..: České dráhy nakoupí ojeté vozy z Rakouska :..

Lokomotiva řady 151 a rakouský vůz Bmz, foto: JirkaŠ (Fotogalerie ŽP)Praha — České dráhy hodlají v nejbližších dnech podepsat smlouvu na odkup 32 starších vozů od Rakouských spolkových drah (ÖBB). Podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského by mělo jít o vozy řady Bmz (21-70) vzoru UIC-Z1. Tyto vagony byly konstruovány pro rychlost 160 km/h a mají oddílové uspořádání interiéru se šesti místy k sezení v každém z jedenácti kupé. Rakouské vozy jsou jen o něco mladší než všudypřítomná řada B Českých drah, pocházející z východoněmecké produkce; podle představitelů ČD však pro cestující budou znamenat velkou změnu. „Jejich kvalita je o třídu výš, takže to cestující určitě ocení,“ dodává Šťáhlavský. Jasným argumentem pro další pokus o nákup ojetých vozů má být nízká pořizovací cena – za všech 32 vozů chtějí ÖBB přibližně 2 miliony eur, tedy zhruba 1,5 milionu korun za vagon. Podle ČD se o konkrétních podmínkách prodeje a finální ceně ještě stále jedná, nicméně představenstvo i dozorčí rada již odkup schválila.

1216.226 táhne rychlík Brno - Wien s vozy Bmz 21-70 a ABmz 21-90 ÖBB, foto: horymírPořízené vozy by měly být nasazeny priotitně na trasu Praha – Plzeň – Cheb a zbývajicí vozy na trasu Praha - Tábor - České Budějovice. Dopravce plánuje z těchto vagónů vytvářet ucelené soupravy, podobně jako u renovovaných vozů B. Jak uvedl Šťáhlavský, po skončení výluk na Mariánskolázeňsku očekávají dráhy nárůst cestujicích na této trase do Chebu přes Plzeň a chtějí jim tímto krokem vyjít vstříc.

První kusy by měly být dodány již na konci jara letošního roku; do provozu by ale reálně zasáhnou s mírným zpožděním. Vozy totiž před nasazením na rychlíky budou muset podstoupit nezbytné opravy. Dočkat by se měly jak výměny oken, tak s největší pravděpodobností také revitalizace interiéru po vzoru stávajících vagonů UIC-Y z produkce VEB Waggonbau Bautzen.

151.011 v čele IC 540 Hutník projíždí obloukem u zastávky Klučov, v soupravě vůz s vozem Bmz 21-70 ÖBB, foto: Josef PetrákAčkoliv jsou vozy Bmz 21-70 třicet let staré, stále mohou cestujícím na dotčených relacích nabídnout daleko vyšší komfort cestování, než aktuálně nasazovaná vozidla ČD. Zásluhu na tom mají zejména podvozky Siemens SGP V S-RIC, vybavené kotoučovými brzdami a lepším odpružením. Právě díky dobrému konstrukčnímu základu rakouské dráhy v minulosti přistupovaly k rozsáhlým rekonstrukcím těchto vozů. Obdobně jako u technicky příbuzných vozů ČD a ZSSK, docházelo kromě oprav interiéru k dosazování klimatizace, zásuvek 230 V, či dokonce zvyšování provozní rychlosti na 200 km/h.

Zdroj: České dráhy, iDnes


Keltman , Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 23.3.2011 (18:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 8 9 10 11 12 ... 17      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Honza  mail  
23.03.2011 (22:54)  
Naše staré B z NDR nejsou nijak špatné, nepohodlné, nebo nepraktické. Jsou to normální funkční, většinou čisté vozy. Problém je asi v tom, že za tu řadu desítek let co se s nimi setkávéme hodně zevšedněly, jsou okoukané. Já osobně s nimi rád nejezdím, ale není snad nic co by mi na nich vadilo.
Registrierter Benutzer M 
23.03.2011 (22:54)  
Palas nikdy hejtmanem JMK nebyl (myslim)
Registrierter Benutzer M 
23.03.2011 (22:53)  
Ad velko vs kupe - nevim uz, estli to bylo celorepublikove nebo jen mistni tema, ale vybavuji ted typa, co si vycihl babu v kupe a zacal honit frantiska. No ale tady je to vlastne samej expert, co se v kupe ubrani i napadeni, takze je zbytecne to resit:)

Jinak z Hodonina je to do Brna autem tak 200 one-way. Bez reseni parkovani (mimo centrum zase pada ten argument s uz tak autama zacpanym Brnem). Vlak stoji pulku. Jedna cesta. Rozpocitanou mesicni ani nebudu pocitat...
Fakt by mne zajimalo, kolik lidi kvuli zruseni busu zacalo jezdit autem, protoze "hnusnym vlakem prece nepojedou". Ale treba je to bohaty kraj:)
Registrierter Benutzer dohlib 
23.03.2011 (22:50)  
Nevíte prosím někdo, co se stalo se stovkou Bimzů DB, co je nakonec ČD nekoupily ? Komu je prodali ? Nebo stojí pořád někde nevyužity ? Přece je nenechají někde hnít v poli jako vraky u České Třebové.
23.03.2011 (22:47)  
Michale, tak není problém jezdit na jih bez jedničky, stejně Bmz poskytnou větší komfort než A, a tím áčkem jezdí pár lidí, pokud by tam byla průměrná obsazenost 80%, tak bych v tom neviděl problém. Ale vozit 40 t kvůli 10 lidem mi přijde nad míru zbytečné. Stačilo by udělat třeba 3 kupé pro jedničkáře.

bugear:
technický stav prvních sérií B neznám, ale pro vlaky do České Třebové to bude vzhledem k fotografii významný nárůst kvality.
23.03.2011 (22:44)  
AD: JMK - Ono se tady připravovalo výběrko na desetileté smlouvy. Jenže na KORDIS přišel politik, nařídil zrušit výběrko a bylo. http://www.zelpage.cz/zpravy/6973?size=30
Jihomoravský hejtman Michal Hašek proto prohlásil, že kraj zřejmě vypíše výběrové řízení na provozování regionální železniční dopravy, přičemž věří, že jiné společnosti dokáží jezdit levněji než České dráhy.

Edit: http://jdem.cz/k2p35

Takže dopravní komisi Asociace krajů vede hejtman Hašek a na ČD je vedoucím dozorčí rady? Bvalý hejtman severomoravského, oprava, Jaroslav Palas.
23.03.2011 (22:36)  
"Jinak nové vozy vítám a pokud budou soupravy s kotoučovými brzdami a novými lokomotivami, mohou využít horní rychlostníky.., aby se těch 140-160 km/h vůbec někdo na Budějovice dožil..."
140 se může jezdit i teď pokud se náhodou objeví na vlaku 362. Moderní lokomotivy do Budějovic nemůžou kvůli KO. A i kdyby tam mohly, tak A149 má Vmax 140.

Jinak Bmz na Jihu vítám, je to pořádný skok dopředu.
Registrierter Benutzer bugear 
23.03.2011 (22:32)  
@tarten: I prvotní nabídka DB?
@JiříK.: Na Railjety to použít nepůjde, cena s velkou pravděpodobností nesplňuje definici zvlášť výhodných podmínek, nehledě na to, že v tomto případě zřejmě není známa cena běžná, vůči níž by se výhodnost měla počítat. Nehledě na to, že nejde o klasickou dodávku, ale o postoupení opce.
@Jiří Hovorka: V tomto případě nevidím moc důvod proč otevřené VŘ vypisovat. Znamenalo by to minimálně měsíční zdržení a za tu dobu je můžou OeBB střelit někomu jinému. V případě Bimzů mohla být za vypsáním nutnost financování nákupu přes leasingovku.
23.03.2011 (22:26)  
bugear - již od počátku byly Bimzy prezentovány jako výhodný nákup (http://www.zelpage.cz/zpravy/5467). Proto se znovu ptám, proč najednou ČD ustupují od zavedené praxe a nevypíší VŘ?
Registrierter Benutzer tarten 
23.03.2011 (22:20)  
PN: že tam je závazek zlepšování vozového parku. Pokud tam není, pak někdo lhal, pokud tam je a nedodržuje se

Jenže to právě podle mě není pravda. Podle mě se právě dodržuje, ale jen podle toho, jak které smlouvy mají tu kvalitu za ty prachy nastavenou, a na který rok. Jo a tuším že se říkalo, že to zvýšení kvality kraje ve smluvách mají, ale ne všechny. Nestudoval jsem to.
  1 ... 8 9 10 11 12 ... 17      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko