9:54)  
No to je určitě dobrá zpráva, ta cena je samozřejmě úžasná. Až vzbuzuje otázku, jestli ty vozy nejsou 5 minut před rozpadnutím... No snad ne :-) (Ty vozy z německa měly být za 10 mil za kus, ne?). Taky mě napadá jestli to naopak nějak nesouvisí s Railjety, že tyhle vozy OBB prodají ČD tak levně...

Jinak myslím, jestli by vážně nestálo za to je modernizovat. Sice by to stálo o dost víc, než nákupní cena, ale zdá se mi, že by z toho mohly být celkem kvalitní vozy. Jak tu ale zaznělo, bylo by ale logické s tím počkat, až (teda spíš jestli) budou railjety a tím pádem čím jezdit.
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
24.03.2011 (9:01)  
Už se těším, pokud to klapne jsem ochoten se opět vrátit k cestování Pha- Tá ve dvojce. Jen bych prosil ČD, aby se nesnažili vozy nějak extra humanizovat, případně zašantročit někam na moravské lokálky.
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 17      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko